1.131 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

FÅ HVALP RENLIG! FÅ HVALP RENLIG!

Hvad er den korrekte måde at få hunden renlig på?! Vi har en hvalp på 11 uger, som tisser og laver stort ind. Vi lufter ham hver 1-2 time, når han har sovet, leget og spist. Men alligevel gør han det inde. Om natten er det rigtig slemt.
Men hvad er den korrekte måde at opdrage den på? Nogle siger man skal ligge avis papir ud ( hvilket vi har, men dem går han ikke hen på) nogle siger man skal skælde ud, nogle siger man ikke må? Andre siger man skal løfte dem hele vejen udenfor hver gang han har haft uheld? Hvad er korrekt???? smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FÅ HVALP RENLIG!
  • #1   10. aug 2013 Drop avisen.. Det giver bagslag..

Tag ham ud oftere, bliv ude til hans tisser og laver, ros ros ros ros, godbid godbid godbid.. Tålmodighed tålmodighed tålmodighed..

• #3   10. aug 2013 Virkeligt konstruktivt Isabelle smiley den kommentar var jo til stor hjælp for trådstarter smiley

Michelle - Som Molly*kiki siger så tag ham ud oftere og vær sikker på at han gør det han skal inden i tager ham ind. Imens han tisser eller laver stort roser i ham som om han lige har bygget eifeltårnet på egen hånd. Hvis uheldet er ude indendørs skal i så snart han sætter sig til at lave det han nu har brug for, løfte ham op, og som du selv skiver, bære ham hele vejen ud. om det så betyder at der falder en pøller eller en streg tis af på vejen. I skal ikke løfte ham ud efter at han har gjort det han ikke må, for så giver det jo ingen mening smiley

Jeg håber at det kan hjælpe lidt smiley

held og lykke

• #4   10. aug 2013 Jeg er bange for, at der ikke er nogle genveje her. En hvalp er en hvalp - den skal ud ofte, prøv at læg mærke til dens signaler, for ofte små-piber den, virker søgende eller søger jeres øjenkontakt, når den skal ud.
    Det handler heller ikke om tid ude, men hvor ofte man har dem der; føler han sig presset i haven eller usikker (for mange dufte, eller en for aktiv have) så er det ikke sikkert at han "tør", da han jo er en lille hund smiley

Tålmodighed er en dyd, og en nødvendighed med hvalpe-børn!

• #7   10. aug 2013 Vi har ham også altid ude indtil han gør det ene eller andet, men nogle gange vil han simpelthen ikke og så gør han det så snart han kommer ind - hvilket nok er grundet usikkerhed.
    Vi var bare lidt i tvivl om hvilken måde der er den korrekt.
    Men sommetider ser vi ikke når han tisser og opdager det senere, så nytte det vel ikke meget og løfte ham ud?

• #9   10. aug 2013 Så må i dæleme blive ude.. Om det så kræver at i sidder ude 10 timer!

Sæt ham præcis samme sted hver gang, gerne et sted hvor han ikke bliver forstyrret for meget.. Så bliver han tryg ved det sted og måske også tryg ved at tisse..

• #10   10. aug 2013 Har selv en chihuahua blanding og han et først blevet helt renlig efter han et blevet 14 uger, men kan dog stadig lave en "upser" hvis vi ikke ser han går hen til døren, men han ved det er udenfor han skal gøre det og så ved han, han for en godbid bagefter.
    Det skal nok komme, vi havde os svært ved at vende ham til at gøre det udenfor..
    Det ser ud til i gør det rigtige, så bare bliv ved smiley

• #11   10. aug 2013 I gør det rigtige - det er bare ikke alle hunde, der fanger det lige hurtigt. Min han (Griffon) var LÆNGE om at lære det (nu fik jeg ham så som voksen.. mon det spiller ind?) men min chi/chinese crested pige på 8 uger og 3 dage kan bare det der allerede.

• #12   10. aug 2013 Dælme blive ude? .. Somme tider er vi ude i 1 time a gangen!

Dejligt at høre nogle mener vi gør det rigtige. smiley Er der nogle som har erfaring med at vænne dem til være alene hjemme? . Vi har en hund mere, så selskab har han, men han er slet ked af det når vi går.

• #13   10. aug 2013 Med Kiki sad vi flere gange ude 3 timer fordi hun var utryg! Vi blev ved og ved og ved samme sted, altid.. 14 dage så var hun renlig smiley

• #14   10. aug 2013 Eller leg i haven. Gør græsset til et skide dejligt sted, hvor lækre ting sker. Godbidder og ros evt. begynd tilkalds træning i haven (gå lidt væk, kald ham til jer og så ros ham til skyerne - ros så meget, at det virker tåbeligt), så bliver græsset et sted, han gerne vil hen smiley

Alene-hjemme er træning der kan tage lidt tid. Helt basalt så er hundene i et rum og så lukker du døren til den anden side - så skal du gå ind og rose (og give godbid) INDEN at han/de begynder at pibe smiley I starten kan de ikke mere end et par sekunder, efterhånden så kan de være alene uden piben i længere og længere tid smiley Igen, rod, guf - gør det til en lækker leg, som hunden ikke kan undvære!

Et andet er, hvis hundene ødelægger, så er det simpelthen fordi de keder sig! En tis-tur i haven er ikke nok, de skal aktiveres og bruge hovedet. Gåture på nye områder, hvor der kan snuses nye dufte. aktivitets lege er også godt inden alene-hjemme smiley

• L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #15   10. aug 2013 Du skriver det er værst om natten. Din hun har en meget lille blære og kan slet ikke holde sig en hel nat endnu - der er simpelthen ikke andet at gøre end at stå op og gå ud om natten.
    Og som allerede nævnt er det en god idé at gå det samme sted hen hver gang indtil hunden er helt tryg ved at det der med at besørge foregår udenfor smiley

• #16   10. aug 2013 Han er også ude om natten, men nogle gange bare ikke i tide, ellers så sker uheldet efter smiley

• #17   10. aug 2013 Jeg er selv igang smiley

Skæld aldrig ud, når den laver/tisser indenfor. Bær den i stedet ud i haven med det samme og når den gør det udenfor ros og godbidder med det samme...

Det kræver et stort stykke arbejde at få en hvalp renlig og man skal bare være konsekvent hver gang, så lærer de det tilsidst smiley

Held og lykke smiley

• #18   11. aug 2013 enig med R.I.P Pletpølse - Nu med ny krudtugle...

Haha!! jeg overtog jo min hund da han var 4 måneder og der var han ikke renlig, efter 14 dage tog jeg ham til dyrlæge bare for at tjekke om alt var iorden med ham, siden har han vært renlig xD

• #19   11. aug 2013 Da jeg fik Peanut, boede jeg nærmest på den samme kvadratmeter græs den første uge. Der sad vi og nussede, lavede lidt søg efter mad og sørme om han ikke tissede der, når vi havde siddet der længe nok.
    Prøv at bruge det samme sted på græsplænen hver gang. Eventuelt lidt skærmet af og ikke midt på plænen.

I øvrigt skal det siges, at Peanut stortset har været renlig fra første dag. Men det var også sommer, og jeg havde mulighed for at sidde udenfor med ham. Har hvalp nummer to nu, og han er stort set renlig også, og han er knap fire måneder.
    Så folk, der mener, små hunde eller chi'er er svære at få renlige, irriterer mig lidt lige nu, selvom ... ja, der er mange tråde om det her.

• #20   11. aug 2013 Saga vækkede os heller ikke om natten, så nogle gange tissede hun også indenfor, selvom vi satte vækkeur til hver 1½-2. time hele natten.

Ved os hjalp det at vi lavede en lille indhegning ved siden af vores seng, som er stor nok til at hun ikke føler sig indelukket, og begynder at pive, men for lille til at hun har lyst til at tisse der.
    Så hver gang hun skal tisse, vækker hun os nu ved at pive, og siden da, har vi aldrig haft nogle uheld om natten smiley måske kan det også hjælpe med jeres?

• #21   11. aug 2013 da vores hvalp var 8 uger , havde vi købt nogle billige håndklæder , og det lagde vi på gulvet og da den så gik hen og tisset på det roste vi den , har aldrig skældt den ud , hvergang den havde sovet , eller spist gik vi ud med den . Når vi gik i seng , den ligger oppe ved os sagde den til . og nu er den 5 mdr og vi har ikke nogen problemer . ikke lave en helt masse store numre ud af det. selv om der er uheld ros den , det skal nok komme.

• #22   11. aug 2013 Lige som Line K, så har vi også en slags "hvalpe gård" til vores om natten!
    Men jeg har aldrig haft god erfaring med håndklæder/aviser, da jeg bare har oplevet at det giver bagslag. Det handler om, at være vedholdende i det du gør smiley Han skal nok fange det

• #23   11. aug 2013 Kan nok høre, jeg er heldig om natten smiley Han holder sig gerne ca. 6 timer. Han har aldrig gjort det i soveværelset smiley

Jeg har ikke brugt vækkeur eller noget, men han vækker mig gerne mellem kl. 5.30 og 6.30, kommer ud og laver begge dele og vi går i seng igen og sover et par timer mere smiley
    Han bliver luftet sidste gang inden sengetid ca. ved midnat smiley

Kommentér på:
FÅ HVALP RENLIG!

Annonce