{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

Camilla H
Camilla H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

aflivning eller ny familie {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen

Jeg er lige gået fra min kæreste og kan desværre ikke få min elskede hund med mig lige nu bor hun hos min mor hun må gerne have hund men hun magter hende desværre ikke da hun gør af alle når hun går tur med hende så spørgsmålet er så hvad pokker jeg skal gøre Nevada er kun 4 år men har allerede dårlige bagben da hun kun var 4 måneder gammel blev hun overfaldet af en anden hund og fik knust sit ene bagben dette døjer hun stadigvæk med og så er hun blevet operaret for to løse knæskaller i bagbenene jeg vil gøre det bedste for hende hun er en rigtig dejlig hund så dette er en meget svær beslutning min mor fortæller mig også hun har stor savn efter mig hun sidder tit ude ved hende hoveddør og venter på mig når det så går op for hende jeg ikke kommer går hun op og ligger i min seng som jeg sov i da jeg boede hos hende og når min mor går med hende trækker hun for at komme ud på p-pladsen for at se om jeg holder derude håber at meget nogle vil skrive give nogle gode råd eller hvad du/i ville gør i sådan en situation

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aflivning eller ny familie
  • #1   26. jan 2014 Uh det er ikke en sjov beslutning at tage. Hvis du vælger at sælge hende bør du jo nok gøre nye ejer opmærksomme på at hendes bagben ikke er for gode da der muligvis kan komme dyrelægeregninger i fremtiden pga. dette. Jeg ville nok hvis det var min hund vælge at give hende fred når hun både er så knyttet til da og med de problemer hun har. Jeg stod i en situation hvor jeg skulle fra min lejlighed og kunne ikke få en anden hvor jeg måtte have hund. Så jeg havde faktisk bestemt mig for at aflive så hun ikke skulle have ny familie. Jeg var dog så heldig at mine forældre bad mig flytte ind så jeg kunne beholde hende.

• #2   26. jan 2014 At hunden "leder efter dig" går over -Gaia lå foran døren i næsten 14 dage og ventede på at gamle ejer kom igen da jeg fik hende.
    Før eller sidenbegynder hunden jo at knytte sig til sin nye ejer, og så stopper de med at vente på den gamle , så lige DEN del ville jeg ikke bekymre mig så meget om smiley

Men sygdom er noget andet -at finde et nyt og GODT hjem til en hund der ikke er rask, og som (så vidt jeg forstår på dig?) nok ikke bliver gammel kan blive svært... og tør du stole på at et nyt hjem vil opdage og behandle i det omfang det er nødvendigt samt tage beslutning om aflivning "i tide" så hunden ikke kommer til at gå med smerter i lang tid før de en dag kan se det er tid

-det er nogen af de tanker jeg ville gøre mig...og kunne jeg ikke selv beholde, tror jeg helt ærligt ikke at jeg havde sendt en "syg" hund videre

• #3   26. jan 2014 Jeg ville ikke turde sende en syg hund videre.

• Camilla H
    Camilla H Tilmeldt:
    nov 2012

#5   26. jan 2014 Det er også det jeg tænker aller mest på for når vi har været ude på en lang tur er det så slemt at jeg må give hende smerte stillende fordi hun har så ondt så ved godt hun ikke bliver en gammel hund desværre og hun har været allerede været meget igennem hade endligt også bestemt mig for en aflivning men når jeg så kigger på hende bliver jeg bare så ked af det så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvad andre ville gøre hun har været hos min mor nu i 4 måneder og venter stadigvæk på mig føler virkelig jeg svigter hende

• Camilla H
    Camilla H Tilmeldt:
    nov 2012

#6   26. jan 2014 Det bedste ville helt klart være at nevada kunne blive hos min mor men hun magter ikke en hund mere hun har selv en i forvejen og to hunde er for stor en mund fuld for hende desværre

• #7   26. jan 2014 Hvis hun allerede får smertestillende efter en længere gåtur så ville jeg vælge aflivning fremfor ny familie til en hver tid. Ved at det ikke er sjovt at tage stilling til.

• Camilla H
    Camilla H Tilmeldt:
    nov 2012

#8   26. jan 2014 Okay ja det er en virkelig svær beslutning for hun er en glad og livlig hund men man kan godt se hendes bagben ikke er gode og med alt det hun har været igennem synes jeg måske også bare det ville være det bedste for hende men det er selvfølgelig ikke hver gang hun får smertestillende når vi har været ude på en lang tur

• #9   26. jan 2014 Med den info omkring hendes ben , ville jeg ikke være i tvivl. Jeg ville helt klart vælge aflivning og sige pænt "tak for nu".

• #11   26. jan 2014 Kan du ikke finde en bolig hvor du må have hund?
    Hvis hunden ellers er frisk og glad, er der da ingen grund til bare at aflive den!
    Men det kommer jo an på hvor ofte hunden har smerter, er det flere gange om ugen, eller?

Kommentér på:
aflivning eller ny familie

Annonce