{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

hvor tit går i tur med jeres hund? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad og snakkede med min bedre halvdel om det at gå tur med hunden hvis man ikke lige har en have til rådighed, og jeg mener at man skal gå tur med hunden selvom man har have også, hvilket han synes er lidt unødvendigt - han kommer fra landet smiley

Men hvor tit går i turer med jeres hund, og har i have til? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor tit går i tur med jeres hund?
  • #1   16. jul 2013 Jeg bor i hus og har derfor have. Haven er hundenes.
    Ingen dage herhjemme er ens.
    Nogle dage går vi mange gange. Feks. 3 gange på en dag. Andre dage er de kun i haven. Nogle dage kører de med i bilen hvor vi så kører ud til "vores" mark hvor de så kan rende frit, eller kører vi til åen, stranden eller skoven.

For mig er det ikke vigtigt at hundene SKAL ud på et bestemt antal ture, men derimod at de oplever noget hver dag og hvad de oplever.

• #2   16. jul 2013 Jeg har ikke have.
    Vi går 3 ture om dagen, 2 store ture på minimum 30 min. pr. tur. Og så en lille tur på 5-10 min om aftenen. På minimum den ene tur er vi steder hvor hun kan løbe frit.
    Selvom vi havde have så ville vi stadig gå i hvert fald de to store ture, men den sidste som egentlig bare er til aften tissetår, den kunne jo nok foregå i haven smiley

• #3   16. jul 2013 Går 4 ture om dagen ialt mellem 1.5 og 2 timer.....har have

• #4   16. jul 2013 3-5 ture. Har have.

• #6   16. jul 2013 Okay, tak for input smiley

• #8   16. jul 2013 Det er meget meget forskelligt smiley
    Det kommer både an på vejr og hvordan jeg har det fysisk, da jeg nogle dage simpelthen ikke kan holde til ligeså meget aktivitet..

Men som minimum 2 ture.. Morgen og aften smiley

• #9   16. jul 2013 Det samme som "Nu som Kongelig Medløber DKK snob."

• #11   16. jul 2013 Og ja om sommeren når det er godt varmt går vi ikke om dagen. Men mest om aftenen eller tidlig morgen. De får intet ud af at gå i den varme.
    Om vinteren går vi ikke når det begynder at blive mørkt. For jeg bor på landet og her er ingen lys.

• #12   16. jul 2013 ret forskelligt her.
    men som regel en tur om formiddagen og en om eftermiddagen - i denne varme tid ingen eftermiddagstur, derudover eller i stedet for en af turene kan vi tage til stranden eller skoven

vi har have, der bliver flittigt brugt hele dagen - og låge over til naboen, så her om sommeren har vi næsten åbent hele tiden.

giver nu som medløber ret

• #13   16. jul 2013 Vi har en god, stor have som de render rundt i meget af dagen - men hundene skal da ud at opleve/snuse/møde noget nyt.

Vores er ude på deres aftengåtur hver dag, der skal læses "aviser", hilses på nabohunde m.v. Vi har lidt forskellige ruter vi kan tage, men den tur er iøvrigt lige så meget for vores egen fornøjelses skyld, rart at få strakt benene ½ - 1 times tid eller lidt mere. Nogen gange får de også en eftermiddagstur, kommer an på hvordan vores arbejdssituation ser ud.

Derudover kører jeg/vi på stranden, i skoven, i byen, til hundeleg m.v. 4-5 gange om ugen, det kan tage alt fra 1 til mange timer.

Er vi afsted med campingvognen, så kommer de ud at gå mindst 5-6 gange om dagen, korte og lange ture.

• #14   16. jul 2013 Vi har 3000 kvm. indhegnet have. Den bruges flittigt af både hunde og mennesker. Derudover går vi (eller kører i skoven eller på fremmede steder) 2 gange om dagen. Længden på turene er meget varieret. Men de kommer ud og får læst dagens avis smiley Idag har vi lige været ude og gå spor på marken smiley

• #15   16. jul 2013 Nu som..
    Fuldstændig som her..
    Mine hunde gider på ingen måde ud og gå midt på dagen, når det er varmt.. De koger alt for meget..

Og ja vinteren på landet er MØRKT *G*

• #16   16. jul 2013 Nemlig Henriette.
    Mine hunde er Schæferhunde og de vil gerne med hvis jeg gør klar til en gåtur. Uden tvivl.
    Men jeg ved os at der går 10 min så går de med tungerne hængende halvt eller helt ude af kæften og Laika der både er tyk og gammel får da intet ud af at blive slæbt af sted i den varme.

• #17   16. jul 2013 jeg har en fransk bulldog, så han skal heller ikke ud på lange gåturer midt på dagen smiley

• #18   16. jul 2013 Jeg går med min 4 gange om dagen, bliver nok til 3 når jeg starter arbejde. Vi har have, men min hund vil ikke bruge den, så han kommer og ber om at blive luftet smiley

• #19   16. jul 2013 Pt. er noget af det bedste man kan gøre, at stå umanerlig tidligt op og køre til stranden med hundene. Ikke et øje på stranden, så ingen til at brokke sig over de løse hunde (undskyld, undskyld, undskyld men vi tager ikke den "fine" badestrand, kun den ikke så besøgte lidt stenede udgave, så er vi forhåbentlig tilgivet)
    For i har fuldstændig ret siger mine bamser, man slæber ikke en hund ud i eftermiddagens varme .....

• #20   16. jul 2013 jeg går en lang tur med lucky om dagen. og så går vi lidt som han vil når han er ude for at tisse en milliard gange om dagen smiley

Vi går pt hjemme, så det er sådan lidt afhængigt af hvornår lucky vil ud, så får han lov at gå og snuse, og går måske en kort tur.. Og så går vi en lang tur om dagen.
    Vi har ingen have, men har en lille altan, som vi lige har fået indhegnet han kan gå ud på, så kan han ligge og nyde vejret. smiley

(det er en chihuahua)

• #21   16. jul 2013 har have, min hund er ude 3-4 gange , 2 længere ture på en 30-40 min og 1-2 10 minutters ture:)

• #22   16. jul 2013 Kirsten..
    Der gør jeg det så modsat.. Kører på stranden om aftenen så tilpas sent at folk er taget hjem smiley

• #25   16. jul 2013 Jeg har ikke have og går tur med mine 3-4 gange om dagen.

• #26   16. jul 2013 Jeg ville ønske at jeg kunne køre til stranden med tøserne smiley

• #27   16. jul 2013 Vi går kun een fast tur om dagen. Det er om morgenen, hvor vi går 30-40 minutter.
    Vi bor på landet og har en grund på 27000 m2 incl ca. 2000 m2 sø og det hele er indhegnet, så hundene kan gøre hvad de har lyst til. De bruger gerne en times tid om eftermiddagen på at fange mus og bade i søen.
    Om aftenen er de til træning eller med når jeg underviser, og så tager vi indimellem i hundeskov.

• #28   16. jul 2013 Tusind tak til alle der er kommet med indput! smiley fantastisk med hg!

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 224
    #29   16. jul 2013 Hver dag! Små tissertur gider vi ikke, men vi kører til skov, vand og andre spændende steder. Oftest tager vi til mine svigerforældre, som har skov, mose og marker, hvor hundene må rende løse. Vi har indhegnet have, hvor hundene bruger meget tid. smiley

• #30   16. jul 2013 Meget forskelligt.

Jeg bor i lejlighed og vi går meget, men kan sagtens springe en dag over, hvor det kun er et par tisseture

• #32   16. jul 2013 Vores hund hverken tisser eller skider i haven, derfor vil han altid have brug for gåture, selvom vi så er i haven hele dagen.
    Vi går 4-5 ture hver dag.
    1 rigtig lang tur om eftermiddagen, ellers kortere ture om morgenen og aftenen.

• #34   16. jul 2013 Jeg bor i lejlighed uden have. Vi går 3 - 4 gange om dagen, første tur tidligt, og ca 3 - 4 timer. resten af turene er ikke så lange

• #35   16. jul 2013 Vi er væk fra matriklen med hundene min. 2 gange dagligt. Vi har have.

• #36   16. jul 2013 2 ture i hverdagene, derudover fri adgang til indhegnet have. Som regel længere gåture i skov, ved strand eller lign i weekenden.

• #37   16. jul 2013 Jeg har have, men går minimum 3 gange om dagen. Han skal og vil ikke skide i haven. Haven er til hygge og leg, ikke til luftning

• #38   16. jul 2013 1 gang om dagen smiley

• #39   16. jul 2013 Sara og Lulu får en laaaang gåtur midt på dagen, i gerne 1-3 timer smiley
    Eller har de haven som de går i smiley

• #40   16. jul 2013 Nu har jeg en hund der ikke er ret krævende mht til aktivering osv, vi går 4-5 gange om dagen, vi har en fast rute vi går og hun tisser og skider faste steder det har hun altid gjord, hun er ikke så vild med at være ude om sommeren, hun går selv ind i stuen når vi er på terrassen, hun skynder sig ud og tis og så ind igen, hun kæmper meget mod varmen, tilgængæld elsker hun vinter ruller sig i sneen, løber efter sne bolde, osv, så der går vi længere ture smiley

• #41   16. jul 2013 Vi går altid minimum 3 ture, nogle gange cykler vi istedet. Turenes længde varierer vi meget, men jeg bygger det hele på at hunden skal have den tiltrængte aktivitet, den skal ud og "læse dagens avis". Jo mere aktivitet, jo roligere og afbalanceret hund = lettere og mere tilpas hund. Luftetidspunkterne varierer vi meget, da jeg ikke ønsker at bygge nogle vaner op for hunden

Kommentér på:
hvor tit går i tur med jeres hund?

Annonce