{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Hvad fra tyskland, regler og erfaringer :) {{forumTopicSubject}}

Nu kommer der endnu en tråd fra mig, men håber i alligevel er friske på den. Igen er det ikke en jeg har brug for hjælp her og nu, men mere for at høre mulighederne og om nogen har erfaringer, gode som dårlige.

Sagen er den at vi jo på et tidspunkt skal have os en chihuahua mere, og jeg er i min søgen, kommet til at kigge i tyskland, og hold da fest de har nogle lækre VDH hunde! smiley
I chihuahuaen er der også et par ret kendte linjer som i danmark er meget populære, bl.a. pommernland hunde (tysk opdrætter)
Det er nu heller ikke det med tyskland og grænsen der er mit "problem".. Min kæreste synes det er meget langt for en hund (de fleste opdrættere er jo desværre ikke lige ved grænsen)
Jeg er helt enig med ham, men samtidig vil jeg også gerne tage langt for den rigtige hund. Nu er problemet jo så bare at vi ikke har bil, til den tid bor vi i Århus, så det er jo rigtig lang vej i tog osv. Og jeg tror desværre ikke jeg kan lokke nogen jeg kender til at køre SÅ langt, da ingen i min omgangskreds eller familie helt forstår hvorfor man ville køre så langt for en hund.
Næste dilemma er at ingen af os kan tysk, jeg er heller ikke særlig sikker i engelsk, men der er min kæreste tilgengæld ok.

Så vil gerne høre fra nogle der evt selv har prøvet det, hvordan gjorde i, både i forhold til opdrætter og i forhold til at hente hunden.
Hvad er reglerne for at få hvalp til DK fra tyskland?
Og hvad ville i selv gøre, hvis det var jer? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad fra tyskland, regler og erfaringer :)
  • #1   6. jun 2014 Du kan læse om import fra Tyskland på DKKs hjemmeside.
    Det er lidt mere besværligt og dyrere end fra de fleste andre EU-lande.

• #2   7. jun 2014 Okay, tak Malene smiley

• #3   7. jun 2014 I forhold til transport, så kunne man tage toget, og så have nogle engangs bleer med til loge og ligge under vapsen, hvis/ når den skal på hjemturen.
    Alternativt kan man leje en bil, det koster lidt især når det er til udlandet og mange kilometer, men kan lade sig gøre.
    Mit indtryk er at mange tyskere er gode til engelsk. I hvert fald i hundeverdenen. De er vandt til man importerer og eksportere hvalpe og til samarbejde med andre landes opdrættere i forhold til parringer osv.

• #4   7. jun 2014 du kan spare en del ved selv at søge om exportstamtavle ved VDH eller få avler til det, så koster den del kun 10 EURO mens DKK forlanger omkring 800 kr for det.

• #6   7. jun 2014 du kan måske få køre lejlighed med nogle der køer der ned på udstillinger de fleste af dem kan tysk ,som Jytte skriver kan det også lade sig gøre med tog kende flere der har gjort det ,

• #7   7. jun 2014 Vi hentede i Holland smiley
    Vi var afsted to gange... Og ja det er en lang tur, men hvis det er den rigtige hund, er det det hele værd smiley
    Men hvis jeg var jer, ville jeg nok leje en bil... Så kan man holde de nødvendige tissepauser osv. smiley
    Sproget var ikke noget problem, da det hele foregik på engelsk.. Det gav et par gode grin, da vi var dernede, og der er jo forståelse for at der smutter et ord en gang imellem smiley
    Al kommunikation var på skrift, når vi ikke var dernede, og der har man jo fx Google translate til, at hjælpe med at gøre sig forståelig smiley

Havde kontakt med nogle tyske opdrættere i vores søgen efter kennel, og det mit indtryk at de fleste gerne giver det et forsøg med engelsk, når man spørger til deres opdræt smiley

• #8   7. jun 2014 Har hentet andre dyr af flere omgange i tyskland med toget smiley det har ikke været noget problem at få opdrætter til at hente os ved nærmeste togstation, og selvom det har været lange togture, så har det været virkelig hyggeligt smiley

• #10   7. jun 2014 Tak for alle de gode svar.
    Vi har desværre heller ikke kørekort, så vi kan ikke bare leje en bil, ellers havde det helt sikkert været en god ide. Der går lige lidt før vi skal have hvalp, så til den tid må jeg jo se hvad der er i danmark, pt er der kun 1-2 parringer som jeg har kigget på som måske kunne være noget, men den jeg helst så hvalp fra, kommer nok for tidligt.. Derfor jeg vil kigge imod tyskland også. smiley

Vil da lige kigge hvordan det er med tog, så vidt jeg husker er det heller ikke særlig dyrt at tage toget til tyskland, i hvert fald ikke herfra min mor, det er nok lidt dyrere fra Århus.

Nu har jeg lige læst lidt om det på dkks hjemmeside. Er det rigtigt forstået, at det "eneste" der kommer ekstra oveni prisen i forhold til i danmark er transporten og det at få den overført til DKK (og evt dansk hunderegister) ?
    Og skal man overfører den, eller er det ligemeget hvis man ikke skal bruge den til hverken avl eller udstilling?

• #12   7. jun 2014 Okay det lyder jo ikke svært. det eneste der kan bekymre mig lidt ved det, ville være transport tiden, for vi ville skulle bruge ca. 7 timer hver vej i tog.. Og det er altså lang tid for en lille hvalp synes jeg, som ikke kan komme ud at tisse eller noget undervejs.. Hmm.. smiley

Kommentér på:
Hvad fra tyskland, regler og erfaringer :)

Annonce