{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.175 visninger | Oprettet:

ved ikke hvordan jeg skal holde gnisten oppe :s {{forumTopicSubject}}

Hej HuG!

Åh ja, ja jeg får sikkert en masse hug for det her oplæg, men det må jeg tage med...

sagen er den, at jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg skal klare at bo i hus med den "dumme hund"... det fandme hårdere end jeg havde regnet med, jeg vidste det ville blive hårdt, og har ellers læst og læst og forsøgt at høre andre folks erfaringer, men det er jo bare aldrig det samme.

Har bare heller ikke den der "jeg holder af dig" følelse som jeg fx. har til mine katte og min hest, og det irriterer mig faktisk, for det kan Stella jo mærke.. ved ikke om det var fordi vi ikke fik den race som lige præcis jeg drømmer om, men fik en rottweiler hvalp fra min svigerfar, som min kæreste jo gerne ville have og når nu muligheden var der, så ville han gerne have hund nu, som self. også er fint nok smiley

kan bare mærke at rotten ikke siger mig ret meget på nogle områder alligevel, og jeg synes egentlig bare at hun er i vejen smiley Det har nok også noget at gøre med, at jeg har problemer på mit arbejde i tiden, plus vi får mere og mere her op til juletiden, så er altid kvadret når jeg kommer hjem klokken sent om dagen, og så orker jeg ikke at skulle til at tørre tis og lort op (kæresten er så som regel hjemme, men hun har stadig uheld)

min depression er også begyndt at trykke igen, var ellers lige kommet af medicinen og havde det godt igen. ved godt det heller ikke er nogen undskyldning...

jeg passer hende selvfølgelig, går ture, giver mad, børster og leger med hende, men hun får altså også en del skæld ud... hvilket jeg egentlig har det dårligt med, men aner snart ikke hvordan jeg skal se bort fra de ting hun ødelægger osv.


hvordan klarer i jeres hvalpe og deres narrestreger?

idag da jeg kom hjem, havde hun bidt en skuffe i køkkenet i stykker, hevet 2 kageruller og et forklæde op ad den, pisset på gulvet og trukket kagerullerne rundt i det, og fandt hende siddende i den skuffe, som så er ødelagt nu og halvt fyldt med pis også... bliver så arrig over sådan noget - hvad havde i gjort i den situation?

jeg mangler nogle gode råd, ved ikke rigtig hvad jeg vil med det her oplæg, for det ikke medynk jeg mangler da jeg godt ved at det er mig der er forkert på den, måske bare at komme af med lidt frustrationer, og så evt. noget hjælp med på vejen.

vil lige sige at vi starter til hvalpetræning her efter den 1. nov. nu hvor forsikring osv. er kommet på plads smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ved ikke hvordan jeg skal holde gnisten oppe :s
  • #1   30. okt 2013 Sæt et frimærke på ryggen af hende og send hende hjem til mig. Hun ser skøn ud..

    Kunne godt være i skulle revurdere hvorvidt i overhovedet skal have hund ...


  • #2   30. okt 2013 Forsikring skal være på plads den dag hvalpen kommer hjem. Det er lovpligtigt.

    Hvalpe laver ballade, sådan er det bare.
    Du skal finde balancen mellem at køre hvalpen træt uden at overanstrenge den.
    Og så mere renlighedstræning.


  • #3   30. okt 2013 Øv, hvor det gør mig ked af at læse.

    Enten bliver du nødt til at styre temperamentet eller også må i levere hunden tilbage til opdrætteren/omplacere den.

    Forvent ikke kærlighed ved første blik, sådan fungerer det ikke altid - men hunden skal behandles fair. Kan man ikke det, så må den til et bedre sted.


  • #5   30. okt 2013 Ærgeligt du har fået en race som ikke siger dig noget...hmm... ALLE hvalpe kræver MEGET, uanset race... Jeg tænker om du overhovedet nogensinde kommer til at få et rart forhold til stella? Og hvad med din kæreste, tag han ligeså meget ansvar? For hvis han er mere hjemme end dig, burde han jo have tid til at få hende renlig..

  • #6   30. okt 2013 Jeg ville lægge kortene på bordet og sige til kæresten at han simpelthen er nød til at tage et større ansvar indtil du har mere overskud. Det er ikke sjovt for hvalpen at man er presset og sjovt nok vil de typisk prøve at dæmpe dig, hvilket betyder at de er endnu mere i vejen. Erkend dit problem og lad kæresten hjælpe dig i denne situation.

  • #7   30. okt 2013 Hvis kæresten som regel er hjemme, hvordan kan hun så have så mange uheld?
    Jeg mener.. Hvis man går hjemme, og har lille hvalp, er man så ikke fokuseret på renlighedstræning?

    Jeg synes dælme det er synd for det lille myr, at hun får så meget skæld ud, hun ved jo ikke bedre..
    Har du/I tænkt på at racen altså kan sparke røv i drifter, og derfor have meget større brug for aktivering end andre hunde?
    Du skriver du leger med hende, men sørger du for at køre hende mentalt træt? For ellers render hun jo rundt og keder sig..

    Kan I ikke overkomme hende nu, så ville jeg give hende tilbage!


  • #8   30. okt 2013 Det er hårdt at have hvalp, men tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed.

    Du er langt fra den første hvalpeejer der tænker "hvad i alverden har jeg rodet mig ud i" og nogle gange "fortryder" - for at være ærlig så har jeg sådanne øjeblikke hver gang jeg har hvalp - men jeg er så forberedt på dem og ved at jeg kommer til at knuselske den her hund og at det nok skal blive godt - at jeg bare er overvældet af hvor meget arbejde sådan en hvalp er.

    Desto mere arbejde du lægger i hende nu, desto mere giver det pote senere.

    Men, hånden på hjertet, fortryder du 100% og har du bare ikke overskud til en hvalp, så er det bedre at I tager snakken nu, hvor hun er nemmere at omplacere - end om nogle måneder hvor hun kommer i lømmelalderen.


  • #9   30. okt 2013 Jeg tænker, om det ikke er bedst, at hunden kommer et andet sted hen? Både for din, men ikke mindst for hundens skyld.

    Jeg har også hvalp, og ja, der foregår dælme ting og sager, men når hun så kommer vimsende og næsten logrer halen af i sin glæde ved at se mig og ser på mig med sine smukke brune øjne, ja, så er lort, pis og diverse ødelagte ting fuldstændig glemt. Det ER jo en del af hvalpeperioden, hvis man har en sund, rask og aktiv hvalp. Selvfølgelig kan man være træt og kan synes: Åh ha - men det er jo det hele værd i sidste ende. Når det ikke er det, så er det bedst ikke at have hund. I min optik i hvert fald.


  • #10   30. okt 2013 Hold da op hvor ser hun dejlig ud - Håber virkelig I finder en løsning, for det er bestemt ikke fair overfor Stella at du går og er irriteret på hende, det kan hun helt sikkert mærke.

  • #11   30. okt 2013 Det lyder til at det var kæresten der ville have DEN HER hvalp - men dig der ender med hele arbejdet?
    Hvordan kan den ellers lave alt den ravage hvis kæresten er hjemme??


  • #12   30. okt 2013 Hun måtte også gerne sendes herhjem. Hun ser så skøn ud smiley

    Men ja enig med de andre.
    Kæresten må tage mere ansvar og så husk at være ærlig over for ham og fortæl hvordan du har det.
    Og ellers ville jeg sende den retur til opdrætter eller finde et nyt hjem med den


  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #13   30. okt 2013 Hvis du har brug for aflastning passer jeg gerne - hun ser godt nok dejlig ud.
    Jeg synes også du skal fortælle kæresten hvordan du har det. Det lyder til han pressede på for denne hund - så må han også tage ansvar.

    Hunden skal ikke være ene sjov for ham og ene ansvar og sure pligter for dig for så er det klart du kører død i det.


  • #14   30. okt 2013 Uanset hvordan du selv har det er det Stella det handler om. Hun er en baby.....hun er ked af at være alene(det er derfor hun ødelægger ting) og hun aner INTET om livet endnu. At du overhovedet kan finde på at skælde hende ud er mig en gåde. Hun skal anvises de rette valg på en rolig og voksen måde. Ikke den race du ønskede? Sådan er der jo så meget her i livet, du kan også risikere at få et handicappet barn( ikke for at sammenligne,men for at synliggøre at livet er uforudsigeligt), men derfor har hun alligevel krav på din kærlighed.....aflever hvalpen tilbage og overvej om I overhovedet er hundemennesker. En hund bliver aldrig selvkørende, det vil være som at have en treårig hele dens levetid, der skal planlægges og aktiveres og udvises hengivenhed til den dør. Det lyder det ikke til du er indstillet på.....

  • #15   30. okt 2013 tak for nogle gode svar smiley

    for at være helt ærlig, så ved jeg ikke lige nu, om jeg nogensinde vil få det der tætte forhold til hende, men jeg håber da, da jeg er imod at sende dyrene rundt. selvfølgelig, hvis vi ikke kan give hende det rigtige, så det det vi må gøre, men jeg vil virkelig gerne gøre forsøget først!

    min kæreste går ikke hjemme, han er bare hjemme før mig smiley vi har den rutine der hedder at han skal afsted klokken 7 om morgenen, hvor han så lige går en kort tur med hende og får hende tisset af og fodrer hende. jeg skal så afsted klokken 8.30 som regel, nogle gange senere, og der forbereder jeg så på at hun skal være alene indtil ca. 15.30. jeg fylder hendes foderbold, evt pakker nogle guffere ind i et viskestykke og så giver jeg hende et par tyggeben i hendes kurv.
    når kæresten kommer hjem så leger han som regel med hende, men det er mest "vild leg" hvor jeg ofte siger at nu må de altså lige slappe lidt af eller gå uden for fordi at hun ellers bliver overgearet.

    jeg træner lidt tricks med hende næsten hver dag og hun er også vældig lærnem og vil virkelig gerne (og det kan jeg hygge mig med, med hende)

    som du skriver M.I, så tænker man virkelig hvad er det her for noget man har kastet sig over, for selvom jeg er vant til at tage ansvar og have med dyr at gøre hver dag (haft hest i 10 år og katte siden jeg blev født) så er en hund bare af en helt anden kaliber.

    Søren: Jeg ved ikke hvad jeg havde regnet med, da jeg aldrig har haft hund før, så man må jo lære med tiden! Vi vil ikke bruge hende til noget decideret, selvom jeg gerne vil gå til agility eller noget lydighed senere, men agility er kun hvis hun ikke bliver for stor og tung.
    ellers skal hun bare være familie hund.

    hun er også med i stalden næsten hver dag og lege med hundene derude og med på rideskolen og krudte lidt af, men så snart hun er alene, så der ulykker uanset om der er legetøj eller ej.

    kan tandskiftet være begyndt? hun er 15 uger.

    Mht. renligheden, så er det som om det svinger??? Nogle dage kan hun gå helt uden uheld og hun kommer og siger til endda og vi roooooser selvfølgelig hver gang, og så andre dage, der kan hun finde på bare at sætte sig, og måske gøre både stort og småt indenfor (især hvis det regner, så hun ikke til at hiive ud :S).



  • #16   30. okt 2013 Er hvalpen alene i 7-8 timer dagligt? Så tror da pokker at den laver ulykker, stakkels lille dyr;(

  • #17   30. okt 2013 og som i skriver, hun ER skøn og hun ER sød, men også en byld i r*ven pt smiley

    mht. kæresten og ansvar, så føler jeg at han lægger det over på mig så snart jeg kommer hjem, og det nok det jeg kører død i, især når jeg ikke er helt på toppen i forvejen.

    Lotte: Du skriver at du slet ikke forstår hvordan jeg kan finde på at skælde hende ud, da hun kun er som et barn - well, et barn tager heller ikke skade af at få af vide hvad der er forkert af og til, alt efter hvor slemt det de har lavet er... det er min holdning og det er sådan jeg er vokset op - men når det så er sagt, så skriver jeg jo som sagt herinde, fordi jeg godt VED at det for meget! og derfor spørger jeg om nogle gode råd til hvordan vi klarer os igennem det her med en glad hund og en glad mig og kæreste også.. for det er sådan set helst der jeg vil hen, og ikke at skulle aflevere hende nogle steder... smiley


  • #19   30. okt 2013 bodil: ja, til de fleste hverdage er hun. men det idag fx. der havde hun været alene i 3 timer..

  • #20   30. okt 2013 Maiken: Det var dog rart at høre at jeg ikke er den eneste som har følt mig som en ond dum kælling smiley

    Kender du nogle man kan kontakte for at få en ud, som kan hjælpe? For jeg er villig til at prøve det meste for at få det til at fungere! smiley


  • #21   30. okt 2013 og vi har haft hende i 7 uger smiley

  • #23   30. okt 2013 tak for dit input nathalie smiley

    som du skriver det der, er lige som jeg har det, det med, bare at kunne bryde sammen og skubbe det hele væk.. og det er bare en træls følelse!!

    mht. det med at holde af hende, så ved jeg ikke om det fordi jeg har kattene omkring mig, som bare altid er eksemplariske, og at jeg så "sammenligner" opførslen ubevidst og så bare bander hunden langt væk når hun laver ulykker? skal ikke kunne sige det, men nu hvor jeg kom til at tænke på det, kunne det måske godt være sådan noget.. for jeg synes da hun er sød og hun er både smuk og har en god personlighed - flere siger også at hun er meget rolig! hvilket man selvfølgelig bliver stolt af at høre smiley

    tror jeg må have en snak med kæresten og så se om han ikke kan tage lidt over lige pt. indtil at jeg er ovenpå igen, sådan at Stella også får den opmærksomhed hun har brug for, og ikke kun negativ opmærksomhed! smiley


  • #25   30. okt 2013 Tak Willmahund smiley det var lige sådan noget jeg havde brug for at høre smiley

    vil som skrevet tidligere forsøge at finde en hundetræner som kan give os lidt enetimer - vi har ikke fortrudt, jeg har lidt men min kæreste har ikke, så jeg SKAL bare op på hesten igen, da hun fortjener et godt hjem! jeg ønsker hund, men skal nok lige sluge kamelen om, at jeg ikke fik drømmehunden i første omgang - hvilket måske er godt nok, da den vist kræver mere end en rotte gør, selvom jeg måske også havde haft en anden tilgang til det så smiley


  • #26   30. okt 2013 Du skriver, at kæresten lufter hvalpen inden han kører kl. 7, og at du kører 1½ time senere (eller endnu senere). Husker du at lufte hvalpen inden du kører? Det behøver ikke at tage andet end 10-15 minutter, og de få minutter kan det godt betale sig at bruge.
    Du skriver også, at du fylder hvalpens foderbold. Har du prøvet at strø tørfoder rundt i huset i stedet? Hvalpen kan bruge rigtig meget tid på at finde foderet, og den bliver rigtig træt i hovedet:-)
    Held og lykke med det:-)


  • #27   30. okt 2013 lise-lotte: Ja det gør jeg smiley

    hun har kun køkkenet at være i når hun er alene, da hun ellers har flere uheld (spørg mig ikke hvorfor) men vi har haft forsøgt at give hende stuen med, og der var bare stort og småt overalt (også selvom hun var luftet inden jeg kørte)

    nogle gange når jeg kommer hjem så strøer vi foder eller vi gemmer godbidder, og det synes hun er vældig hygsomt at gå og finde. smiley


  • #28   30. okt 2013 Det var bare mine umiddelbare tanker, men når jeg kigger på billedet af vapsen, så kan jeg da se, at hun er en pleaser, for hun prøver jo på at bilde os ind, at hun er en kat:-)

  • #30   30. okt 2013 haha ja, det var dengang smiley billedet er fra den dag vi fik hende smiley

  • #31   30. okt 2013 Jeg kan slet ikke sætte mig ind i det o.O

    Måske i skulle have fundet en race der passede JER og ikke kun den ene.

    Min hvalp er godt nok 7 mdr, men han kan da også stadig lave ballade, også er hørelsen røget sig en tur da han lige er køns modnet.
    - Jeg kan sagtens blive irriteret når han laver ballade eller lignende, men ligeså snart jeg kigger på ham og ser hans søde øjne, er jeg solgt som stanglakrids og kan slet ikke være sur på ham.


    Mit bedste råd vil være: Snak med din kæreste og bed ham om at tage noget mere ansvar for den hund som HAN mest ville have.

    - Da min daværende kæreste og jeg fik Meeko, faldt valget først på den race fordi det var den eneste af de racer jeg ville have som han kunne leve med, og det var klart mig som mest ville have hund, og derfor var han fra starten af mest mit ansvar også. Nu er vi så gået fra hinanden og derfor er han nu HELT mit ansvar.


  • #32   30. okt 2013 det måske også svært at sætte sig ind i, hvis man ikke selv har stået i situationen.. men ja, racen skulle have været mere fælles det jeg enig i. smiley men jeg må lære at holde af hende, og så må jeg jo træde mig selv over tæerne når jeg bliver sur på hende, istedet for at være efter hende... smiley

  • #33   30. okt 2013 Stakkels lille vuffer smiley
    Og er slet slet ikke enig i at det er ok at skælde ud. Man må gerne sige nej når man tager hunden direkte i at gøre noget den ikke må.. Ellers må man ikke.. Det får man blot en usikker hund ud af. I har kun haft den i 7 uger og du er allerede ved at være træt af den og kæresten hjælper ikke. Hvis jeg var jer ville jeg kraftigt overvejer om ai overhovedet skal have hund smiley
    Jeg ved det lyder hårdt skrevet men må indrømme jeg er lidt i chok smiley


  • #34   30. okt 2013 et lidt nyere fra en hyggestund mellem hende og mig (så ja, de forefindes) smiley

    profilbillede
  • #35   30. okt 2013 og et andet

    profilbillede
  • #36   30. okt 2013 men.. nu hvor i skriver at i aldrig ville skælde ud - hvad gør i så smiley kom med jeres gode råd og erfaringer!

  • #37   30. okt 2013 Den er svær. Jeg har 4 maltesere, og dem behøver man ikke skælde ud, man kigger bare på dem, så ved de godt at den er gal:-)
    Nu er malteseren jo en kat i hundeforklædning, så det var nok sådan en du skulle have haft, og så alligevel, den er ikke særlig egnet til det der med heste og stald:-)


  • #39   30. okt 2013 Det lyder altså lidt som om, den slet ikke er alene-hjemme-trænet… Er den 15 uger og alene hjemme 8 timer i hverdagene? Det er måske for hurtigt, I er gået frem med træningen så. Jeg selv brugte lidt over en måned på at komme dertil. Og Coco har aldrig haft uheld, en enkelt gang har hun kastet op, men det, tror jeg, har været noget andet…

    Altså hvis den kan have op til flere uheld på "bare" tre timer, og jo praktisk taget splitter køkkenet ad - det tror jeg ikke kun er kedsomhed, det er utryghed. Den kan vel knap være gået i lømmelalder allerede..

    Jeg tænker lidt, at hvis I får styr på alene-hjemme-træningen, så I ikke mødes af sådan en omgang l***, når I kommer hjem, vil du også få mere overskud i hverdagen smiley
    Om en måned eller to starter lømmelalderen, og fra hvad man læser herinde er det ikke for tøsedrenge at have en teenage-rotte.. smiley


  • #40   30. okt 2013 Ej undskyld mig men troede jeres hund var ældre siden du skrev at den fik en del skæld ud.


    Du kan jo ikke skælde en sådan en lille hvalp ud!!!!

    En hvalp kan ikke forstå noget den ikke har lært endnu!

    Undskyld mig men stakkels hund og ikke stakkels dig fordi den pisser og bider ting i stykker!

    Undskyld mit direkte . Men stakkels lille hunde hvalp

    Hvor længe øvede I "alene hjemme træning"??



  • #42   30. okt 2013 kira: hun er først begynde at ødelægge indenfor den sidste 1½ uge. og vi forventer skam heller ikke at hun holder sig mens vi er på arbejde, men at hun sætter sig når vi er hjemme, selv når vi lige har været ude med hende i jeg ved ikke hvor lang tid, så det sku irriterende!

    kæresten tog fri i en uge da vi fik hende og trænede alene hjemme træning, og hun har aldrig siddet og hylet eller pivet når vi er gået og heller ikke efter 20-30 min.

    hun er ude ca. hver 2. time når vi er hjemme og så går vi med hende 2 gange om dagen. men især når der er vådt udenfor, så nægter hun nærmest at sætte måsen i græsset :S


  • #43   30. okt 2013 vi trænede det sådan intensivt i den uge hvor manden havde fri, og derefter så har vi forsøgt kun at lade hende være alene i arbejdstiden, og ellers kommer hun med rundt alle steder hvor hun må/kan smiley

    og til det i skriver.... det jo derfor jeg spørger om hjælp..


  • #44   30. okt 2013 Når hun tisser inde så må du ikke skælde ud.. Hvis du tager hende i at tisse så tag hende imens hun tisser og bær hende ud med det samme..

    Ros ros ros ros ros hende når hun tisser udenfor.. Giv den hele armen med ros!


  • #45   30. okt 2013 Man ignorerer når den har uheld inde .... men må IKKE skælde ud .. hunden ved ikke at det er fordi den gør det inde, den kan tro at det er fordi den tisser i det hele taget og så går den også i baglås når den skal tisse ude, den tror slet ikke den må ....

    Så man ignorerer og når så den gør det ude så roser man den så meget at man nærmest selv synes man er latterlig samt meget gerne giver den godbidder for det ...
    Og når man er ude med den så bliver man ude til den har gjort det uanset vind og vejr .... også om natten ....


  • #46   30. okt 2013 lige en succes historie midt i al rodet - hun kom lige før og peb og gik selvfølgelig ud med hende, og så tissede hun smiley så ros og godbidder der - nu har hun så et damp flip indenfor -.- smiley

  • #47   30. okt 2013 hun holder sig hele natten og har gjort det efter den 1 uge vi havde hende. smiley men vil forsøge at ignorere det og så må vi have talt sammen og lagt strategien lidt om smiley

    nogle der har gode råd til mental aktivering af sådan en type hund så? eller kan anbefale en bog eller lign. med gode ting i? smiley


  • #49   30. okt 2013 synes bare det er underligt at det først begynder nu så smiley altså det med at ødelægge. hvad kan vi så gøre for at få hende tryg ved det igen?

  • #52   30. okt 2013 det maksimale hun er alene er fra 08.30-15.30 altså 7 timer smiley og nogle gange kun 6, da jeg nogle gange først møder klokken 10.

    og vi må prøve med bare et nej eller fy smiley

    og tak for støtten, jer af jer der nu støtter smiley det hjælper at få folks synsvinkler på sagerne når man ved de selv har hund og ved hvordan de selv fik sig tacklet igennem det smiley


  • #53   30. okt 2013 men spiser en hund hvis den er bange?

  • #55   30. okt 2013 Ts
    Jeg skriver ikke barn, men baby og der er altså en væsentlig udviklingsforskel.
    Istedet for skældud skal du enten ignorere det hun gør eller aflede hende med leg, snak, tyggeben afhængigt af situationen. Du vil få et langt federe forhold til hende som voksen, hvis du bruger de rette metoder i hendes opdragelse....


  • #56   30. okt 2013 Af ren nysgerrighed, hvad ville du have haft af hund hvis det kun havde været op til dig?

    Syntes der er kommet rigtig mange gode råd. Håber i finder den bedste løsning for jer og at kæresten tager sig lidt sammen når nu det var hans valg at det skulle være en rotte smiley
    God fornøjelse med hende


  • #57   30. okt 2013 Jeg ville helt stoppe med at skælde ud/straffe mm.
    Hvis hun laver noget skidt er det ene og alene jeres skyld. I skal vise hende hvad der er rigtigt i stedet. Jeg tror heller ikke at din skolelærer har skældt dig ud for at lave opgaven forkert.
    Når det så er sagt så synes jeg at det er cool nok du beder om hjælp og er ærlig omkring det. Men lige nu er det bare hvalpestreger.
    I bør lave en mental træning sammen med hvalpen. En hvalp skal ikke køres fysisk træt, men derimod mental.


  • #58   30. okt 2013 Mental aktivering kan være fodersøg i haven eller at gå et spor. lydighedstræning som i starter med er også fint smiley

  • #59   30. okt 2013 du vil: ja du griner nok, men har i 2 år drømt om en husky, og har gjort rigtig meget for at sætte mig ind i den race, hvor jeg havde 3 måneder til at lære lidt om rotten smiley har været ude og møde opdrættere af huskier, har været nede ved malene og huskyerne dengang de havde lúa og nanna og møde dem og høre hvordan de hunde er, og det er bare den der tiltaler mig på mange områder.
    kan godt lide at det ikke er en klisterhund men at den er selvstændig - hvor jeg godt synes at rottweileren kan hænge noget på en, og det ikke mig smiley


  • #61   30. okt 2013 katrine: Det var en rigtig god metode du beskrev der, måden den er beskrevet på smiley vi vil forsøge smiley

  • #63   30. okt 2013 hehe som du kan sige det batdog smiley

    og tak, det er rart at vide man ikke er ene om at have haft det sådan og at det forhåbentlig nok skal blive bedre smiley


  • #65   30. okt 2013 Ts - Nej griner slet ikke af det.
    Der er meget stor forskel på de to racer.
    Som du selv siger, så er rotten der gerne vil være med i det hele - en rigtig selskabs papegøje, hvor huskyen er mere selvstændig.
    Nogen mennesker er til det ene og andre er til det andet smiley


  • #66   30. okt 2013 helt enig du vil. nok også derfor jeg altid har været kattemenneske indtil da smiley Føler mig lidt overvåget af at have en hund i hælene konstant, også selvom hun bare er nysgerrig og gør det i god mening smiley

    katrine: nej det har vi desværre ikke. og ved bare ikke hvordan jeg ellers skal give hende noget til hovedet, hvis hun ikke får noget der indebærer at det kan spises?? smiley For som du skriver, så tror jeg også at hun keder sig.

    men det må være luksus for en hund, aldrig at være alene i mere end 5 timer maks - det bare ikke muligt når begge har et fuldtidsjob. vores arb.tider ligger heldigvis sådan som de gør, da jeg ellers arbejder helt til klokken 17.45 og er hjemme 18.15 hver dag.


  • #67   30. okt 2013 Tror nu at de fleste hvalpe gerne vil være med, hvor der sker noget smiley
    Ser ikke rotten som specielt klæbende.. Men faktisk en god selvstændig hund smiley

    I stedet for "bare" at fodre hende almindeligt om morgenen, så stå lidt tidligere op, lav tricks og lydighed med hende, hvor godbiderne er hendes morgenmad..
    Lav lidt søge arbejde på græsset/gulvet, så hun får brugt næsen og hjernen smiley


  • #69   30. okt 2013 hej
    hvis du køber en kong og fylder med råt kød eller leverpostje og lægger i fryseren , så har hun lidt at gøre på når hun er alene...du kan også have lidt tørrfoder i blandingen

    ja de er nogen kælehunde som gjerne vil ligge i fanget og hygge , jeg har altid en af mine hunde som skal ligge tætt på eller på mig smiley mine rotter har jeg bare sagt mest " eh eh " når de blev eldre enn hva din hund er ( og jeg har aldrig taget i nakken eller holdt nede da jeg synes ikke det er ok ) , jeg kan desverre ikke sette meg ind i din situasjon da jeg ikke hadde noget sådane problemer med mine, mine 2 er ca 2 mnd mellomrom og jeg var hjemme i 3 mnd med dem og trenet renlighed og hjemme alene , og gikk ud hver 1,5 time også om natten ( hadde ur som ringet ) ( og tidligere hvis de hadde leget eller spist og jeg kunne se at nu snart skulle de lave noget...

    det er bedre at bruge lang tid på renlighed trening og hjemme alene trening synes jeg...

    men som andre siger , hvis den har tisset eller ødelagt noget når du kommer hjem ( eller når dere er hjemme ) ta hende med ud og tisse også rolig tørre op og rydde op efter hende uden at være sur på hunden...



  • #70   30. okt 2013 Okay de rotter jeg kender er selskabs papegøjer smiley Så troede egentlig det var ret almindeligt smiley
    Selvfølgelig ikke i samme stil som nogle andre racer


  • #71   30. okt 2013 jeg kjenner bare rotter som er meget glad i selskab og hygge og har selv 2 som er meget glad i det smiley

  • #72   30. okt 2013 vil forsøge med lidt fodersøg og lidt tricks om morgenen smiley rottemor, de rottweilere jeg kender og har mødt har været meget klistrende og skal helst fylde hele sofaen eller sengen (der må vores ikke være, hvilket også går fint) smiley

  • #73   30. okt 2013 Anette..
    Okay smiley

    Altså jeg har en der er klæbende, men det har jeg selv ladet hende blive, fordi jeg nyder det smiley
    Men min hanhund er bestemt ikke klæbende.. Han går gerne i en time eller mere for sig selv i haven, og søger væk fra seng o.s.v efter kort tid smiley


  • #74   30. okt 2013 okay jeg håber også på at vi kan lære hende at være mere selvstændig men det kan jo godt være det ikke ligger til hende... smiley

    men tak for alle jeres gode råd smiley


  • #75   30. okt 2013 Håber det kommer til at gå bedre med jer fremover smiley

  • #76   31. okt 2013 tak smiley

  • #77   31. okt 2013 Jeg ved hvordan det kan føles, at have en hund, som man bare ikke klikker med.
    Da vi fik Saga, for snart 2 år siden, syntes jeg, at vi havde styr på alt, der kommer med sådan en hvalp i huset. Alt det basale gik fint, alenehjemme- og renlighedstræning sad lige i skabet.
    Men efterhånden som lydighedstræning skulle på skemaet, blev jeg mere og mere frustreret over min hund, vi var SLET ikke på samme side i bogen, hun opførte sig meget atypisk i forhold til de andre hunde, jeg har haft.
    Der var INGEN hjælp at hente på vores træningsplads, og jeg var efterhånden derude, hvor jeg ville have stukket hendes snor i hånden på den næste forbipasserende, bare for at slippe af med hende... Vi havde meget ringe kemi.
    Skuden vendte, da jeg havde vadet rundt i mudder og gennem en å, på jagt efter en hund, som på trods af, at hun legede med en anden hund, bare var skredet.
    Jeg kom hjem til min kæreste med ordene "Vi skal have seriøs hjælp NU, ellers kommer hun væk!"... Samme aften ringede vi til Lise fra SOR-hundeskole, vi kom nogle dage efter til en konsultation, hvor der ENDELIGT var én, som SÅ min hund og os, og lærte os hvordan vi kunne samarbejde med netop dén hund, vi havde. For selvfølgeligt handlede det også om, at vi som ejere skulle have fælles fodslag i træningen, og at træningen skulle målrettes lige nøjagtigt dén hund - og det er Lise ekspert i smiley
    I dag har jeg et fantastisk bånd til min hund, og jeg elsker hende højere end jeg nogensinde troede, det var muligt. Hun har en skæg personlighed og ind imellem er hun "lige til øllet" - men jeg elsker hende smiley

    Mit råd er helt bestemt at få en kompetent adfærdsbehandler til at komme og se jer sammen - allesammen.


  • #79   31. okt 2013 tak for den historie Betina smiley hende lise hvor er hun at finde i landet? smiley

  • #80   31. okt 2013 Lise er fra Sorø - hun kører, så vidt jeg ved, ud i hele landet.

    www.hundeskole.dk




  • #81   31. okt 2013 Jeg kan udemærket huske det da Joey var hvalp.

    Jeg boede alene i en lille lejlighed og Joey var omking 5-6 mdr gammel. Hver gang jeg sad ved pc'en kom han og bed mig lige i siden, og gøede. Han gjorde det konstant, og jeg var parat til at smide ham af helveds til. Jeg gik på toilettet og flæbede over ham. Jeg var gul og blå efter hans bid. Han synes jo det var skide sjovt smiley

    Idag er han 5 år gammel, og ville ikke undvære ham.


  • #83   3. nov 2013 Lige et spørgsmål: Hvorfor var det i besluttede jer for en Husky, men så fik en Rottweiler?

    Rottweiler er jo ikke en førstegangs hund, alle opdrættere anbefaler at man ikke vælger RW hvis ikke man har haft hund før, men kassen kan jo blive slunken.

    PS! RW er min favorithund.


  • #84   4. nov 2013 Allan: det står i start indlægget.



  • #85   5. nov 2013 OK, pga muligheden altså. Vi vælger den her hund fordi den er der, glemmer vi har besluttet os for en Husky.
    Tror faktisk de er lige svære som først gangs hund, men ok, vi må se hvad der sker.
    Hej


  • #86   6. nov 2013 du glemmer at se at det er MIG der gerne ville have en husky - min kæreste ville også gerne, men lige så gerne en rotte fordi han er vokset op med dem. så ja, det blev til en rotte fordi at muligheden var der og jeg nok var en anelse for god af mig og bare sige ja når svigerfar spørger om vi ikke skal have en hvalp!

    og ja, de er nok lige svære som førstegangshund, en husky er ikke nem, men den havde jeg nok lidt bedre forberedt mig på mentalt...


  • #89   6. nov 2013 jeg er helt enig med dig pia smiley og har læst det igennem en 3 gange nu. smiley

  • #90   6. nov 2013 kan se jeg egentlig aldrig fik svaret på det emne..

    Men som du skriver Allergisk, så har du ret i at hun med sikkerhed kan mærke at jeg ikke "er mig selv", hvilket hun jo selvfølgelig gør hvad hun kan for at gøre mig glad igen eller hvad man skal sige..

    jeg er startet på medicin igen, gjorde jeg samme dag som jeg skrev dette indlæg smiley

    jeg har aldrig brudt mig om små hunde, og sagde fra start af, at hvis vi skulle have en hund så skulle det også være så man kunne mærke at det var en hund, ellers kunne vi lige så godt få en kat mere... smiley Men tror det meste bunder i, at jeg tog munden for fuld, i og med at jeg ikke var mentalt forberedt på at få en rottweiler, og måske heller ikke helt så hurtigt som vi jo så fik det, og det har så taget ekstra hårdt på mig, pga. de andre faktorer som så også har spillet ind... Hvilket er synd for alle.

    kan godt være hun skal tilbage, jeg har valgt at give det en chance lidt tid endnu og hvis det ikke bliver MEGET bedre, så må jeg stille flaget, men vil helst at hun kan blive hos os som en glad hund, med 2 glade ejere!
    Hund efter der ikke er katte mere sker aldrig, for jeg vil altid have kat, det kan jeg næsten sige med 100% sikkerhed. men måske vente til efter man har fået børn, så man har lært lidt mere om opdragelse og draget sig noget mere erfaring (og en mere stabil hverdag).

    tak fordi at i ville lytte når jeg endelig turde åbne munden - det er sku med is i maven at man opretter sådan et emne her smiley men synes folk har været rigtig søde og faktisk også på sin vis forstående overfor situationen, hvilket har givet mig stof til eftertanke, og en anden vinkel at se Stella på smiley


  • #92   6. nov 2013 jeg har ingen intentioner om at en husky skal rende løs, hverken sammen med hesten eller i stalden hvor der er andre - ved at huskyen ikke er en gå uden snor hund og det har jeg det ganske fint med smiley

    sådan som tingene ser ud nu skal jeg ikke have en husky indenfor nærmeste fremtid, men vil ikke udelukke at den kommer på tale når tingene ser anderledes ud. jeg forstår godt din tvivl, fordi huskyen kræver så meget mentalt for ikke at kravle på væggene, men jeg er meget facineret af den race og har virkelig forsøgt mig med et godt forarbejde - et forarbejde som jeg først skal til at igang med ordenligt, med rotten smiley

    vi har fået talt lidt sammen, og som skrevet i forrig indlæg, så giver jeg det lige en chance lidt tid endnu, ellers så må hun tilbage, desværre smiley


  • #93   7. nov 2013 Ud fra det du skriver, ville jeg -slet- ikke anbefale dig at få en husky.. Det tror jeg ikke at i kan magte hvis i har det sådan der med et RW hvalp smiley

    Vi har nogle venner som har en RW hvalp på alder med vores husky, og de er bare sluppet let, på rigtig mange punkter.
    Så hvis i synes at det er hårdt psykisk og fysisk at have en RW, så ville det være uansvarligt at få en husky.
    Fx: I søndags var vi alle i skoven.
    Wolf havde været i skoven om morgenen, derefter på udstilling i 3 timer, og derefter i skoven igen.
    RW'eren var kun i skoven den sidste gang, og ikke andet hele dagen.
    Vi farede vild i skoven, og efter 3 timers gågang var Wolf stadig ved godt mod og rendte rundt og fandt pinde osv, hvor RW'eren var ved at dejse om af træthed.
    Det ER altså bare to meget forskellige hunde, aktiverings mæssigt..

    Derudover kommer der det træningsmæssige. HVIS du blev sur på en husky hvalp på den måde som du beskriver at være blevet sur på din RW hvalp,- så kan du godt glemme alt om samarbejde.. Det er bare IKKE den måde at arbejde med en husky.

    Så kommer der derudover alt det kropssprogsmæssige som vi har erfaret at huskyen reagerer meget mere på end alt muligt andet (og også mere end alle mulige andre hunde vi kender/ har haft) og hvis man ikke sætter sig ind i det, så er det synd for hunden. Man kan ikke bare forvente at den fatter en brik af hvad du -siger- til den når den er så lille.
    Derudover så er det en meget bestemt race, og du skal ikke forvente at det er guld og grønne skove. De udfordrer og prøver grænser af igen og igen og igen. og hvis du slacker -en- gang, så kan du starte forfra.

    Derudover kommer der hele alene hjemme tiden. Det ville være TORTUR for en husky hvalp på 15 uger, at være alene hjemme i 7-8 timer. Den er et Flokdyr, med stort F, og vi har siden vi fik vores været forberedt på at vi skal have en til husky,- for det er bare sådan de trives bedst, i flok!

    Bare lige min mening smiley





  • #94   10. nov 2013 Varkhond:
    Enig, også det jeg skriver:)


  • #95   10. nov 2013 Altså det at du kan have en hest viser at du er ansvarlig, men som du selv skriver, få en hund når du har fået børn, så ved den også den er nederst i hierakiet, det gør den ikke umiddelbart når der kommer en lille ny. (men de lærer det som regel)

    Det er også bedre at komme af med den hurtigt, så en ny ejer har en chance for at komme afsted på hvalpekursus mens den er hvalp.

    Men spændende at høre fra en der tør spørge her inde, det er mange jo ikke meget for.
    Hej


  • #96   10. nov 2013 jeg vil lige sige at det går fremad med hende og mellem mig og hende smiley der er begyndt at komme mere ro på nu, så jeg tror at vi finder ud af det. hun har heller ikke helt så mange uheld herinde mere, og har ikke ødelagt noget når hun er alene hjemme, i 4-5 dage nu smiley

  • #97   10. nov 2013 Ud med hunden 15 min efter den har spist, tis-tis, så kommer der ro på.

  • #99   10. nov 2013 Allan: Det gør vi også smiley ud efter leg, spise og sove. smiley og så har jeg købt nogle gode tyggeting til hende så hun kan bruge tiden på det smiley

    og ja, det er rart at det stille bliver bedre - det tager tid, men sådan er det vel med det meste... smiley


  • #100   10. nov 2013 15 mdr med god træning, så har du fin hund resten af dens tid, men den skal holdes i ørerne, for den vil gerne bestemme.

  • #101   10. nov 2013 det er også hvad opdrætter har sagt smiley men træning skal der til og det kommer der også smiley men bare det at man kan mærke at det går den rigtige vej, motiverer en til at fortsætte det hårde arbejde smiley

  • Kate C
    Kate C Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 9
    #102   10. nov 2013 Forstår godt dine frustrationer. Har selv en hvalp på ca. 7 mdr., som ind i mellem driver mig til vanvid og så har jeg virkelig nogen gange lyst til at skille mig af med ham. Men det varer som regel ikke ret længe, så gør han et eller andet, så mit hjerte smelter, og vil ikke undvære ham for alverdens guld.
    På den kennel hvor jeg købte ham, foreslog hun, at jeg skulle købe et stort bur, hvor han kunne være i, når jeg ikke var hjemme, og når han skulle sove, med det resultat, at jeg praktisk taget ikke har fået ødelagt noget, lige på nær en ledning til min PC.
    Han elsker sit bur, det er hans frirum, hvor han kan gå ind, når han har lyst, når vi er herhjemme og har gæster.
    M.h.t. tisseri, Kan det anbefales at købe jeg en skobakke og lægge hundebleer på.. Det hjalp i nogen grad, men ikke 100%. Det skal lige nævnes, at han aldrig har hverken tisset eller skidt i sit bur, og siden han var 12 uger, har han sovet/ligget i det, 8 - 9 timer hver nat, før han kommer på gaden.
    Du skal også huske at aktivere din hund, f.eks. aktiveringsbolde og lignende. Hvis I har en græsplæne, kan I kaste tørkost ud, som den så skal finde, det aktiverer/trætter den også. Har I det ikke, så brug køkkengulvet, som er en udmærket substitut.
    Gå lange ture hvor den kan bruge sin næse og få masser af sanseindtryk. Tage den med på en hundelegeplads/skov, hvor den kan lege med andre hunde.
    P.t. har jeg dog et kæmpestort problem med, at han roder i mine potteplanter, så jeg har jord og planter i hele lejligheden. Aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, for at få ham til at holde op.
    Jeg håber, du kan bruge noget af det, jeg har skrevet, og at du får et dejligt og kærligt forhold til din hund.


  • #103   11. nov 2013 tak kate smiley men en hvalp må jo ikke gå lange ture endnu? smiley aktivere forsøger vi, men hun kommer hurtigt til at kede sig smiley må håbe at hundetræneren har en masse gode råd til at give hende noget godt legetøj/tidsfordriv smiley

  • #104   12. nov 2013 Jeg fortrød aldrig da vi fik hvalp, om det var fordi jeg havde ønsket mig det de sidste 11 år ved jeg ikke, men det var det så nok.
    Der er tidspunkter hvor jeg synes han er noget så uudholdelig (hovedsageligt på tur) men hvis jeg skal sige noget så ville jeg sige at jeg elsker ham af hele mit hjerte, og sådan var det fra første dag - Også selvom jeg ikke ville have den blandingsrace.
    Jeg tror du skal overveje om det nu også har noget med racen at gøre, eller noget med dit eget overskud, man bør da være en smule opstemt når man får sin hvalp da det jo er det som gør op for de sure pligter der medfølger.

    Men jeg trænede med Tyson lige fra vi fik ham hjem hvilket kørte ham lidt træt, det er nok også derfor at han aldrig har ødelagt betydeligt mange ting.

    Men prøv at træne med den, du opbygger et forhld og man bliver så stolt når hunden lærer et nyt trick.


  • #105   12. nov 2013 Anette N: Hvad gør du for at aktivere din hvalp egentlig? For hvis hunden keder sig, så gør du måske noget forkert. Aktivering skal jo helst være noget som hunden elsker og bruger hovedet på.
    Og for guds skyld, så få ikke tanker hen på magtkampe, dominans, lederskab mm. Du ender kun op med en hund som ikke har tillid til dig og i værste fald er angst og udfarende.
    Lad mig anbefale canis.dk som har et gratis e-kursus i klikkertræning. Det vil helt sikkert give dig en masse redskaber til at forme din hund til det du ønsker.


  • #106   12. nov 2013 casper h: Jamen foderboldt, tyggeting, træne tricks, leg (mest kæresten), pakke godbidder ind i div. og som hun så selv skal få ud, og så ellers lade hende snuse alt det hun vil når vi går tur. ved ikke lige hvad jeg mere skal finde på. hun er ikke synderligt interesseret i sin mad (kingsmoor før, det spiste hun da, men også kun fordi der ikke var andet) prøvede at bestille en pose tholo hvalpefoder, og det kan hun SLET ikke lide! hun har sultet sig selv i 2 dage og tog det i munden og knaste i stykker ud over HELE køkkengulvet -.-' og igår tog hun noget i munden og gik over og spyttede ud på min fod - så tror hun ikke kommer til at spise det smiley men ellers ville jeg gerne lave fodersøg - ved bare ikke lige med hvad når det ikke kan være hendes alm. tørkost, da hun simpelthen ikke er interesseret nok smiley

    Nogle gode forslag til noget lækkert tørfoder? Olivers? Essentials? Andet?


  • #107   12. nov 2013 Jeg laver ALDRIG fodersøg med tørkost. Pt bruger vi hjerter jeg har kogt og tørret i ovnen, andre gange er det kødrester eller pølse altsammen klippet i meget små tern

  • #108   12. nov 2013 lotte: okay - vil prøve med kød så smiley hvor meget skal hun så have for at det svarer til et måltid? smiley

  • #109   12. nov 2013 Jeg ved ikke om du decideret træner lydighed, men gør det et par gange i ugen og så begynd at gå spor. Det kan godt virke lidt svært at komme i gang med, men hunden bruger hjernen 10 gange mere på sådan et spor, end på mange af de andre ting du nævner.
    Jeg vil næsten gå så langt at sige at den aktivering du laver er i den lave ende.
    Som det ser ud for min hund, så har den mindst et måltid som er fodersøg, en træning næsten hver dag(klub, lydighed hjemme eller spor), et par korte gåture om dagen, og nogle playdates i ugen.


  • #110   12. nov 2013 men casper, de også svært som førstegangshunde ejer, at vide hvor meget man må lægge på så længe den kun er hvalp. for nogle siger at de ikke må ret meget og nogle siger det stik modsatte - og hvad er det rigtige?

    Hun har nogle legekammerater som hun ses med 1-2 gange om ugen smiley vil undersøge hvordan vi kan begynde at øve spor og fodersøg smiley


  • #111   12. nov 2013 Min dobermann er også min føste hund købt med træning og udstilling til formål.
    Jeg vil sige at du kan træne så meget at hunden har det sjovt med det og det er du ikke i tvivl om. så snart at halen ikke logrer vildt mere, så stop. Jeg plejer at bruge et måltid mad til en træning,den bliver brugt på 10-20 minutter, og så er der leg ind over.
    fodersøg er jo bare at smide fks. morgenmaden ud på gærsset. Når hunden skal lærer det er det en god idé at starte indenfor eller på fliserne udenfor, så det er nemt for hunden.


  • #113   12. nov 2013 Man skal være forsigtig med hvalpen. Den skal jo udvikle sig, så en gåtur på 1 time er måske ikke det helt rigtige valg, hellere 3 om dagen på 1 kvarter hver. Men så skal du også tænke på race.
    Jeg tror (Tror) at den voksne hund og unghunden tager udgangspunkt i det 1 år, altså - hvis du fra den har været helt lille har aktiveret den hver dag og gået ture så er det hvad den kræver - og mere til - når den bliver voksen. Det er bare en teori, men hvis man tænker på hvor meget vi aktiverede Tyson da han var hvalp passer det meget godt med hvor meget aktivering han kræver nu.

    Da Tyson var hvalp trænede jeg tricks stort set hver dag i 5-7 minutter ad gangen, så legede jeg lidt med ham til sidst som belønning, han kunne sove det han ville og når han igen var frisk og klar til action tog vi den ofte igen, altså tricks og lydighed 2-3 gange dagligt,som supplerende aktivering til gåturene for at han ikke skulle blive en lille problemsøger (første hund, krævende hunderacer) Og jeg er sikker på at det har været godt, meen.. måske også lige i overkanten. For hundene vænner sig jo også til aktivitetsniveuet som os mennesker, - hvis du er vant til at cykle 2 timer om dagen, 15 km i timen, 5 gange om ugen, er det ikke lige så krævende til sidst som det var i starten, du bygger mere på, bygger dig op. Det samme tror jeg hundene gør mentalt og fysisk. Det giver mening i mine øre. Det betyder Self. ikke at man ikke skal stimulere hunden - tvært imod! Men man skal bare vedligeholde det.

    Det rigtige er det din hund kan klare, men jeg mener at der er noget med at man siger 1 minuts gåtur pr. uge sin hund er gammel 8 uger=8 minutter
    Så kræver hvalpen pauser - massere af pauser.


  • #114   12. nov 2013 Et begynder spor bør ikke være voldsomt langt og der skal være pølser/godbidder/godter i hvert fodspor som skal være meget tæt.

    tag evt. et kig på (link fjernet)
    Super god side


  • #115   13. nov 2013 Du skal bare give ca en håndfuld pr søg eller træningssektion og så tage lidt fra hendes normale fodermængde.

  • #116   13. nov 2013 tusind tak for nogle gode ideer smiley vil lige tjekke de hjemmesider der smiley og tak for lige at få forklaret hvordan man kan lægge et spor smiley

    vi går tit i byen med hende, og tager hende med så mange steder hen som muligt, så indtryk det får hun. det er mest herhjemme at hun keder sig og så enten ødelægger hun, eller er urenlig smiley Vil forsøge med nogle af jeres gode råd smiley


  • #117   13. nov 2013 palle: Vi har haft meget lavvande i kassen her siden vi fik hende, men vi skal snakke med banken idag, og hvis vi kan få lov til at få et bevilliget overtræk, så vil jeg undersøge hvornår hun kan komme på det først mulige hold.

    sad og snakkede med kæresten om hende både igår og idag omkring hende og at jeg ikke kan blive ved med at klare det hvis det ikke bliver bedre, plus at vi SKAL til træning og det også er synd for hende når hun går herhjemme og keder sig fx smiley


  • #118   13. nov 2013 Start med at smide godbidder inde i køkkenet, sig SØGE til den, ikke andet, gør det i 5 dage, ryk så ud på fliserne udenfor og siden hen græsplænen. Godbidden kan være en wienerpølse skåret 1 gang på langs og så de 2 på langs igen, så har du 4 lange der skæres i 5 mm lange stykker, jeg brugte EN pølse til en times træning. På en stor hund er det ikke at regne for noget mad overhovedet, så den skal selvfølgelig have sit mad ved siden af. Senere kan du så få den til at finde sin mad i haven ved at bruge kommandoen SØGE.
    Giv den ikke mad ved spisebordet eller fra køkkenbordet, så står den bare altid der og savler efter en luns af et eller andet.
    Spor er en god ide, allerede da de var nyfødte og blinde gik de spor, de duftede sig vej frem til en mælketår, og det er rigtig god stimulering at søge spor, og hunden bliver mentalt træt og laver færre ulykker,
    Desværre er tidspunktet lige nu dårligt mht træning, for man har brugt alle sine penge på at købe hund, og så er der I DCH ikke mulighed for at være medlem et år fra i dag, men en halv sæson fra nu og til jul typisk 500,- og så igen nyt kontingent allerede i januar ca 1.000,- det er jo mange penge at skulle af med lige pludselig, i sær når man ingen har. Men jeg mener nu godt man kan tage sig sammen og skrue ned for en masse andet når man nu har valgt at skulle være hundeejer. Det er faktisk nemmere at få et barn end en hund, for kommunen hjælper jo en med barnet hvis der trænges, men sådan er det ikke med en hund, der er det DIG og KÆRESTEN der må tage ansvar.


  • Kate C
    Kate C Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 9
    #119   15. nov 2013 Hej igen.
    Min Bichon Havanaise, kløede sig rigtig meget, og er samtidig meget kræsen. Vidte ikke rigtig hvad jeg skulle stille op, for han sultestrejkede også, da vil skulle prøve noget fra dyrlægen. Han tog det i munden og spyttede det ud igen.
    Der var så en kollega der anbefalede mig at prøve NOW FRESH tørkost, som er 100% kornfri, farve og tilsætningsstoffer Det er temmelig dyrt. Men det er pengene værd at købe, for hans kløe blev meget mindre og ikke mindst var han helt vild med det fra dag 1.

    Mvh Kate


  • #120   16. nov 2013 All Dogs er også god til allergikere, hunde, det har mine fået næsten alle dage, de har fantastisk flotte tænder, aldrig problemer med afføring eller mave, minimale dyrlæge besøg, men brug noget andet foder der er specielt til hunde der skal vokse i det første års tid.

  • #121   16. nov 2013 Allan nu ved du ikke noget som helst om vores økonomi og hvor vi sparer og ikke sparer! Så du skal slet ikke komme og sige at vi skal tage og sammen og skrue ned! Alle de penge vi har går til vores dyr, vi går fx ikke i byen osv som så mange andre unge, fordi vi skal have råd til dyrene. men når man er under uddannelse så er der sku ikke meget at rutte med især ikke når man bor ude!

    Men tak for rådene om aktivering. smiley


  • #122   17. nov 2013 Hehe, selv tak.

    Unge mennesker spiser enormt meget kød, og ikke så meget kartofler, det kan man lave om på og spare rigtig mange penge.
    Og mad ude på MacD og pizza, det er svinedyrt og der er alt for meget skrammel i.
    Det der med 2 koteletter hver, det er sgu dyrt på den lange bane, vi spiser ofte aftensmad 2 voksne og en på 2.5 år for en flad halvtresser, det kræver bare en fryser og noget planlægning.

    Det er også fedt at have en smartphone til adskillige tusinde og så stå og mangle 500, det er på godt jysk, bare træls.
    Ha en go aften.


  • #124   18. nov 2013 Allan. Vi spiser ikke ret meget kød da jeg ikke er for vild med det, og det købes kun på tilbud. kartofler, ris og pasta bliver der spist meget af sammen med grønsager og pizza og så videre sker måske 1-2 gange om måneden! Vi lever for 1500 kr on måneden for 2 mennesker, så det der med at skære alle over 1 kam kan du godt pakke væk.

    Palle: tror jeg svarede dengang, men som familie hund og så vil vi gerne gå til noget træning som fx agility, rally eller lignende. smiley


  • #125   19. nov 2013 Hvis i lever så billigt, pga lille indtægt/store udgifter, så forstår jeg ikke at i tør anskaffe jer hund. Man må have ekstra til hvis den bliver syg, da kan man jo ikke lige gå i banken og høre om de har 1.500 man kan låne, det lyder lidt uovervejet. (synes jeg)
    Håber det går godt for jer.


  • #126   21. nov 2013 Som jeg skriver så sparer vi for at kunne have dyrene. Vi lægger penge til side hver måned til dyrlæge, foder, loppekur osv. Så at der er noget at tage af. Men ja lige nu er der lille indtægt men efter nytår får vi 7000 mere om måneden så derfor går vi bare og venter på at tiden går smiley 7000 kr er rigtig mange penge når man ikke har haft nogle så hun skal skam nok komme til hundetræning og div. andet smiley

  • #127   21. nov 2013 Dejligt, så er der jo styr på sagerne smiley

Kommentér på:
ved ikke hvordan jeg skal holde gnisten oppe :s

Annonce