Online Tilmeldt:
28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
lidt hjælp om min hvalp.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har jo fået mig en lille chihuahua hvalp på 4 mdr. han har nu været her i 2 uger og han er skøn..
Men han klør sig, synes ikke det har været så slemt de sidste par dage, og det er mest oppe ved halsen/ørene, han bryder sig ikke om at have halsbånd på, så jeg ved ikke om det bare er derfor det klør/irretere ham, men synes der var et par dage hvor det blev værre, men det er nu blevet bedre igen. Kan ikke finde noget utøj eller noget, og han er ikke beskidt i ørene. Min gamle hund havde allergi, og det var meget værre end det her, så måske det bare er halsbåndet der driller?
Han går halv tit som om han er ved at kaste op, og jeg tror da også det kommer op, men han synker det bare igen, så jeg kan jo ikke se om der er noget galt, men synes bare det er lidt for ofte
Er der nogen der har en ide til hvad det kan være?
Jeg har selv tænkt på at tage til dyrlægen med ham, men han er glad og frisk, og virker ikke generet af det, så jeg har valgt at se tiden an..
Men hvis ikke jeg finder ud af hvad det er inden på mandag ringer jeg til dyrlægen og får en tid.
Han får royal canin mini junior, som også er det han fik ved tidligere ejer.
Han har kløet sig og "kastet op" siden vi fik ham, så kan det være foderet han ikke kan tåle?
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
lyder det sådan lidt ala det her
http://www.youtube.com/watch?v=WdPUX8mnFE4 ?
Altså prøv at pille halsbåndet af ham, og se om det hjælper på det. Det er ihvertfald en nem fejlfinder.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Jeg ved ikke lige hvordan det er i forhold til videoen, synes han lyder og ligner en der skal kaste op og så når det kommer op (hvis der kommer noget op) sluger han det igen og så er der ikke noget mere.
Lyder som om jeg lige skal have fat i dyrlægen mandag.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 102 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.291
min yngste fik også RC til hvalpe da vi fik hende, men skiftede hurtigt .. ved der er mange der bruger RC til deres hunde, men mig imponerer det ikke ...
du kan jo prøve at give ham lidt a38 til et måltid, og så evt til næste noget ris der er kogt med kylling, eller ris med lidt torskerogn i .... du skal bare huske at risen skal koge mindst dobbelt så længe som dem vi selv spiser .... altså dobbelt vand og dobbelt kogetid ... på den måde kan du hurtigt checke om maven bliver bedre på andet end RC uden at starte med at købe andet foder ...
nov 2012
Han har sin mad hele dagen, det er det han er vant til, vi tager det dog væk om natten. Han spiser ca 50 g om dagen. og han spiser ikke særlig meget af gangen. han tager måske 5 af de der piller af gangen når han spiser. men der skal nok heller ikke så meget til for at mætte en lille mave.
Men kunne da godt være jeg skulle prøve lidt skånekost ved siden af. Der har intet været i dag, så jeg ved ikke hvad der gør det
nov 2012
Mener selvfølgelig når vi er ude og gå, for han får jo trukket i det engang imellem og det er jo halsen det går udover..
Vi vil gerne have en sele til ham men vi har endnu ikke fundet en han faktisk kunne passe
nov 2012
heldigvis kan jeg læse det ikke er som sådan farligt, men ville da være synd for ham hvis det er noget han skal leve med hele livet.
Må hellere få en tid ved dyrlægen og få en god snak med dem om det.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 102 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.291
jeg tror ikke det har med halsbånd kontra sele at gøre ...
nov 2012
Men tusind tak for hjælpen allesammen.. nu ved jeg da lidt om hvad jeg skal gå videre med og sige til dyrlægen.. øv øv.. stakkels lille lucky
feb 2006
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 382
feb 2006
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 2.367
lidt hjælp om min hvalp..