{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.500 visninger | Oprettet:

Tror du på spøgelser?? {{forumTopicSubject}}

Efter at have læst en tråd på HN fik jeg et par spørgsmål i hovedet, og kom til at tænke på, at der næsten måtte være nogen herinde, som tror på spøgelser/ånder om I vil.

Jeg er selv mega naturvidenskabeligt orienteret. Darwin er min "gud" og jeg skal helst have beviser for alt. Derfor synes jeg det er ret interessant, at nogle mennesker kan have en helt modsat opfattelse af verden - at "der er mere mellem himmel og jord".

Så på banen med jer, er der nogen "spøgelses-troende" herinde??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tror du på spøgelser??
  • #1   8. sep 2013 Forkert forum.
    Nej det gør jeg ikke.


  • #2   8. sep 2013 Husk at slå den slags emner op i Off Topic ....

    Men puha, jeg tror der er mere mellem himmel og jord, men jeg tror ikke på spøgelser ....

    Jeg tror ikke på selv healing, healing af nogen slags eller auraer og ånder ... slet ikke ...


  • #3   8. sep 2013 kort svaret: JA!
    Har oplevet lidt for mange ting, der ikke kan forklares ad naturlig vej. Så jo, jeg er "Ghostbeliever"


  • #4   8. sep 2013 Ja.
    Har selv oplevet noget.


  • #5   8. sep 2013 Ja jeg tror på spøgelser, ånder, energier eller hvad man vælger at kalde dem smiley

  • #7   8. sep 2013 Nej på ingen måde....

    Jeg tror på det, jeg kan se, høre, lugte og røre ved. Og spøgelser, hvadenten det er i luft-, vand-, gele- eller plasmaform, kommer ikke ind under disse kategorier i min optik.

    smiley


  • #9   8. sep 2013 Ja det gør jeg

  • #10   8. sep 2013 Haha Isabelle, sådan kan man jo også se på det smiley

    Men jer der tror - tror I at alle levende væsener kan blive spøgelser eller er det forbeholdt mennesker?


  • #11   8. sep 2013 Isabelle

    Netop, fordi alt i sidste ende har en naturlig forklaring smiley

    Men jeg tror på træ-kvinden, når dørene smækker i huset smiley


  • #12   8. sep 2013 Jeg vil svare både og.

    Jeg tror på at mange ting har en logisk forklaring, MEN jeg tror også samtidig på at der virkelig findes mere end de fleste af os mennesker kan tage og føle på.


  • #13   8. sep 2013 Jeg så denne debat, skulle til at svare og det sekund jeg har trykket "Ja" så starter min printer med at printe(hvilket jeg bestemt ikke har bedt den om). Igår annulerede jeg alle gamle prints, så der er ingen tilbage. Men trods det kom der lige en slutseddel på et bilkøb ud. Der er absolut ingen tvivl hos mig. Ja, der findes "noget".

    Her sker der ting engang imellem. Men må indrømme at jeg har en meget god følelse af den person der er her nu. Det er ikke sådan uhyggeligt "der er spøgelser", men meget trygt og roligt - er dog ikke sikker på det er en person jeg kender.

    Hvor jeg er vokset op er der bestemt meget aktivitet. Har sjældent snakket om det pga folks fordomme, men for nyligt sagde min lillebror (der stadig bor der). "Du ved jo godt der er spøgelser her, ikke?". Og en sten faldt fra mit hjerte, for selvfølgelig ved jeg det. Jeg har både hørt, set og mærket deres tilstedeværelse derhjemme. Det var egentlig dejligt befriende at jeg ikke er den eneste der oplever tilstedeværelsen derhjemme meget, meget tydelig. Så ja, der er ingen tvivl i hverken mit hjerte eller min forstand om at sådan noget er ligeså virkeligt som jeg selv smiley


  • #15   8. sep 2013 Jeg er tilhænger af videnskaben, men jeg synes ikke det ene udelukker det andet. Bare fordi vi endnu ikke har beviser for at det er en del af den store sammenhæng. Mange ting der tidligere er blevet kaldt overtro eller hekseri, er jo også siden blevet bevidst af videnskaben (eks: urters helbredende kræfter).

    Så ja, jeg tror på ånder. Og på genfødsel.


  • #16   8. sep 2013 Jeg tror HELT sikkert på at der findes mere mellem himmel og jord.
    Når man siger "spøgelser" tænker jeg altid på et hvidt lagen med to huller som øjne, så jeg kalder det vidst bare ånder smiley
    Jeg synes det er en rar fornemmelse at tro på at det ikke bare er SLUT når det er slut, engang.
    Jeg tror at alle levende væsner kan blive til ånder, eller i hvertfald de som "tænker og føler", måske ikke ligefrem en ånde-vandmand smiley


  • #18   8. sep 2013 Isabelle

    Jeg har jo ikke en jordisk chance for at forklare årsagen til en beskreven hændelse i et hjem, hos nogen som jeg ikke kender. Men glas flyver ikke af sig selv. Nogen har fysisk taget glassene og flyttet dem ud på badeværelset.

    Og ditto med lysestagerne. Nogen har fysisk taget fat i dem og vendt dem på hovedet.

    Iøvrigt ting, man også ser på film fra Hollywood. Hvis der findes spøgelser, så tvivler jeg på, at deres små unoder har ophav i inspiration fra film.

    Det er fint nok at du beskriver en hændelse, men jeg vil med egne øjne se de ting ske, før jeg tror på det.

    Mht døre, så skal der ikke meget forskel i lufttryk til at få dem til at smække. Små sprækker kan gøre det. Og når det kommer til mobilopladere, så bøvlede jeg meget med en løs forbindelse i min forrige mobiltelefon.

    Sorry, jeg er ikke til at hugge eller stikke i, lige hvad det angår. Der skal vitterligt stå eller ske noget lige foran mig, som jeg kan se og forholde mig direkte til, før jeg kan begynde at rokke ved min mis-tro. Og det er til dato ikke sket.

    Heller ikke selvom vi bor på landet i et hus, der ville egne sig perfekt til en spøgelsesfilm. Det er ret spooky indrettet, med små rum, baggange, høj og stejl trappeopgang til soveværelserne, to gamle lofter og en hel masse træværk.

    smiley


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #19   8. sep 2013 Er af samme overbevisning som dig TS. Der er en logisk forklaring på alt det der genfærds-hurlumhej. Og synes det er vildt spændene at se hvordan de "synske" mennesker gør hvad de gør - de er jo en form for tryllekunstnere..

  • #20   8. sep 2013 Men så tænker jeg jo ; tror man så på at gud har skabt alle levende væsner og tilføjet de lidt højerestående dyr (incl mennesker) en ånd?
    -- eller kan man godt tro på evolutionen og samtidig på ånder? og hvornår i vores udvikling er vi så blevet tildelt en ånd? smiley

    Isabelle: den dag jeg ser en troværdig video af en episode, hvor den slags finder sted (fx det med lysene), så kan jeg måske få lidt at tænke over smiley Men har aldrig hørt om, at nogen har haft et kamera stående for at filme..


  • #22   8. sep 2013 Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal tro på.. Jeg er også af den overbevisning, at der ikke findes overnaturlige ting. Jeg vil også helst tro på, at der er en forklaring på alt.. Men må indrømme, at jeg også har oplevet ting, som måske også er lidt spøjse. Og har hørt nogle underlige historier..
    Men prøv en gang at søg i forummet. Der ved jeg at der ligger en super spændende tråd (synes jeg) med nogle vilde historier, som folk herinde har oplevet. Om man så tror på det eller ej, det må man så selv om, men de er ihvertfald spændende!:)


  • #23   8. sep 2013 Jeg ved ikke om det er forbeholdt mennesker
    Det er ikke noget jeg har tænkt over
    Har kun haft oplevelser med menneske ånder
    Normalt er det jo "uforløste" sjæle
    Og tror ikke dyr har den slags følelser


  • #24   8. sep 2013 Jeg tænker lidt:
    Hvorfor skulle det kun være forbeholdt mennesker at blive spøgelser???
    Hvorfor skulle dyr ikke osse kunne blive spøgelser??? Har et hold venner, der af og til har været generet af ting, der kunne falde ned fra hylden - uden nogen logisk forklaring indtil deres søn på - dengang 4 år - fortalte dem om katten, der hoppede rundt på hylderne og væltede ting ned... Og nej, de havde ikke kat, men manden havde haft en kat dengang han boede alene i London længe inden konen kom ind i billedet og altså længe inden der kom børn til... Drengen fortalte med 99,9% sikkerhed hvordan denne kat så ud... Og som manden sagde. "Jeps, det er Tilly... desuden elskede hun at hoppe fra hylde til hylde i min lejlighed"

    Så jo, dyr kan osse spøge. Jeg tror bare ikke vi bemærker dem på samme måde - normalt.

    Men de, der er tvivlere, kan I måske forklare mig hvorfor eller hvad det er, der nogle gange føles som om du bliver guidet en anden vej end den du egentligt ville have taget eller hvorfor du føler at du ser noget ud af øjenkrogen og der er intet, når du så kigger efter...
    Eller hvorfor du er 100% sikker på at du hørte noget, selvom der intet var at se og høre???
    Jeg ville nyde nogle rationelle forklaringer, der kan forklare sådanne fænomener smiley


  • #26   8. sep 2013 Som udgangspunkt; nej, jeg tror ikke på spøgelser.

    Har dog det problem at jeg to gange i mit liv rent faktisk har oplevet at se spøgelser. Rigtige spøgelser med form... Længere historie, forklarer gerne, hvis det er.

    Men jeg tror så også på, at man som levende har magten. Altså, hvis du lader det overnaturlige komme til dig, så gør det det også. Min personlige erfaring er, at man kan 'jage' det væk/fortælle det, at det ikke er velkomment i så høj grad, at det rent faktisk går væk.


  • #27   8. sep 2013 Jeg tror på der er mere mellem himmel og jord, og jeg tror på at der findes "noget" eller nogen som er her efter døden. Jeg tror på man kan opleve noget man ikke kan forklarer.

    MEN jeg tror altså ikke på det med at nogen kan komme i kontakt med dem på den måde som nogen siger de kan, altså nærmest stå og snakke med dem, se dem osv.
    Jeg vil gerne tro man kan mærke noget, eller måske få et budskab i en drøm osv. Men det andet tror jeg simpelthen ikke på.. smiley

    Jeg har aldrig oplevet noget virkelig overnaturligt jeg ikke har kunnet forklarer.. Udover at min mormor og bedstemor (som begge er døde for mange år siden) engang imellem kom i det forrige hjem mig og min mor boede i for at se om jeg havde det godt smiley Jeg kunne ikke se dem, jeg kunne bare lige pludselig mærke deres tilstedeværelse over i et hjørne. Og 2 min efter var de væk igen. smiley
    Men jeg synes bare det er hyggeligt.

    Og så har jeg familie hvor jeg er helt sikker på der har været en der holdt hånden over dem, min bror har f.eks. kommet ud af en bil der var så smadret sammen at politiet ikke forstod hvordan de kunne være levende, og de 3 der var i bilen incl min bror gik ud af den bil uden en skræmme. smiley


  • #28   8. sep 2013 A-S, når man har sagt a, må man også sige b smiley nu er jeg i hvert fald nysgerrig! smiley

  • #29   8. sep 2013 Ja jeg tror på spøgelser og har tit set og hjulpet mange vidre...
    Og har haft en kæmpe tråd herinde hvor der var flere der ikke kan forklare hvordan og hvorledes jeg kan se deres hjem når jeg aldrig har været der...

    Men er pt ikke åben for det, eftersom jeg har haft en træls periode med dårlig nabo og flytning...


  • #30   8. sep 2013 Nej, jeg tror ikke på spøgelser. Jeg tror til gengæld på, at den menneskelige hjerne kan mange ting, som ville overraske de fleste. Verden er ikke som vi ser den, det er blot vores opfattelse af virkeligheden. Det betyder ikke at vi kan forklare alt i denne verden, men vi kan i det mindste forsøge at være objektive og prøve ikke at stole blindt på vores egen hjerne, når vi "oplever" ting. Og især skal man passe på med blindt at stole på ting, som andres hjerner har fortolket for os. smiley Men jeg tror så heller ikke på hverken gud eller andre højere magter, liv efter døden eller genfødsel. Universet er så fantastisk og alle disse ting er unødvendige for at jeg kan finde mening med tilværelsen.

    Vi er opbygget af atomer, som for langt de flestes vedkommende er skabt i og af en døende stjerne for milliarder af år siden og en dag vil de selvsamme atomer igen blive opslugt af en anden døende stjerne (vores sol). Eller som Eckhart Tolle engang sagde: "Du er universet, der udtrykker sig selv som menneske for et øjeblik". Det er sgu da smukt! smiley


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #31   8. sep 2013 Haha Isabelle, " Og hvordan forklares astrologien?" - hvad er det du mangler forklaring på?

  • #32   8. sep 2013 Nina: Jamen det er så iorden, det bli'r nok langt.. smiley

    Da jeg var lille boede vi et næsten 100 år gammelt hus (villa), og jeg tror simpelthen, der har været "noget" i det gamle hus.
    Jeg var nok omkring 5-6-7 år, da jeg begyndte at vågne hver(!) nat kl.00. Jeg ved ikke hvorfor, jeg vågnede. Men når jeg gjorde, var der noget på mit værelse, og jeg var RÆDSELSLAGEN for det. Det var sådan en flimrende i alle farver (nærmest som myrekrig på TV dog i alle farver) masse, som kom imod mig. Jeg var overbevist om, at det ville spise mig..? Jeg var i hvert fald overbevist om, at det ville mig ondt.
    Nogle gange vågnede jeg, imens det stadig var helt nede i hjørnet, og så løb jeg ind til mine forældre (som var på den anden side af væggen) Andre gange var det for tæt på, til jeg turde stå ud af min seng. Så gemte jeg mig under dynen, jeg var så bange, at jeg holdte dynen helt stramt ned mod sengen, imens jeg græd og kaldte på min mor..:(
    Det blev så meget, at min mor måtte sidde med mig, når jeg skulle sove, for at jeg turde være på mit værelse om aftenen/natten.
    Jeg har altid troet, at det bare var mig, som var fjollet.. Efter noget tid blev min mor sur på en plakat, jeg havde i det hjørne, og smed den ud. Hun sagde, at nu forsvandt spøgelset!
    Men efter jeg er blevet voksen, har min mor fortalt, at hun en nat satte sig ved mig, og en HEL nat sad og tænkte "Gå væk! Du skal blive væk fra min datter! Du er ikke velkommen her, gå væk!" Og at det var natten efter det, at hun smed plakaten ud (som et slags ritual for mig også) Efter det forsvandt det helt.
    Men efter en måneds tid kom det igen, jeg begyndte at vågne kl.00, etc. Min mor tog en nat mere, og siden da kom det aldrig tilbage.
    Til den her historie skal det lige tilføjes, at hvis der er nogen i verden, som ikke tror på overnaturlige ting, så er det nok min mor, så det har vitterligt været som sidste udvej for hende at prøve 'at jage det væk'. Hun så det aldrig selv, men det virkede jo..
    Og grunden til, hun først har fortalt mig, hvad hun gjorde, da jeg var voksen, var, at hun ikke ville have, jeg skulle tro på den slags pjat.

    Udover den her oplevelse, har jeg i Florida, på USA's ældste hotel, set en soldat fra borgerkrigen. Der var kun fællestoilet, så da jeg midt om natten skulle op, så jeg nogen gå rundt ude på verandaen. Dagen efter læste vi i en bog, som lå på værelset, om hotellets spøgelser, at der bl.a. gik en soldat rundt på verandaen om natten og patruljerede. Det var så fordi, hotellet havde været brugt kaserne (eller sådan noget) under borgerkrigen.
    Jeg havde også undret mig over, han ikke svarede, da jeg sagde godaften... hihi smiley


  • #33   8. sep 2013 H. h. Kongelig stedfortræder: Langt de fleste mystiske oplever, kan forklares ved at se på hvad der findes på indersiden af kraniet - jeps, det er hjernen. Hvis man tænker på hvor KÆMPE bearbejdning hjernen foretager af ALT hvad vi ser som værende virkeligheden, så er det faktisk slet ikke svært at blive overbevist om. Hjernen er faktisk så "besat" af at bearbejde indtryk udefra, at hvis man lukker af for alle udefra kommende impulser (lyde, lugte, syn osv.) så begynder man at hallucinere helt vildt. Enhver har vel også prøvet at drømme så virkeligt, at man bagefter var i tvivl om det var en rigtig oplevelse eller ej. Og hjernen er især god til at få minder til at passe med det, man gerne vil tro på skete. Derfor er det heller ingen garanti for mystik, at flere har oplevet det samme. Nogle mener måske, at verden er lidt mere kedelig, hvis man ser rationelt på alting, men de muligheder, der gemmer sig i den menneskelige hjerne, er efter min mening langt mere interessante end "spøgelser". smiley

  • #34   8. sep 2013 Jeg tror ikke på hverken spøgelser, healing, reinkarnation og lignende. Efter min mening er der en logisk forklaring alle såkaldte "overnaturlige hændelser", men jeg tror på, at menneskers hjerner kan spille dem et puds. En af årsagerne er, at mennsker kun udnytter en mikroskopisk del af deres hjerne, og derfor spiller underbevistheden tit en stor rolle, i de ting man oplever.
    Et eksempel kunne være, at hjernen opfatter et sted hurtigere, end ens øjne kan se det. Dette bevirker, at man synes man har været det pågældende sted før, eller tror man har haft et tidligere liv på stedet


  • #35   8. sep 2013 Kort og godt: "ja det gør jeg"

  • #36   8. sep 2013 A-S: Har du nogensinde læst om hypnopompe/hypnagoge hallucinationer og "night terrors"? Dine oplevelser tyder på, at du har haft søvnforstyrrelser. Jeg har selv hypnopompe hallucinationer og i mange år troede jeg, at der foregik mærkelige ting i huset om natten, men det var altså bare min søvn, der ikke var koordineret korrekt. smiley

  • #37   8. sep 2013 Ja jeg tror..Og sådan naturvidenskabeligt vil jeg forklare det med at vi, vores celler består af en masse energi...Når der heales, så flyttes der rundt på energien i cellerne, nogen kan dette men langt de fleste ser bare det som en måde at tjene hurtige penge på.
    Jeg har været ved for mange døende til at kunne udelukke at nogen har en energi, det som oftest kaldes spøgelse som forsvinder ud af det døde legeme, og nogle er vitterligt blevet hentet...


  • #40   8. sep 2013 Ja, jeg gør..

  • #41   8. sep 2013 Jeg tror på mange mennesker oplever ting og sager vi endnu ikke kan forklarer med naturvidenskaben. Jeg tror også på vi kommer til at kunne forklarer disse ting og oplevelser en dag.
    Jeg tror ikke på det handler om efterliv - Men hvis det gør, så glæd jer til jeg sætter træskoene smiley For at gå igen ville lige være i min ånd smiley


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #42   8. sep 2013 Isabelle >> *gG* - det var fordi det lød som om når man ikke tror på spøgelser, så måtte man da tro på astrologi. Som om at de to ting er vidt forskelige. Jeg mener at astrologi er lige så meget fis som spøgelser er - og at moderne astrologer er lige så tryllekunstner-agtige som "synske".

  • #43   8. sep 2013 Ulven - hvad mon et spøgelse skulle med lidt diesel?

  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #45   8. sep 2013 Hæhæ - det er vi helt enige i, at astrologi ikke kan forklares naturvidenskabeligt.
    Jeg mener der altid vil være en logisk forklaring. Som i at man sagdens kan undersøge hvorfor horoskoper "passer" på folk, gennem retorik, kropssprog, visuell kommunikation, mikro udtryk og tro. Ligesom man kan forklare spøgelser. Og biblen.

    Og er sikker på at der er nogle sygt dygtige tryllekunstnere mellem dem der kalder sig astrologer og synske - ligesom at der er sygt dygtige tryllekunstnere. *sS*


  • #46   8. sep 2013 Isabelle - jeg tror, at vores hjerne kan mange hundrede gange mere, end vi tror er muligt, og jeg tror ikke vi nogen sinde finder ud af, hvor meget den egentlig kan smiley

    Måske er der nogen der finder ud af det, om en million år....hvis altså ikke der kommer en meteor og udsletter vores planet inden. Men, så er der nok et andet sted i verdensrummet, hvor de finder ud af det.


  • #47   8. sep 2013 Her er jeg nødt til at kommentere på dette spørgsmål: Men jer der tror - tror I at alle levende væsener kan blive spøgelser eller er det forbeholdt mennesker?

    For det første, så ja - jeg tror på mere mellem himmel og jord. Jeg har oplevet for meget til at ikke at gøre det.

    For at svare på dit spørgsmål TS: Kan alle levende væsener blive spøgelser? Vi har ALLE en sjæl - både mennesker og dyr, og ja alle kan blive spøgelser. Når vi dør, så er det kun vores fysiske krop som dør - vores sjæl lever videre og rejser til andre planer. Nogle sjæle bliver fanget og "sidder fast" måske pga. de er kommet af sted før det var deres tid, måske pga. uafsluttede sager her på Jorden. Det er aldrig til at vide. Men i bund og grund ja - alle levende væsener kan blive til spøgelser.


  • #49   8. sep 2013 For mange af jer, vil dette program nok være spændende at stifte bekendtskab med: Sjæl og Videnskab hedder det: (link fjernet)

  • #50   8. sep 2013 Tayanita: Jeg tror som sagt på noget, men helt præcist hvordan og hvorledes og hvorfor ved jeg ikke, for jeg er samtidig kristen og tror på at man kommer i himlen når an dør. Men for at svare kort, så tror jeg ikke der er forskel på sjæle, men forskel på livende.

    Alt hvad jeg siger om tro og spøgelser/ånder og overnaturlige ting vil være i modstrid med hinanden for andre, men for mig er der en rød tråd imellem det hele så det alligevel hænger sammen, men ikke så jeg kan forklarer det.

    Jeg tror på gud og jeg tror på at vi alle kommer i himlen når vi dør. Men om det er lige når vi dør eller om vi "vandre" som sjæle eller sover indtil verden engang går under, ved jeg ikke, men jeg tror på at de døde kan følge med i vores liv, om de så er fanget på jorden, eller de rejser rundt ved jeg ikke..

    Jeg er meget kristen, men på min egen måde. Jeg har mine egne fortolkninger af biblen og min egen måde at tro på. Så det er ikke altid jeg er enig med andre kristne.

    Jeg tror f.eks. ikke på at gud sender nogen i helved, selvom de ikke angrer det de har gjort eller ikke tror på ham. Der vil jeg hellere tro at han gør lidt alla det buddhisterne tror, at han sender dem ned til et nyt liv på jorden. Dog tror jeg ikke det er alle, for som sagt tror jeg man kommer i himlen.
    Men jeg tror at de der stadig er "fortabt" hvis man kan sige det sådan, kommer ned på jorden og får en chance til, og sådan bliver det simpelthen ved, indtil sjælen begynder at tro.

    Jeg tror dog nok også et sted, at nogle mennesker ikke vil give slip på livet, og derfor stadig er her på jorden, og det er ofte dem der laver "ballade" eller folk mærker.
    Og så er der dem som mine bedsteforældre som bare gerne lige vil tjekke om alt nu er okay, og så smutter videre smiley

    jeg er ligeglad med om andre tror på det jeg tror på, eller synes jeg er latterlig pga det jeg tror. Men det er sådan jeg godt kan li at se verden, og det jeg føler er det rigtige for mig. smiley


    Det er også lidt sjovt, for jeg mærker jo engang imellem min bedstemor (og mormor) det er sjælendt, max 2 gange om året, og oftest omkring december.
    Men der var nogle ting som virkelig ikke var til at forklarer omkring min bedstemors død. Hun var dødsyg og lagde på sygehuset, så selve det at hun døde var ikke noget overnaturligt eller lign, hun sov stille ind.
    Men min faster, som boede sammen med min bedstemor (altså hendes mor) Har fortalt mig siden, at den dag hun døde, var alle søskende samlet på vej ind og besøge hende på sygehuset, fordi det var ved at være på det sidste, undervejs derind tænker min faster ret pludseligt noget alla: Mor, du må gerne give slip, jeg skal nok klare mig, det kan jeg godt..
    Lige efter det er min bedstemor død.

    Til begravelsen, fortalte flere af mine søskende undervejs hjem fra kirken, at de følte at min bedstemor havde siddet oppe i et af vinduerne under begravelsen.


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #51   8. sep 2013 Isabelle>> Ja, jeg mener at det er kvalificeret gætværk *sS* (lidt ligesom jeg skal til at gøre *gG*) Nu var jeg der ikke under denne samtale mellem din datter og astrologen, men jeg vi, skyde på at lige disse to eksempler er noget at det der er nemmest at lave kvalificerede gæt på.

    Jeg mener det med "at finde en kæreste/mand" er noget med indstilling, og har virkelig meget med mental indstilling af gøre er min erfaring. I samtalen kan astrologen prejle sig ind på din datters personlighed og psyke.

    Og det med børn er vel et estimeret gæt, fra tidligere analyse af det mentale og derfra tage statistikker (om børn, alder, sosial status, giftermål osv) og putte hendes info ind i.
    Derudover er "bliver gravid kort tid efter" og får nr 2 "kort efter nr et" jo relativt. Er næsten sikker på at hvis der var gået 3 1/2 år før hendes mand, så ville det stadig være indenfor tidsrammen "omkring 2-3 år" - men her ville horoskopet blive fortalt med tryk på de tre år.

    Meeen det er jo bare min mening - det gør jo ikke astrologerne og de synske mindre dygtige til at lave personlige analyser og jeg er helt sikker på at det er meget brugbart for dem der bruger astrologer og synske.


  • #53   8. sep 2013 Enten er jeg allerh...... god til at gætte, og tyngdekraften ualmindelig kraftig i nærheden af mig, eller også er der mere mellem himmel og jord. Ja, andre individer har også en ånd, såsom hunde og katte, hvis man skal tro det jeg har oplevet.

  • #54   8. sep 2013 Bjergged
    Fortæl, fortæl.....hvad har du oplevet?


  • #55   8. sep 2013 Lotte, jeg har oplevet meget, og selv min ellers så skeptiske mand, har opgivet at komme med indsigelser, efter han selv har oplevet flere af tingene. Men ting der falder ned, fra steder de ikke kan falde ned, med mindre der er jordskælv, og når de er faldet ned, er det ikke lige ned. En prop der pludseligt er fløjet igennem rummet efter min mand. Direkte kontakt fra ukendte ånder, bl.a. en hund herinde fra og en venindes venindes kat, begge dyr jeg ikke anede eksisterede/var døde.

  • #56   8. sep 2013 Det lyder spændende og lidt skræmmende også


  • #57   8. sep 2013 Lotte, man lærer at leve med det, selvom det var lidt frustrerende at have denne hund til at forstyre lige, som man var ved at falde i søvn. Fandt tilfældigt ejeren herinde, og efter nogle beskeder frem og tilbage, så tøffede hunden videre, og jeg fik fred igen, men en meget underlig oplevelse det var det.

  • #58   8. sep 2013 Jeg kan godt lide denne sætning: There's no death, only a change of Worlds. Sætningen stammer fra den indianske spiritualitet, som jeg tror på. En for nylig afdød Lakota leder (Russel Means) sagde: En ting er sikkert. Der er ingen af os der slipper fra denne jord uden at dø. Så, når tiden er inde, og man ved det, hvorfor så stritte i mod? Livet er ikke en konkurrence. Livet er ikke fuld af anklager. Livet er fyldt med skønhed. Livet er fyldt med læringer. Livet er fyldt med pleje og næring. Det er op til os hver især at genkende dette, og at gribe det. Lev livet fuldt ud, så man ingen grund har til at stritte i mod når ens tid er kommet.

    Grunden til at jeg har skrevet det ovenstående er, at jeg tror tvivlen og rationalisering af ånder, sjæle, og alt det vi ikke kan se med det blotte øje. stammer fra (måske ubevidst) frygt for det uvisse. Vi mennesker har et enormt behov for kontrol, og ligeså snart der er noget der kommer og sætter vores kontrol over styr, så gør vi alt i vores magt for at få kontrollen tilbage.


  • #59   8. sep 2013 I øvrigt vil jeg lige tilføje til det med: There's no death, only a change of Worlds - Denne sætning betyder, at vores sjæl lever evigt, og at det kun er vores fysiske krop vi forlader når vi dør. Sjælen lever videre.

  • #60   8. sep 2013 Trine M: Nej, for jeg interesserer mig ikke for det smiley Det er ikke noget som fylder i min dagligdag, så jeg ser på det, som et barndomsminde som så meget andet.
    Om jeg som 6 årig havde en forkert koordineret søvn, ved jeg ærlig talt ikke. Jeg tror helt ærligt, jeg sov langt mere koordineret dengang end nu, anyways smiley
    Arj, men meget kan jo (host bort*)forklares med videnskab..;)

    Hehe, det er jo som man tager det. Hvis det har hjulpet for dig at kalde det hypnogene søvnforstyrrelser, er det jo skønt smiley Jeg var ikke gammel nok til hverken at forstå, at det var et spøgelse (og det mener jeg helt oprigtigt.Det er gået op for mig senere hen at det nok lå i den kategori) eller at vide noget om søvnforstyrrelser. En af grundene til, jeg hælder mod det overnaturlige, er præcis dét. Jeg var jo for ung til at forstå noget af det. Jeg reagerede helt naturligt på stimuli fra.. noget..
    Og det er det, jeg mener med, at man selv kan styre det - er man modtagelig eller ej har betydning for, om man vil opleve noget af den slags eller ej - IMO.


  • #61   8. sep 2013 Okay, så kom med en naturlig forklaring på denne:
    (Dette er en for mig meget privat hendelse, og ønsker den ikke videregivet andetsteds smiley )

    Jeg ligger og sover i min seng på mit daværende teenageværelse. Jeg er alene hjemme. Jeg bliver forstyrret af en irriterende pling-agtig lyd og vågner. Desorienteret til at starte med og undrende over hvad i alverden der larmer(jeg vågner ret let, så det var "larm" for mig). Jeg sætter mig op og åbner døren, det er ikke ude fra resten af huset - det kommer fra mit eget værelse. Endnu mere forvirret sætter jeg mig lidt i sengen og sunder mig på den bratte opvågning. Lyden kommer inde fra mit skab og dér taber jeg fulstændigt tråden.. hvad i alverden kunne lave larm i mit skab...
    Jeg åbne lågen og lyden bliver højere(men stadig ikke høj), jeg finder frem til ca. hvor den kommer fra og begynder at grave ting ud. Masser af lukkede kasser og tøj. Jeg kommer nærmere lyden og ser en stor kasse med låg på, og åbner den. Dernede ligger et smykkeskrin jeg fik da jeg var barn. Det spiller den melodi jeg så mange gange gør har fået det til ved at dreje på et lille håndtag der sad bagpå. Det løber mig koldt ned af ryggen, da jeg indser at intet kunne have rørt ved håndtaget (da skrinet jo lå helt alene i kassen), og håndtaget skal drejes minimum 5 gange meget hårdt for at sige et eneste klimt. Det er ikke batteridrevet, og skal drejes hårdt ved håndkraft. Det havde ikke været brugt i mange, mange år. Og trods det normalt kun spiller i 30sekunder-1minut, så bliver det ved og ved og ved med at spille mens jeg sidder med det i hænderne.

    Og nej, det var ikke "gået i baglås" og kan bestemt IKKE starte af sig selv. Men for mig var beskeden klar, jeg vidste udemærket hvor det kom fra og hvad det betød.


  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #62   8. sep 2013 Nej det gør jeg ikke - slet ikke. Tror der findes en forklaring på alle de spøgelser folk ser og tror ofte man kan bilde sig selv ting ind som ikke er der smiley

  • #63   8. sep 2013 A-S: Det har ikke noget med at gøre om det "hjælper mig at kalde noget det ene eller det andet", faktum er bare at de oplevelser du nævner, nemt kan forklares ud fra helt og aldeles almindelige fysiologiske processer. Men det er selvfølgelig ikke altid, at folk ønsker at kende den "naturlige" forklaring. Men som en klog mand engang sagde: "Hvis du hører lyden af hove, så tænk heste, ikke zebraer (eller enhjørninger for den sags skyld)". Eller sagt på en anden måde: Den nemmeste og mest logiske forklaring, er sandsynligvis den rigtige.

    Og ja, altid kan om ikke forklares, så i hvert fald beskrives ved hjælp af videnskabelige metoder. Desværre ved rigtig mange mennesker ikke helt, hvad det i grunden betyder, men ultra kort fortalt går videnskab ud på, at man observerer noget, opsætter en teori om hvordan det måske hænger sammen og så tester man, om teorien holder. Enten passer ens resultater med teorien og så er den styrket, eller også passer det ikke og så må teorien redigeres. Og indtil videre har hverken gud(er), spøgelser, astrologi, tarot, krystalenergi, tankelæsning eller lignende kunne bekræftes videnskabeligt. Jeg vil bestemt hilse det velkomment, hvis det en dag sker, men indtil da forholder jeg mig skeptisk til alt man skal tro på, før det findes. smiley Hvad folk tror på, er i øvrigt deres helt egen personlige sag - bare de ikke forveksler tro med videnskab.


  • #64   8. sep 2013 I øvrigt er det morsomt så stor tillid folk viser elektriske/mekaniske apparater. Det er som om, de er ufejlbarlige og på ingen måde kan tænkes f.eks. at gå i gang af sig selv. Nej, den eneste logiske forklaring må være spøgelser! (Hvordan man kommer til den konklusion, er mig godt nok en gåde).

  • #65   8. sep 2013 Trine M: Hvis den var henvendt til mig er mit "apperat" på ingen måde elektrisk smiley



  • #67   9. sep 2013 *Katrhrine* - man "tror" ikke på det videnskabelige, men det er desværre en meget udbredt misforståelse blandt mange mennesker.


  • #68   9. sep 2013 Calule: Jeg skrev elektriske/mekaniske. smiley

  • #69   9. sep 2013 Jeg er selv ret naturvidenskabligt anlagt..
    Men jeg har åbenbart også et ret åbent sind, for jeg kan se spøgelser...

    det korte svar må være: JA... Jeg tror på spøgelser


  • #70   9. sep 2013 Ja, har oplevet lidt for mange uforklarlige ting til ikke at tro på dem smiley

  • #71   9. sep 2013 Jeg er egentligt meget strengt naturvidenskabelig og vil gerne tro på at alt har en naturlig forklaring. Vores hjerner er fx gode til at spille os et puds: særligt i situationer, hvor vores sanser ikke fungere helt optimalt (det er mørkt, vi er er ved at falde i søvn osv). Jeg tror ikke på guder og den slags Alligevel har jeg gennem livet har et par oplevelser, der får mig til at tøve lidt ved at afvise det helt.
    For min mormor var fx forfædrenes ånder og den slags lige så virklige som du og jeg. Hun var af en gammel hedensk familie, der stadig holdt nogle oldtussegamle traditioner fra før kristendommen i hævd (de gik desværre med hende i graven). Så jeg gætter på at det er min mormors påvirkning af mig, der gør mig en smule i tvivl smiley


  • #73   9. sep 2013 Den med frøerne er faktisk lidt sjov smiley . Men hvorfor skulle et spøgelse slæbe syv frøer ind i badeværelset ? Mon ikke snarere de er en drillenisse på spil smiley
    Vi fik nyt TV sidste vinter og havde kun haft det i kort tid, da vi en nat blve vækket af at det tændte inde i stuen og lyden blev blæst vildt højt op. Vi blev dødforskrækkede og var pludselig meget vågne begge to. Det viste sig at det åbenbart har en funktion, der gør at det tænder selv og sørger for at man kan hører det smiley , når det kommer en beredskabsmeddelelse. Der var åbenbart udbrudt en alvorlig brand i noget giftigt et eller andet sted i jylland. Vi slukkede og gik ind og sov videre (og har siden slået den funktion helt fra).


  • #74   9. sep 2013 Ja det er så osse en fed feature men hvis stikket er trukket ud af væggen så er der altså ikke strøm i det... smiley

  • #75   9. sep 2013 Nej nemlig, og hvis nogen påstår at et fjernsyn uden strøm i tænder, så skal jeg godt nok se MEGET håndgribelige beviser for ikke at sige, at det da er en god historie, men at nogle folk nok har set for mange gyserfilm. smiley Jeg kan heller ikke se hvordan et spøgelse/ånd/whatever, skulle kunne få gang i et fjernsyn uden strøm i - er de elektriske? Hvis de er, så er det jo alletiders, for så kan de måles! Men sjovt nok, kan disse ting aldrig efterprøves, når der er folk tilstede, der kan samle beviser. Spøgelser er tilsyneladende bange for videnskabsfolk. smiley

    Undskyld, men gode historier er altså ikke bevis for noget som helst. Slet ikke når man ved, hvor ualmindeligt dårlige øjenvidner mennesker er.


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #78   9. sep 2013 Frøerne, kunne jo være komme ind via afløb? - fandt engang en frø i et toilet i vores sommerhus...
    Nå! Vil ikke blande mig mere, folk skal have lov til at tro på det de har lyst til uden at jeg sidder her og prøver mit bedste for at pille det fra hinanden. Jeg er sikker på at det her med spøgelser, astrologer og synske er noget der beriger jeres liv, ellers ville i jo nok ikke fortælle spøgelseshistorier og bruge tid på hændelserne. Det er ligesom at diskutere gud med en kristen - man bli'r sgu aldrig enig..

    Trine >> Den med "lyde af hove" havde jeg ikke hørt før... Jeg glæde mig til den dag det viser sig at være en enhjørning *gG*


  • #79   9. sep 2013 Helt enig med Matilde. smiley Og ja, jeg venter også på enhjørningen. smiley

  • #81   9. sep 2013 *GG* det er sjovt at folk der ikke tror på ånder, og som gerne vil forklare alt med naturlige hændelser, gerne vil kommentere andres uforklarlige oplevelser, og hvis der ikke er en forklaring, "så er det en virus" for der må være en naturlig forklaring på, hvordan noget der står så det ikke kan falde ned falder ned/ud/op.

    Hvordan kan jeg gå og lave med, uvidende om at der er en bruger herinde der har mistet sin hund. Pludselig få hundens navn som tanke, undre mig over hvorfor jeg tænkte på det når jeg laver mad. Det var slet ikke i kategori med de hundenavne vi har herhjemme. Senere når jeg kommer på HG er der en der har mistet sin hund ved det navn, og hun er meget ulykkelig. Jeg får kontakt til hende, og hun fortæller mig at en hun kender, har forsøgt at få kontakte til hunden men uden held. Efterfølgende får jeg flere gange "tanker" fra denne hund, med oplysninger jeg giver videre. Efter noget tid, hvor hund og ejer får afklaret hvad der er sket, så forsvinder "tankerne" igen.

    Jow jow, jeg kan da bare være meget god til at gætte, men så tror jeg skisme jeg skal til at gætte noget mere, for det må jeg kunne tjene penge på smiley


  • #82   9. sep 2013 ...og hvorfor er at ånder ikke i sig selv er en naturlig forklaring?


  • #83   9. sep 2013 Hvem siger ånder osv ikke kan gå hånd i hånd med naturvidenskab.
    Hvis vi burde have lært noget af netop videnskaben så er det da, at vores viden ikke er fyldestgørende og stadig udvides.
    Smed man et æble ud fra et tårn i tiden, inden tyngdekraften blev beskrevet og defineret, så ville den falde på præcis samme måde som i dag.
    Bare fordi vi ikke kan beskrive noget endnu - behøver det ikke være overnaturligt og uvidenskabligt.


  • #84   9. sep 2013 Nej jeg tror ikke på det. Men jeg kan godt lide tanken om at der skulle findes noget.

    "For every action, there's a reaction". - Der må være en grund til at tingene sker, når det sker. Altså det som oftest anses som uforklareligt, og så må det jo åbenbart være spøgelser hvis der ikke lige er en forklaring på det med det samme ;-D

    Fred være med at nogle tror på det. Jeg har også selv kløet mig i håret nogle gange, når fjernsynet en dag tændte af sig selv eller loft lampen begyndte at gynge, eller da hylden faldt ned midt om natten.

    Men jeg tror nu ikke på det alligevel, for fjernsynet kan være en teknisk fejl, hylden kan være overbelastet og så endelig bukke under osv. smiley

    Jeg ville derimod gerne få en uhyggelig oplevelse, et ægte bevis for at ånder findes, set med mine egne øjne. Det er jo spændende alligevel.


  • #85   9. sep 2013 Manse, hvad ville så være et bevis for dig?

  • #86   9. sep 2013 Hvis nu for eksempel en tallerken eller andet bliver kastet tværs igennem lokalet (under forudsætning af at jeg er alene).
    Det skal være ude i ekstremerne. Hvis jeg ser en tydelig skikkelse gå igennem lokalet osv.
    Alle de småting med at en ting falder ned fra reolen eller der sker noget spøjst med elektronisk udstyr, det siger mig ikke så meget. smiley

    Det kan jo godt være de findes, jeg tror bare det er op til hver enkelt person at få sin "oplevelse" før man kan blive overbevist.


  • #87   9. sep 2013 Jamen jeg har som tidligere skrevet, oplevet en korkprop flyve gennemluften imod min mand. Proppen kan forbindes til mandens afdøde far. I sammen periode skete der flere ting, f.eks. stikket til støvsugeren der fløj ud af stikket mens manden støvsugede.

  • #89   9. sep 2013 hmm ja, har i hvert fald oplevet nogen ting som ikke giver mening, men ikke noget volsomt.

  • #90   9. sep 2013 Det lyder mystisk og spændende Bjergged, jeg gad som sagt godt selv at opleve noget lignende. smiley

    Jeg kan bare ikke selv stå inde for andres historier, jeg vil gerne selv opleve det før jeg kan tro på det selv. Diskussion om at ånder findes eller ej, er jo i bund og grund samme diskussion, som om Gud findes eller ej.
    Det er jo alt sammen op til hver enkelt person at tro på det eller at lade være.

    Men jeg synes det er meget interessant at høre andres oplevelser med uforklarlige hændelser. smiley
    Du kunne jo prøve at få en åndehvisker til at besøge dig, hvis du ikke allerede har prøvet det smiley


  • #91   9. sep 2013 Manse, sådan kan man jo vende alt om til at det er "tro"

    "tror du på rummænd, Bigfoot, Lock Ness uhyret"

    Skal man kun tro på at noget findes, hvis man selv har set eller oplevet det?

    Der findes jo allerede masser af "ting" som vi aldrig har set, men aldrig kunne drømme om at sætte spørgsmålstegn ved fandtes, og der findes også mange ting uden vi ved det findes.


  • #92   9. sep 2013 hov, jeg behøver ingen åndehvisker ellers andre, til at fortælle mig at der er nogen/noget, det skal ånderne nok selv fortælle mig.

  • #93   9. sep 2013 Det er jo ikke hvad jeg siger smiley

    Jeg siger at i mit tilfælde skal jeg opleve noget unikt for at jeg tror på det. Jeg er meget teoretisk anlagt og sådan forholder jeg mig til virkeligheden.

    Selvfølgelig kan man tro uden at opleve noget, ellers er det jo ikke tro.
    Om jeg så oplevede at der kom en meget tydelig skikkelse gående lige foran næsen på mig i mit hjem, så ville det jo ikke være endelig bevis på at det fandtes, men det ville overbevise mig meget til at begynde at tro på ånder. smiley


  • #94   9. sep 2013 Ang. åndehvisker. Så tænkte jeg mere i form af at få bekræftelse på hvem der var, om det nu var din mands afdøde far. smiley

  • #95   9. sep 2013 Nej jeg tror ikke på spøgelser smiley

  • #96   9. sep 2013 ....og så er det jeg tænker, hvordan det ville være, hvis man kun ville tro på at ting fandtes hvis man selv oplevede det.

    Igen, så behøver jeg ikke en åndehvisker, what ever, til at fortælle mig at det var mandens far, det fortalte han selv. Jeg går jo heller ikke til til urmageren for at spørge hvad klokken er, når jeg bare kan kigge på mit eget ur smiley


  • #97   9. sep 2013 Hvordan det ville være?
    - Man ville have det som mig smiley

    Hmm. Må have misforstået noget i den historie med den afdøde far så. Men spændende lyder det smiley


  • #98   9. sep 2013 Jeg ville finde det meget bøvlet, hvis jeg kunne kunne tro at der fandtes ting, jeg selv havde set. Puha jeg ville få travlt smiley

    Jeg ved ikke lige hvordan du havde forstået den med mandens far smiley


  • #99   9. sep 2013 Altså med det mener jeg kun overnaturlige ting.

    Jeg tror da på at der findes eksempelvis Giraffer eller Højhuse selvom jeg aldrig havde set et i virkeligheden, hvis det altså lige var det jeg ikke havde set. haha smiley

    - Men vi kan jo ikke alle sammen være ens oven i knolden, så ville verden jo være for kedelig. smiley


  • #100   9. sep 2013 Trine M: Dit svar til mig lyder lidt mobset.. Håber ikke du følte dig truffet over min måde at skrive på mht. din forklaring. Ved nærmere efterlæsning kan jeg se, det måske lyder lidt hovent - det var ikke intentionen smiley

    Men altså, jeg har fint styr på, hvad videnskab er. Ellers tak smiley
    Jeg starter faktisk også ud med at sige, jeg ikke tror på den slags. For alle de ting du nævner, tarot, astrologi, etc. tror jeg virkelig ikke på. Men jeg har altså haft oplevelser, som får mig til at sige, at der må være mere. Din forklaring er kun logisk et stykke af vejen, det var det, jeg forsøgte at sige med, at jeg jo var barn dengang, etc.

    Som sagt, jeg tror på det jeg ved jeg har set - problemet dér er bare, jeg har set 'noget'
    smiley


  • #101   9. sep 2013 Jeg mangler at folk her prøver at beskrive hvad en sjæl eller ånd består af..

  • #103   9. sep 2013 Hvorfor dog ikke....Som barn der troede jeg bare på det jeg så, fordi det fik jeg at vide at sådan var det i min familie...Men som voksen der måtte jeg have mere kød på... Indrømmer det er svært...

  • #104   9. sep 2013 Tror helt sikker på der er noget..
    Især efter vi boede i et hus hvor der skete meget mærkelige ting. Samt hunden reagerede på det før vi gjorde.. Så er man slet ikke i tvivl om der er noget..
    Nu boer vi et andet sted.. Der er god energi og hunden er ikke stressede længere..

    Kan fortælle ting der skete fra det gamle hus:

    - Min natlampe tændte og lukkede sig selv.
    Det samme sted hvor natlampen var (i et hjørne af soveværelset) hunden kunne slet ikke lide at være i det hjørne. Hunden knurrede og rejste børster og gøede imens hun kiggede op i hjørnet. Nogle gange blev hun så bange at hun sprang op i sengen til os og klemte sig ind til os.

    - flere gange havde vores hund rejst sig fra sofa/kurv og gik lige så stille ud i køknet/ gangen med rejste børster og nedadgående hoved imens hun knurrer. Aldrig har jeg i mit liv blevet så bange når hunden reagede på "noget" i huset..

    - ting faldet ned og blevet rykket rundt på.

    - der var en masse lyde.

    - jeg så ikke noget i huset. Men jeg hørte og følte man blev overvåget og nedstirrret på . Det var ikke rart..

    Nu bor vi i et andet hus.. Her er også noget men det er en god energi og det er rart at være i huset. Vores hund fungere godt i huset og der er ikke noget hun kan mærke.



  • #106   9. sep 2013 Ja, det gør jeg, men er meget bange for det.

    Isabelle
    Nu bliver jeg jo nysgerrig.. Du skulle vel ikke have lyst til at fortælle om husets historie?


  • #107   9. sep 2013 Isabelle det lyder som et hus jeg ville kunne lide at være i for at fjerne det ugode... smiley

    Ordet ugode er lavet specielt til dig, så du kan rette mig... smiley


  • #108   10. sep 2013 jeg tror ikke på oddere for jeg har aldrig selv oplevet en...

    selvfølgelig tror jeg på spøgelser og ånder smiley


  • #110   10. sep 2013 Øv lyder da ikke godt stakkels stakkel mand...

    Og træls det er gået ud over ægteskaber...


  • #111   12. sep 2013 Ja, det gør jeg smiley

  • #112   12. sep 2013 For 30 år siden købte vi et hus..Egentlig mig som købte det, og jeg bød langt under den udbudte pris, og fordi tiderne dengang var lige som nu, så synes mægler at det var i orden selv om ejer af huset ikke ville sælge så lavt...Jeg vidste intet om at hun lige var blevet enke, og at det var hendes afdøde mand som havde bygget huset..
    Nåh men der oplevede jeg mange gange at få et skub på vej ned at trappen til underetagen...I det hele taget så var der en underlig atmosfære...Sent om natten kunne jeg og min mor hvis hun var på besøg se en mand som sad i lænestolen og røg pibe...Han så meget vred ud...
    Jeg blev også skilt mens vi boede der.


Kommentér på:
Tror du på spøgelser??

Annonce