{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.526 visninger | Oprettet:

voksen hund bider ud efter ny hvalp {{forumTopicSubject}}

Jeg hentede min nye hvalp i lørdags, min anden hund, Tessi har ikke været vild begejstret for den lille nye, men jeg synes det går langsom frem ad, nu kan Mango (hvalpen) få lov til at gå ved siden af Tessi, uden hun knurre. De kan også sagtens ligge få centimeter fra hinanden i sofaen, hvis jeg sidder der! det er som om Tessi stoler på, at jeg nok skal sørge for Mango ikke rør hende.
Men i går sad jeg på gulvet og snakkede med Tessi, Mango kom løbende og i det Mango springer op af min arm/hånd som kæler for Tessi, bider Tessi ud efter Mango smiley jeg blev ret forskrækket og nåede ikke rigtigt at reagere, Tessi kiggede på mig, som når hun har fået skæld ud, halen røg ned og hun gik sin vej.
I dag sidder jeg i sofaen med computeren og Tessi ligger ved siden af mig. Mango render rundt og leger for sig selv, men kommer så hen og vil op. hun er ved at lære, at man ikke kommer op i sofaen når man piver og kredser på den, så jeg ignorere hende, men pludselig ud af det blå, springer Tessi frem og bide ud efter Mango.
Mit spørgsmål er så, skal Tessi have lov til at bide ud efter den lille? jeg har endnu ikke reageret på hun har gjort det.
Det skal lige siges at Tessis tillid til andre hunde har fået et hårdt knæk, da vi har haft nogle uheldige episoder med min onkels fransk bulldog og hun i forvejen ikke er tryg ved fremmede hunde. dog leger hun super godt med min farfars bichon havanais og andre rolige hunde som vi møder på vores gå ture.
Mango springer ikke op i hovedet på Tessi og så snart Tessi viser de mindste tegn på Mango skal gå væk, underkaster hun sig med det samme! derfor undre det mig lidt at Tessi ikke acceptere hende, da hun ville have gjort det ved andre hunde.
håber nogle har råd eller tips smiley jeg er overbevist om de nok skal finde ud af det med tiden. Men jeg kan ikke finde ud af, om Tessi må have lov at bide ud efter Mango?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  voksen hund bider ud efter ny hvalp
  • #2   26. mar 2014 Jeg tror helt bestemt også, Tessi accepterer Mango, men Mango er en hvalp og Tessi, som den voksne, opdrager på hende en gang imellem. Det kan godt se voldsomt ud. I skal kun reagere, hvis det tager overhånd på den ene eller anden måde - hvis Tessi er for korrigerende overfor Mango, eller hvis Mango er for stor en irritation for Tessi.

    Eller ja, sådan ville jeg gøre smiley


  • #6   26. mar 2014 Mango er også havaneser ja smiley

  • #8   26. mar 2014 Men jeg er nemlig også i tvivl om hun opdrager, eller forsvare sig selv. Som jeg skrev hopper Mango ikke direkte op i hovedet på Tessi, hvis Mango nærmer sig byder hun enten op til leg, ca 1-2 m afstand imellem dem. Eller også går hun forsigtigt hen imod Tessi og stoppe hvis Tessi ikke vil have det. Den eneste gang hvor hun er kommet stormene var da jeg sad og snakkede med Tessi og mango så hopper op af mig. Den anden gang forstå jeg slet ikke tessi reagere. Men for mig at se reagere hun lige som hun reagere over for min onkels Fransk bulldog og den er hun virkelig bange for! (desværre kan min onkel ikke styre deres hund, det skal så gå ud over vores andres hunde i familien :()

    Jeg håber ikke det kommer til at ske igen, men vil jo ikke blande mig hvis hun bare opdrager på Mango, men nu når jeg tænker over det, tror jeg faktisk ikke det var opdragelse, men fordi Tessi måske er en smule bange for Mango


  • #9   26. mar 2014 det kan godt være du har ret Birgitta.
    Men hun er over for Mango som hun er over for andre hunde hun er bange for.
    Tessi kan kun li hunde som selv er lidt tilbageholdene og ikke kommer springende i hovedet på hende og sådan er Mango.
    Tessi er ellers voldsomt lege syg og selv min farfars havaneser, som er yngre end tessi kan få nok af hende, så jeg havde faktisk ikke troet at det ville være et problem for Tessi at der kom en hvalp i huset, Mango er valgt efter at hun er lidt mere rolig (men hun er self en hvalp!) for tessis skyld smiley

    hmm. men det med at holde Mango væk fra tessi, tessi opsøger selv Mango engang imellem, altså gå hen og snuser til hende. Tessi kommer også altid ind i sengen når Mango og mig er gået i seng og putter hos os, dog ligger de ikke direkte op af hinanden.


  • #10   26. mar 2014 vi havde Nova 22 mdr, fik så Ipsen 9 uger .... Nova huggede og hakkede efter Ipsen, hver gang Ipsen kom i nærheden blafrerede læberne og Nova viste tænder ... efter en uge fik Ipsen et hak (manden havde vendt ryggen til), så hun fik en rift ved øjet, som vi fik checket ved dyrlæge....
    Troede i 2 mdr. det aldrig kom til at gå... Skal siges at Ipsen gjorde ALT det rigtige, med søde forsøg, underdanighed osv.

    Pludselig en aften efter 2-2½ mdr legede de sammen, Ipsen var så glad, endelig positiv kontakt.... Det gjorde de så i 2-3 mdr, derefter kom Nova i løbetid, og hun gad på ingen måde Ipsen mere (var dog ikke aggressiv, men vendte ryggen til og gik sin vej)...
    Vi kom til at tænke på at da vi fik Ipsen havde Nova lige været i løbetid, så tankerne blev hurtigt at det hang sammen med dette.

    Da Nova var midtvejs til næste løb blev hun steriliseret og vi har aldrig siden haft noget problem...

    Da de ikke kunne sammen, var de aldrig alene i samme rum, og var adskilt af hegn gennem stuen når vi var på arbejde...

    Jeg synes man må lære at skelne om den ældste sætter den lille på plads eller er direkte aggressiv , når vi vurderede at Nova var for meget, og det ikke bare var opdragelse af Ipsen, så stoppede vi hende, og det gjorde vi altså for det meste, for Ipsen gjorde vitterlig ikke noget galt, og var ikke specielt opsøgende, hun lærte jo hurtigt at det kom der intet godt ud af ..

    Så følg dem tæt, og grib ind hvis du synes det er for groft, den lille skal jo helst ikke ende usikker og utryg overfor andre hunde ....


Kommentér på:
voksen hund bider ud efter ny hvalp

Annonce