{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen hunde på strandene
  • #1   4. jun 2014 Om det er hunde eller mennesker ,der bader der kan vel være ligemeget smiley

  • #2   4. jun 2014 Jeg kan egentlig godt forstå det, med så mange hensynsløse hundeejere der er.... Men på den anden side, syntes jeg også det er rigtig trist... For den eneste strand, der er i nærheden af os, er med blå flag smiley

  • #3   4. jun 2014 Jeg kan egentlig godt forstå det.
    Alligevel tænker jeg også, at de hunde der evt. har generet badegæster før, de vil nok stadig gøre det, fordi ejerne er ligeglade.


  • #9   4. jun 2014 http://www.blaaflag.dk/indhold/strandgaesten/kort-over-blaa-flag-strande.aspx

    Der er i hvert fald et kort, over strande MED blåt flag smiley


  • #10   4. jun 2014 som jeg læser det er det kun slagelse kommune

  • #13   4. jun 2014 Selvfølgelig skal hundene ikke genere nogen når de er med på stranden. Men jeg synes det virker lidt ekstremt, at der er så mange strande, hvor hundene ikke må bade. Mange af de strande jeg kender er alle nogen, hvor man sagtens kan lade hunden bade, uden at det kan genere nogen. Netop fordi området er så stort, og der er mulighed for, at man kan trække sig væk fra andre mennesker.
    Men igen er de dem med ustyrlige hunde der ødelægger det for os andre. Det synes jeg er rigtig ærgerligt.
    Er glad for at vi stadig kan lade hunden bade i søerne.

    Ilder-mor- Det gør jeg faktisk også nu hvor jeg læser artiklen igen.


  • #19   4. jun 2014 Vores lille ø har sparet de blå flag væk, så må vovserne godt bade overalt?
    Fantasktisk jo smiley


  • #20   4. jun 2014 Den eneste officielle info jeg kan finde...
    http://www.blaaflag.dk/media/673368/strandkriterier_2014.pdf på side 29


  • #21   4. jun 2014 Stakkels dem der udlejer sommerhuse v. de " blå Strande" . Mon ikke der er mange turister, der ikke synes om det.

  • #22   4. jun 2014 Tror vi skulle lave menneskeforbud på hundestrande, og i hundeskove, så kun hunde og deres mennesker må være der...

  • #23   4. jun 2014 Omg. Om det er en ulækker snotunge, der skider i vandet eller en hund der smider lidt hundehår... Jeg tror jeg foretrækker hundehår smiley

  • #24   4. jun 2014 Syntes det er dybt latterligt.
    Igen et forbud der helt sikkert rammer ansvarlige hundeejere, og knap så meget dem der ikke er det.
    Og læste en artikel hvor der bl.a. var nævnt ¨ulækker¨og hund i samme sætning ? Hvad pokker er det så når folks småbørn både tisser og bummelummer i vandet ?? hvis det er ¨ulækker¨ der er argumentet for at hunde ikke må bade smiley kan de da lige forbyde børn under 5 i vandet i samme omgang .... smiley


  • #29   4. jun 2014 Gudskelov vi ikke har blå flag
    Vi bor ved vandet og har hundene i vandet dagligt


  • #30   4. jun 2014 Hvor er det latterligt, der sidder virkelig nogle små afstumpede tåber et sted, der ikke kan li hunde.

  • #32   4. jun 2014 @ Susan : Ja de burde de egentligt. Er jævnt træt af at vi bor i et område hvor stierne tit rides på. Der ligge ofte hestepærer over det hele. Fair nok man rider uden for rideskolen/ markerne. Men så burde de vel også samle op som os andre med hund.

    OMkring strandene bor vi da heldigvis i Horsens hvor kun 1 strand er blåflaget og den bruger vi alligevel aldrig.


  • Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 193
    #34   4. jun 2014 Ja det er en skam men det er et resultat af dårlige og hensynløse hundeejere .....

  • #36   4. jun 2014 Jo flere invasive regler der bliver mod hundeejere og deres hunde, jo mindre er sandsynligheden for at reglerne overholdes.

    Jeg er personligt ved at have fået nok efterhånden.

    Jeg har pt. startet en opsparing til betaling af bøder, hvis det bliver aktuelt, til når Kia og jeg færdes uden for vores dør.

    Sætter ens hund så meget som en pote uden for matriklen, så bliver man ellers bombarderet med påbud og forbud til man er ved at blive kvalt.

    Jeg følger efterhånden kun de regler der giver mening for mig. Så længe min hund ikke er til gene for andre dyr, mennesker eller naturen så færdes vi frit.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #39   4. jun 2014 Jeg forstår ganske enkelt ikke at der ikke er opsyn på strande og parker om sommeren. Her kunne der gives bøder til folk der ikke ryder op efter sig. Ud over at få penge ind,vil man kunne spare på oprydning.

    Må nok indrømme at en hund der er ude at svømme , ikke er det værste syn der møder en efter en sommerdag, i forhold til alt det der flyder rundt efter strandgæster.


  • #43   5. jun 2014 Det har altid været forbudt at have løs hund på stranden i perioden april til september, men nogle hundeejere kan åbenbart ikke tage tilstrækkeligt hensyn til andre mennesker.

  • #46   5. jun 2014 Er det rigtig forstået at hundene godt må være på stranden men ikke i vandet? For så synes jeg det er mærkeligt at der er et symbol med ingen hunde, inde på det kort med blå strande smiley
    Synes det er langt ude og kan ikke forestille mig det bliver overholdt på min nærmeste strand (rømø). Da slet ikke af tyskerne som oftest har mindst 2 hunde med..


  • #47   5. jun 2014 Husk på at "blå flag" og kommunerne udelukkende kan bestemme over stranden. De kan IKKE bestemme over vandet/havet. Stranden starter rent juridisk der hvor laveste tidevandsgrænse ligger, og slutter ved den faste vegetation. Derfor er der ingen der kan forbyde hunden at være ude i vandet, det er turen ned til vandet der volder problemer. Men hvis man kommer "ind fra siden" til et område hvor der ikke må være hunde skal man altså bare sørge for den er ude i vandet. Af samme grund gælder reglen om at der ikke må være løse hunde på stranden heller ikke ude i vandet, det har domstolene tidligere slået fast.

  • #50   5. jun 2014 Ja kan godt se at de lange ture til Feddet er udelukket nu.. Skidt pyt, vi vender bare om lidt før, men hvad mon deres gæster siger til det?



  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #56   5. jun 2014 Og mange strandgæster er nogle svin og smider om sig med affald. Derfor forbyder man ikke mennesker at komme der. Der burde være plads til alle. Få ansat folk til at skrive bøder ud til dem der ikke kan overholde reglerne.

  • #60   5. jun 2014 Jeg har egentlig tænkt mig at overholde loven... Men! Baby skulle have lov at komme i vandet i år, så vi gik altså til stranden.!

    profilbillede
  • #62   5. jun 2014 Har lige hørt i tv at det er på grund af faren for colibakterier ,at hunde ikke må bade
    Bakterierne kommer vel af, hvis en hund skider i vandet Som jeg før har skrevet har jeg aldrig nogensinde set en hund skide i vandet


  • #64   5. jun 2014 Ejer Ja så det er noget svineri, folk må sku samle op efter deres hunde Og som du skriver kan det jo skylle ud ved højvande
    Jeg må så indrømme ,at de stande jeg er kommet på aldrig har set en lort smiley


  • #65   5. jun 2014 Jeg har dog set en hund skide i vandet... Det kan jeg forholde mig til, og man kan da lige smøge op i buksebenene, hvis man skulle være så heldig at man kunne nå at fange hundens puha.. Men er det først et barn, der skider, så går jeg fuldstændig i panik og laver en ægte Casper Christensen i "Klovn"-serien: "OP ALLESAMMEN! DER ER LORT I VANDET!!"
    Men en fremmedes afkoms børnelort i mit badevand...gyyyys! smiley


  • #66   5. jun 2014 Christina smiley :D smiley

  • #68   5. jun 2014 Ejer Ja så kan jeg godt forstå i er trætte af det Jeg er ved vesterhavet
    Mest ved Blåvand strand Men også til tider ved Vejers Henne og Søndervig
    Og ja det er rigtig jeg er kommet der fra jeg var barn og aldrig set en lort Ellers er det fordi jeg har været heldig
    Men igen folk kan sku samle op efter deres hunde Dem der ikke gør det ødelægger det for alle andre


  • #71   5. jun 2014 DEt var det de sagde i tv Altså colibakterier Men kan der ikke også komme disse bakterier i vandet hvis et barn skider i vandet

  • #80   5. jun 2014 Jamen jeg er da også sikker på at Fidos pølle forurener laaaaangt mere end det skidt der bliver lukket ud i vandet af industrien. Der er også sommetider der er fundet colibakterier i fødevarerne i supermarkedet. Det må jo så betyde at der er hund i frikadellefarsen smiley

  • #81   5. jun 2014 For mågerne skider jo ikke i vandet.
    De foreslår man lufter hunden på strandestrækninger uden blåflag ofte nogle få hundrede meter væk - nuvel. Men tror de selv på vandet ved hvor blåflag stranden starter og slutter.
    Min bedste overbevisning vil det ikke gøre en forskel i bakterier i vandet eller ej.
    Og så er det hyklerisk. Er det fordi hundene er til gene så sig dig det. Men bakterier nej nu har jeg aldrig.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #84   6. jun 2014 Så del stranden op,så der er steder hvor folk med hunde må være og en anden for folk med børn. Jeg syntes det er noget pjat og det i selv om at jeg ellers normalt går op i at holde reglerne.

    Hvis jeg kører forbi en strand med blå flag en sommer aften,må min hund ikke komme der og få en svømmetur. Det i selv om der ikke er et menneske på stranden. Tænk at nogen vil kunne få ondt i røven over at stranden bliver brugt.

    Det har ikke noget at gøre med at når andre sviner så må jeg også. Det har at gøre med at andre sviner og det gør jeg ikke. Derfor kan jeg ikke forstå hvorfor det er os der ikke må være der.

    Kaj. Så man kan ikke vise hensyn hvis man har hund med på stranden?.


  • #89   6. jun 2014 Ikke: Er det Blue Flag International juryen der har bestemt forbuddet eller er det kun her i DK?

    Er det internationalt så er det nok sværere at ændre tilbage igen ... Hvis vi skal beholde retten til at bruge blå flag konceptet ...

    Det eneste jeg umiddelbart kan finde i deres kriterier er:
    Access to the beach by dogs and other domestic animals must be strictly controlled.


  • #92   6. jun 2014 Men kommunerne har så vidt jeg ved ret til at lovgive i deres kommune inden for visse områder, såsom denne, såfremt der er lovgivet om dette? Mon ikke det er det de regner med at udnytte til et national forbud?

  • #95   6. jun 2014 Isabelle Hvor ved vesterhavet er det ? smiley

  • #96   6. jun 2014 Jeg må indrømme, at jeg synes, det er lige drastisk nok.
    Jeg kunne forstå, man sagde 0 hunde i "myldretimerne", men argumentation som bakterier holdet simpelthen ikke.

    Jeg er opvokset med Vesterhavet i min "baghave", og hver sommer har jeg været imponeret over, hvordan folk nyder at have deres hunde med - uden at være til gene for andre.
    Jeg synes det er så lækkert at se en familie, turist eller ej, have deres firbenede ven med og have en kanon fed dag på stranden, og jeg nyder at se børn, der bader med deres familiehunde, mens hunden tydeligvis elsker det.
    Det er så dejligt at se hunde være så højt skattede familiemedlemmer, der får lov at være en aktiv del af sommerferien.
    Jeg synes noget af charmen forsvinder fra strandene uden hundene i billedet.

    Hundeejere er efterhånden jaget vildt.



  • #97   6. jun 2014 Dybt tåbeligt.

    Forbuddet begrundes med "faren for colibakterier"....

    Hunde skider og tisser mig bekendt ikke i vandet. Det gør børn (og sikkert også nogle voksne) i allerhøjeste grad.

    Nå, men det næste bliver vel, at blebørn også forbydes adgang til strande med blåt flag.


  • #98   6. jun 2014 Jesper Vi er fuldkommen enig Som jeg har skrevet før ,har jeg aldrig set en hund skide i vandet smiley

  • #100   6. jun 2014 Kender godt stedet Isabelle Jeg har brugt det meste af min barndom ved vesterhavet Min morfar havde en masse huse og grunde ved Søndervig
    I dag tar jeg hellere til Blåvand Der er stranden lige som i syden smiley


  • #103   6. jun 2014 jeg plejer egentlig at overholde alle mulige mere eller mindre hjernedøde love. Jeg samler altid op efter mine hunde, lader dem ALDRIG løbe over til andre hunde eller mennesker osv. MEN denne her lov kunne jeg ALDRIG finde på at overholde. Det er simpelthen for langt ude. Hvis folk er så forskrækkede over det vand (som de "beskidte" måger, sæler, fisk og marsvin også bader og skider i) så synes jeg man burde gøre min omverden en stor tjeneste og blive hjemme i sin fantasiforladte og klorfyldte pool og så lade os andre nyde vores fælles natur....

    Jeg bor ved stranden og kommer her hver dag. Jeg hjælper med til at rensestranden for folks affald så den er pæn og nydelig for de mange badegæster. Desuden bruger jeg de daglige turer ved strande til træning af Salik som søger affald som flasker, dåser, plastic osv. og pænt kommer og afleverer det til mig som så kommer det i en taske og smider det ud på vej hjem fra stranden. Og ja så tager Salik sig en dukkert for at køle ned. Og helt ærligt jeg kan ikke se problemet i dette overhovedet! Både jeg og Salik går på stranden hver dag og holder er med til at holde den nogenlunde ren efter de mange badegæster og andre som smider affald i havene. Så at mine hunde nu ikke mere må gå ud i vandet - rend mig!

    Mine hunde kommer til stranden og bade hver eneste dag i løbet af sommeren - og guess what - det bliver de ved med at komme!!!!

    Her kommer Salik med endnu et stykke affald som vi kan smide væk...


    profilbillede
  • #104   6. jun 2014 CMP forstår dig godt

  • #108   6. jun 2014 Hvis hunde ikke må være på strandende kunne vi lige så godt:
    - forbyde ble-børn på stranden(i hvert fald hvis de skal rende nøgne rundt)
    - forbyde ældre(eller andre) med manglende blærekontrol at bade i vandet
    - forbyde musik på stranden(det er ofte ret højt, og ikke altid i overenstemmelse med andres musiksmag)
    - forbyde spisning på stranden(der er jo affald over alt!)
    - indføre regler om hvordan man må opholde sig i vandet(folk/børn plasker tit rundt og sprøjter på andre, som da er lige så irriterende som hvis det var en hund der rystede vand af sig)
    - indføre regler om at der ikke må løbes i sandet(rigtig irriterende når sandet blæser op og ryger lige i hovedet på en).
    - forbyde boldspil(det er røv-irriterende når boldet ryger ud af kurs, og rammer én lige i fjæset(altid mig selvfølgelig...!))
    - forbyde topløs solbadning(det kan virke generende for nogens blufærdighed).

    Skal vi egentlig ikke bare indføre et strand-politi?
    Og så i øvrigt stemple hunde som skadedyr, og forbyde al avl, indførsel og ejerskab af hunde, for man skulle da tro at det er der, vi snart er på vej henad.


  • -Nanna-
    -Nanna- Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 33
    #110   6. jun 2014 Men som der står på eb: "Det får dog ingen konsekvenser, hvis man overtræder den nye lov.
    - Det er jo et direktiv, så man kan ikke straffe dem, der lader deres hunde bade. Der er heller ikke nogen til at håndhæve loven, siger Blå Flag-konsulent ved Friluftsrådet Bjarke Frandsen til Ekstra Bladet."

    - Så ingen til at straffe os, for at lade vores hunde bade smiley


  • #112   6. jun 2014 Kai:
    Hvis hunde gerne må være på stranden, så forstår jeg ikke overskriften: "Ingen hunde på strandene". Har ikke lige læst hele tråden smiley
    Troede hele balladen gik på at nu var der rigtig mange strande, som hundene ikke måtte komme på.
    Eller er det bare at de ikke må bade i vandet, men gerne opholde sig på stranden?


  • #114   6. jun 2014 http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2300487.ece

    Der er lidt interesant om det her. Der er ikke tale om en lov, men om et direktiv - dvs man kan ikke straffes for at "overtræde" det.

    smiley


  • #115   6. jun 2014 Jeg syntes det er åndsvagt.. Jeg er ikke hundeejer, men har på ingen måde oplevet "dumme" hundeejere på stranden her i Fredericia.. Om det er hunde, børn, voksne, måger eller andet der er i vandet er for mig lige gyldigt..

    Næ, cigaret skodder genere mig faktisk mere..

    Det er ulækkert og klamp og gør pænt nas at træde i


  • #116   6. jun 2014 Der er fra politisk hold, også forargelse:

    http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/22259171

    smiley


  • #117   6. jun 2014 Uanset hvad, for mig personligt kan ovenstående ting genere mig mere, end en hund der bliver kølet ned i vandet smiley

  • #118   6. jun 2014 Helt erlig har de ikke andet at lave Hvis jeg bader, bader mine hunde også Man får ikke engang en bøde Sikke en gang bavl

  • #120   6. jun 2014 Den her i Fredericia er blå strand..

    Den ligger "inden for voldene" som her i byen er centrum..

    Den er lækker lige at slutte af med når man har gået en tur på volden..


  • #123   6. jun 2014 DE stande jeg er ved er Blåvand Med flå flag
    Henne med blå flag
    Vejers Med blå flag
    Skavenhus Aner ikke om der er blå flag


  • #125   6. jun 2014 lol ja, men de fleste kyststrækning er jo rundt om alle de små øer der er i Danmark smiley

  • #126   6. jun 2014 Caro & Aya Gud hvor har du ret smiley i ALT!!!

  • #127   6. jun 2014 Og når jeg mener Alt er det = Hvis hunde ikke må være på strandende kunne vi lige så godt:
    - forbyde ble-børn på stranden(i hvert fald hvis de skal rende nøgne rundt)
    - forbyde ældre(eller andre) med manglende blærekontrol at bade i vandet
    - forbyde musik på stranden(det er ofte ret højt, og ikke altid i overenstemmelse med andres musiksmag)
    - forbyde spisning på stranden(der er jo affald over alt!)
    - indføre regler om hvordan man må opholde sig i vandet(folk/børn plasker tit rundt og sprøjter på andre, som da er lige så irriterende som hvis det var en hund der rystede vand af sig)
    - indføre regler om at der ikke må løbes i sandet(rigtig irriterende når sandet blæser op og ryger lige i hovedet på en).
    - forbyde boldspil(det er røv-irriterende når boldet ryger ud af kurs, og rammer én lige i fjæset(altid mig selvfølgelig...!))
    - forbyde topløs solbadning(det kan virke generende for nogens blufærdighed).

    Skal vi egentlig ikke bare indføre et strand-politi?
    Og så i øvrigt stemple hunde som skadedyr, og forbyde al avl, indførsel og ejerskab af hunde, for man skulle da tro at det er der, vi snart er på vej henad.


  • #134   6. jun 2014 Selvfølgelig stiger mængden af bakterier i havene - temperaturene stiger jo..
    Det er ikke på grund af hunde i vandet. Christ.. Ggg


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #136   6. jun 2014 Hvis begrundelsen er bakterier,må vi få lavet en undersøgelse om hvor meget børn sviner i vandet. De er det næste der skal holdes væk. Kan ikke være rigtig at os uden børn skal finde os i sådan noget svineri.

    De folk som har børn og er imod hunde på stranden,kan selvfølgelig godt se det fornuftige i at forbyde børn på strande med blå flag. For som de selv siger er der jo så mange andre steder man kan tage hen og bade,så hvorfor skal vi andre se på dem.


  • #137   6. jun 2014 Max jeg tror det bliver lavet om Har lige set tv folk er tosset over det
    Og ja det giver ingen straf for at lade sin hund bade Så jeg bader videre med mine hunde Basta


  • #139   6. jun 2014 Jeg vil næsten vædde med at de undersøgelser er lavet i blå flag søer i udlandet og dermed VIL koncentrationen af bakterier stige på en anden måde end ved havet.

    Kildekritik har de ikke hørt om herhjemme inden de bestemte sig for at ville begynde at håndhæve den regel.


  • #140   7. jun 2014 Her i Fredericia er der både fisk, havmåger, krabber og diverse tanglopper på det blå strand område.. Længere ude i havet er der marsvin (delfiner) og lidt større fisk..

    Helt ærligt.. et dyr fra eller til nægter jeg at tro gør ej foreskel..


  • #141   7. jun 2014 Jeg forstår ikke helt den lov: Hvis der står mange skilte med "før hunden i snor" OG der er blåt flag, må hunden så slet ikke være der?

    Og må hunden gerne soppe i vandkanten sammen med ejer i kort snor, eller tæller det som badning??

    Jeg kan se der er et par stykker der siger man med lethed kan tage ud på en strand uden blåt flag med din hund, men når man ikke lige har bil og bor i Kbh, ja så er det altså ikke lige til, ved mindre du sætter hele dagen af til det.


  • #142   7. jun 2014 Buch Hundene må godt være på stranden
    Men de må ikke komme i vandet Jeg tror også det gælder sopning


  • #143   7. jun 2014 Ok. Så må jeg nok erklære mig civil ulydig smiley jeg har virkelig svært ved at se hvad sopning i Amager strand bugten hvor ingen bader kan spolere det for andre.

  • #144   7. jun 2014 Næh Buch Sop du bare videre Det gør jeg også og 1000 af andre smiley

  • #145   7. jun 2014 helt ærligt, det er da fuldstændig fjollet at tage sådan på vej!
    det er strande med blå flag det handler om, det drejer sig om ca 200 m på hver side af det blå flag, der må hunde ikke komme i vandet, så bevæg jer da for pokker de 200 m længere væk og bad der, så kan man måske også blive fri for hunde der ryster sig med vand og sand ud over solbadende folk!
    jeg fatter bare slet ikke ramaskriget, livet er simpelthen for kort til at hidse sig op over forbud mod hunde i vandet 2x 200 m omkring et blå flag!


  • #148   7. jun 2014 Bodil, nu er det ikke alle stedet at stranden er vildt lang smiley

  • #149   8. jun 2014 Jeg tænker lidt tager de blå flag højde for de små "søer" der er inde på stranden hvor vandet ikke kan trække sig ud..........

    Det er nok det mest uhygiejniske på en strand........

    Men her er det da super ok at ens små børn bader da det ikke er slet så farligt som at sende dem i havet, så kan mor og far jo lige nyde et glas vin eller en øl imens de passer sig selv i den menneskeskabte bakteriebombe.........


  • #150   8. jun 2014 Dogshit

    profilbillede
  • #151   8. jun 2014 Det er super underholende at sidde og læse alle jeres svar smiley smiley
    Men jeg mener som mange andre også, at det er for meget.. Jeg har aldrig oplevet at blive generet af en hund på stranden... aldrig. Heller aldrig har mine hunde generet nogle!


  • #153   8. jun 2014 Det glade vanvid. Alle ved, eller burde vide, at hunde ikke hverken skider eller tisser i vandet. Det siger selv dyrlægerne.
    Noget andet er, at de kan finde på at gøre det i sandet på stranden, men det er jo ikke det, der er sagen her. Danmark har jo i forvejen sørget for en dispensation fra reglen om ingen hunde på blå strande. At de så pludselig ikke må løbe ud i vandet er bare totalt åndsvagt. Det har intet på sig. Det er det samme som hunderaceforbudslisten Alle den slags regler er lavet af folk, der er totalt uduelige og uvidende og inkompetente og som kun har ladet sig vælge for at få et fedt ben at gnave i. Og det er ikke hundeben - næh nej det er flyrejser og ministerbiler vinflasker og fede lønninger, som ingen normalt arbejdende dansker nogen sinde kan gøre sig forhåbninnger om at opnå. Det er ud fra devisen om "Nu sidder vi alle godt, sagde katten - den sad på flæsket".


  • Hanne J
    Hanne J Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #154   8. jun 2014 Det er fuldstændigt latterligt og intet mindre!

    JEg har ikke tænkt mig at overholde denne lov - overhovedet ikke... Vi ligger ikke på stranden med andre badende gæster, vi lufter morgen og eller aften når der ikke er nogen folk, eller meget få og det generer vi ingen med. Vi hverken skider eller pisser i vandet - og skulle uheldet være ude og der trænger sig et behov på, ja så samler vi op efter os.

    Men deres forbandede forbud kan de stikke op hvor solen aldrig skinner - vi bader når det passer os!


  • #155   8. jun 2014 Rigtigt Ja de kommer ingen vegne med det forbud smiley

  • #158   8. jun 2014 vi foretrækker strande uden blå flag helst med sten så der ikke er mennesker.Men hundesøen er nu nr1

  • Bente M
    Bente M Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 26
    #160   8. jun 2014 Jeg troede, at det var en joke, da jeg hørte indlægget i TV, men rigtig mange indlæg her handler desværre om, at årsagen til forbuddet mod hunde badning, skyldes, at hundene generer de øvrige badegæster, og nogle taler endda om dårlige hundeejere.
    Det er imidlertid ikke det sagen drejer sig om. Hundene må skam stadig gerne være på stranden, også på strandene med blåt flag, og for den sags skyld også besørge (der skal stadig samles op, helt som man plejer). Hundene må bare ikke bade, da WHO mener at kunne påvise en forøget bestand af colibakterier, som man mener stammer fra hundene. Det kunne være interessant at vide, hvordan de målinger er foretaget. Hvor mange blebørn har badet, hvor målingerne er indsamlet. Min nuværende hund bader ikke, men mine tidligere hunde (Labradors) badede altid ved Vesterhavet, og jeg har da aldrig oplevet, at de har besørget i vandet. Reglerne nu er sådan, at det blå flag kun gælder på 200 m på hver side af flaget, så man skal altså gå en lille rask strandtur væk fra det blå flag, hvis hunden skal bade. Mon nogen er så naive at tro, at havet omkring Danmark er en stillestående sø? Her synes jeg så lige filmen knækker totalt. Med den konstante udskiftning, der er af vandet ved de danske strande, tvivler jeg på, at badende hunde er årsagen til ophobning af colibakterier. Måske skulle man se på andre syndere, og her mener jeg ikke bare blebørn, men også lystsejlernes tømning i havet af toiletter. Jeg synes det kunne være ret fedt, hvis alle Kommuner kunne blive enige om, at med så tåbelige restriktioner for at bevare det blå flag, så var det måske en ide at skrotte flaget helt. Det skulle nok give genlyd i WHO


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #161   8. jun 2014 Bente. Enig. Der er så mange ting man kunne stramme op om, til gavn for miljøet og kaster man sig over badende hunde. Hold nu op.

  • #162   9. jun 2014 Prøv nu lige at slappe af. Man skal holde sig 200 m fra det blå flag. Og de fleste herinde er vel fornuftige hundeejere, som går væk fra hvor der er flest mennesker når man lufter sin hund. Når mennesker skal på starnden ligger de alle stort set ved indgangen hvor det blå flag er, så det er bare at gå 200 m længere ned af stranden. Drop dog jeres fis med at i slet ikke må bade ved blå flag strande. Hunde må heller ikke være løs på stranden i sommer perioden og aligevæl lægger i det ene billedet op efter det andet med løse hunde. Så er i også selv skyld i det. Men hold da op med at brok jer, og følg loven, og gå de 200 m væk fra det blå flag. Hvis i ikke gider gå 200 m så burde i ikke have hund.

  • #163   9. jun 2014 Der er flere der nævner de 200 meter, har I et link eller noget som belæg for det? Jeg siger ikke I ikke har ret - men ville gerne være sikker på at min hund har ret til at bade 200 meter fra flaget smiley

  • #165   9. jun 2014 http://www.blaaflag.dk/media/673368/strandkriterier_2014.pdf

    Der står her at 200 meter er et forslag ikke at det SKAL være det.. I princippet kan en hel strand være det hvis det er en lang strand..

    Det kan også kun være 100 meter


  • #167   9. jun 2014 Krysteren - Det står på side 4 det med de 200 meter

  • #168   9. jun 2014 Det med de 200m nævnte de i regional nyhederne her den anden dag.


  • Torben H
    Torben H Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 2 Svar: 3
    #169   9. jun 2014 Endnu et eksempel på sindsyg administration. I Sverige har de samme Blåt Flag system - og der er ingen hunderestiktioner - er de Svenske hunde mere tætte ?


  • Torben H
    Torben H Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 2 Svar: 3
    #171   10. jun 2014 ifølge Dr´s tv avis er der ikke samme restriktioner i Sverige.

  • #172   10. jun 2014 smiley

    profilbillede
  • #173   10. jun 2014 smiley

    profilbillede
  • #174   10. jun 2014 smiley

    profilbillede
  • #175   10. jun 2014 smiley

    profilbillede
  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #176   10. jun 2014 lille strø-tanke


    Egentlig sjovt at se forargelsen over yderligere formynderi og regelsætning, når den rammer en selv....
    og samtidig se de klapsalver og krav om yderligere formynderi og regelsætteri og lovgiveri, om alt muligt andet....

    Kun i Danmark..... absolut kun i Danmark. Selv svensken griner af os efterhånden.


  • #177   11. jun 2014 Jeg er forarget og det rammer ikke mig smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #178   11. jun 2014 Jeg syntes det er lidt sjov,at folk syntes at folk med hunde er hysteriske over at de ikke må være på strande med blå flag. Er der noget der er hysterisk er det at man overhovedet laver reglen i første omgang. Det er så hysterisk og mangel på rummelighed,at man ikke ved om man skal grine eller græde.

Kommentér på:
Ingen hunde på strandene

Annonce