712 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Adfærds problem Adfærds problem

Håber på lidt hjælp til hvordan jeg kan håndtere et rigtig stort problem.

Jeg har Qiwi på 4 år, hun er en rigtig "kælling". Og jeg har været så dum at lade hende opføre sig sådan rigtig længe nu. Men nu står vi med så stort et problem at jeg ingengang kan gå tur med hende, eller tage hende med nogen steder hen andet end at hun skaber sig fra vi træder ud af døren.
Hun gøer, piver, skaber sig hele turen, og hvis vi så møder nogen hunde på turen er det endnu værre... Hun opføre sig som om hun tror hun ejer det hele smiley
Det har os resuteret i at hun giver det videre til de 2 andre, så de er os så småt begyndt på det nu.
Og ved godt det er min egen skyld, da jeg har ladet hende opføre sig sådan alt alt for længe, men har os indset nu at der skal gøres noget, især da vi står og skal flytte ind til byen inde for 1½ mdr... og der kan hun slet ikke være inde uden at stresse helt vildt...

Så alle gode råd søges til hvordan jeg kan starte godt arbejde op med hende, så det hele kan blive bedre.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adfærds problem
  • #1   9. jun 2014 Jeg synes du skal kontakte en adfærdsbehandler, som kan komme ud til dig og se hvorvidt din hund er bange, stresset etc. etc. Det er svært at give gode råd, når man ikke kan se hunden. Derfor vil jeg mene at pengene til en adfærdsbehandler er godt givet ud. Jeg vil personligt vælge en, der arbejder ud fra positive træningsmetoder.

• #2   9. jun 2014 Jeg synes hun virker enormt usikker. En selvsikker hund har ikke behov for at opføre sig sådan.
    jeg ville også kontakte en god adfærdsbehandler. Ikke en der dyrker dominnansteorier og tror hun er "dominant",

• #3   9. jun 2014 Jeg er os kommet frem til at meget af det er ren usikkerhed... og er blevet meget mere positivt efter vi starte til alm træning, og hun fik lidt mere selvsikkerhed... men vi har bare stadig det kanon store problem gåturene... og syns jeg efterhånden har prøvet alt for at arbejde med det... så derfor gode råd søges... for er synd hun stresser så meget over det...

• #4   9. jun 2014 En dygtig adfærdsbehandler, vil kunne give dig nogle værktøjer, så du arbejder rigtigt med din hund fra starten, hvorimod gode råd herinde fra kan forkerte, så du i bedste fald ikke får noget ud af træningen og i værste fald forværre situationen for din lille hund.

• #5   9. jun 2014 Ja det kan du selvf. have ret i... vil prøve at søge efter en... smiley

• #6   9. jun 2014 Helt enig med Labsen, og jo før jo bedre..
    Det er noget skidt at det smitter af på resten af flokken..

• #7   9. jun 2014 Enig med de andre og så indtil da, så luft hundene hver for sig, så de andre får romige ture og det ikke smitter yderligere

• #8   9. jun 2014 Er os begyndt at lufte de 2 andre uden hende... for hun kræver min fulde opmærksomhed når vi går tur...

Kommentér på:
Adfærds problem

Annonce