{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.772 visninger | Oprettet:

Hygiejne-hysteri {{forumTopicSubject}}

Læste denne artikel om vask af hundens skål : http://hundenyheder.dk/vask-ikke-hundens-madskal-i-opvaskemaskinen/

Artiklen konkluderer at man ikke bør vaske skålen med familiens ting pga smittefarer, og nederst står der så:

"Udover at vaske hundens madskål i opvaskemaskinen eller –baljen, peger Michael René på flere andre ting, som hundeejere har en tendens til at gøre, men som han mener, man bør undgå;

Lad ikke hunden slikke dig i ansigtet
Lad ikke hunden sove i din seng
Lad ikke hunden spise af din hånd"

Det er da i min verden hysteri ikke at give hunden en godbid med hånden af frygt for smittefare.
Hvad synes I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hygiejne-hysteri
  • #1   12. aug 2013 Wow...

Her i huset må Saphira gerne give en næsedutter, kysse på hånden og kravle op til mig og putte. Sengen er no go (har kæresten sagt...), men hun må være i sofaen.

Skålen er lavet af keramik, men bliver vasket med sæbe og mine fingre som "opvaskebørste". Det kunne kæresten ikke klare, så nu har vi en hundeopvaskebørste smiley

Er opvokset med hunde og er aldrig blevet syg pga. deres bakterier og tvivler stærkt på det nogensinde sker. Men der er da kommet lidt ændringer, så min bakterieforskrækkede kæreste kan holde ud at bo sammen med en hund smiley

• #2   12. aug 2013 Jeg har også hund i seng, sofa, jeg fodrer dem gerne godbidder med hånden og får nysser - er skræmt over hvor bakterieforskrækket han er.
    Jeg er meget sjældent syg, også selvom jeg har arbejdet på et internat med 300 hunde - der burde jeg jo være død hehe smiley

• #3   12. aug 2013 Totalt hysteri..

• #4   12. aug 2013 Vi må være frygteligt ulækre herhjemme - for hendes madskål bliver vasket med samme opvaskebørste som vores service, hun sover i vores seng, slikker os i hovedet, og spiser gladeligt og ofte fra væres hænder...
    Føj da smiley

JA det er hysteri.. Jeg kan godt forstå at folk måske ikke ønsker hunden slikker dem, eller sover i sengen, det kan jeg sagtens forstå argumenterne for.. Men at man ikke kan vaske skålene op med andre ting, eller lade hunden spise af hånden, er meget mystisk og 'pylret' i min verden smiley

• #5   12. aug 2013 vores opvaskemaskine bruges til kong og vanskål, og hundene må gerne kysse under hagen. godbidder gives selvfølgelig med hånd, og begge hunde tager i regnen hånden i munden...

og er heller ikke lige blevet syg

• #7   12. aug 2013 Jeg har hund i sengen, der gerne slikker mig i ansigtet og godbidder gives selvfølgelig med hånden smiley

Synes det er hysteri, men der er også noget jeg synes der plejer at komme frem engang imellem med at det er uhygiejnisk smiley

• #8   12. aug 2013 Det er alt alt alt for meget..

Jeg får immunhæmmende medicin inklusive en form for kemobehandling. Og jeg har da aldrig nogensinde oplevet at være syg fra noget overført fra hunde..

Det er sgu hysteri.

• #9   12. aug 2013 Ja så må vi være døden nær i mit hjem.
    Hundeskålene, som dog bliver brugt ekstremt sjældent bliver vasket i opvaskemaskinen. Havde jeg ikke skænket en tanke, men det er måske ikke så smart.
    Hundene sover i sengen, og de får guffer af hånden til træning.
    Han lyder ikke som et hundemenneske ham Michael Réne.

Jeg kender folk med rengøringsvanvid som gerne giver godbidder med hånden, det er nok det mest absurde, at man ikke skulle gøre det, der er jo noget der hedder almen hygiejne. Man behøver jeg ikke sutte på fingrene bagefter.!

• #10   12. aug 2013 Herligt hvad de kan finde på. Ligesom EB der forleden påstod at det ikke var nødvendigt at børste tænder på hunde og det bare var måder hvorpå dyrehandlere og dyrlæge kunne tjene penge... -_-

• #11   12. aug 2013 Hehe man må købe sådan en "arm" med tang som man giver godbidder med smiley

• #12   12. aug 2013 Mine dyr har deres egen opvaskebørste, synes det er ulækkert hvis de skulle bruge min, eftersom jeg altid vasker op i hånden.

Min hund slikker mig i næsen, hehe, og min kat slikker mig på øret, og det generer mig ikke spor.

Og de får godbidder fra hånden self, gider da ikke stå og rode med en pincet (!) lyder som en fjollet artikel.

Mange har et arbejde hvor de udsættes for væsentlig flere bakterier såsom at tage imod kontanter som salgassistent, rengøring, pædagog i vuggestue etc, og det er de ikke døde af.

• #13   12. aug 2013 jeg overvejer osse lige hundetræning fremover, når de ikke må få godbidder af hunden hehe...

Folk er bare for hysteriske (eller forskere og eksperter er -for de fleste hundeejere fortsætter jo bare som de altid har gjort)
    Og man skal da være noget sart for at vælte død om, blot fordi vovse har savlet lidt på ens fingre.

Sappie -tja, de fleste hunde har altså ikke behov for tandbørstning, hvis de får adgang til gode tyggeting. Reiki fik vidst børstet tænder hos gamle ejer. I hvert fald fulgte tandbørste og hundetandpasta med da jeg fik ham.
    Gaia har aldrig fået børstet tænder og hun har særdeles flotte bisser (og er 6 år gammel)

Det er jo ofte små hunde samt hunde med tandstillingsfejl (eller hunde der aldrig får lov at bruge bisserne) der får tandproblemer og som kunne have god gavn af tandbørstning...

så HELT lyv er det jo ikke -der er mange andre måder at holde bisserne fine end ved tandbørstning. Men det skader jo ikke at gøre det alligevel.

• #14   12. aug 2013 Nu ER det jo videnskabeligt bevist, at der er meget færre bakterier og mindre smittefare i hundens spyt end i menneskets. Så det er faktisk meget mere "farligt" at kysse kæresten, end at kysse hunden - så det må vi hellere holde op med!! Lige med det samme!! smiley

• #15   12. aug 2013 NÅ!
    Jeg fastholder altså, at Viktor har ret til at kysse sin mor i hele ansigtet, hvis han har lyst til det smiley
    Og jeg fodrer også mine hunde med hånden - det er aldrig lykkedes mig at lære at give godbidder osv. med fødderne smiley

Ingen af mine hunde kommer ikke i sengen - ikke pga. bakterier eller noget i den retning - men jeg vil sq have lov at brede mig i sengen uden at komme op og slås om pladsen med to Labrador smiley

• #16   12. aug 2013 Karina, det tror jeg så er en sandhed med modifikationer. Jeg kan huske et sjovt afsnit af mythbusters, hvor de testede den teori, og den hold ikke smiley

Men - hvis det så i nogle tilfælde er korrekt, så handler det jo ikke om antallet af bakterier men typen.

Og der har mennesker og hunde lidt forskellig natur, som desværre ikke altid harmonerer.
    Eksempelvis har vi ikke colibakterier i vores mund (forhåbentligt), men det kan en hund sagtens have.

• #17   12. aug 2013 Hmmm - kan godt være det er en skrøne, som bare er blevet gentaget så mange gange, at den er blevet sandhed for mig smiley

• #18   12. aug 2013 Vil ikke ha' hunde i sengen.....gider ikke flyvende ...kildende...flagrende hundehår rundt om næsen om natten.
    Vil ikke kysses på munden af en hundetunge , der lige har været et privat sted på hunden.

Jeg har haft hunde i 50 år.... og da jeg ikke er død endnu....fortsætter jeg med at gramse på hundene og fodre / gi' guffer med hånden...*GG*

• #19   12. aug 2013 ja ja hvad man ikke dør af, skulle jo gøre en stærkere smiley

og her i vores familie må vi så være meget stærke, for vi gør alle tingene forkerte og kunne endda finde et par punkter mere smiley men det skal jeg nok lade være med at sig højt

• #20   12. aug 2013 Hmmm - med de udmeldinger, så må hunde-instruktør jo være et af verdens farligste jobs? IKKE fordi man kan blive bidt, men fordi man risikerer at bliver slikket på hånden??

• #21   12. aug 2013 CH har ret. Det blev testet i mythbusters og der ER sygt mange bakterier i en hunds mund.

Ham i artiklen er godt nok en hystade.

• #22   12. aug 2013 Jeg plejer at vaske charlies skål med en anden børste den den vi bruger i køkkenet. Men det er nu fordi hans skål står i et andet rum og der børsten er. Han kan godt få lov til at slikke en tallerken eller gryde ren som så bare kommer i opvaskeren. Spise af hånden må han også gerne. Han må ikke slikke mig i ansigtet. det er ulækkert synes jeg. Og han må ikke sove i sengen. Men det er nu fordi manden ikke vil have det smiley
    Og jeg lever alligevel i bedste velgående smiley

• #23   12. aug 2013 Tøsernes skåle og Leo Genius ryger i opvaskemaskinen. De ligger ind imellem i sengen. Vi får kys på munden af dem. Vi giver dem mad med hænderne......... Og vi LEVER.... Jubiiiii smiley

Da jeg var barn havde vi en collie/borderblanding. Hun og jeg delte is. Først tog hun et slik, så tog jeg et slik, så tog hun et slik. Sådan fortsatte vi til der ikke var mere is. Og jeg var ALDRIG syg!!

• #24   12. aug 2013 Haha, jeg må være i livsfare, Karina! smiley

• #25   12. aug 2013 Jeg vil hellere have en coli infektion end leve i hysteri...

• #26   12. aug 2013 Hmm er selv opvokset med hunde, har 3 børn der ligeledes er vokset med hunde, er blevet vasket og nurset af hunde, delt mad med hundene osv. det ene barn havde astmatisk bronchitis og alt for mange lungebetændelser so helt lille, men er vokset sig fra det, og ingen af dem har været syge ud over de sædvanlige omgangssyge.
    tror også man skal passe på at livet ikke bliver for sterilt..

• #27   12. aug 2013 ALT kan gøre dig syg.
    Selvfølgelig kan du også blive syg af at holde hund. Men alt med måde, ikke?
    Et møgbeskidt hjem kan fremprovokere allergi for husstøvmider, fugt, svamp osv., men et helt sterilt hjem kan gøre det samme - når man træder ud af sin lille sterile bobble og ind i virkeligheden, disponeres man for så mange bakterier og for kroppen ukendte ting, at kroppen forskrækkes og allergi fremprovokeres. Risikoen er i al fald stor.
    Er man vant til at dele hjem med en savlende, fældende bakteriebombe (læs: hund), bliver man næppe dødeligt syg af at blive slikket i ansigtet, dele seng/sofa med kræet eller for den sags skyld håndfodre dyret, men har du aldrig i dit liv set og været tæt på en hund, ja så kan det da godt være...
    Generelt er mange blevet en anelse for hysteriske med en række ting - bl.a. hygiejne.. smiley

• #28   12. aug 2013 Det er helt rigtigt, hvad der står i artiklen.
    Min hund må forblive i haven året rundt, jeg bruger gummihandsker, når han skal have godbidder, og højtryksrenser til mad og vandskål ( selvfølgelig iført vandtæt heldragt og maske ).

Vi skal nok passe på, at alt ikke bliver for sterilt, et møde med en fremmed bakterie, kan jo slå vores krop, helt ud efterhånden.

Når det så er sagt, så har jeg nu lidt respekt for de små bakteriekræ, efter begge mine forældre for mange år siden, blev indlagt med Campylobacterbakterier.
    Det var før de blev almindelige, og derfor tog det lang tid, at finde årsagen, det kostede lige 35 kg på min mor, og 10 på min far, havde det været omvendt, var kun den ene kommet ud fra hospitalet oprejst.

• #29   12. aug 2013 Amen slap da af mand...

Snart må man vel heller ikke give hånd pga baktusser....

Nej du 1 ton snavs om året holder lægen fra en... smiley

• #30   12. aug 2013 Det eneste tidspunkt jeg tænker over bakt. i vovsens mund, det er hvis jeg bliver rigtig bidt og hjørnetænderne går rent igennem...Det kan være super farligt, fordi huden lukker sig hurtigt for oven og skaber der for det bedste miljø for bekterierne som er i bunden af biddet...Så sker der nøget ikke særlig rart.

• #31   12. aug 2013 tjah, jeg er da blevet 64, Jon 70 i år, og har de sidste 9 år haft hund i sengen Vicky nægter at sove andre steder.....hun slikker os i ansigtet spiser godbidder af hænderne....det gør alle ti hunde da forresten, og vi er sunde og raske.....det kan da godt være det er uhygiejnisk, jeg har endda hygiejnecertifikat......men vi lever altså sammen med hundene ikke bag en glasvæg.

• #32   12. aug 2013 Snow - så skal du bare sørge for, at hunden holder såret rent og åbent for dig smiley

• #33   12. aug 2013 Enig Snow.

Det er en vej, og det er på hospitalet og få det renset op. Stivkrampevaccinationen skal være i orden - og kommer en eller anden i tanker om at sy skidtet, så skal man nok lige have en 2. opinion.

Hundebid er ikke til at spøge med. Men de fleste kommer heldigvis over det fornuftigt smiley

• #34   12. aug 2013 Tænk, jeg bliver 50 i år - og jeg har overlevet, selv om jeg har gjort mig skyldig i alle disse forfærdelige ting.. Og værre endnu, jeg har udsat mine børn for det.

• #35   12. aug 2013 Wow, vi må alle have en lille del Wonder woman i os!

• #36   12. aug 2013 Wow. Det er jo ekstremt.

• #37   12. aug 2013 Hold da op. Man kan da også suge alt glæden ud af at have dyr hvis man skal være så pernippen med hygiejnen. Selv har jeg altid givet mine hunde godbidder med hænderne, de har fået lov at sove i min seng og putte med mig, de har fået lov at slikke mine hænder og hals - dog ikke mit ansigt - og jeg har vasket skåle i opvaskemaskinen. Jeg er ikke død af det endnu. Dog kommer vores kommende hund ikke til at få lov at komme i sengen da min kæreste gerne vil have sengen i fred for hundehår, hvilket jeg godt kan leve med så længe jeg stadig får lov at putte med hunden i sofaen smiley

• #38   12. aug 2013 Ultroligt at jeg har overlevet i 40 år smiley

• #39   12. aug 2013 hov

profilbillede
  • #40   12. aug 2013 hvis man ikke må give godbidder, må man vel heller ikke klappe hunden?

eller dele tomater med den

profilbillede
  • #41   12. aug 2013 Ligesom jer andre burde jeg også være død af bakterier by now - men det skræmmer mig nu altså ikke smiley

• #42   12. aug 2013 Connie, for hulan da - du lever livet farligt *GG*

• #43   12. aug 2013 jeps smiley

• #44   12. aug 2013 Snow giver dig helt ret...

• #45   13. aug 2013 Tja. Tror nærmere at grunden til at mange blive så skide syge nu om dage, får allergier osv, er fordi vi netop skal leve så sterilt som muligt. Man må jo nærmest ikke blive udsat for bakterier og snavs - puha nej da!!!
    Altså, jeg er opvokset som hestepige og generelt dyreelsker. Har leget rundt i staldene, delt sodavand og slik med hestene, kysset dem på mulen. Jeg har kat i alle mine møbler, nysser hende også gerne på næsen/munden og jeg har haft hund, som også var i alle møbler. - JEG LEVER STADIG!!!
    Jeg har desuden aldrig været mere syg end alle mulige andre børn. Faktisk ser jeg børn nu om dage, som lever MEGET mere "sterilt" og bakteriefrit end jeg gjorde, som er MEGET mere syge, eller meget oftere syge, end jeg var som barn smiley Tror immunforsvaret har godt af, at blive udsat for forskelligt snavs - selvfølgelig med måde.

Jeg er ikke til hund i sengen. Ikke pga bakterieforskrækkelse, men fordi de slæber altså en masse sand/jord, krummer og pels med op i sengen, som jeg ikke gider ligge og rulle rundt i. Jeg er ret sart om min seng - der skal være rent, helt rent! Gider ikke pels, jord, savl, hundemad osv der hvor jeg sover. Vil heller ikke "kysses" i ansigtet af hunde. Ikke som sådan pga bakteriefobi, men fordi jeg bare synes sådan en slasker er ulækker smiley Men det er jo min mening.

• #46   13. aug 2013 Han har da fuldstændig ret i, at bakterier overflyttes fra hund til os på den måde. Jeg er faktisk en smule bakterie-skræmt - men det er jo sådan, at hundens enzymer nedbryder bakterier hurtigere end menneskers, hvorfor en hundemund har færre skadelige bakterier end manges hænder og de fleste håndtag til toiletter.. Så nej, dør ikke af de ting. Vores hund sover ikke i sengen (kan dog godt få lov at putte med til en eftermiddagslur) - men har intet med bakterier at gøre. Dog bruger jeg lidt køkkenrulle med opvaskemiddel til skålen inden den ryger i opvaskeren - men mest så det ikke lugter hvis den ikke skal køre samme dag - men undlader altså at bruge børsten.. godbider gives til ens fingre kan klistre sammen smiley vovse kan kommandoen møs, hvor vores snuder skal mødes smiley

• #48   13. aug 2013 Synes faktisk jeg har hørt det forholdsvis tit fra de bekendte som ikke selv har dyr, at det er så farligt med alle de bakterier og man kan blive så syg så syg. Sjovt nok er en bekendt af mig, en person som lider af seriøs rengøringsvanvid. Det er ikke bare noget med at gøre rent, hun holder rent og det er med skabslåger nede af hægterne hver dag og tørre ALT over. Hun er tilgengæld også tit ramt af sygdom og snue.

Hvis vi altid skulle følge eksperternes råd, så er det farligt at trække vejret, men det tror jeg nu altså alligevel at jeg fortsætter med smiley

• #49   15. aug 2013 ja selvfølgelig har han ret i at hunden overføre bakterier, han glemmer bare som Palle skriver at vi vader i bakterier alle mulige steder.

skal man til at tænke i de tanker bliver man let psykisk påvirket af det.

tænk på hvad der er af bakterier på en mobiltelefon smiley eller på penge for den sags skyld.

Det eneste sted jeg for alvor tænker over bakterier er på offentlige toiletter, der kan jeg ikke altid bestemme mig for om det ikke trods alt var bedre at tisse i bukserne smiley når jeg så alligevel overvinder mig selv, så kommer næste dilemma når jeg skal "trække ned". den knap er med garanti mere giftig en det største hundekys eller åbne for vandhanen

• #51   15. aug 2013 ja vandhanen tænker jeg er en stor synder, for den bliver man jo nød til at røre ved inden man vasker hænder smiley

• #52   15. aug 2013 Herhjemme, møsser vi på mund... Sover i samme seng. Får godbidder af hånden smiley Vasker skåle af med egen opvaskebørste.. Vi kan da drikke af samme vandunk, når det kommer til mine hunde er jeg godt nok meget large... Og jeg lider ikke af dårligt helbred eller kronisk diarre smiley

• #53   15. aug 2013 Isabelle - jamen, man vasker jo hænder EFTER at have rørt ved sæbedispenseren??? smiley

• #54   15. aug 2013 Line; Kommer meget an på hvordan man gør. Herhjemme vasker kæresten og jeg hænder på 2 forskellige måder. Jeg skyller først mine hænder grundigt med vand - og røre altså vandhanen - derefter tager jeg sæbe på hænderne og sæber dem grundigt ind, og så skyller jeg sæben af. Kæresten derimod tager sæbe på hænderne mens hænderne stadig er tørre, og sæber dem ind, og derefter åbner for vandhanen. Jeg går ikke på offentlige toiletter. Jeg kan simpelthen ikke. Lugten og viden om hvor mange mennesker der ikke vasker deres hænder efter de har været på men bare tager direkte ved håndtaget AD! Så vil jeg hellere holde mig til vi kommer hjem.

• #55   15. aug 2013 Jeg er delvist vokset op i Sverige. På en ødegård uden rindende vand. Uden bad. Uden toiletfaciliteter andet end det 2-sædede lokum i laden. Det var FLOT lyserødt og lilla......*GG*

Vand hentede vi i brønden og kogte på det sorte støbejernskomfur. Så kunne vi vaske os i køkkenet. Og vaske hår udendørs (og håbe at der var varmt vand nok til at skylle mit lange hår). Om sommeren kunne vi finde på at gå ned til søen medbringende shampoo, balsam og bodyshampoo og SÅ blev der badet.....

Så jeg er nok meget lidt sart smiley

• #58   16. aug 2013 Isabelle: Så en af deres nyere reklamer for denne sæbedispenser. Hvor dette drengebarn har været ude at lege, er beskidt og glad åbner hoveddøren - rører ved denne -, så løber han op af trappen i huset - og rører ved gelænderet-, åbner døren til badeværelset - rører igen ved et håndtag-, og vasker SÅ hænder UDEN at røre ved sæbedispenseren.
    Jeg tænkte, herregud, drengen har allerede sat sine beskidte fingre over det halve af huset, på vej op for at vaske dem. Så hvad ændrer den sk*de sæbedispenser på?? :s

Kommentér på:
Hygiejne-hysteri

Annonce