5.528 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Y- eller H-sele? Y- eller H-sele?

Hvilken sele har i erfaring med er bedst?

En Y-sele eller en H-sele?
http://www.hurttacollection.com/en/outdoors-en/products/harnesses/

Har forelsket mig I Hurtta selerne men er i tvivl om hvilken der er bedst?

Vi har pt golden retriever men får Berner sennen hvalp til slut nov.
Hvilken sele ville i anbefale af ovenstående?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Y- eller H-sele?
  • #1   12. okt 2013 Det er en y-sele og en sporsele(tror jeg det hedder).
    Alle seler der støtter på brystet er gode imo, og det gør begge to. Jeg foretrækker dog y-selen, da den ikke kan genere halsen og hunden ikke kan bakke ud af den.

• #2   12. okt 2013 Y! Da H "bremser" skuldrene når hunden går. Der er fri skulderbevægelighed ved en Y-sele

• #3   12. okt 2013 Jeg foretrækker også klart Y-selen, den er lige god til store som små hunde.

• #5   12. okt 2013 Luna kan ikke bruge H-selen, spændet sidder, så det rammer på hendes albue. Så hun har en y sele

• #6   12. okt 2013 synes det er hamrende irriterende at der findes så uendeligt lidt udvalg af gode seler til de store hunde smiley
    er også lidt lun på Y selen til Morgan, men den er bare for lille.

• #7   12. okt 2013 Hvis min hund kunne passe Y-selen havde vi en, men enten kan hendes store hoved ikke komme igennem, ellers er hendes krop ALT for lille smiley

• #8   12. okt 2013 øv øv da det er da træls at selerne ikke passer.
    Er der nogle der har erfaring med pasformen til en Berner Sennen?

• #9   12. okt 2013 Calule, der jo ezydog selerne, den med brystpladen, som er lidt samme princip, der kan du regulerer både hals og bryst omfanget, super sele i mine øjne har brugt dem i en hel del år, og også til den store, indtil han groede ud af str. kingsize smiley

• #11   12. okt 2013 For at være ærlig har jeg ikke den fjerneste anelse om hvad der er Y eller H, men vi bruger ihvertfald denne her model til Aslan; http://www.hurttacollection.com/en/outdoors-en/products/harnesses/padded-harness/ og den er vi RIGTIG glade for, førhen hadede han at gå tur fordi han syntes det var irriterende at få sele på, men nu er det jo bare over hovedet og så lukkes på maven.. og så sidder den også rigtig godt! smiley

• #12   12. okt 2013 Hvis man skal have en god sele som man også kan få til store hunde, så skal man se på Kenjans læderseler.
    Kenjan's produkter er af super kvalitet som ikke er til at slide op.

Du skal se på de læderseler med "plade" på brystet, det er de bedste og de kan reguleres rigtig meget og har en super pasform som kan reguleres så de sidder ordentligt på både slanke og kraftige hunderacer.

MLA
    Du kan også få Kenjan seler som passer til din store dejlige bamse. smiley

• #13   12. okt 2013 Kenjan er guld, sværger til især linerne, bliver bare bedre og bedre med årene.
    men selerne er der kun en model jeg kunne tænke mig, og den er for lille, med mindre den skal specialsyes. har spor/gå selen i boxerstørrelse, men synes faktisk den skærer for meget over skuldrene. flere af modellerne har alt for mange remme og halløj, kan bedst lide dem så enkle som muligt.
    jeg har K9 den nyeste model til ham, den går også fint, men igen den her med remmen tværs over brystet, ville helst have en Y formet hvor forben er helt fri.

• #14   12. okt 2013 Amanda, det er H-selen smiley

• #16   12. okt 2013 MLA
    Jeg synes ikke, at spor/gå selerne fr Kenjan er speciel gode. men alle deres hetz seler er super gode og man kan få dem til at passe til alle typer hunde.
    Vi havde en GD i klubben en overgang. Den havde en god Kenjan hetzsele på når den lavede C arbejde.
    Måske du skulle prøve sådan en på din Irske Ulv engang.

Du har ret Kenjan er guld og bliver bedre og bedre efterhånden som det bliver brugt.

• #17   12. okt 2013 Jeanette
    Det er ikke en H sele.
    H seler ser sådan ud:
    http://www.alttilhundogkat.dk/hundeudstyrhundeseler1seler-rogz

• #18   12. okt 2013 har lige siddet og studeret, og den største af hetzselerne er en Large og passer til schæfer/rotte ser på denne som kunne være en mulighed (bryder mig bare ikke om de tilpasningsremme der sidder langs siderne) http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=7115&varenr=02-1300-245&varegrp=1300&name=vareliste
    Tvivler altså på at han kan skrue sig ned i sådan en, han har et brystmål der hedder 115 cm. så skal den syes efter mål tror jeg.

• #19   12. okt 2013 Ups har han sådan et stort brystmål.......
    Jeg er så lige netop glad for at der også er tilpasningsremme langs siderne. De gør det jo nemmere at få selen til at sidde optimal.

Jeg ved ikke om GD'eren der trænede hos og har fået den speciel syet. Han var der ikke så længe, blev fornærmet over at han også skulle have lydigheden p plads hvis han ville træne C arbejde.

Kenjan har en sele til de helt store hunde
    http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=9249&varenr=02-1300-510&varegrp=1300&name=vareliste smiley smiley

• #20   12. okt 2013 Jeg kan jo høre dem ad hos Kenjan, hvor meget den kan justeres om brystet, det fremgår ikke.
    der synes jeg at den hetz sele jeg linkede til, virker langt bedre i facon`en og super med det "håndtag" ovenpå.

• #21   12. okt 2013 Nathalie og Dakota: Den glider ikke rundt eller sidder skævt?
    Vi har en alm nylon H sele til vores golden og den er rent ud sagt elendig smiley Den skøjter rundt, så jeg synes den er træls at gå med. Så oftest har hun bare snoren i halsbåndet - hun trækker så heller aldrig.. Ellers går hun faktisk oftest fri smiley
    Men vil gerne have en ordentlig sele til hende når den bette nu kommer og skal med på tur også. Overvejer Ezydog til vores golden, da det er sådan et halsbånd hun har og jeg er meget tilfreds med kvalitet vs pris ved ezydog. Ved dog ikke om den vil rutsje rundt?
    Hurtta bliver til den nye vuffer smiley og tror jeg har bestemt mig for Y-selen smiley

• #22   12. okt 2013 Ozzy bruger en Y sele, og det er klart den model der fungere bedst.

• #23   12. okt 2013 Jeg bruger H sele til min islandske fårehund. Y seler sidder absolut ikke godt på hende, og strammer ved hendes hals. Har prøvet Y seler af flere mærker, men de er bare ikke egnede til min hund.

Hvad der passer til den individueller hund er meget forskellig smiley

• #24   12. okt 2013 MLA: Ja, det er selvfølgelig rigtigt. Synes bare ikke Ezydog virker lige "lækker" som Hurtta smiley Men den kan man selvfølgelig få i pink camouflage, haha smiley Det trækker op smiley

• #25   12. okt 2013 det jeg synes er lækkert ved ezydog`en er netop at den kan justeres både om hals og om bryst, det ser ud til at det er problemet ved hurrtaen, at den ikke kan tilpasses om halsen. Jeg synes ellers også at den er super lækker.
    Det er faktisk ikke helt nemt smiley

• #26   16. okt 2013 MLA: Elsker også at den kan justeres, men synes ikke den virker så lækker i kvliateten som Hurtta.

• #27   16. okt 2013 Har Hurttas "H" sele til min collie, og elsker den idet det indtil nu har været den eneste sele der ikke glider rundt på ryggen af hende..
    Min mors blanding bruger den også af samme grund..

Kommentér på:
Y- eller H-sele?

Annonce