{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Kastration {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Jeg har en Dejlig han hund på knap 2 og et halvt år, han har aldrig vært den vilde teenager og er utrolig nem..

Nu er han ved at blive ældre og de der tæver de dufter altså rigtig godt syntes han ( kan dog stadig kalde ham til mig selv om der er en tæve i løbetid)..

De sidste 14 dage er han blevet meget uopmærksom på mig og rander med snuden i jorden konstant, og lukker helt af hvis man kalder på ham, han høre kun efter hvis jeg hæver stemmen, hvilket ikke er serlig rart for nogen af os..

Så jeg er begyndt at over veje kastration, da jeg gerne vil undgå på længere sigt at få en strejfer eller en der forsøger at bolle alt og alle..

Balder er en Blanding mellem en Boxer og en Labrador og skal ikke bruges til avl..

Den eneste grund til han har fået lov til at beholde hans K*****r er fordi han har manglet selvtilliden til at kunne sige fra, hvilket han har fået nu og gør rigtig smukt...


Jeg frygter at jeg får en helt anden hund ved at Kasttarere ham, som dyrlægen siger der ryger lige 10% han hund...

Hvad er jeres mening, i må heller end gerne spørge hvis der er noget i vil vide smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration
  • #1   1. mar 2014 jeg ville ikke kestrerere ham paa det
    grundlag du kommer med


  • #2   1. mar 2014 hold k*** hvor er han sød smiley

    Umiddelbart ville jeg vente med at kastrere -du kan altid gøre det senere hvis du synes det bliver nødvendigt, men det du beskriver lyder for mig som helt almindelig hanhundeadfærd, som træning kan hjælpe meget på. Det ER svært for en ug hanhund at lære at man altså osse skal arbejde, høre efter osv selvom det lugter lækkert. Men det KAN læres, så når hunden i øvrigt er velfungerende som intakt, ville jeg ikke begynde at ændre på det... i hvert faldikke uden at prøve med noget træning først


  • #3   1. mar 2014 Vil du forklare hvorfor kimmie ? smiley


    Jeg har overhovedet ikke besluttet mig endnu..


  • #4   1. mar 2014 Tak for dit svar Michelle smiley

    Det er rigtig dejligt at høre smiley


  • #5   1. mar 2014 Jeg ville kastere hvis han bliver for besværlig ang tæver i løbetid feks.stikker af hjemmefra Min genbo har lige kasteret hendes på grund af at hun ikke kunne holde ham hjemme og ja det er jo kun naturligt at når der er noget i luften vil de gerne afsted Det jeg ved ved kasteration der kan ske med hunden er at den bliver mere lad doven kan nemt tage nogle kg. på og noget mere rolig at have med at gøre smiley

  • #6   1. mar 2014 Jeg er helt generelt imod kastrering medmindre det skal kurere sygdom hos hunden (af mental eller fysisk karakter).

    Der der dog nogle forhold du beskriver der gør, at jeg helt konkret synes at det ikke er så god en ide - din hund har tidligere været usikker, men håndterer nu de situationer bedre. Du kan forvente at han vil have tilbagefald, hvis du tager testosteronen fra ham.

    Man kan ikke forvente at hunden undlader at strejfe efter kastration. Man kan håbe, men det er lidt af et lotteri.

    I princippet er det eneste, man kan være helt sikker på er, at der ikke kommer hvalpe ud af det hvis den parrer - for det kan den også stadig.

    Så i dit tilfælde ville jeg selv synes at risikoen var for stor i forhold til den sikre gevinst ved at gøre det.

    Han er jo velfungerende - og jeg tænker som Michelle, at der nok er noget at hente gennem træning.


  • #8   1. mar 2014 Maiken, problemet med kemisk kastration er, at hunden også får medicin, der forhindrer den i at reagere på usikkerhed.
    Så det kan meget vel blive et falsk positiv på det ene punkt, hvor hunden tidligere har vist at der er lidt udfordringer.


  • #10   1. mar 2014 Kæft et lækkert fjæs den hund har, man bliver da helt indtaget smiley

  • #11   1. mar 2014 Hehe tak for jeres svar og kommentar smiley

    Balder var førhen altid offer for nogen af de ældre og større hunde, jeg ved ikke hvilken kategori de hunde der var over ham gik ind under, men Balder endte ofte på ryggen og gjorde alt for at vise underdanighed, eller så forsøgte andre hunde at "bolle" ham, og de fik bare lov..

    Vi har en gruppe hunde der har det rigtig godt sammen og vi mødes engang i mellem og det er alle størrelser og køn vi er nok en 8- 10 stykker når vi har aller hundene med, og flere gang hvor vi har mødt andre hunde især store han hunde, så har det vært som om de ikke har kunne se de andre hunde men kun Balder og gået lige efter ham...

    Nu knurre han hvis der er nogen der prøver på nogen af de ting, og hvis de ikke høre efter gør han af dem og det plejer at virke, derefter ryster han sig og snuser videre og somme tider begynder at lege med hunden han lige har sagt fra over for... smiley


  • #12   1. mar 2014 Hov skal lige huske at sige at han ikke har strejfet endnu, overhovedet, jeg ville helst ikke have det nogen sinde kommer til at ske smiley


  • #13   1. mar 2014 Det er vel noget med at han sætter de andre på plads Det vel ok

  • #14   1. mar 2014 Jeg tror jeg ville vente og se.

    For som det er nu lyder han afsindig velfungerende og de sidst detaljer er muligt at træne.
    Han er kønsmoden, så er der er ikke noget der taler for, at tingene skulle blive værre end de er - og hvis de bliver, så kan du jo træffe en anden afgørelse på det tidspunkt.

    Gevinsten ved at gøre det tidligt er væk nu, så du mister ikke noget ved at vente og se, om det er aktuelt overhovedet.


  • #15   1. mar 2014 okay smiley det er jeg glad for at høre smiley
    så vil vi begynde på lidt træning igen, vi har også holdt vinter pause så måske det er ved at være på tide smiley

    Og inger ja det er vildt dejligt at han kan det nu smiley

    1000 tak for jeres hjælp og dejlige kommentar smiley
    Balder bliver ikke kastreret i denne omgang smiley tror han er meget tak nemlig smiley hehe


Kommentér på:
Kastration

Annonce