{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.671 visninger | Oprettet:

Rottweiler er besat af en anden hund?! {{forumTopicSubject}}

Tess er en blanding af schæfer og springer spaniel - fik vi af vide, jeg gætter nu på flat coated og ikke spaniel. smiley Hun er snart 8 år gammel, og for ca. 1 måned. siden mødte hun Silja for første gang. Silja er en rottweiler tæve på ca. 2 år. Hun leger normalt godt med alle hunde, og har aldrig gjort som hun gør med Tess.
(Silja bor desuden med en old english bulldog hvalp på ca. 5 mdr.)

Hundene har nu været på tur sammen 5 gange (så vidt jeg husker) og lige fra første gang har Silja været total optaget af Tess. Hun går konstant bagved/ved siden af hende, og vil slet ikke snuse, lege med andre eller høre efter. Hun er helt væk i Tess. Hun vil gerne lege med Tess, og så snart Tess står stille begynder Silja at gø og skubbe til hende. Hun skubber også lidt til hende når de går/løber). Hun rejser ikke børster, knurre eller viser tænder og har slet ikke gjort det overfor Tess. Silja registrere slet ikke, hvis der kommer andre mennesker eller hunde.

MEN, hvad tror I det går ud på?

Prøvede at optage det tidligere i dag, men ved ikke hvor godt det blev.

http://www.youtube.com/watch?v=yVRO9sQegqg

http://www.youtube.com/watch?v=fS1uQWoGwjU

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rottweiler er besat af en anden hund?!
  • #1   17. jan 2014 Har lige oprettet et album, hvor det også kan ses http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/traef/79102-hundetur_i_silkeborg?status=1

• #3   17. jan 2014 Mobning er også det jeg ser, og en smule dominans. Selvom det ikke findes længere smiley

• #5   17. jan 2014 Mobber / dominere, men vil gerne lege med hende? (og kun hende, når hun er der)

• #7   17. jan 2014 Altså i starten gøede Tess konstant, hvilket hun altid gør, da vi ikke har trænet det væk. (dovenskab herfra)
    Men det gør hun ikke rigtigt længere, kun lige i starten. Det er som om, at når Tess er for stille, så begynder Silja at gø og provokere Tess til at gø og bevæge sig rundt.

I starten tænkte vi om hun måske hyrdede hende.

• #8   17. jan 2014 Jeg havde stoppet det der.
    Den sorte for jo slet slet ikke fred til bare at snuse rundt eller noget, hun har hele tiden rotten hængende over sig.
    Tror det stresser den sorte i det lange løb, det blir jo ikke nogen hyggelig tur.
    Hun prøver at komme væk, men kan ikke.

• #9   17. jan 2014 Hvis vi holder rottweileren eller går væk med hende (som en "time out") følger Tess straks efter og vil lege. Hun vil gerne løbes efter (dog ikke skubbes) og prøver at få alle hunde til at løbe efter hende.

Meget spændende svar. Glæder mig til at se om alle er enige. smiley

• #10   17. jan 2014 Den sorte er meget tolerant, men hvor længe den gider finde sig i det der er jo et meget godt spørgsmål. Den ligner bestemt ikke en der synes relationen til Rottweileren er sjov. Hvis det er din den sorte, ville jeg nok ikke lade den omgåes Rottweileren på dén måde.Da den sorte bliver kaldt ind kan den jo nærmest ikke komme hen til den der kalder fordi den anden blokerer for den hele tiden smiley Det skal jo helst være en relation begge får noget ud af, og ikke en det ene individ helst vil slippe ud af smiley

• #11   17. jan 2014 Mon hund elsker også jagte lege, men hin vil også ha lov til at snuse... Det er jeg sikker på din også vil, uden at ha rotten i røven... Det ser ihvertfald sådan ud i mine øjne.

Som sagt min elsker jagte lege, der er intet bedre, men hvis der er en der konstant følger hende som fx rotten der, så trækker hun sig og prøver at gå væk osv...for det bliver for meget for hende...og nøjagtig samme handling gør din.

Og så får jeg den anden hund der er for nærgående fjernet væk for en tid.
    Det skal være sjovt for dem begge.

• Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Svar: 26
    #12   17. jan 2014 Jeg ser ikke direkte mobning, idet Silja godt nok er fysisk, men hendes adfærd synes jeg mere ligner en opvartende hanhunds.. Eller en snottet unghund som vil have opmærksomhed, som hun ikke får smiley

Det ser for mig heller ud som om Tess virker tynget af det.

Jeg ville stoppe Silja evt. ved at starte turen i snor, for det virker som om hun savner en reaktion og hun vil kunne finde på at gå videre indtil hun får irriteret Tes så meget, at hun bliver vred og så har vi måske balladen

(Tess er superdygtig til at komme straks du kalder og lidt ros kunne måske være på sin plads her smiley smiley )

• #13   17. jan 2014 Tess er altid dygtig smiley
    Den reaktion jeg tror, at Silja vil have fra Tess er at Tess skal gø og lege (ikke bare gå/løbe rundt). Hun gør nemlig normalt konstant pga. glæde og utålmodighed (i skulle se hende, da jeg sagde at vi skulle ud og lege. Hun løb/hoppede rundt og gøede som en gal)

Og ja, det med at Silja ligner en kåd hanhund har jeg også tænkt flere gange. Men at parre, har hun heldigvis ikke forsøgt på. smiley

• #14   17. jan 2014 Det er mig der har hunden der "mobber" Tess.. smiley
    Og jeg har aldrig set noget lignende før med min hund.. ALDRIG. Det er KUN Tess hun forfølger på denne måde.. Vi mødtes med en anden hvalp i dag på turen også, Silja var i snor, sådan den lille hvalp lige kunne få et overblik over hundene, hvalpen rendte rundt foran Silja, men Siljas øjne hængte kun på Tess.. Aldrig har jeg oplevet hende sådan før.. Jeg ved ikke om man kan kalde det dominans, jeg har set Silja når hun dominerer, og det kan ikke på nogen måde sammenlignes med det her..
    Min lille hvalp Bonnie er en kæmpe belastning for Tess, og der har hun ingen problemer med at sige fra, så den ellers så tykpandet Bonnie forstår det smiley
    Silja leger tit med andre hunde, mange forskellige er det blevet til hen over tiden, men hun gør ALDRIG det her overfor andre hunde..
    Vi har prøvet at tage Silja i snor når det er, men hun piver og skrige for at komme hen til Tess, lyder faktisk som en hel bjørn..
    Så er dybt forvirret smiley Men tror altså ikke hun dominerer. Så havde hun hoppet på hende, hvilket hun tit gør med andre hunde, hvor vi selvfølgelig går ind og afbryder det..

• #15   17. jan 2014 Silja er ingen gang interesseret i godbidder eller andet lige så snart Tess kommer ind fra rækkevidde.. Virkelig underligt, og det ligner hende slet ikke. SÅdan har det været fra dag 1 af de har mødtes..

• #16   17. jan 2014 Men er da sjovt at høre folks bud på hvad det er, for som sagt, min kæreste og jeg har aldrig oplevet det før med Silja smiley

• #17   17. jan 2014 Nå ja, det med piveriet glemte jeg helt at fortælle.

Meget mærkeligt, og de leger jo ellers fint, når Bonnie ikke forstyrre. smiley

Og ja, Tess kan godt sige fra. Tro mig, normalt hader hun store hunde, og farer op i det røde felt, dog uden at bide, da vi altid har nået at "sparke" / skræmme andre folks hunde væk, med mindre de har været så ansvarlige selv at tage dem til sig. (sker da en sjælden gang i mellem).
    Det var også grunden til at jeg var nervøs for at de skulle mødes første gang, men det eneste der var, var at Tess rejste børste, og så legede de.

• #18   17. jan 2014 Ja, det er jo først når Bonnie blander sig at Tess siger fra, jeg tror det er fordi det stresser hende når den bette lort kommer smiley For når Bonnie er i snor, så syntes jeg helt bestemt de to store hygger.. smiley

• #19   17. jan 2014 Håber at lidt flere personer vil blande sig, og sige deres mening. smiley

Meget spændende emne, synes jeg selv.

• #20   17. jan 2014 Jeg ser som sådan ikke dominans..
    Men en rotte som meget gerne vil ha en reaktion fra den anden hund.. Og HVIS hun en dag får den reaktion, så tror jeg godt det kunne udvikle sig grimt..

Jeg ville stoppe rotten øjeblikkeligt, når den adfærd kommer frem, også fordi hun tydeligvis stresser over det..
    Og kan en gåtur ikke gennemføres uden at det forsætter, eller i snor.. Så ville jeg desværre stoppe med at hygge på denne måde..

• #22   17. jan 2014 Tess er altså rigtig god til at sige fra, så det undre mig. Det er Tess, der plejer at være den dominerende.

Men det med en gåtur i snor kunne være en god idé. Nu må vi se hvad vi kommer frem til. smiley

• #23   17. jan 2014 Jeg undrer mig lidt..

Hvad ønsker du/I som udbytte af den her tråd? For det virker ikke som om at I tager folks meninger og råd til jer?

Kan godt være at det plejer at gå godt når den lille er væk, og at Tess plejer at være den dominante overfor andre..
    Men.. Kig nu på jeres hunde, og læs alle de tonsvis af signaler de kommer med..

Der er ikke noget der "plejer", den dag hvor det går galt.. Og I vil hade jer selv for det smiley
    Ikke sikkert der sker noget af betydning med hundene fysisk ved en kontrovers, men I risikerer altså begge at psyken tager skade..
    Den sorte risikerer at blive "knækket" og utryg, og rotten risikerer altså at blive forstærket i den egetkøns aggression, som jeg tror ligger bag adfærden ..
    Just saying smiley

• #24   17. jan 2014 Haha så kan vi stoppe Silja hele tiden smiley Jeg ved ikke hvad jeg syntes om det.. Ved bare Silja er helt væk i Tess.. I dag var hun i bagagerummet i Bilen, og Tess på bagsædet, Silja kravlede nærmest om på bagsædet for at komme om til Tess, og hun bliver altså altid i bagagerummet..
    Henriette, hvorfor tror du det måske kan udvikle sig grimt en dag?

• #25   17. jan 2014 Pernille..
    Fordi jeg ikke ser en hund, som er helt okay med situationen..
    Ud fra sådan som jeg læser din Silja, så hyrder hun i meget voldsom grad, og er stresset over hele situationen..

Jeg tror virkelig hun gør det, for at fremprovokere en reaktion fra Tess, og hvis den reaktion skulle komme.. Altså hvis Tess en dag siger fra overfor det stress der, så tror jeg at Silja vil kunne finde på at samle den op, og tage den skridtet videre, til et angreb..

Det ser slet ikke sundt ud i mine øjne smiley

• #26   17. jan 2014 Henriette, jeg tager skam tingene til mig.. Men undre mig bare lidt over det I skriver, men jeg reflektere skam over dem. Og Simone og jeg må jo overveje hvad vi vil gøre ved det her..
    Egetkønsaggressivitet? Så er Tess den eneste hund Silja viser aggressivitet over for, for som sagt er Tess den eneste hund hun gør det ved.. Silja har overhovedet ikke problemer med andre hunde, altid sød og rar, syntes heller ikke Silja er direkte led overfor Tess, for lige så meget hun kan skubbe til hende, kan hun stå og kigge på hende med et legesygt udtryk i øjnene
    Jeg ved ikke hvad jeg rigtigt skal tro, for folk kommer med så meget input smiley

• #27   17. jan 2014 Det ligner til forveksling min rottweiler når han ikke får opmærksomhed af vores anden hund. Jo mere den bliver ignoreret jo mere bliver den ved.

Herhjemme stopper vi det, da det er tydeligt at vores anden hund ikke gider det. Når vi ikke stopper det siger hun på et tidspunkt fra så tydeligt at rotten ikke er i tvivl. Dermed ikke sagt at hun bider, men hun sender en kraftig advarsel" hvis du ikke stopper nu for du en på frakken"

Jeg synes i skal stoppe det da det ikke er fair overfor Tess.

• #28   17. jan 2014 Henriette, Silja går efter en reaktion fra Tess, og det er at hun skal gø.. Men hvorfor lige Tess? Har aldrig oplevet noget lignende., vil Selvfølgelig ikke risikere en træls situation, for hverken Simones eller mine hunde. Men er blot nysgerrig, derfor jeg spørger så meget som jeg gør.. Men hun hyrder altså? Så stopper man hende? Hvordan skal man stoppe hende, når hun er helt umulig at få kontakt til? Normalt er det med kontakten aldrig et problem, plejer altid at få så meget ros af alle mulige mennesker der siger at Silja har så en super kontakt med mig og omvendt..
    Vi har prøvet at komme ind i "legen" og tage fat i halsbåndet, men hun undviger.

• #29   17. jan 2014 Pernille..

Fadia viste heller ikke egetkønsaggressivitet før den dag hun mødte en tæve hun ikke kunne med..
    Hun havde to skønne legeveninder i en mops og en amstaff.. Og jo hun kunne lyde som om at hun havde lyst til at dræbe amstaffen lige når Basse kom ind i Fadia's have, men der var leg med i det lige fra starten af..

Og hun har ALDRIG hyrdet hverken Basse eller Zoe (Freja's mops) på den måde som videoerne viser..
    Men en dag mødte hun en tæve hun ikke kunne med, der var ingen tvivl med det samme, trods hun ikke gik til angreb, jeg kunne bare SE at hun ikke kunne li den anden på hendes signaler..

Og siden den dag, har fremmede tæver været no go..
    Jeg kender nu hendes signaler, og tager ingen chancer smiley

Jeg siger ikke at det med sikkerhed sker, men jeg ville ikke turde tage den chance hvis det var mine hunde, på den video der smiley
    Jeg kan godt se hun ikke ser direkte aggressiv ud, men synes bare ikke hendes signaler er 100% leg smiley

• #30   17. jan 2014 Men tænker lidt, Tess kan godt sige fra overfor min hvalp, uden problem, virkelig sådan at hun fatter det, og det plejer hun ellers aldrig at gøre med Silja.. Men Tess gør ikke noget ved Silja?

• #31   17. jan 2014 Pernille..
    Hvis det var mig, så ville jeg afbryde legen med gåtur i snor.. Kan hun stadig ikke ignorere Tess, og slappe af.. Så må turen afbrydes smiley

Ingen af hundene har godt af den stress/irritation som der kommer ved at de ikke opnår det de gerne vil..
    Så må I eventuelt starte op med korte ture.. Lade hundene hilse som normalt, går den adfærd der igang, så afbrydes legen, og hundene kommer i snore..
    Forsætter hun med at søge, så sig tak for i dag og farvel..

Så hun simpelthen får ind, at den adfærd er ikke ønsket, og når den vises, så får hun ikke noget ud af den smiley

• #32   17. jan 2014 Henriette. Vil du mene at vi skal holde dem fra hinanden eller prøve at arbejde med det?

Jeg læser og forstår hvad de andre skriver - jeg synes bare at det er rart med mange forskellige holdninger, og vil ikke bare tage det første der bliver sagt til mig. Derfor håber jeg på lidt mere hjælp. smiley

Nogen siger, at de slet ikke bør omgås, men skal det nu være sådan? Mener du som rotte-ejer det? Eller tror/synes du, at vi skal arbejde med det?
    Det er jo for hundenes skyld at de kommer ud sammen, men hvis det er dumt må de jo stoppe med at mødes.

Edit: Burde nok ha opdateret inden jeg skrev dette smiley

• #33   17. jan 2014 Henriette, nej jeg kan godt se det ikke er 100% leg, har også nævnt det et par gange før, at Silja jo ikke får noget ud af turen 100%. Normalt når vi har "playdates" så har hun tid til at snuse og komme over og nusse, men hun er helt væk med Tess. Vi må tage det op til grundig overvejelse for vil ikke risikere noget, og specielt ikke med den race jeg har, det handler jo om at være en god racerepræsentant smiley

• #34   17. jan 2014 Pernille..
    Hundene er ikke dumme.. De kan godt se hvornår den anden er en eventuel trussel..
    Min Wictor kan efter overfald på ingen måde med hanhunde, de skal ikke søge ham.. Men de små hanhunde er ikke et problem, selv hvis de kommer styrtende over i hovedet på dem, han ignorerer dem og går sin vej..

Tror godt Tess kan mærke på Silja, hvem der ville tabe i en eventuel konflikt..

• #35   17. jan 2014 Simone..

Jeg ville gøre, som skrevet lidt oppe til Pernille.. Med de korte ture o.s.v..
    Og kan det slet ikke lykkes at få Silja til at slappe af, så ville jeg simpelthen stoppe med gåturene sammen..

De får jo alligevel slet ikke det ønsket ud af turene, når de foregår sådan der smiley

• #36   17. jan 2014 Henriette, jeg VED at hvis Silja kommer i snor, så glemmer hun alt om gode manér, og trækker mig rundt, og det kan jeg ikke holde til i de her dage.. Hun lyder seriøst som en bjørn, hun piver og skriger når hun kan se Tess, men ikke komme derhen, og nu hvor jeg skriver det, så er det for åndssvagt jeg ikke kan sige mig selv det stresser mit stakkels kræ...
    Der er godt nok nogle ting der skal tages op til overvejelse.. MANGE TING.

• #37   17. jan 2014 Henriette tak for de gode råd og dine synspunkter, det sætter jeg pris på.. Vil ikke risikere noget med Silja og slet ikke risikere at ødelægge hendes psyke, ville være forfærdeligt..

• #38   17. jan 2014 Pernille..
    Ja det er jo slet ikke fair overfor din pige, at en god hyggetur skal være sådan..
    Så jeg er glad for, at du kan forstå hvad jeg mener, og vil tage tingene op til overvejelse smiley

• #39   17. jan 2014 Jeg siger også mange tak. smiley

• #40   17. jan 2014 Var så lidt da smiley

• #41   17. jan 2014 Silja skal lege med en af hendes faste legekammerater på søndag, en kastreret grønlansk slædehund, som hun har kendt siden hun var 6 mdr, hun har, inden han blev kastreret, domineret ham, men det er slut nu, nu er det ren hygge.. Men vil HELT SIKKERT holde øje med hende, og se om hun opførere sig anderledes. Har nemlig oplevet at efter hun har lært Tess at kende at hun er begyndt at gø af andre hunde, gjorde hun også en SJÆLDEN gang i mellem før, men nu er det blevet konsekvent, til trods for vi stopper hende hver gang, for det er lidt træls at høre på smiley

• #42   17. jan 2014 Det skal lige siges at Tess som sagt gør konstant - af alle mulige grunde (pånær i videoen underligt nok), men det er også hendes måde at lege på, det har så smittet af på Silja.

• #43   17. jan 2014 Jep smiley Men er spændt på hvordan hun leger på søndag, om det er som hun gjorde i "gamle dage" eller det er efter den "nye" "leg".. smiley Håber ikke det er det sidste..

• #44   17. jan 2014 Tror nu nærmere at det er hendes alder der gør at hun er begyndt at gø .

• #46   17. jan 2014 Er helt enig med henriette rottemor.
    Objektivt når man ser videoen så er rottweileren dominerende i kropssproget samt stresset.
    Hun halser meget og man se i hendes ansigt at hun er fikseret på den sorte ældre hund.
    Hun har høj haleføring fra vandret og op, hun skubber den sorte hund med sin skulder som ikke er venlig ment og så op til flere gange lægger hun hagen ned på ryg og skulder som er dominans og en provokation.
    Rottweileren er 2 år og er ved at træde ind i de voksenes rækker og derfor vil også prøve sig frem til grænserne hos den ældre sorte hund.
    Jeg ville stoppe den handling øjebikkeligt, for det ender galt en dag og dermed give succes hos rottweileren til at forsøge sig videre på andre tæver.
    At rottweileren piver og skriger når den er i snor som time out, er tegn på meget stress.
    Jeg ville over en periode mødes med den sorte hund, hvor hundene ikke blivrr sluppet løs men i stedet træne lydighed sammen, det vil bryde det mønster som de har nu, øge koncentrationen hos rottweileren + nedsætte stressen og at rottweileren ikke forventer leg hver gang i omgang med andre hunde.
    Efter en periode med god lydighed og koncentration, så slip dem i nogle min og så i snor hvor det har været succes uden det mønster som ses på videoen.
    Stop legen øjeblikkeligt hvis mønstret opstår igen.
    Ville hen af vejen on off træne lydighed sammen og forlænge legen over en periode for at lære rottweileren god opførsel med den ældre sorte hund, samt afstresse.

• #47   17. jan 2014 Enig med alle de andre. rotten har en upassende og udfordrende opførsel overfor den gamle sorte, jeg ville holde de hunde adskilte, eller i snor.

• #48   17. jan 2014 For mig at se, ser det ud til at Tess render glad rundt og stolt over sin pind, tror ikke hun ville ha det overskud, hvis Silja var dominerene hele tiden. Har set rotter der dytter andre hunde i nakken i leg. 2 collier jeg havde for år tilbage, var altid sammen med en rotte, til træning 3 gange ugentlig, i bilen sammen. Den passede så meget på mine, at hverken mennesker eller hunde kunne komme i nærheden af dem. Det var virkelig mærkeligt, det var somom hun var forelsket og ville beskytte dem. Hun tænker jeg også om Tess er ved at komme i løbetid, og derfor lugte godt smiley

• #49   18. jan 2014 Ser det samme som de fleste andre - rotten dominerer og forfølger den sorte hund. Den sorte har overhovedet ikke noget ud af det forhold og ville med garanti få meget mere ud af en hyggelig gåtur alene med sin ejer, så den kunne få lov til at være i fred med sin pind. Synes i skal vurdere, om det er jeres behov eller hundenes der bliver opfyldt, når i går sammen.

Men hvis i er i tvivl, så få da en hundeadfærdsekspert med ud eller vis filmene til vedkommende og få en professionel vurdering.

• #50   18. jan 2014 Tess er steriliseret. smiley

Men ellers meget interessant.

Jeg synes stadigvæk, at det er underligt, at hun kun gør det ved Tess. Og ingen af de andre hunde hun møder/har mødt. Tess leger bare videre, og invitere gerne Silja med.

Har sendt emnet til to af mine veninder. Den ene er træner, den anden adfærdsekspert. Venter spændt på svar. smiley

• Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Svar: 26
    #51   18. jan 2014 Jeg er på linie med Henriette her, som jeg også skrev i mit første indlæg.

Pernille, jeg har ikke læst de sidste indlæg, men du spørger hvorfor Silja netop går efter Tess. Det gør hun fordi hun i Tess ser en ældre hund som hviler i sig selv og som hun ønsker at måle sig imod. Det kan hun kun, hvis hun kan få Tess til at reagere og så længe Tess ikke gør det, er Silja nødt til at eskalere sin adfærd.
    Hvis hun ender med at irritere Tess så meget at denne siger fra, er det, det kan blive meget grimt fordi Tess da er blevet vred og Silja så får noget hun kan måle sig med = slåskamp formodentligt.

Adfærden ligner den, man ofte ser hos yngre hanhunde som vil måle sig med en ældre, det er ment som en ren provokation med hensigt at få den anden til at miste roen.
    Får den yngre hund held med dette, er der mere i det end vi lige tror, for den yngre ved nu, at den er blevet så "betydningsfuld" at den ældre er nødt til at reagere på den og den yngste vil da fortsætte sine provokationer indtil den uundgåelige kamp er en kendsgerning.

At Silja skriger hvis hun er i snor, fortæller hvor meget det betyder for hende at få lov til at provokere. Hendes alder taget i betragtning ligger hun på grænsen til den psykiske modning som netop er den fase, hvor hun vil forsøge at se "hvem" hun er ift. andre hunde, hun ses med tit.

Der er også en opdragelsesdel i dette, for skal en unghund have lov til at opføre sig sådan, når hun er i snor? Man skal huske, at der er en signalværdi i langt det meste vi gør og tillader.

• #52   18. jan 2014 Tusinde tak for dit uddybende svar smiley
    Simone og jeg er blevet enige om at hundene ikke skal mødes mere.
    Og nej Silja får ikke lov til at opfører sig sådan, sidst gik vi væk med hende så hun ikke kunne se Tess, og så faldte hun ned og kunne igen gå pænt i snor, og da hun så holdte mund og sad pænt plads fik hun fri.
    Min toleranceevne netop ved det at Silja "skaber" sig sådan er ganske lille, og derfor vil jeg ikke have det..
    Vi flytter til Aalborg her den 1 og derfor er Simone og jeg blevet enige om at dette ikke er noget vi vil arbejde videre med smiley

Kommentér på:
Rottweiler er besat af en anden hund?!

Annonce