2.908 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hvilken hund sammen med chihuahua Hvilken hund sammen med chihuahua

Nu går der lang tid, minimum et år, inden vi skal have hund nr 2, men det har været planen hele tiden at vi med tiden skal have to hunde.
Så det er ikke fordi jeg står og skal bruge det nu og her. Men jeg kunne alligevel godt tænke mig at høre hvilke racer i ville vælge.

Vi har en chihuahua som bliver maks 2 kg som voksen. Han er en rigtig sød og dejlig hund, som elsker at rende stærkt (han er faktisk útrolig hurtig) han har en del energi, og elsker at lege.
Han kan med de fleste hunde, når han bare får lov at se dem an først, men store hunde er han ikke så god med.

Min kæreste vil gerne have en større hund næste gang. Nok minimum 5 kg. Han elsker mopsen, især udseendet tiltaler ham.
Der er jo en del hunde at vælge imellem, men vi skal jo også tænke meget på lucky og hvad der fungere med ham.
Min kæreste kan f.eks. også rigtig godt li franske bulldogs, men jeg tror sådan en vil blive for voldsom, og der vil være for stor risiko for at lucky kommer tilskade.

Det vi kan tilbyde vil ændre sig en del fra nu, men kommer med noget ca.

Vi kan tilbyde:
Meget tid sammen med os
Gå tur på ca. 1 time om dagen udover luftning (Vi håber at få en have inden næste hund, så der vil den også kunne være meget af tiden)
mental stimulering som fodersøg og lign.

krav til hunden:
dens pels skal ikke ordnes hver dag (medmindre den kan klippes i hvalpe klip som shih tzuen)
Den skal veje omkring 5 kg eller større
den må ikke være for voldsom i forhold til lucky
Den behøver ikke være en pleaser, men heller ikke alt for selvstændig.
Den må gerne være rimelig let at tage med rundt.
Den må gerne være selskabelig.
Motionsbehov i den lave ende, men vi tilpasser os lidt til hunden, hvis den kræver lidt mere motion end skrevet længere oppe.

vores hund(e) er i møblerne og er så vidt muligt med os rundt.

Kom endelig med alle de hunde der falder jer ind smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken hund sammen med chihuahua
  • #1   5. jun 2013 Jeg vil på ingen måde tro at en fransk bliver for voldsom til jeres hund, den lærer hurtigt ikke at være for voldsom, så længe i får den fra hvalp af.

• #2   5. jun 2013 De fleste hunde lære lynhurtigt hvor meget de andre hunde kan holde til mht. leg osv. Min lille hunds bedste ven er en Rottweiler på 45+ kg. Og de er SÅ gode sammen, trods min kun vejer knap 7 kg :-)))
    De kan både lege vildt og roligt, uden nogen kommer til skade smiley

• #3   5. jun 2013 Vi har en der intet motion(self. Skal den det men ikke særligt meget) skal have sammen med en der er en pleaser og skal lave noget hele tiden det går rigtig godt og jeg mener ikke at det vil skade med en fransk den skal i bare have for hvalp af og opdrage den ordenligt så skal det nok gå

• #4   5. jun 2013 tak for svarende.

Det jeg er bange for ved en fransk er at de er ret voldsomme i leg, og elsker at være bulldosere (hvor de løber direkte ind i siden på den anden) Og som hvalp er det jo sværer at have en rolig hund smiley

lucky er ikke pleaser men han er heller ikke vildt selvstændig, han vil være hvor jeg er, men samtidig gør han ikke noget han ikke ser en mening i. f.eks, er han meget svær at lærer at give pote. smiley

Han har masser af energi, men kan samtidig også sagtens slappe af og have en dag hvor vi ikke kommer så meget ud. men motionsmæssigt behøver de ikke være ens, da han godt kan gå længere end han gør nu, han er jo trods alt stadig hvalp, og ellers går vi jo nok også lidt med dem hver for sig.

min kæreste kan som sagt rigtig godt li mopsen, og jeg har sådan set heller ikke noget imod dem, det er mere sygdommene hos den og fransk jeg er bekymret for..

Men kunne godt tænke mig at høre om der er en race i synes lyder lige som en der vil passe perfekt ind (må gerne være en af de nævnte racer.. Den skal jo blot være større end chien mindst 4-5 kg

• #5   5. jun 2013 Synes nu at Mopsen lyder som et godt bud.. Knap så stædig som den Franske Bulldog men en skøn og selskabelig lille hund.. Og bekymr dig ikke om størrelsen.. Selvom han er en Chi er han ikke lavet af porelæn, og du skal op i en noget større type hund, før det er risikabelt.. (hvis det overhovedet er det)

• #6   5. jun 2013 Jeg synes også mopsen er et godt bud
    Har selv engelsk bulldog sammen med chihuahua

• #7   5. jun 2013 Mopsen lyder virkelig som det I leder efter - har selv mops og hun passer virkelig bare på den beskrivelse. Det er en skøn race! Som du selv nævner, er der dog visse sundhedsmæssige problemer, så køb med tavle og vær obs på hvilke ting, opdrætter tjekker for.

• #8   5. jun 2013 Synes da I skulle kigge nærmere på mopsen. Og husk virkelig at være obs på sundheden, da det jo som sagt er en hund med en del skavanker.

• #10   5. jun 2013 jamen det lyder jo godt at mopsen passer ind. for min kæreste vil så gerne have en mops.. og min store drøm var chihuahuaen.. så ville jo være fedt at kunne give ham den han drømmer om, nu hvor jeg fik hvad jeg ønskede smiley

jeg kan nu også godt li mopsen, det er kun det med sygdommene der får mig til lige at tjekke andre racer.

men der findes jo også gode mopser, så det er jo bare om at finde dem smiley

• #12   5. jun 2013 men vil de to racer kunne få glæde af hinanden? nu tænker jeg lidt lucky er en all around hund hvad angår leg, for han kan både li at løbe rigtig stærkt rundt og rundt, men også at tumle. Men jeg ved ikke hvordan mopsen leger?

Tænker lidt at begge jo er virkelig selskabelige (især med mennesker) og glade som dagen er lang (det er lucky i hvertfald) Men de er jo stadig forskellige, som andre racer.

Vi får jo nr 2 for vores skyld, men jeg vil jo allerhelst at lucky også får noget ud af det, og måske en bedste ven han kan være sammen med og lege med.

• #14   5. jun 2013 nej selvfølgelig.. men tænkte mere på om de i deres måde at lege på og det, er for forskellige..
    Men tror jeg vil prøve at finde nogle mopser han kan lege med og sådan, så vænner han sig også til dem inden. vi har mødt fladsnudede før, og der var ikke noget. så er ikke bekymret for at han ikke kan li dem.. smiley

• #16   5. jun 2013 jeg har også over et år til at tænke hehe smiley

men det lyder som om det er en fin race at have sammen med chien

• Simone
    Simone Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 68
    #17   5. jun 2013 Jeg har en Fransk bulldog/Mops blanding på 10 kg sammen med min chihuahua på 3 kg, og det er mere chi'en der er for voldsom... Haha XD
    Men de kan ikke undvære hinanden smiley

profilbillede
  • #18   5. jun 2013 haha sikke et billede smiley min chi bliver jo så et kg mindre end din.. men er ikke så bekymret mere.

elsker altså HG, der er atid svar på alt smiley

• #19   5. jun 2013 franske buldogs kan altså være meget voldsomme når de mosler. ikke onde, men bare voldsomme i deres måde at lege på.
    Har haft en veninde hvor det gik galt.

• #20   5. jun 2013 Jeg har en mellem størrelse hund med MANGE mopse og franske bulldog venner. Alle de franske hun leger med er mere voldsomme end mopperne. De bruger deres vægt mere i legen og mosler mere, så hvis jeg havde en chi ville jeg nok vælge mopsen frem for den franske smiley

Kommentér på:
Hvilken hund sammen med chihuahua

Annonce