1.350 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

Mit blodtryk Mit blodtryk

er helt oppe og ringe nu. Og jeg må altså lige rase af her på HG.

Jeg er med i en gruppe på FB. En gruppe fyldt med unge hundeeksperter. For lidt tid siden oprettede et par en "HJÆLP"tråd fordi deres hund splittede alt. De fleste rådede dem til at købe et bur som hunden kunne være i når de ikke var hjemme. Så de drøner ud og køber et bur, smider hunden ind i det og forlader huset.

Underligt nok ligner huset et bombet da de kommer hjem. Hunden har bidt trådburet i stykker og har raseret det hele.

"Hvad skal vi gøre??"....... Og så kommer svarene væltende fra mange sider "Køb et stærkere bur"...... "Giv den mundkurv på, så skal den nok holde op".. Osv. osv. Jeg kommer med råd om mental aktivering osv. inden de forlader den. Og får tilføjet "stakkels lille hund". Så nu er det MIG der får på puklen fordi jeg kritiserer...... KORS i r****.. Jeg er flintrende ligeglad med at få på puklen, men jeg er eddersprøjteme ikke flintrende ligeglad med at den hund ender i et fort af et bur med mundkurv på x antal timer om dagen......

Så nu har jeg logget af inden jeg får et hjerteanfald.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mit blodtryk
  • #2   29. maj 2014 STAKKELS hund!!

Kan dælme godt forstå du loggede af, det havde jeg nok os gjort, inden jeg eksploderede... Har selv oplevet hvor bedrevidende og snæversynet nogle folk i div. grupper på fb kan være.. Det er grotesk..

• #3   29. maj 2014 Jeg kender det og har det ligesom dig. Har nogle familiemedlemmer med en hvalp. Den ødelægger hjemmet når den er alene. Adfærdpsykolog anbefaler bur. Alle på Facebook anbefaler bur og en også mundkurv. Jeg er mundlam og rystet over hvor lidt folk sætter sig ind i at have hund og hvor gode de er til at tage de nemme løsninger som slet ikke hjælper hunden. Det er trist, skammeligt og oldnordisk!

• #5   29. maj 2014 Jeg foreslog jo at de skulle stoppe med pindekastning på morgenturen og bruge tiden til at lære hunden at finde mad på græsset. Jeg foreslog også at finde sportræning et sted, for intet trætter en hund mere end sportræning (med mindre hunden selvfølgelig er topproff.) , men vi snakker "hyggespor". Det fik en af de unge til at irettesætte mig, for spor var da ABSOLUT noget af det værste man kunne lave med en hund, for den kører jo HELT op. Jeg orkede så ikke at forklare at man selvfølgelig skal give hunden tid til at falde til ro med et madsøg eller lignende når man kom hjem.

Men jeg er åbenbart HELT galt på den.

• #6   29. maj 2014 Åh gud, det er årsagen til jeg har meldt mig ud af mange af de grupper, jeg får et hysterisk tilfælde hvis jeg skal læse flere af de tråde smiley

• #7   29. maj 2014 Synes der dukker flere og flere tråde op herinde med brugere der oplever den slags enten irl eller på Fb sider .... Ved da godt det er de grelle eksempler på hundeejere man hører om, men man sidder da efterhånden helt med sved på panden og hjertebanken og tænker om det er blevet helt Yt at sætte sig ind i at få og have hund på en fornuftig måde, om det er helt umoderne at sætte sig ind i hundens væsen, og hvordan det er at være hvalp der skal vænne sig til ny flok, nye steder, nye lyde og det at være en del af en flok med en helt anden art end mor og søskende ... Næe nej den skal bare komme som et fuldt færdigt koncept ...

Se selv uden at have læst på Fb ryger mit blodtryk i vejret ....

• #8   29. maj 2014 Av av. Har lige set tråden, og givet en lille kommentar...
    Men buret er jo den nemme løsning, og for menneskene virker det jo... Bare ikke for den stakkels lille hund smiley

• #10   29. maj 2014 Jeg får helt ondt indeni når jeg tænker på at hunden har ødelagt et bur, det er sgu ikke fordi den har haft en fest, den har garanteret været bange og frustreret og haft det rigtig skidt med at være efterladt derinde ...

og ja har aldrig haft hund i bur, men ved da så meget at skulle det ske er det en langsom tilvænnings proces, så hunden skal kunne betragte buret som et godt sted at være inden den efterlades alene hjemme i det ...

• #11   29. maj 2014 De er så snothamrende hjernedøde i den gruppe.

Jeg så godt opslaget og tænkte hvor panisk den stakkels hund må ha været i det bur...

• #12   29. maj 2014 Fuldstændig Annelise!
    Nogen af de hjemmestrikkede teorier de kommer med, er direkte skræmmende!

• #13   29. maj 2014 er det den der "alle os med hund " gruppe ??

• #14   30. maj 2014 Hvad får dig dog til at tro de Hanne??? smiley
    Den gruppe er der der da SLET ikke noget galt med smiley

*Ironi*

• #15   30. maj 2014 kan bare ikke se tråden

• #16   30. maj 2014 Led efter et billede af en støvsuger... Det var det første der sprang mig i øjnene hehe smiley

• #17   30. maj 2014 Undlod at kommentere det, var i det røde felt da jeg så tråden. Foreslog dem i sidste tråd alene hjemmetræning helt fra bunden igen, men ... Så skal de jo aktiv gøre noget selv

• #19   30. maj 2014 Puha jeg så også godt den tråd og er totalt i chok !!! Stakkels hund som bliver kastet ind i et bur uden nogle form for træning af det nej nej de fik afvide i går køb et bur og det gjorde de så og smed hunden der ind i FØJ ! Og det jeg synes er mest skræmmende er at nogle som skriver der inde synes faktisk det er sjovt den hund har kunne bryde ud af et metal bur !! Den stakkels hund kunne jo være kommet meget alvorlig til skade ved at tykke / grave sig fri puha jamen ved sket ikke hvad jeg skal skrive er bare i chok

• #20   30. maj 2014 Hov og lokkede faktisk ind her på HG for at ville skrive om det men faldt over denne overskrift i forum og tænkte den passede meget godt på hvad jeg selv ville have skrevet då ville lige se hvad den handlede om og om minsandten det så ikke var den tråd på fb !

• #21   30. maj 2014 Åh jamen hende vi har herinde, der har så store problemer med at deres lab splitter hjemmet ad, må da vist have fået råd derinde, den var jo allerede udstyret med mundkurv og vist nok osse bur smiley

Kender selv nogen i familien med en mutu bl og en husky bl, som slet ikke bliver aktiveret, de ryger også i bur hver dag, i mandags fandt de ud af at komme ud af buret, spilttede stuen marsvinbure, og hinanden ad smiley
    Fatter slet ikke hvorfor folk skal have hund når de slet ikke har tid til den smiley

• #22   30. maj 2014 Ej altså, hvor dumme og ubehagelige kan folk dog være! Man sætter da ikke en angst/understimuleret hund i bur/mundkurv! (Mundkurv må da slet ikke have på uden opsyn!) smiley :(

Øv, jeg bliver ked af det på den hunds vegne...

• #23   30. maj 2014 Der følger desv. en masse forfærdelige ting med "tidens mode" når ALLE uanset "stand, indkomst og holdninger til dyr" vil ha` en hund, KUN fordi alle andre har en..

Det er ikke som for 20-35år siden hvor folk kun anskaffede sig en hund hvis de kunne li` hunde/dyr.
    Det er en skræmmende udvikling for dyrens tarv.

Jeg HAR været med i div. grupper på FB, men kom ret hurtigt op og "diskutere" med dem så jeg fik advarsler om min måde at tiltale andre medlemmer på.
    Så de grupper slettede jeg mig meget hurtigt fra.
    Jeg har heller ikke et blodtryk som kan klare Deres opfattelser af hvordan man holder hund/e og alle andre dyr. smiley smiley

• #25   30. maj 2014 Pia. Jeg tror du har misforstået noget et sted. smiley
    Det er ikke herinde folk vil være efter dig pga. den holdning, da det er den samme de fleste af os mener er vejen frem til rolige hunde. smiley

Der imod er det grupperne på FB som tror at man kan spille fodbold med hunden lige før ungerne sendes i skole og forældrene selv tager på job.. smiley

En total tåbelig opførsel, og self. vil hunden/e da vælte hjemmet efter sådan en morgen, lige så snart familien forlader hunden/ hundene.

*SUKKER DYBT* smiley

• #26   30. maj 2014 Pia K:

Det er lige nøjagtig hvad jeg foreslog dem. Deres morgentur er en lufte/snuse/kastepinde tur. Jeg forslog at de undlod at kaste pinde og istedet lavede noget fodersøg osv. når de kom hjem fra morgenturen. Og så lade hunden falde helt til ro inden de forlader den.

• #27   30. maj 2014 Der var en, der foreslog ham den danske hundehvisker.....
    Jeg frarådede ham, og lagde ud med, at han jo ikke kan redegøre for sine metoder....
    Der fik jeg kastet i hovedet at "Bageren levere jo heller ikke sine opskrifter. Det er jo et produkt man køber" smiley

Skræmmende tilgang, når det drejer sig om levende væsener!

• #28   30. maj 2014 Jeg så det godt smiley Men jeg måtte ganske simpelt logge af igår. Og har kun lige MEGET kort skimmet idag. Jeg bliver så ked af det på hundens vegne smiley Men de lyder til gerne at ville lytte, heldigvis.

• #29   30. maj 2014 Hvis man ikke har tid, til at træne hunden, burde man vente, til man har ferie smiley
    Man kan ikke have sat sig særligt meget ind i det, at have hund, hvis ikke man kan regne ud, at den skal trænes til at være alene hjemme smiley

Har ondt at vaps... Stakkels hund.

• #30   30. maj 2014 Det eneste gode ved den gruppe er at seriøse opdrættere kan slå evt. Hvalpekøbere op der inde. Og er de aktive på listen, så skal hvalpen ikke der hen.

• #31   30. maj 2014 Nemlig, Ginne!!

• #32   30. maj 2014 Jeg har sagt det før og gør det gerne igen. IQ'en i den gruppe er minimal.

Jeg er i gruppen, men har trykket "følg ikke" for mit blodtryk er i det røde felt også Mette. Det er som om samtlige danmarks mest uegnede hundeejere er samlet i den gruppe.

Det værste var der var en tråd hvor en havde skrevet "Hvorfor laver man blandinger". Der var der et svar "Fordi de er sundere end racehunde" og der var 24 der havde trykket "Synes godt om", aaaarrrrrmmmmmmmmmmmen så kan man da ikke tage den flok seriøst!!

• #33   30. maj 2014 Hehe smiley Jeg blev smidt ud af den gruppe smiley

• #34   30. maj 2014 Stakkels hund, den må da blive vanvittig af den behandling.
    Jeg synes det er nogle rigtig gode råd du har givet, jeg ville aldrig forlade en hund i et bur eller med mundkurv på, kom jeg selv i spændetræje blev jeg aldeles vanvittig og forrykt oppe i mit hoved og måtte bare ud, tænker hunden får det ligesådan.

Bur når man ikke kan styre hunden er den nemme løsning, fy føj altså!

• #35   30. maj 2014 Arghhh den gruppe kan virkelig bringe mit pis i kog, trods det er jeg medlem endnu - jeg må virkelig nyde at pine mig selv..!!

• #36   30. maj 2014 Jeg er også smidt ud af den gruppe - godt for blodtrykket, der ind imellem steg til uanede højder af al den skamavl!

Er i mange hundegrupper, men nøjagtig den gruppe vinder kampen om at have flest klaphatte som medlemmer ...ingen er modtagelig for den mindste smule sunde fornuft der. Stakkels hunde.

• #37   31. maj 2014 Jeg er heldigvis ikke med i den gruppe, men jeg læste det i går, fordi du, Mette, havde kommenteret. Og jeg blev så trist, så trist, hvordan kan man dog behandle en hund sådan?

• #38   31. maj 2014 Det er ret komisk de smider folk ud af en åben gruppe smiley

• #39   31. maj 2014 Hvad er det for en gruppe, jeg vil gerne være medlem smiley

• #40   31. maj 2014 Jeg bliver fysisk dårlig over, at så mange hundeejere er direkte uegnet til at have et dyr. Stakkels, stakkels hund, tænk hvor panisk den har været da den brød igennem sit bur og lur mig om ikke også den har fået en ordentlig røvfuld da ejerne kom hjem. Det er sørgeligt smiley

• #41   31. maj 2014 Kennelmor: Alle os med hund(e)

• #42   31. maj 2014 Kennelmor: Jeg er spændt på, hvor længe du får lov at være medlem smiley smiley

• #43   31. maj 2014 Nå nå Bente, jeg er altid ordenlig i grupperne ha ha smiley

• #44   31. maj 2014 Kennelmor: Det er mit indtryk, at man faktisk straffes for at være ordentlig i den gruppe smiley Og så er ærlighed heller ikke særlig velset.. Og det ved jeg, du er smiley

• #45   31. maj 2014 Jeg kan slet ikke finde gruppen, er den lukket?

Og ja i hundesammenhæng siger jeg min mening og deltager gerne i en diskussion!

• #46   31. maj 2014 Åh vidste bare det var den gruppe. Er ikke medlem selv, men når der er sådanne tråde på HG kigger jeg engang imellem.. Bliver så forargrede over, hvordan flertallet derinde behandler deres hunde og hvilket syn de har på opdragelse mm.!!!

• #47   31. maj 2014 Kennelmor: Det er den her:
    https://www.facebook.com/groups/18488319930/?fref=ts

• #48   31. maj 2014 Måtte virkelig sidde på mine hænder og opføre mig pænt, da en ung gut søgte efter et halsbånd der kunne afhjælpe hans hund's gøen..

Det var en schæfer / lab blanding på 8 måneder!!! Selvfølgelig var ''alt'' prøvet.. Suk!

• #49   31. maj 2014 Jeg meldte mig hurtigt ud af den gruppe igen... Det tog... To dage... Så var jeg for deprimeret af den læsning smiley

• #51   31. maj 2014 Åhhh jeg kiggede efter en gruppe her på HG, men kan se det er på FB - nu har jeg meldt mig ind, så må jeg se, hvor længe jeg holder det ud.

Kommentér på:
Mit blodtryk

Annonce