{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

hund på 8 mdr halter. {{forumTopicSubject}}

Hej alle hg'er.

Igår gik vi en Lang tur med begge hunde. Men der har ingenting været. Men så her for et kvarter begynder Tyson ud af det blå at halte på forbenet?

Har strukket benet, trykket osv og det rører ham slet ikke.

Skal doktor dyr have et kald? Eller skal jeg se tiden an.

er så panisk nervøs for der er noget alvorlig galt med min lille prut :|

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund på 8 mdr halter.
  • #1   26. jun 2013 Og Ja.. Jeg ved godt jeg er meget pylret. Men aflivede en hund til.gigt, så kan slet ikke ha det smiley

• #2   26. jun 2013 Har du tjekket om det kunne være en flækket negl? Jeg ville nok lige give det en dags tid inden jeg kontaktede dyrlægen.

• #3   26. jun 2013 Tænker at det måske er vokseværk, min gamle hund begyndte også at halte i den alder, og der fik jeg afvide at det var vokseværk. smiley

• #4   26. jun 2013 Tusind tak Minion.

Han bliver holdt i ro.

Kan vokseværk virkelig gøre så de halter??

• #5   26. jun 2013 Min var ret plaget af vokseværk. Hun fik noget smertestillende og skulle holdes i ro. Hun var også i den alder, da det begyndte smiley

• #6   26. jun 2013 Tror jeg også jeg gør - ellers får jeg ikke ro i sindet. smiley

Jeg er så dårlig til sådan noget, tror altid det værste.

• #7   26. jun 2013 Ja vokseværk er også det første jeg tænker?
    Men ellers kan det være en minimal flænge i poten, som man tit ikke selv ser. Men de heler ofte hurtigt smiley

• #8   26. jun 2013 Da Lotus var 7 måneder haltede hun på højre forben. Dyrlægen og jeg blev enige om at give hende en måneds tid. Vi regnede med at det var vokseværk. Men efter den måned haltede hun stadig. Så hun blev gennem-fotograferet. Hofter, ryg, skuldre, albuer og ben. Det viste sig at hun havde en ledmus i venstre forben. Den blev fjernet ved en kikkertoperation og hun har ingen mèn haft af det siden smiley

Bare lige så du er obs. Ingen skræmmehistorie smiley

• #9   26. jun 2013 Har du checket poter og klør og evt. andre skrammer/insektstik el.lign? Han kan også have vredet lidt rundt, ligesom vi mennnesker kan gøre, når vi snubler. Jeg tænker sådan, fordi det lyder til at være opstået lidt pludseligt. Det er nok ikke så alvorligt. Men som minion skriver, hold ham lidt i ro et par dage og se, om det ikke forsvinder. Pøj pøj smiley

• #10   26. jun 2013 Har tjekket alt der kan tjekkes, som jeg kan tjekke ihvertfal.

Tænker også om han er vredet om eller noget.

Ihh Det må du ikke sige smiley
    Det kan kun ses ved røntgen eller hvad??

• #11   26. jun 2013 Emmi havde i den alder vokseværk, ja det har hun faktisk stadig.
    Jeg vil give Minion ret, det lyder som vokseværk. Bliver det ved, eller bliver det værre ville jeg dog tage et smut til dyrlægen. Det kan muligvis også blive nødvendigt med noget smertestillende.

• #13   26. jun 2013 Hej
    Jeg har stort set samme historie som Mette, vores rotte haltede også (on/off) vi troede også at det var vokseværk, og de røngtenbilleder som blev taget, viste ingenting, og vi kunne bøje og strække benet, uden at hun så meget som løftede øjenbrynet. Tilsidst var vi grædefærdige, vi var til en masse behandling med hende, og forskellige slags smertestillende og tilskud. Så tog vi på Faxe dyrehospital, hvor Kenn lindeblad rørte en gang ved hende, og hun skreg. Så tog han røngten af hende (før dette var hun fotograferet 2 gange), og han kunne med det samme se ledmus i begge forben.
    Han var hudløst ærlig om selve operationen, chancerne og det efterfølgende genoptræningsprogram. Vi valgte operation, og har i dag en hund der ikke har haltet siden. Jeg skriver ikke dette for at male fanden på væggen, men for at give dig et godt råd: en hund halter ikke medmindre der er noget galt, de viser sjældent svaghed (smertepåvirkning), og det vigtigste: gå til en ekspert. Du vil spare meget tid og faktisk også penge på den lange bane.
    Jeg håber at det bare er overansteengelse eller vokseværk, og giv endelig en tilbagemeldingssystem om hvordan det hele kommer til at gå.

• #14   26. jun 2013 Skal nok give en tilbage melding.

ih får helt ondt i maven nu. For det første er han min fremtidige agility hund, men kan bare heller ikke bære hvis han skal opereres eller noget :|

• #15   26. jun 2013 Er der hævelse omkring et led? Feber? Er humøret som det plejer? Appetitten?
    er det positivt, så se tiden an en dag eller 2.
    min irske ulv var nær endt i en operation, da de stirrede sig blind på en såkaldt uafsluttet vækstlinje i hans skulder, efter han blev ramt af halthed fra den ene dag til den anden. Med hævelser der flyttede sig, halthed der skiftede fra det ene til det andet, for at blive totalt hæmmet i for parten. Feber og nedstemt, og skreg af smerte den arme hund. Røntgen var faktisk kun fordi der måtte handles hurtigt. Det hele skete over 2-3 dage.
    han fik i første omgang antibiotika direkte og med hjem, samt en henvisning til den gode kenn Lindeblad, som vi fik tid til ugen efter, når hævelserne forhåbentligt havde lagt sig.
    men allerede på 2. Dagen, var han langt bedre, og 4. Dagen var han sig selv. Efter en uge på antibiotika ræsede han rundt og der var og har ikke været en hujene fis med ham før eller siden. Intet vokse værk eller andre vækstproblemer.
    det var en ledbetændelse, formentlig kommet via en torn, katteklo eller who knows.
    albuen? Den skulle blot have lov at vokse færdig, den fejler intet. Og selvfølgelig blev operation aflyst.
    så.. Nogen gange er det ikke så slemt som det kunne se ud til (o:

• #16   26. jun 2013 Humøret er som det plejer. Og hvis han fik lov ville han løbe rundt i haven som han plejer. Appetitten fejler heller ingenting.

Har lige haft ham ude på plænen og synes det var lidt bedre. Men vi må se immorgen.

• #17   27. jun 2013 Hvordan er status i dag?

• #19   27. jun 2013 Det link du smed MB er så til min gamle dyrlæge, som sagde, det var vokseværk smiley

• #21   27. jun 2013 Jah..Men det var diagnosen altså. Måske de ikke lige har vidst, hvad de ellers skulle kalde det? smiley

• #22   27. jun 2013 en tilstand vil jeg nærmere kalde det for..er der ingen der selv har prøvet at have vokseværk da i var i voksealderen? jeg har ikke selv, men min store knægt, og nu min yngste knægt på 12 der vokser vanvittigt i øjeblikket har da så sandelig, og her kaldte vores læge det også for en tilstand ikke en diagnose som sådan.
    Noget skal de jo kalde det for (o: men en sygdom er det jo ikke.

• #23   27. jun 2013 Karlsson begyndte at halte på det ene forben som ung hund. Det gør han stadig en gang i mellem, heldigvis længe imellem.
    Det er hans lilletå, som er lidt svag og går ud afled og sætter sig selv på plads, men det giver ham lidt ømhed som går over af sig selv (en slags forstuning). Har dog smertestillende hundekiks fra dyrlægen liggende, som jeg kan give ham hvis det er meget galt smiley

• #24   27. jun 2013 Jamen kald det, hvad du vil smiley
    Dyrlægen sagde "Vokseværk".

• #25   27. jun 2013 Hej Allesammen. Han halter ikke idag, kun en lille smule trækken når han løber stærkt.

Så vi venter med dyrlægen. Tror det var den lange tur han ikke skulle have været med på. Men det ved jeg til.næste gang.

• #26   27. jun 2013 Det var dejligt at høre, så har han nok bare foretrukket noget, og hvis det opstår igen, synes jeg at du skal tage forbi dr. Dyr og et røngtenapperat.
    Alt det bedste til dig og hundene.

• #27   27. jun 2013 Det lyder godt!

• #28   27. jun 2013 Ja det er en god idé Mette. De små ben skal jo helst holde mange år endnu

Kommentér på:
hund på 8 mdr halter.

Annonce