2.152 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Schæferhvalp halter )-: Schæferhvalp halter )-:

Min schæferhvalp på ca. 6 mdr. begyndte for ca. 14 dage siden at halte/trække på højre forben. Jeg var hos dyrlæge i sidste uge for at få hvalpen undersøgt men dyrlægen fandt intet. Jeg fik smertestillende (metacam) med hjem til 10 dage og hvis hvalpen stadig halede/trak på højre forben foreslog han en røntgen.

Nu er der 3 dage tilbage og jeg synes ikke at det er blevet bedre med benet. Kan det være vokseværk eller kan han være kommet til skade ved at lege med andre hunde? Jeg frygter selvfølgelig at han har HD men kan HD ses så tidligt?

I øjeblikket får han kun 4-5 ture af 10 min pr. dag og træning bliver der ikke noget af.
Jeg fordre med SPECIFIC efter måleskemaet.

vh/

Leif

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Schæferhvalp halter )-:
  • #1   12. nov 2013 Er det på forbenet, er det ikke HD, men AD, altså albuedysplasi.
    Men om det er det din hvalp fejler, ved jeg jo ikke.

Jeg vil foreslå røntgen smiley

• #3   12. nov 2013 Vores hvalp haltede også ved 6 mdr alder, men vi troede først det var vokseværk (hvilket kan tage flere måneder og være yderst smertefuldt).. vores fik dog konstateret ocd, men få den endelig røntgenfotograferet så i kan få be/afkræftet det... håber det blot er vokseværk!
    Vi fik at vide af træner at vi skulle passe på med at lade hvalpen lege med andre hunde, da smerten kunne kobles med legen og derfor andre hunde "påførte" den smerte... AD kan ses så tidligt hvis det er slemt...

• #6   12. nov 2013 Tænker mest OCD, som typisk kommer i voksealderen. Jeg ville få taget røntgen hvis det var min hund

• #8   13. nov 2013 Kik på foderet, og skift til et foder med mindre krudt i, det kan være fordi hunden vokser for stærkt og det giver vækstproblemer.

• #10   13. nov 2013 Tænker om du har givet den for meget motion? Hvad plejer du at lave med den inden den blev halt?

• #11   13. nov 2013 Når en hund er halt på smertestillende, så er det altså ikke foderskift, der står og blinker, synes jeg.

Tilbage til dyrlægen og få tjekket hunden ordentligt.

• #12   13. nov 2013 CH, det kan forebygge yderligere?

• #13   13. nov 2013 Man kan ikke rigtig forebygge sig ud af en skade, der allerede er tilstede.

Og eftersom man ikke ved, hvilken skade, det handler om, så er det også umuligt at vide om foder har nogen former for relevans.

Først diagnose, så løsninger.

• #14   13. nov 2013 CH, nej, selvfølgelig kan man ikke forebygge sig ud af eksisterende skade, men for hurtig vækst kan give skader, derfor vil det under alle omstændigheder være en god ide og se foderet efter?
    en røntgen skal der til.

• #15   13. nov 2013 Hvad vil du kigge efter omkring foder? Hvordan vil du afgøre, om det har en indflydelse?

• #16   13. nov 2013 Jeg ville se på hvalpens vækst og alderen, rådføre mig med dyrlægen/ erfarne schæferfolk omkring det, og finde noget med mindre protein/fedt, evt voksenfoder.
    HVIS der er grundlag for et skift.

• #17   13. nov 2013 Tak for Jeres svar.

Aftalen med dyrlæge var også at næste step var røntgen hvis ikke det blev bedre. Jeg har nu fået tid til røntgen på mandag og håber det bedste.

Opfølgning kommer mandag aften.

• #19   13. nov 2013 Søren, øhh undskyld, men hvor ser du jeg diskuterer? jeg svarer blot CH på hvad hun spørger om.
    Der har da ikke været nogen diskussion fra mín side, om hunden bør røntgenfotograferes eller ej, selvfølgelig skal den da det.
    Det med foderet var blot en sidebemærkning som da kan have relevans i forbindelse med vækst og eventuelle problemer heri.

• #21   13. nov 2013 Jeg håber selv på at der ikke er noget usædvanligt på billederne, det vil være trist især for vores 2 drenge som har fået verdens bedste legekammerat. Hvis det viser sig at der er ting på billederne så ofre jeg gerne en operation. Hunden er kun en familiehund og jeg har ingen planer om udstilling og kåring.

• #24   13. nov 2013 Ja meget gerne en update smiley

• #25   13. nov 2013 Update på røntgen kommer mandag aften.

Kommer der yderligere svar på tråden vil der også blive opdateret.

Til Jytte: Tak for oplysning, den husker jeg.

• #26   18. nov 2013 Her kommer en opdatering efter at Zachi har været til røntgen hos dyrlægen.

Zachi har AD på højre forben og HD på hofterne. Ja, jeg er totalt knust og tror slet ikke at jeg får noget søvn i nat.
    Umiddelbart er der ingen mulighed for at operere så der er desværre kun én mulighed.
    Hvor er det uretfærdigt at vores hund ikke kan få lov til at blive gammel, ja, håber bare at det er en drøm og at jeg pludselig vågner.
    Hvor er det svært at overbevise os om at det bedste ville være at give den fred.
    De sidste 4 mdr. har simpelthen været en super tid, leg, ballade og masser af klap og nuseri.

vh/

Leif

• #27   18. nov 2013 Åh nej ):
    - Det er jeg virkelig ked af at høre..

• #29   18. nov 2013 Jeg har stadig hunden da opdrætters/opdrætters dyrlæge skal se billeder i forbindelse med garanti på hunden.

Dyrlæge åbnede en mulighed for at leve med hunden som familiehund, dvs. småture, ingen leg, træning etc. så kunne den måske give os masser af oplevelser. Lidt svært med så begrænsede aktiviter og 2 børn som ville have svært ved at overholde disse.

Vi snakker i øjeblikket meget om hvad den rigtige beslutning for os vil være. Jeg tror skal, hvis vi kan, sove lidt på det hele.

• #30   18. nov 2013 Jeg ville lige slå koldt vand i blodet. Ærlig talt.

smiley

• #31   18. nov 2013 Har selv en hund med AD og gigt i ryggen.

• #32   19. nov 2013 Vores den lille havde også perioder hvor den ikke havde lyst til at spise, så begyndte den også at halte, lægen fandt intet at udsætte på den, og det forsvandt få dage efter den begyndte at spise igen. Den har vel haft det 5-7 gange a 3-5 dage.

• #34   20. nov 2013 Der er efter min mening ikke så meget at tænke over, en så ung hund med så store problemer;( nej det er sku synd for både hund og ejere, tænk hvis den i smerter kom til at skade børnene;( øv hvor er det trist;(

• #35   20. nov 2013 Det skal lige siges at min hund med AD og gigt i ryggen er 9 år gammel nu.
    Så hun er ingen hvalp. Som TS hund er.

• #36   24. nov 2013 Nu som Kongelig Medløber DKK snob.

Håber da ikke din hund har haft smerter igemmen hele livet? Når hvalpen ikke engang kan dækkes af smertestillende, er det jo ikke fair for hunden.

• #37   24. nov 2013 Hvor læser du at min hund har smerter Aiko???

• #38   24. nov 2013 Hvor læser du jeg har skrevet din hund har smerter?
    som du kan læse, er det et spørgsmpål smiley

Denne hund har smerter og kan med stor sikkerhed ikke leve med det, siden du skriver det er muligt, fordi din kan , spørg jeg dig. - for så er det jo ikke til sammenligning smiley

Kommentér på:
Schæferhvalp halter )-:

Annonce