{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Pebble
Pebble
Tilmeldt:
9. jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Har aldrig haft hund {{forumTopicSubject}}

Hej, ny her.

Jeg går sygemeldt, med depression, jeg kommer ikke rigtig ud. Det ville jeg gerne gøre noget ved og tænker mig at en hund kunne give mig noget som min kat ikke gør. Motivationen og ikke mindst kravet om at jeg kommer ud at gå og hvad ellers.

Der er dog det problem i at jeg er nervøs (ikke bange, kun nervøs) ved hunde der gør, eller hopper op. Har det dog fint med de mere rolige hunde.
Jeg har som sagt aldrig nogensinde selv haft hund, så ved ikke rigtig så meget om hvordan de skal håndteres.

Så tydeligvis skal det være en hund af roligt temperament, ikke alt for stor, ikke super krævende og som er nem at træne til de mest almindelige ting, sikkert godt med en der allerede har modtaget træning.

Så her er det jeg søger gode råd og hints om... stort set alt.

Skal siges at jeg har en forkærlighed for spidshunde og hyrdehunde typer. Kan ikke så godt lide ruhårede hunde og har det ikke godt med labrador hunde.

Pernille smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har aldrig haft hund
  • #1   9. jul 2013 Hej Pernille
    Prøv at kontakt de nærmeste hundeinternater. Her kan de sikkert hjælpe dig med at finde lige den hund du ønsker dig.


  • #3   9. jul 2013 Hvis du anskaffer dig en hvalp, synes jeg det er drønvigtigt, at du kommer ud til noget træning med den, så den lærer at begå sig blandt andre hunde, og så du får lært det basale ift træning og opdragelse. Gør din sygdom at du ikke kan det, synes jeg det er en dårlig idé at anskaffe en hund.

  • #4   9. jul 2013 stemmer klart for internat hund, tit står der ældrer hunde der kan det basale og mangler et hjem:)
    min sussi har selv en internathund og skal jeg engang om15 år have en ny bliver det også en internathund:)
    det eneste jeg lige tænker er= du skriver du lider af en dep, og det er den primære årsag til du vil have en hund, hvilket jeg sagents kan se fidussen i, hvis den rent faktisk for dig ud af døren såat sige, men hva hvis det ikke er tilfældet, så er det jo hunden der må bøde for det? get my point:)
    overstående er ikke på nogen måde skrevet i en negativ tone eller lign, blot noget du måske skal tænke over:)
    pøj pøj med det:)


  • #5   9. jul 2013 Jeg tænker mest om du er 100% sikker på at du har overskud til en hund? Var det en ide, i begyndelsen, at finde en hund i nærheden, som du kan lufte hver dag, så du får prøvet det?

  • #6   9. jul 2013 Jeg fik en opplaceringshund på 3 år.. Jeg var 200 % klar på at få hund, men på grund af en tidligere depression og stress var jeg ikke klar på en hvalp..

    Jeg kan kun anbefale dig (hvis du er 200 % klar på en hund) en omplaceringshund.. Dog skal man alligevel gøre sit forarbejde ordenligt.. Den kan have ting med i baggagen du ikke er klar over, eller først viser sig senere..

    Jeg er MEGET glad for at jeg valgte en ældre hund og går nu og venter nummer 2, som skal være fra hvalp smiley Jeg havde kun haft hund som barn og der tog jeg mig ikke meget af den, da jeg stadig var et barn.. Så heller ikke meget erfaring fra min side da jeg startede smiley


  • #7   9. jul 2013 Jeg syntes helt klart at du måske skulle prøve at låne en hund.

    Der er mange familier som godt kunne bruge en som kunne hjælpe med at tage deres hund.
    Og så skal du netop gå efter en rolig og opdraget hund.

    Den kunne netop få dig ud at gå hver dag.
    Og samtidig star du ikke selv med hele ansvaret.....før du er klar til at få din egen.


  • #8   9. jul 2013 Hvor i landet bor du? Kunne jo være at nogle af alle de søde mennesker på hg med søde hunde ville gå en tur med dig så du kan opleve en hund lidt nærmere...

  • Bente H
    Bente H Tilmeldt:
    jan 2012

    Emner: 7 Svar: 61
    #9   9. jul 2013 Forslag: Måske kunne du starte med at luske rundt hos et sted hvor de træner hunde? Da jeg i sin tid startede til hvalpetræning gik der bla en kvinde rundt blandt os, der var i "træning" fordi hun var hunderæd for hunde - så fulgte hun trænerne og fik råd til hvordan hun gebærdede sig overfor alle de store og små hunde der nu deltog - hun var smadderglad efter nogle gange. Det er da et forsøg værd + du ser hunde hvor du så kan overveje hvilken der passer til dig smiley Held og lykke med det^^


  • Pebble
    Pebble Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #10   9. jul 2013 Jeg er fra Sydfyn, flytter til Stenstrup i August hvis alt går vel.

    Kimmie kan helt klart se hvad du mener og jeg er stadig i overvejnings fasen omkring det hele. Men når det kommer til dyr så er jeg bedre til at huske mit ansvar, spørgsmålet er bare hvor klar til hund jeg er.

    Havde også selv tænkt en voksen hund var bedst og også overvejet internat hund. Må indrømme det ville være rigtig rart at prøve låne en hund, og få hjælp til alt det man skal huske og gøre.

    Det der med at tage ud hvor de træner lyder som en super fin ide


  • #11   9. jul 2013 Okay - kan ikke tilbyde dig hundebekendskab da jeg bor i kbh, men måske du finder nogle andre.. ellers har du også fåe flere gode værktøjer fra andre her... held og lykke med det hele

  • #12   9. jul 2013 Ellers lav en annonce. Søg efter hundeejere i området som vil tage dig med ud at lufte hund og fortælle dig hvordan det er at have hund. Glæder, sorger, forpligtelser smiley

    Jeg kan desværre ikke, da jeg bor på djævleøen. Ellers havde jeg gerne gjort det. Så havde du også kunnet blive tryg ved labradoren smiley


  • #13   9. jul 2013 Hvis du har smart Phone, så har "vi med hund" lavet en app, hvor du kan se de brugere i nærheden af dig, måske kan du den vej få kendskab til en hund du kan gå en tur med og senere hen prøve at passe:)

  • #14   9. jul 2013 Vil lige sige at hvis du finder ud af at du er 200 % klar til en hund og du ved at det er det du vil, så vil jeg væde med at det vil hjælpe dig. Jeg har selv haft dep. Og har også været nede med sres. Og der var min hund den bedste ven i hele verden. hun hjalp mig så meget.

    Jeg kan desværre heller ikke hjælpe dig med en "lånde hund" da jeg bor i Aarhus. ellers ville jeg rigtig gerne have gået nogle ture med dig, og hvis du med tiden, blev vild med min den store, måtte hun gerne være din prøve hund.:)

    Håber du finder det rette valg, og jeg ønsker dig hel og lykke med det hele:)

    Gør som mette med de to sorte lig-slæbere forslår. Opret en annonce her på hg, så finder du helt sikkert nogle med hund, i dit nærområde som kan og vil hjælpe dig.


  • #15   9. jul 2013 Hvis du nu finder ud af hvilken hund der kunne passe dig, og det er en racehund, så har de fleste racehunde i DK en forening for lige de racer ... de har en formand og denne har tit kontakter til opdrætterne ... en del opdrættere søger af og til nye familie til de hunde de har haft i avl, og som nu derefter bare skal ud og have det gode liv ved en kærlig familie ... det kan ofte være rolige hunde, og også hunde der er rimeligt godt opdragede, og nogle trænet forskelligt med ....

    Jeg vil sige for min egen races vedkommende at det typisk er meget rolige hunde, og fx fik vi Nova da hun var 19 måneder gammel, hun har været noget så nem at overtage ... racen kan være ren hyggehund, men nogle træner både spor og agility med dem .... west Highland White Terrier er meget lig den


  • #17   10. jul 2013 Syntes det lyder som en god idé, men som de andre siger - prøv at find en først som du ka lufte.
    På den måde kan du sætte dig lidt ind i hvordan det er at have en hund.


  • Pebble
    Pebble Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #18   10. jul 2013 Tak for alle de gode råd smiley
    Har en veninde tæt på Stenstrup som har 2 hunde, måske jeg kan få hjælp af hende smiley
    Vil i hvert fald helt sikker følge jeres fine råd. Har også været inde på Animal Planets Dogs 101 breed selector for at se hvilken eventuelt passer til mig. Har kig på shetland sheepdog. Vil finde en anerkendt kennel og se om jeg kan få en pensioneret avls hund smiley

    Stadig et langtids project og kan bruge alle råd.


Kommentér på:
Har aldrig haft hund

Annonce