Kastration - gode råd til bagefter? Kastration - gode råd til bagefter?
Hej
Bailey har de sidste måneder være kemisk kastreret, og det har været en succes, så derfor har vi valgt at kastrere ham - for good
Datoen er næste fredag, og jeg er en smule nervøs fordi han jo skal i narkose osv. Men det skal nok gå
Jeg har tænkt mig at købe sådan en oppustelig halskrave i stedet for den plastic en man får ved dyrlægen - nogen der har erfaring med sådan en tingest?
Derudover vil jeg høre, hvor lang tid efter indgrebet var jeres hund mærket? Altså gik der flere dage før den var sig selv igen eller hvordan oplevede i situationen?
Og har I ellers nogle gode råd til når ens bassemand er blevet kastreret?
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.796
dec 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 118 Svar: 461
Skal man holde vuffer i ro i et par dage eller er det lige meget, må han gerne bare lege når han vil eller?
Jeg har også tænkt mig at snakke med dyrlægen om det, men vil gerne høre andres erfaringer
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 383
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Den findes til både hun- og hanhunde og den til hanhunde har selvfølgelig et hul midt på maven til tissefyren.
Buster styrede selv, hvad han kunne og ikke kunne - Han kunne det hele ;D men han havde også fået Metacam med hjem til 9 dage.
PS: Vær obs på, at han kán være hæs og vise tegn på lidt synkebesvær.
Dette fordi han har været intuberet under operationen.
dec 2008
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.796
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4.350
Mht. narkosen så var de lidt trætte resten af dagen hvor de blev opereret. Næste dag var alt normalt igen.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 108
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 108
dec 2008
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 162
Stakkels Ville var rædselslagen for den spray, han stak af hver gang vi tog den frem, og så gik den vilde jagt..
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 481
På 10 dagen blev stingene taget og alt er gået planmæssigt. De var begge omtumlede samme dag, men blev helt sig selv i løbet af få dage. Den ene har ændret sig lidt, blevet meget kælen og rolig og sulten. Han var ellers lidt nervøst anlagt og meget lidt madglad. Han er heldigvis mager og må gerne få lidt sul på kroppen. Nr 2 er helt sig selv.
dec 2008
jeg ringer selvfølgelig til dyrlægen med de spørgsmål mandag også, men jeg ville lige høre jer.
Bailey er i dag, stadig groggy efter i går og vil ikke rigtig gå. når vi går udenfor sætter han sig ned og vil ikke gå hen og tisse/besørge før jeg skubber ham lidt på vej og siger tisse til ham, men han vil ind igen med det samme han har tisset - som om han siger, så mor, nu har jeg tisset som du sagde, kan vi komme ind igen? hehe. han har ikke skidt endnu. men nu har han lige fået sin morgenmad og det smertestillende vi fik med hjem, også prøver vi at gå ud og en times tid igen og se. Han har ikke kraven på når han er oppe i sofaen ved os og ligger og sover - han kan jo heller ikke rense sine poter, ører og øjne med den på, så det får han lov til når han er ved os og vi kan holde skarpt øje med ham
Kastration - gode råd til bagefter?