Nr. 2 hund. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en lille blandings hund Felix, som er en blanding af Chihuahua og Dansk svensk gårdhund. Jeg har længe gerne ville have en hund mere, men jeg vil være sikker på de passer godt sammen. Felix er snart 2 år, og jeg synes det snart er på tide at få nr.2 hund, da jeg synes Felix har en god alder til det nu.
Jeg har forelsket mig i racen Japansk spids, og hvad jeg kan læse mig til ville den passe perfekt til min lille Felix.
Felix er en lille bestemmende hund (han tror selv han er en stor kamphund) Så en lille hund med et stort ego. Han er meget jaloux, og har svært ved at jeg snakker med andre hunde end ham, han kan ihvertfald ikke lade hver med at blande sig. Han kan godt lide at gå lange ture, men elsker også at putte, han er faktisk en rigtig nem hund.
Men her kommer mine spørgsmål:
- Hvilken hund ville i synes passer bedst til Felix?
- Hvordan skal jeg tackle hans jalousi?
- Jeg har tænkt mig at tage ham med ud, når vi skal se den nye hvalp, er det en god idé?
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.820
Det er heller ikke nødvendigt, for en rask voksen hund til acceptere en hvalp. Lad dem fx mødes på neutral grund.
Din hund er ikke jaloux. Den har ressourceforsvar, og du er ressourcen. Prøv at læseøom emnet.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 991
Jeg vil anbefale at arbejde med problemet, inden du får en ny hvalp. Det kan hurtigt sætte hvalpen i en træls situation, hvis han laver udfald mod den pga. sit ressourceforsvar overfor dig. Hvalpen vil naturligt søge tryghed hos dig, og det er vigtigt, du kan give den det, uden at sætte nogen af hundene i en dum situation. Jeg tror også godt det kunne blive værre med en lille ny i huset, som nok ville hænge lidt på dig i starten.
Jeg har ikke selv haft min hund med ud til opdrætter for at møde hvalpen, men opdrætter har mødt min hund inden for at vide, hvilket hjem hun solgte til. Jeg har heller ikke hørt om andre, der har ladt hundene mødes hos opdrætter.
Jeg tog hvalpen med hjem, sørgede for at lufte Peanut en god lang tur inden mødet. Min veninde havde hvalpen på armen, jeg gik med Peanut. Hun startede på modsatte fortov, flettede over og sammen med os. Da Peanut ikke længere viste interesse for hvalpen på armen, satte jeg den ned, han snuste til den og fik guffere. Vi gik et par meter med begge hundene nede, hvor de snuste lidt til hinanden, men egentlig var Peanut mest optaget af gufferne. Op på armen med babyen igen, tilbage til huset, ned med hvalpen på vej ind i indkørslen, og da vi kom om i haven tog vi snorene af begge hunde. Jeg anbefaler det sådan til alle, og det har virket godt hver gang.
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 991
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Sådan her så de ud på dag 3
Nr. 2 hund.