7.695 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Tæge/flåt sår, skal lige høre? Tæge/flåt sår, skal lige høre?

Hej

Fandt i nat en tæge/flåt lige midt i knolden på Frida, den har siddet i halv til en hel dag max, inden jeg spottede den og fjernede den, med sådan et tæge "koben" og den kom helt ud uden problemer.
Det har jeg prøvet mange gange før, ingen problemer, men synes godt nok aldrig jeg har oplevet et sår, ligesom det hun så har fået nu (se billede).
Skal jeg bekymre mig?
Har indtil videre bare stille og roligt renset det med lidt vand på et stykke køkkenrulle (har ikke noget klorhexidin hjemme) og hun lader ikke til at være påvirket af det...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tæge/flåt sår, skal lige høre?
  • #1   18. aug 2013 Kia havde et lign. sår efter flåtbid den anden dag og det forsvandt af sig selv i løbet af 2 dage.

Jeg ville lade det være. Så længe det ikke breder sig og pelsen ikke falder af så kan der gå op til 3 dage før hævelse etc. er væk og det er normalt.

Dog skal man kontakte dyrlægen hvis det ikke er aftagende/væk efter 3 dage eller hvis det tiltager :o)

• #2   18. aug 2013 Okay, som sagt virker hun heller ikke generet, eller mere sløv end hun plejer at være, så tror ikke det er noget. Det ser bare lidt voldsomt ud smiley

• #3   18. aug 2013 Uhh jeg kender det. Jeg bliver så pylret fordi det ser værre ud end det er.

Jeg har så allergihund så er hendes immunforsvar svagt når flåterne hopper på hende så får hun kæmpe hårløse pletter der hvor flåterne har siddet.

Men jeg har tjekket med dyrlægen og han bruger 3 dages reglen som jeg beskrev i tidl. indlæg :o)

Så det skal nok forsvinde :o)

• #4   18. aug 2013 Okay, ja jeg er selv alt for pylret også, når der er sådan noget smiley
    Og det med allergihund kender jeg alt for godt, min første hund var en labrador, som ikke engang blev 2 år, før jeg måtte give ham fred fra allergien, så alt det bedste herfra, til dig og allergivovsen smiley

• #5   18. aug 2013 Takker :o)

• #6   18. aug 2013 Har du ikke et eller andet desinficerende, du kan rense det med? Brintoverilte eller måske en falckkasse med en ampul sårrens. Hvis ikke, så tror jeg, jeg ville rense såret med lidt sæbevand og duppe det tørt. Og så ellers ikke gøre mere ud af det, hvis det holder sig "i ro".

• #7   18. aug 2013 Har nemlig ikke rigtig noget, udover spritservietter og desinfektionsgel, men er det ikke lige krads nok til sådan noget? Fremfor bare at lade det hele op, såfremt hun ikke selv begynder at klø i det og sådan også?

• #8   18. aug 2013 Lidt bakteriedræbende skader aldrig, men det er lidt krasse sager du har. Tjek lige såret i aften og ser det den mindste smule rødt/irriteret ud, så vask det med sæbevand.
    Jeg vil hellere forebygge end helbrede......

Kommentér på:
Tæge/flåt sår, skal lige høre?

Annonce