Hund nr. 2 {{forumTopicSubject}}
Hej
Har lige fået hund nr.2. Har i forvejen en Border Terrier på 2,5 år, nu har vi så fået endnu en dejlig border. Den ældste hund har altid været lidt hvalpet men fra det øjeblik den lille kom med i bilen blev hun voksen, men hun virker en smule fornærmet på os og hun kigger på den lille som om hun tænker "sikken et pattebarn". Her hjemme kigger hun nærmest igennem den lille.
Men på ingen måde gal på ham. Og hun lader ham gerne ligge på hendes pladser og gnave i hendes tyggeben. Men hun virker reserveret og fornærmet. Vi sørger selvfølgelig for at give hende masser af opmærksomhed og gåture alene. Får sine godbidder først osv.
Nogle der har erfaringer?
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
Mit råd må være, bare mos på, de skal nok vende sig til hinanden, mine er skilt ad når de er alene og når jeg vil have ro;) ellers fortsætter dagligdagen bare, intet ændret fordi vi har fået hvalp;)
jul 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13
De var alene i to timer igår uden problemer og det er jo skønt.
Tak for dit svar:-)
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 249
Jeg havde videoen lige ved hånden da det skete så Gipsys gennembrud kan ses her:
http://youtu.be/iMqBwOWqB74
maj 2008
Følger: 30 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.349
Det tog tre dage, før han overhovedet gad at beskæftige sig med Viktor, men så legede de også rigtig meget. Cody indtog ligesom onkel-rollen overfor Viktor
Efter 9 måneder kan vi godt mærke på Cody, at han stadig foretrækker, at Viktor ikke er der, men det er blevet bedre. Vi sørger for, at Cody har alenetid med mig (det er mig, der altid har trænet ham, luftet ham osv.). Jeg er begyndt at gå til Rally-lydighed med Cody til stor fornøjelse for os begge
Det er faktisk kun, når jeg har alenetid med Cody, at jeg ser den "gamle Cody"
Giv det tid
Pia - sikke en skøn, skøn video
jul 2011
Og ja videoen fra Pia er helt skøn, jeg blev helt rørt:-)
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
Skøn video!!
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 9 Emner: 24 Svar: 3.178
Jeg synes altid det er så spændende at se, hvor forskelligt hunderacer egentlig leger, sennenhundene er åbenbart generelt ret stationære med tag-fat-leg i ben og ører m.v. - der bliver ikke løbet nær så meget som hos mange andre racer.
Herligt at se hvordan hendes hoved anvendes blidt som redskab i legen, smasker lidt beroligende til hvalpen, hun kigger også lige lidt spørgende på dig, herligt! Hvor er det en god pige, du har der, Pia! Hvalpen kunne ikke ønske sig en bedre rollemodel.
TS - bare vent, de skal lige "finde sammen", der går næsten altid nogle dage inden de lige har læst hinanden.
jul 2011
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
Tillykke med hunden nummer 2 ;o)
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Svar: 1
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.135
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.911
I 2 dage gik de rundt og rejste børster. Vi måtte være der, for at undgå konfrontationer. De tog én diskussion, hvor vi måtte skille dem ad.
Pludselig faldt de til ro.
Efter to uger begyndte de at lege og trække sammen. Og de blev bedste veninder.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
Blis var overlykkelig at der var kommet en legekammerat til hende ;o) de gik godt i spænd med det samme (hun var 8 mdr. han var 8 mdr), kunne godt mærke på hende hun var lidt obs på at få sin del af opmærksomhed de første dage selvom vi ikke gav Tobi meget opmærksomhed, vi gav ham tid til at vænne sig til os, han observerede en del i starten når Blis f.eks. havde kontakt med os, vi var slet ikke i tvivl da han havde fundet sin plads her :oD
Dejlig dag da han kom hertil :oD første billede vi har af ham som vi selv har taget.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Men jeg har også, som Malene, skulle føre 2 10 årige dominerende hanner sammen. EN slåskamp efter nogle måneder. Resten nåede vi at få stoppet. De to gamle drenge blev aldrig de bedste venner, men de accepterede hinanden og gik sammen til vores golden blev aflivet.
Kaido og Lotus er hinandens bedste venner
Hund nr. 2