{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

Rasmus M
Rasmus M
Tilmeldt:
19. jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Han er aggressiv over for hvalpen {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere! Vi er rendt ind i et problem, som vi meget gerne vil have løst. Vi har problemer med vores gamle hund og nye hvalp smiley

Igår hentede vi vores nye hvalp (golden ret), en fin lille han hvalp, som vi gerne vil have igang med udstilling og evt. Avl.

Vi kommer hjem og introduksere ham for vores "gamle hund" (lab/rott, han, kastereret og knapt 3år) ude i vores have, og de leger fint sammen. Vi tager dem ind og det går også fint til at starte med... Siden da er det kun gået ned af bakke smiley

Den store er blevet meget aggressiv overfor hvalpen. Så snart hvalpen nærmer sig, bider han ud efter ham eller viser tænder (ret voldsomt)... Det er faktisk så slemt at vi knapt tør at have dem sammen lige nu. Vi ønsker ikke at den lille bliver bange for andre hunde, eller endnu være kommer til skade.

Normalt er vores gamle hund ikke aggressiv og har altid leget fint sammen med andre og total fremmede hunde. Vi har aldrig oplevet ham sådan her før, og situation kommer lidt bag på os.

Det værste er næsten at den store knurrede og viste tænder af min kæreste, da hun gik i mellem ham og hvalpen.

Hvad kan vi gøre ved det her? smiley vi har dem lige nu hver for sig, og lader dem være sammen lidt af gangen...men så snart at hvalpen kommer for tæt på, har vi balladen igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han er aggressiv over for hvalpen
  • #2   19. jan 2014 i er måske gået lidt hurtigt frem for det er jo en stor forandring for "den gamle" så adskil dem og start med en lille tur med dem og vær fokuseret mere på den gamle ind imellem....og så er det jo en HANhvalp også den gamle...rotweilere er så vidt jeg ved egetkønsaggresive.....

  • #5   19. jan 2014 Ja jeg må indrømme jeg har prøvet det samme bare at det var tæver Min den store lærte aldrig at akseptere den lille så de har været adskildt siden og det er et meget stort arbejde og ikke særlig sjov Men mest nu ikke modet det går forhåbentlig

  • #7   19. jan 2014 Jeg har i tidligere tråde fortalt vores forløb, så det der kommer nu er kopieret da jeg ikke orker at skrive det forfra .... nu er mine tæver, så helt sammenlignes kan det ikke ....

    Vi fik Nova da hun var 19 måneder .... 3 måneder efter fik vi en 9 uger gammel hvalp ... (=Nova 22 mdr)

    Det første Nova gjorde var at hakke hvalpen hver gang den søgte kontakt, hver gang den kom nær blafrede overlæberne, efter 1 uge var vi ved dyrlæge da hvalpen havde fået et hak ved øjet ...
    De var aldrig alene, da vi skulle på arbejde, blev huset delt op med trådhegn ....i ½ år vil eg tro ...

    Hvalpen gjorde alt de rigtige, forsigtig tilnærmelse, rullen om på ryggen osv ...

    De første måneder tænkte jeg bare dette går aldrig ....

    En aften ca 2-2½ mdr henne legede de pludselig sammen, man kunne føle hvalpens glæde ..... beregninger fortalte at det da var 3-3½ måneder efter Nova´s løbetid ...

    Denne glæde varede lige nøjagtig til den dag Nova atter kom i løb, hun blev ikke aggressiv mere, men der var lukket for de gode lege og hyggelige stunder, og blev hvalpen for insisterende i sin prøven på at få leg i gang kom de blafrede læber og fine bisser frem ....
    Dette varede igen ca. 3 måneder og så kom legen igen .... Nova blev steriliseret, og senere er hvalpen (Ipsen ) også levet det ...

    Så måske en hormonel irritation/ubalance var skylden her ....


    Vores gik ikke alene sammen i nok ½ år, og når vi var hjemme var de ikke ude af øje ....


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   19. jan 2014 Der er ikke sket noget udendørs da de mødtes første gang, og det var den gamle som havde bukserne på.

    Vi er opmærksomme på at den gamle skal kunne være alene, og det syntes vi også at han kan (han kan fek.s bare hoppe i sofaen hvor den lille ikke kan komme.

    Jeg er ikke sikker på, at det er fordi hvalpen er for meget for ham, han kan selv finde på at opsøge hvalpen med samme adfærd...Jeg ved godt at man ikke må menneskeliggøre hunde, men han virker/opføre sig direkte ondt over for den lille hvalp.

    Vi må vel bare se tiden lidt an? Jeg får lavet en låge/plade/hegn til at sætte imellem køkken og stue, så de kan se hinanden, uden at kunne komme i fysisk kontakt.

    ...Kunne en mundkurv være en løsning, til når vi gerne vil prøve at have dem sammen? Så vi er sikker på at han ikke kan bide den lille. Han vil jo stadig kunne sige fra.


  • #9   19. jan 2014 låge mellem et par rum JA
    mundkurv NEJ


  • #10   19. jan 2014 Jeg købte mundkurv til min men fik den aldrig brugt for hun ville simpelthen ikke ha den på Men jeg fik så også at vide hos dyrlægen at jeg skulle være klar over at der ingen garanti var for at når jeg så efter nogen tid ville tage mundkurven af at den så ikke ville bide Jeg tror det der er galt med mine er at den store ikke gider det hvalpe leg

  • #11   19. jan 2014 En mundkurv er bestemt ikke nogen god løsning, hold hundene adskildt og lad dem kun være sammen når i har styr på både hvalp og den ældre hund.
    Gå mange ture i snor, sørg for aldrig at lade dem være sammen hvor der er mad i spil, giv tid;) og husk at bruge rigtig meget tid på den gamle hund, mere end i har gjort før, altid give den først når i fodre, kæler, giver snor på m.m


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #12   19. jan 2014 Jeg får lavet en loge hurtigst muligt, og så dropper vi mundkurven. Som jeg læser det, så skal vi bare arbejde videre samme spor som vi gør nu, og så give det tid.

    Den gamle har fået MINDST lige så meget opmærksomhed som før smiley nu har vi jo en hund "hver"


  • #13   20. jan 2014 Jeg vil også anbefale hundetræning. Men for at give dig selv redskaber til at forstå din hund.
    Den gamle hund skal have lov til at sige fra overfor en fræk lille hvalp.
    Og tit ER de små hvalpe så frække, at det er nødvendigt for den gamle at knurre og vise tænder. Det er ikke fordi den gamle vil bidde hvalpen - for så var det jo sket.
    De skal ikke være sammen, når de er alene hjemme. Den "gamle" skal have lov til at være i fred for "den lille teorist".


  • #14   24. jan 2014 kunne være rart at høre hvordan det går ?

Kommentér på:
Han er aggressiv over for hvalpen

Annonce