{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.544 visninger | Oprettet:

Foder! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en blandingshund, af en dansk svensk gårdhund, og en chihuahua.
Mit spørgsmål er nu, hvilket foder han vil have bedst af! Ringer jeg til diverse dyrelæger, vil de selvfølgelig anbefale det foder de selv kører med.. men vil rigtig gerne høre hvad i fodrer jeres hund med, og hvorfor?
Lige nu får han noget foder fra Olivers, men dette er han ikke helt tilfreds med.. Jeg ved godt at en hund skal spise hvad der bliver serveret, men hvis jeg kunne finde noget han var gladere for, ville det selvføglige være perfekt...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder!
  • #2   26. aug 2013 Jeg fodrer med kingsmoor pure fordi mine hunde trives godt på det. Min kræse hund Tia er vild med havfisk varianten smiley

• #3   26. aug 2013 Blandingsfodrer .... råt og pt. Essentials ... af og til Kingsmoor Pure, af og til en leverpostej mad ... ost og æg ...

• #4   26. aug 2013 jeg fodre med Orijen til alle mine hunde og det er de MEGET glade for og de er alle flotte i pelsen og vældigt sunde og raske. Det er klart det bedste foder jeg har brugt. Jeg skifter imellem varianterne så de får forskelligt smag og primærproteinkilde.

• #5   26. aug 2013 Jeg har også hørt rigtig godt om Orijen og Acana :-))

• #6   26. aug 2013 Jeg barfer fordi jeg finder det rigtigt, kan se at hundene stortrives, de elsker deres mad og så er jeg glad.

• #7   26. aug 2013 Men hvad koster det at Barfe? har rigtig svært ved at finde informationer omkring det smiley ?

• #8   26. aug 2013 Jeg fodre også med Orijen og synes klart det er det bedste foder jeg har brugt. Hunden elsker det og hun ser rigtig lækker ud i pels og har fin afføring på foderet.
    Derudover får hun lidt råt i løbet af ugen som variation.

• #12   26. aug 2013 Det er svært at sætte kroner og øre på hvad det koster at fodre med barf.
    hvad du vælger at bruge, hvor du køber og hvor meget din hund skal have.
    jeg bruger omkring 1500-1800 til sammenlagt ca 133 kg hund, og det er meget varieret fra både forhandler, supermarked osv.

• #13   26. aug 2013 jeg vil da klart prøve at finde en masse informationer omkring barf, og øko fodder. smiley Mange tak for jeres indslag! smiley

• #15   27. aug 2013 Jeg ville rigtig gerne fodre udelukkende med råt, men det er simpelthen for kompliceret for mig smiley

• #16   27. aug 2013 Kan godt forstå at det virker kompliceret, men det behøver det nu ikke at være.
    variation mellem bådtyper, rigeligt med ben eller benholdige kødprodukter, et fornuftigt tilskud i form af fx hokamix, og evt en hørføolie eller lakseollie, så er du godt kørende. Jeg giver mine grønt næsten dagligt, men det er der delte meninger om.
    det er ingen større videnskab, og tror faktisk hundene får bedre og mere varieret mad end os voksne og ungerne smiley

• #18   27. aug 2013 Jeg har læst rigtig meget om det. Også det der er linket til, men jeg taber simpelthen modet hver gang jeg læser om det. Jeg tør simpelthen ikke af frygt for at gøre det forkert.
    Så hellere "nøjes" med tørkost, selvom det andet bestemt lyder som det bedste.

• #20   27. aug 2013 Det forstod jeg ikke helt?

• #21   27. aug 2013 Fodre som sagt med orijen og derudover lidt rå kyllingelår og kamben et par gange om ugen. Andet tør jeg ikke : /

• #23   27. aug 2013 Carnibest siger du? Det skal jeg da lige have luret.

• #25   27. aug 2013 Har aldrig hørt om det før, men ser da spændende ud. Er det noget du selv har prøvet?

• #28   27. aug 2013 Jeg synes det er glimrende, at der efterhånden findes flere produkter som egentlig er et fuldfoder, blot råt, det må være noget mere overskueligt for sådanne som dig, Louise, som godt vil, men ikke tør pga. usikkerhed. Så kan man vænne sig til det, blive fortrolig med det rå, og tage den derfra.
    Marianne Thornberg har også udviklet en serie der hedder dog spirit lifetime, som også er et komplet, lidt ligesom carnibest, uden ben. (jeg har ikke selv set og prøvet carnibest, så skal ikke udtale mig)
    kød, indmad og grønt, vitaminmæssigt korrekt sammensat. det er Original Barf der har det. mener det er i 1 kg løsfrosset og 250 gr løsfrosset. der findes sikkert flere "mærker".

• #29   27. aug 2013 @ MLA hvor kan det købes

• #30   27. aug 2013 Jeg er desværre ikke overbevist, så holder mig fremover til tørfoder af den almindelige slags : /

• #31   27. aug 2013 Hanne; Originalbarf har det i sortimentet, om alle kører med samme sortiment ved jeg godt nok ikke, fandt lige en forhandlerliste over Jylland som jeg lige tillod mig at lure ved din profil.
    http://originalbarf.dk/jylland.html
    carnibest er der måske andre der ved hvor det kan købes i din nærhed.

• #32   27. aug 2013 @ MLA takker, da jeg selv googlede dog spirit lifetime, kom kun butikken i Aalborg frem .... må prøve at ringe til nogen af dem der er tættere på Aarhus .... den ene af dem på listen forhandler det der hedder Natures Menu ved jeg .... kan "sgutte" forstå der ikke er nogen tættere på en storby som Aarhus .... skrev engang til Petworld og MaxiZoo om ikke de kunne have en fryser også de der færdigprodukter, men det ville de ikke smiley

• #33   27. aug 2013 Ja, natures menu er der jo også, kender absolut intet til det andet end af navn, så skal heller ikke der udtale mig.
    der er også det her "vom og mad", men der står jeg af, indholdet er sikkert som det skal være, men jeg synes det er noget underligt udefinerbart snask, ikke noget jeg har lydt at tilbyde vovserne, selvom de nok ville æde det.

• #35   27. aug 2013 Uh jeg ved simpelthen ikke om jeg skal springe ud i det carnibest og så hvad det er for noget. Har bare aldrig hørt om det før. Jeg kan ikke rigtig se hvad ris skal gøre godt for i foder.

• #37   27. aug 2013 Jeg råfodrer også og bruger ca 700kr/måned for en Dobermann og to DSG'er.

• #38   27. aug 2013 Kan man godt give hele kyllinger. Der er ikke nogle ben deri de helst ikke skal have?

Er det andet "færdiglavet" råfoder, man kan købe som indeholder alt uden man skal give tilskud af et eller andet?

• #39   27. aug 2013 Jeg råfodrede med hele stykker dyr, varierede kødtyperne mest muligt (lam, hest, gris, ko, kylling, hjort, due, fasan, laks, ørred, kalkun.. hvad jeg kunne finde)

Ingen tilskud, så går ideen jo ret hurtigt af. Fodrer du med forskellige kødtyper, så får hunden det den har brug for (i min optik). Ingen grønt, ingen vitamintilskud og ingen olier; fodrer du råt, så er det for at få det gode fra ubehandlet kød, ikke for at strø pulver over; så kan man ligesågodt fodre med havregrød med vitaminpulver i min verden..

Smattede og gennemhakkede produkter på pølse virker for mig ganske sært at kalde for råfodring (for BARF er jo en råfodringsmetode, så meget har i vel sat jer ind i det?), råt for mig er en hel fasan... til småér naturligt parteret lidt, men råt er ikke hakket.

... galde galde galde... undskylder på forhånd dem jeg træder over tæerne!

Jeg selv råfodrer ikke længere (slidte bisser), men fodrer med tørt, og giver rå snacks smiley

• #40   27. aug 2013 I'm so confused smiley

Det er sgi svært med alle de forskellige meninger og erfaringer.

Hvor mange gram mener I kloge hoveder en hund på 12.5 kg skal have af råt på et måltid? Jeg stikker hende nemlig bare hvad der svarer til en håndfuld nu et par måltider om ugen (det er altid aftensmåltidet hun får som råt de par gange ugentligt, morgenmaden er altid tørkost).
    Overvejer at sløjfe morgenmaden og give en større portion råt de dage i stedet.

• #41   27. aug 2013 mig træder du ikke over tæerne.. hver sin ideologi.
    jeg er i tvivl om der er det i kødet som der bør være, nu hvor produktionsdyrene ikke får den mad de burde - det går jo i kødet hvad de spiser.. der er stor forskel på en fritgående øko grissebasse og kød fra fabriksvin, og at tilsætte et godt produkt der er udvundet af urter der er naturligt forekommende, finder jeg bestemt ikke latterligt.
    jeg er heller ikke tilhænger af udefinerbare kompletter i små firkanter eller pølser, men så længe det er råt så fred være med det, det er stadig bedre i min verden, end at fodre med unaturligt tørfoder af mindre lødig kvalitet.

Det er en evig diskussion når emnet kommer op, hvad der er korrekt og der kommer folket nok aldrig til enighed.
    så længe hundene får hvad de har brug for, trives og er glade for deres mad, så fred være med om det er hele kødfulde kødben, eller hele kødfulde kødben der er hakket og frosset og fido får et kødben om søndagen.

• #42   27. aug 2013 ved råt taler vi % af hundens ønskede kropsvægt smiley

Jeg ved kun lidt om voksne hunde, start på 2% om dagen, taber hunden sig, så øg til 2½% (you get the picture smiley )

Kødet kan købes hvorend de har råt kød, slagteraffald er skønt, men ikke fuldfoder (fedt og ben kan man ikke leve af smiley )

Giver du hele dyr (altså hvor der både er kød og ben, fisk og fjerkræ kan de fleste vovser tygge sig igennem), så har du en super basis, og kan supplere op med reelt kød og indmad smiley

Jeg gav ingen fastedage, det bruger mange dog. Jeg gav heller ikke hyggeben (store rørknogler hunden ikke kan spise), han fik ben gennem sin kost, og det var så det smiley

Han fungerede super, men tænderne holdt ikke til det (svage boxerbisser), så nu nøjes vi med snacks smiley

Du bliver bombarderet med vitaminpulvere, frysetørret og pulveriseret grønt, kallunbasseret foderplan, og endda nogle hvor der er kogt ris/pasta som en del af planen.

Jeg havde ca 10 forskellige skags dyr, det vekslede jeg mellem, og 1 gang om ugen fik han indmad. Det er virkelig ikke så bøvlet, når man ikke skal holde styr på pulvermad også smiley

• #43   27. aug 2013 Cirkus 200-300 gr. alt efter forbrænding.
    der kan du bare se mht til at læse og lytte til 1000 forskellige råd, det er ikke meget anderledes med tørfoder junglen, blot se på tråde her på HG de sidste uger.. nogle siger noget, andre mener noget andet.. lyt til din fornuft, og gør hvad du føler er det rette.

• #46   28. aug 2013 Jeg ville bare høre om der måske var andre slags ud over carnibest, så jeg havde lidt forskelligt at kigge efter smiley jeg må indrømme jeg nok heller ikke er til det, der er blendet helt til snask.

Men indtil videre får vuffer rå kyllingelår, kamben og kraftben. Desværre vil de to slagtere i byen ikke sælge mig råt, så det kommer alt sammen an på udbudet hos supermarkederne her smiley
    Jeg da prøve de hele sild, så skal da lige i netto kan jeg høre :). Hunden elsker fisk, så det vil hun elske.
    Ja det kan jo være det kommer med tiden, ellers er jeg også tilfreds med orijen og lidt råt ved siden af smiley

Kommentér på:
Foder!

Annonce