{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

lidt hjælp om min hvalp.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo fået mig en lille chihuahua hvalp på 4 mdr. han har nu været her i 2 uger og han er skøn..

Men han klør sig, synes ikke det har været så slemt de sidste par dage, og det er mest oppe ved halsen/ørene, han bryder sig ikke om at have halsbånd på, så jeg ved ikke om det bare er derfor det klør/irretere ham, men synes der var et par dage hvor det blev værre, men det er nu blevet bedre igen. Kan ikke finde noget utøj eller noget, og han er ikke beskidt i ørene. Min gamle hund havde allergi, og det var meget værre end det her, så måske det bare er halsbåndet der driller? smiley

Han går halv tit som om han er ved at kaste op, og jeg tror da også det kommer op, men han synker det bare igen, så jeg kan jo ikke se om der er noget galt, men synes bare det er lidt for ofte smiley

Er der nogen der har en ide til hvad det kan være?
Jeg har selv tænkt på at tage til dyrlægen med ham, men han er glad og frisk, og virker ikke generet af det, så jeg har valgt at se tiden an..
Men hvis ikke jeg finder ud af hvad det er inden på mandag ringer jeg til dyrlægen og får en tid.

Han får royal canin mini junior, som også er det han fik ved tidligere ejer.
Han har kløet sig og "kastet op" siden vi fik ham, så kan det være foderet han ikke kan tåle?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lidt hjælp om min hvalp..
  • #2   11. maj 2013 Kaster op...

lyder det sådan lidt ala det her
    http://www.youtube.com/watch?v=WdPUX8mnFE4 ?

Altså prøv at pille halsbåndet af ham, og se om det hjælper på det. Det er ihvertfald en nem fejlfinder.

• #4   11. maj 2013 han fik ormekur inden jeg fik ham, og der er intet i hans lorte, men kan da godt være han hellere må få en omgang igen.

Jeg ved ikke lige hvordan det er i forhold til videoen, synes han lyder og ligner en der skal kaste op og så når det kommer op (hvis der kommer noget op) sluger han det igen og så er der ikke noget mere.

Lyder som om jeg lige skal have fat i dyrlægen mandag.

• #5   11. maj 2013 hvor mange gange spiser han om dagen ... hvis der går for længe mellem måltiderne kan det være mavesyre der driller ...

min yngste fik også RC til hvalpe da vi fik hende, men skiftede hurtigt .. ved der er mange der bruger RC til deres hunde, men mig imponerer det ikke ...

du kan jo prøve at give ham lidt a38 til et måltid, og så evt til næste noget ris der er kogt med kylling, eller ris med lidt torskerogn i .... du skal bare huske at risen skal koge mindst dobbelt så længe som dem vi selv spiser .... altså dobbelt vand og dobbelt kogetid ... på den måde kan du hurtigt checke om maven bliver bedre på andet end RC uden at starte med at købe andet foder ...

• #6   11. maj 2013 Jeg har også planer om at skifte foder når han skal på voksen foder.. Men han flyttede to gange på 3 uger, så ville ikke også skifte foder, ingen grund til unødig stres, selvom han nu har klaret det til ug.

Han har sin mad hele dagen, det er det han er vant til, vi tager det dog væk om natten. Han spiser ca 50 g om dagen. og han spiser ikke særlig meget af gangen. han tager måske 5 af de der piller af gangen når han spiser. men der skal nok heller ikke så meget til for at mætte en lille mave.

Men kunne da godt være jeg skulle prøve lidt skånekost ved siden af. Der har intet været i dag, så jeg ved ikke hvad der gør det smiley

• #7   11. maj 2013 nu spørger jeg måske dumt.. men grunden til hans "opkast" kan det være fordi vi bruger halsbånd og ikke sele? ved ikke om det har en sammenhæng overhovedet.
    Mener selvfølgelig når vi er ude og gå, for han får jo trukket i det engang imellem og det er jo halsen det går udover..

Vi vil gerne have en sele til ham men vi har endnu ikke fundet en han faktisk kunne passe smiley

• #8   11. maj 2013 læste lige om det der reverse sneece, og kunne læse det forekommer ofte ved chihuahuaen så er da ikke utænkeligt at det er det smiley vil lige se lidt flere videoer og så holde øje med om det minder om.. Man tænker jo ikke på samme måde over det når man ikke ved at det kan være andet en "opkast"

heldigvis kan jeg læse det ikke er som sådan farligt, men ville da være synd for ham hvis det er noget han skal leve med hele livet.

Må hellere få en tid ved dyrlægen og få en god snak med dem om det.

• #9   11. maj 2013 a38 skulle regulerer tarmfloraen, har altid givet mine hvalpe det om morgenen en lille månedstid når jeg fik hunden hjem ..

jeg tror ikke det har med halsbånd kontra sele at gøre ...

• #10   11. maj 2013 Nu har jeg set et par videoer og kan se nogle af dem minder meget om det min hvalp gør, men jeg synes ikke lydene er helt ens, men kan vel også være forskelligt fra hund til hund og min er jo kun en lille hvalp så kan jo sagtens være han lyder meget anderledes smiley

Men tusind tak for hjælpen allesammen.. nu ved jeg da lidt om hvad jeg skal gå videre med og sige til dyrlægen.. øv øv.. stakkels lille lucky

• #11   11. maj 2013 Det er altså ikke så slemt med RS. Det kan nemt afhjælpes ved at lægge en finger for snuden, så hunden trække vejret ind igennem munden.

• #13   11. maj 2013 RS lyder meget forskelligt fra hund til hund, men det ser og lyder som om at de ikke helt kan trække vejret når det kommer, så jeg tror nemt du kan se forskel på om det er det eller opkast som han så sluger igen (:

• #14   11. maj 2013 Min lyder, som om han trækker en ordentlig grønharker, når han gør det. Men han er vokset rigtig meget fra det. Det var slemt, da han var yngre. Nu oplever jeg det meget sjældent

• #15   11. maj 2013 Misha for det der RS hvis hun trækker i sit halsbånd og der lyder det også lidt som om hun er ved at kaste op nogen gange. Men ja, hold for næsen i et kort øjeblik. Nogen gange skal jeg gøre det 4 gange ved Misha andre gange 1 gang. I starten da hun gjorde det græd jeg helt vildt, fordi jeg ikke vidste hvad jeg skulle gøre.. Der er også nogen der stikker en finger ind i munden for at åbne munden på den, fordi det for det meste stopper når den får trukket vejret ind af munden i stedet for næsen. Men Mishas mund klapper sammen, og det gør nas når den lukker sammen om fingeren. Så det gør jeg ikke mere! smiley Når hun gør det panikker hun lidt og det gjorde det bestemt ikke bedre af at jeg panikkede. Hun kan få RS ved at trække i halsbåndet og når hun skal sove (det sker ikke så tit mere)

Kommentér på:
lidt hjælp om min hvalp..

Annonce