{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

lotte k
lotte k
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13

Hund nr. 2 {{forumTopicSubject}}

Hej
Har lige fået hund nr.2. Har i forvejen en Border Terrier på 2,5 år, nu har vi så fået endnu en dejlig border. Den ældste hund har altid været lidt hvalpet men fra det øjeblik den lille kom med i bilen blev hun voksen, men hun virker en smule fornærmet på os og hun kigger på den lille som om hun tænker "sikken et pattebarn". Her hjemme kigger hun nærmest igennem den lille.
Men på ingen måde gal på ham. Og hun lader ham gerne ligge på hendes pladser og gnave i hendes tyggeben. Men hun virker reserveret og fornærmet. Vi sørger selvfølgelig for at give hende masser af opmærksomhed og gåture alene. Får sine godbidder først osv.
Nogle der har erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund nr. 2
  • #1   16. jul 2013 Vi har lige fået hund nummer 3, helt ærligt jeg gør ikke så meget ud af det;) det er mig der bestemmer og mig der vil have hvalpen, hvad mine hunde tænker er jeg ikke så interesseret i;) de skal behandle hvalpen godt, jeg gider ikke slagsmål, jeg træner med alle mine hunde og de får den tid de skal have.
    Mit råd må være, bare mos på, de skal nok vende sig til hinanden, mine er skilt ad når de er alene og når jeg vil have ro;) ellers fortsætter dagligdagen bare, intet ændret fordi vi har fået hvalp;)

• lotte k
    lotte k Tilmeldt:
    jul 2011

#2   16. jul 2013 Hmm, Bodil du har ganske ret. Her er der ingen at skille ad. Stille og roligt, jeg er bare lidt ked af at den ældste ikke er i sit sædvanlige gode humør.
    De var alene i to timer igår uden problemer og det er jo skønt.
    Tak for dit svar:-)

• #3   16. jul 2013 Sørg for at den gamle hund stadig har alenetid med dig.....gåture og træning uden hvalpen dagligt , så dens eget liv ikke bliver alt for forstyrret. Kan nu godt forstå du gerne vil gøre noget for den gamle, som jo er igennem en omvæltning lige nu. De skalnok få en masse glæde af hinanden....

• #4   16. jul 2013 Jeg introducerede en jagthundehvalp til min hyrdehund på knapst 2 år. Det gav visse udfordringer og tog 3 dage at få brudt sprogbarrieren.
    Jeg havde videoen lige ved hånden da det skete så Gipsys gennembrud kan ses her:
    http://youtu.be/iMqBwOWqB74

• #5   16. jul 2013 Da vi kom hjem med Viktor, var Cody den mest fornærmede hund i hele verden! Han kiggede på os, som om vi ikke var rigtig kloge, og som om han nu blev den mest omsorgssvigtede hund i hele verden smiley
    Det tog tre dage, før han overhovedet gad at beskæftige sig med Viktor, men så legede de også rigtig meget. Cody indtog ligesom onkel-rollen overfor Viktor smiley

Efter 9 måneder kan vi godt mærke på Cody, at han stadig foretrækker, at Viktor ikke er der, men det er blevet bedre. Vi sørger for, at Cody har alenetid med mig (det er mig, der altid har trænet ham, luftet ham osv.). Jeg er begyndt at gå til Rally-lydighed med Cody til stor fornøjelse for os begge smiley Og han får også gåture og træningsture uden Viktor.

Det er faktisk kun, når jeg har alenetid med Cody, at jeg ser den "gamle Cody" smiley Det giver mig en stor glæde og gør, at jeg i den grad ser frem til alenetid med min dejlige basse uden den unge dejlige basse smiley

Giv det tid smiley

Pia - sikke en skøn, skøn video smiley

• lotte k
    lotte k Tilmeldt:
    jul 2011

#6   16. jul 2013 Tak for jeres svar. Line du beskriver det som var det her hos os. Glæder mig at det vist er helt normalt.
    Og ja videoen fra Pia er helt skøn, jeg blev helt rørt:-)

• #7   16. jul 2013 Årrrr... Der findes bare ikke noget mere fantastisk end at se 2 hunde kommunikere på den måde.

Skøn video!! smiley

• #8   16. jul 2013 Super video, Pia - hold da op, hvor er Gipsy's legemønster/-sprog en total kopi af vores berneres.

Jeg synes altid det er så spændende at se, hvor forskelligt hunderacer egentlig leger, sennenhundene er åbenbart generelt ret stationære med tag-fat-leg i ben og ører m.v. - der bliver ikke løbet nær så meget som hos mange andre racer.

Herligt at se hvordan hendes hoved anvendes blidt som redskab i legen, smasker lidt beroligende til hvalpen, hun kigger også lige lidt spørgende på dig, herligt! Hvor er det en god pige, du har der, Pia! Hvalpen kunne ikke ønske sig en bedre rollemodel.

TS - bare vent, de skal lige "finde sammen", der går næsten altid nogle dage inden de lige har læst hinanden.

• lotte k
    lotte k Tilmeldt:
    jul 2011

#10   16. jul 2013 Tak Trine. Du har ret at blive fornærmet er jo nok et af deres kendemærker:-))

• #12   16. jul 2013 Lotte, du er da også en rigtig ond Moar, sådan at slæbe en anden hund med hjem så man pludselig skal dele dig med en anden ;oP

Tillykke med hunden nummer 2 ;o)

• #13   16. jul 2013 Vores Emil, var da heller ikke helt til freds med at skulle dele sin mor, med en lille tøs. smiley Med tid efter anden, bliver det godt. Vores to har bare så super meget glæde af hinanden. For os er det guld vær at have 2 hunde.

• #14   16. jul 2013 Da vi fik Nessie hjem, blev Elli en sur kælling. Hun ville intet have med den lille at gøre og Nessie kunne dårligt bevæge sig rundt uden Elli kom flyvende og knurrede af hende. Vi begyndte at tænke at det aldrig kom til at gå. På 3. dagen var der gennembrud og de begyndte at lege, men det tog faktisk flere uger før Elli helt havde accepteret at Nessie var der. Og det hjalp jo heller ikke at Nessie vogtede sin mad og sprang i hovedet på Elli hvis hun kom for tæt på. I dag deler de så skåle :3 Men det kan godt tage tid inden de rigtig finder hinanden, men det skal nok komme smiley

• #15   16. jul 2013 Vi sammenførte jo to voksne hunde i januar.
    I 2 dage gik de rundt og rejste børster. Vi måtte være der, for at undgå konfrontationer. De tog én diskussion, hvor vi måtte skille dem ad.
    Pludselig faldt de til ro.
    Efter to uger begyndte de at lege og trække sammen. Og de blev bedste veninder.

• #16   16. jul 2013 Dejligt Malene :o)

Blis var overlykkelig at der var kommet en legekammerat til hende ;o) de gik godt i spænd med det samme (hun var 8 mdr. han var 8 mdr), kunne godt mærke på hende hun var lidt obs på at få sin del af opmærksomhed de første dage selvom vi ikke gav Tobi meget opmærksomhed, vi gav ham tid til at vænne sig til os, han observerede en del i starten når Blis f.eks. havde kontakt med os, vi var slet ikke i tvivl da han havde fundet sin plads her :oD

Dejlig dag da han kom hertil :oD første billede vi har af ham som vi selv har taget.

profilbillede
  • #17   16. jul 2013 Lotus var et stort pattebarn, da Kaido kom til. Samme dag som Kaido trådte ind i huset blev Lotus voksen.

Men jeg har også, som Malene, skulle føre 2 10 årige dominerende hanner sammen. EN slåskamp efter nogle måneder. Resten nåede vi at få stoppet. De to gamle drenge blev aldrig de bedste venner, men de accepterede hinanden og gik sammen til vores golden blev aflivet.

Kaido og Lotus er hinandens bedste venner smiley

Kommentér på:
Hund nr. 2

Annonce