1.585 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Rikke Lind K
Rikke Lind K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Hjælp til bedrøvet hund. Hjælp til bedrøvet hund.

Hej hundegalleri

Jeg er hundeejer til Liva på 8mdr. Liva er en coton de tulear som normalt er glad og trives rigtig godt. Liva har afsluttet hendes første løbetid for 14 dage siden. Nu er hun begyndt at virke meget træt og bedrøvet. Er der nogen der har en ide om hvad dette skyldes eller om det bare er mig?

Hilsen Rikke og Liva smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til bedrøvet hund.
  • #1   12. feb 2014 Falsk drægtighed?

• #2   12. feb 2014 Falsk drægtighed rammer normalt først to mdr efter løbetid.
    Vær obs på livmoderbetændelse.

• #3   12. feb 2014 og der er efter hver løbetid en risiko for livmoderbetændelse selvom det er meget mindre sandsynligt på en så ung hund - jeg ville nok vælge at få hende tjekket, en enkelt blodprøve kan fastslå med rimelig sikkerhed om det er livmoderbetændelse... - en livmordebetændelse er livsfarligt, derfor ville jeg ikke turde ikke lige at tjekke når du oplever hende som bedrøvet

men falsk drægtighed er også en mulighed synes bare ikke bedrøvet er ordet jeg ville bruge om den typiske falske drægtighed, nærmere pivende kontaktsøgende redebyggende, anderledes i adfærd, men ikke trist og bedrøvet....

• #4   12. feb 2014 Kender du andre symptomer på falsk drægtighed?

• #5   12. feb 2014 det kan give hævede mælkekirtler, det kan få en hund til at adoptere banser, puder eller sokker og diverse og lege de er hvalpe - min tæve blev helt kulret med kattene og vile så gerne vaske dem, hun ville ekstremt gerne hilse på andre hunde på tur men så snart de var tæt på begyndte hun at hoppe op af mig for opmærksomhed selvom hun aldrig ellers hoper op

og i sofaen kunne vi ikke se tv uden at hun peb - vi skulle nusse hende hele tiden for at hun var stille - og så var der mærlk i kirtlerne - men det er der langt fra altid

• #6   12. feb 2014 Mange tak for svar!

Det skader aldrig at få hende tjekket, hellere være på den sikre side!
    Hun er også blå rundt om hendes brystvorter, er det normalt efter endt løbetid??

• #7   12. feb 2014 spiser hun normalt, drikker hun mere, vil hun lege på opfordring, hvordan med at komme ud og gå ??

Hvordan var hun under selve løbetiden ??

• #8   12. feb 2014 Hun spiser ikke særlig meget, slet ikke efter endt løbetid. Det har jeg også været lidt bekymret over..

Hun virkede helt "normal" under løbetiden, det er først her efter hun har ændret adfærd hvor hun som sagt er blevet mere træt.

Hun er lige som hun plejer når vi er ude og gå tur..

• #9   12. feb 2014 det er selvfølgelig altid bedst at få hende checket ... ville altid først få udelukket at det er noget fysisk

min ældste, Nova gik fra første løbetids dag i depressions stemning, HVER gang, og det varede ca 2½ måned inden hun blev normal igen .... tror ikke det er så normalt, men nogen bliver åbenbart påvirkede på den måde ....

• #10   12. feb 2014 Tak for svar, det er dejligt at høre andres erfaring:)

Får hende lige tjekket så jeg kan blive lidt mere rolig:)

• #11   12. feb 2014 Det er ret normalt tæverne kan være lidt mutte efter løbetid. Det kan være lidt stressende at være i løb, og kroppen bliver lidt træt af det.
    Vær obs på falsk drægtighed og livmoderbetændelse som de andre skriver om.

• #12   12. feb 2014 Der er ikke risiko for at hun er blevet parret?
    Drægtighed kan give adfærdsændringer.
    Jeg har aldrig oplevet muthed efter løbetiden, kun under.

• #13   12. feb 2014 Nej hun er ikke blevet parret, har holdt skarpt øje med den lille spirrevip under hele forløbet:)
    Jeg tager et smut forbi dyrelægen i morgen for at få tjekket op om det hele..

Tak for svar:)

• #15   13. feb 2014 Efter første løbetid er det normalt at tæverne ændre adfærd og bliver mindre hvalpede, men vær obs på infektioner. Så kort tid efter løbetiden er livmoderbetændelse ikke særligt sandsynligt, men mindre alvorlige (men smertefulde) infektioner i forbindelse med løbetiden er mulige, så vær obs på temperatur og ildelugtende udflåd

• #16   13. feb 2014 noget nyt

• #17   13. feb 2014 Jeg har været hos dyrlægen her til eftermiddag, han mente at Liva er blevet lidt afkræftet efter hendes løbetid.. Han undersøgte hende og mente ikke der var noget med hende.. Han ville selvfølgelig gerne at jeg blev ved med at være træt osv gerne at jeg kom igen og få taget nogle blodprøver..
    Men jeres svar hjalp mig meget og selvfølgelig vil jeg lige holde et vågent øje med lille Liva:)

• #18   13. feb 2014 Han ville gerne have at hvis Liva blev ved med at være træt have at jeg kom igen med hende og få tager blodprøver

• #19   13. feb 2014 godt at høre at der ikke var noget galt, men altid rart at være på de sikre side ....

• #20   13. feb 2014 Ja det er det rareste! Men godt der er sådan et forum:)

• #21   14. feb 2014 Lady kan også blive mut og ik rigtig gide noget lige efter endt løbetid... Jeg tror også det kan være pga alle de hormoner, der har raset rundt,der gør at de i kan blive trætte

• #22   2. nov 2014 Hvad sagde dyrlægen til de hævede, blå brystvorter dengang? Jeg spørger fordi der er en ny tråd om emnet i dag smiley Hvis du har info, så hop lige derind og hjælp trådstarter smiley

Kommentér på:
Hjælp til bedrøvet hund.

Annonce