788 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Hunde og møbler? Hunde og møbler?

Siger det med det samme, er ikke ude på at støde nogen med mit spørgsmål.
MEN! Er jeg den eneste herinde der synes at det er ekstremt uhygiejnisk at lade sine hunde (og andre dyr) være på bordene hvor man spiser af?
Ser tid folk der lader deres hunde være oppe på bordet af en bænk, eller oppe på køkkenborde (hvis det f.eks. er en lille hund).
Eller folk der lader deres hunde spise af tallerkener og bestik?
Jeg selv kan absolut ikke fordrage at vide hunde får lov til dette.
Min egen hund får selv kun lov til at sove i min seng når min kæreste ikke er hjemme, da jeg føler mig mere tryg. Ellers hører han til på gulvet.

Dette er øjeblikket, hvor en 3 meter lang krokodille brød ind i en købmandsbutik i Indonesien den 17. august, hvilket fik panikslagne kunder til at flygte. Krokodillen var vandret ind fra en nærliggende sump, sandsynligvis fordi dens levested var blevet oversvømmet af kraftig regn.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 3.000 kr.
  • Samle IKEA seng 490 kr.
  • Rengøring af 80 kvadratmeter lejlighed 700 kr.
  • Ophængning ad hylder og gelænder 1.720 kr.
  • PGO Hot 50 vil ikke starte 800 kr.
  • Montering opvaskemaskine 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde og møbler?
  • #2   22. jun 2014 Herhjemme er jeg ikke sart hvad angår mine hunde. De må være overalt. Altså i sengen, sofaen, i den ene vindueskam ud mod vejen. Men de går ikke på bordene.
    De må også gerne spise af mine tallerkner, men som regel smider jeg bare det de får ned i deres skåle.

• #3   22. jun 2014 Ømmm, altså folk må vel selv om hvordan de holder hund. Og ingen sætter vel deres mad direkte på borde og bænke uden for.

Min får i øvrigt lov til at være i vores møbler, han få lov til at slikke vores tallerkner og spise af min gaffel, når jeg er færdig med at bruge det.

• #5   22. jun 2014 "nu som kongelig": Haha, jeg gad dælme godt se hvordan det ser ud når/hvis dine 2 schæfere går på køkkenbordet smiley

Men nej, ad! Ikke på bordene. Diva må være i sofaer og sengen, men hun sover kun i sengen hvis jeg er alene hjemme.. Når kæreste er hjemme putter hun i sin kurv ved min side smiley

• #6   22. jun 2014 Jeg kqn ikke se problemet i hunde i møblerne. Borde er en anden dag, men seng, sofa, stole osv kan jeg ikke se skulle være ulækkert.
    Hvad tallerkener angår går jeg da stærkt udfra folk vasker dem op bagefter smiley

• #7   22. jun 2014 Anne Julie: Hvis du læser det første jeg skriver, understreger med det samme at jeg ikke e ude på at støde nogen herinde. Oven i det nævner jeg INTET om at jeg vil styre hvordan andre lader deres hunde opføre sig.
    Men når jeg kommer igennem offentlige parker og ser en ejer lader deres hund være på bænken hvor andre sidder og spiser, så bliver jeg lidt arrig inden i, for det er jo total disrespekt for andre familier. Jeg synes ikke det er så lækkert at vide at en hund har været på bordet hvor jeg skal spise. Ingen ved hvor hunden sidst har været, eller trådt i.
    Med et sagt så kan man heller ikke styre naturens dyr der sæter sig på bænkene, men når man kan vælge at lade sin hund være på bordet, eller ej, ville jeg mene at det var ret at holde hunden væk fra bordet smiley
    Igen jeg vil ikke støde folk, men hvis de vil lade sig støde, så go ahead smiley

• #8   22. jun 2014 Haha ja men nu går de heldigvis hverken på køkkenborde, sofabord, spisebord eller andet smiley

Men udover det er jeg ikke sart.

profilbillede
  • #9   22. jun 2014 Vi har hundene i senge og sofa
    Men dog ikke på bordene

Men tørre de
    Fleste ikke af inden de stiller mad på bordet? Og maden er vel under alle omstændigheder på tallerkener og i skåle

• #10   22. jun 2014 Ditte med vovse:
    Jo, det gør folk vel, men det ændre ikke på at jeg synes det er yderst uhygiejnisk at lade deres hunde rende rundt på bordene. Da jeg havde kat gjorde jeg også alt i min magt at holde den væk fra mine borde

• #11   22. jun 2014 Jamen det er da også uhygiejnisk

Ang. Katte tror jeg det er en tabt sag
    Jeg kender i hvert fald ingen med
    Katte som ikke går på bordene

• #13   22. jun 2014 Har endnu til gode, at møde personer som tillader deres hund at gå på bordet.

Her er sofaen go, men sengen no go - kan ikke ha alle de hundehår i mit sengetøj, og så har hun en irriterende vane med at skulle fylde det hele. Det er bare nemmere, med hver sin seng.. smiley

• #14   22. jun 2014 Helt enig med Nu som. Jeg er slet ikke sart. smiley

Min må være hvor han vil, når han vil.
    Og jeg dør ikke af, hvis han slikker på min tallerken smiley

• #15   22. jun 2014 Altså Lia får ikke lov til at gå på spisebordet eller køkkenbordene og det gør kattene heller ikke, det er alt for uhygiejnisk for mig, kan huske at min veninde havde sin kat til at gå på køkkenbordet mens hun lavede mad og det synes jeg godt nok ikke var videre lækkert, men at dyrene er der hvor man sidder, på stole, i sofaer osv. det generer mig ikke, jeg spiser jo ikke fra sofaen eller stolen.

De får også lov til at spise fra tallerkener og skåle som ryger i opvaskeren bagefter. Det skal så siges at jeg har indekatte og at Lia ikke får lov til at æde alt muligt ulækkert. Udekattene har deres egne mad- og vandskåle, her kunne jeg ikke drømme om at lade dem bruge mine, selvom de er sunde og raske og får ormekur jævnligt.

Men ja... vi har alle forskellige grænser. Kan huske vi havde en børnefamilie på besøg hvor barnets hænder blev desinficeret hver gang hun havde rørt ved hunden eller kattene - og så havde vi en anden barnefamilie på besøg hvor barnet legede at hun var Lia med tungen ude og Lia fik lov at slikke hendes tunge. Moderen var ved at dø af grin da hun så mit bleggrønne ansigtsudtryk og det var endda min hund. Må indrømme at jeg fjernede hunden, det var simpelthen for meget for mig. smiley

• #16   22. jun 2014 Vores går ikke med bordene indenfor (ihvertfald ikke når vi ser det. ;o) ), men må være i sofa og seng.

Udenfor er Chessie indimellem på havebordet, for at blive børstet (ligesom katten ofte tager en lur derpå), og går vi tur hvor der er borde-bænke-sæt, får hun indimellem lov til at hoppe op, som en del af træningen. Jeg kan ikke se, hvordan det kan være særlig uhygiejnisk eller respektløst. Jeg tror ikke der er nogen der spiser direkte fra bordet alligevel, så det gør jo ingen forskel. :o)

Luna har tidligere fået lov til at slikke tallerkener, gryder, skåle osv. rene, men det får de ikke lov til mere. Det de skal have, får de i skålene eller på jorden.

• #17   22. jun 2014 Nej tak til hunde på bordet derhjemme, men i haven, hundeskoven m.v. får de lov til at hoppe op på borde og bænke. Hvad pokker fuglene ski... også på bordet, naboens kat vandrer rundt deroppe om natten, og skal man bruge det til at spise ved, så må man alligevel gøre det rent eller spise af en tallerken.

Jeg stoler nok på min opvaskemaskine til at bamserne ind i mellem får lov til at slikke en tallerken. Hygger mig også med dem ind imellem i sofa og seng, så ja vi ser forskelligt på, hvad der er ulækkert. smiley smiley

• #18   22. jun 2014 Her ligger whipperne på havebordet og Ghini skal altid lige op og se, hvad der er på menuen, når vi spiser.
    Hun hopper op på bordet, står og kigger et lille stykke tid og hopper så ned igen.
    Hvis jeg sidder og syer ved spisebordet ligger Ghini og kigger på.
    Køkkenbordet kommer hverken hunde eller kat på.

Jeg er ikke sart og havebordet skal alligevel altid aftørres for fugleklatter mm. inden vi andre sidder der og spiser.

Prinsessen på havebordet smiley

profilbillede
  • #19   22. jun 2014 Altså jeg er da os kommet hjem til Laika der sad på sofabordet og kiggede d af vinduet ud på mig ved bilen. MEN det er nu ikke noget der normalt sker og lige i det tilfælde smilte jeg nu mest. Smilte fordi Laika er en Schæfertæve med gigt i hele ryggen. At se hende være hoppet/kravlet op på sofabordet siger mig at hun har det godt smiley (Hvilket hun selvfølgelig har! Men det er sådanne ting der fortæller mig at min hund med skavanker trivedes.)

• #20   22. jun 2014 Hov, jeg har da helt glemt at Diva faktisk var vindueskigger der hvor vi boede før smiley Og det VAR på køkkenbordet! Hun hoppede op på køkkenbordet og lå og kiggede ud og nej det var ikke super hygiejnisk men tørrede self bordet godt af;) Fik også til sidst held med at få spærret det hele af smiley

• #21   22. jun 2014 Er det mere uhygiejnisk at hundene sidder på bænken eller springer op på bord/bænkesæt end hvis børn gør det samme..? Her tænker jeg på alle de lækre ting der kan være under deres sko. Hvad med fugleklatter..? Katte der løber på de samme borde..?

• #22   22. jun 2014 Jeg er ikke sart, de må være overalt, pånær på vores bordet der er de ikke velkomne! Tallerkner og bestik er jeg osse ligeglad med smiley det er mit og deres hjem :-)!

• #23   23. jun 2014 Hun får ikke lov at være på bordene hjemme, men ellers i alle andre møbler, bortset fra min mor og fars seng. Men udenfor indgår bord-bænke sæt og bænke i træningen engang i mellem. Kan ikke se problemet i det, det er jo udenfor. Der er så meget værre, der rør den bænk eller det bord, ville nu ikke være bekymret, hvis jeg så en hund sidde der. Er heller ikke så sart omkring sådan noget.

• #24   23. jun 2014 Christina K.
    Jeg ville heller ikke lade mit kravle oppe på selve bordet på bænken.
    Men alt i alt er det vel den opdragelse jeg har haft. Vi har altid været meget hygiejniske i vores familie.

• #26   23. jun 2014 Min hund kommer i sengen, ikke på borderne. smiley

• #27   23. jun 2014 Isabella: præcis ligesom Diva:):)

• #28   23. jun 2014 Jeg er en af de slemme, der lader min hund lege på bord- og bænkesæt ude i den store verden....

Min hund kommer i alle møbler hjemme - dog må de ikke være på borde. Noget de vel i bund og grund også er en kende for store til.

De spiser af vores bestik, de får lov at naske tallerkner, og vi modtager ovenikøbet også en tungeslasker i ansigtet en gang imellem....

Mine hundes pote på borde og bænke i naturen gør hverken fra eller til når det kommer til dårlig hygiejne. De er klamme. Punktum. Og der er vel ingen mennesker, der ikke dækker bare lidt af, når de bruger den slags borde? Hvem sætter sin mad direkte på bordet der?

Vores service bliver vasket på 60 grader i en opvaskemaskine og vi patter ikke på det når hundene har været der...

Hvori ligger det uhygiejniske? Hvem, helt præcis, indtager bakterier på grund af dette?

Det kan godt være du ikke vil støde nogen med dit indlæg, men du kommer ikke udenom at det indeholder en vis moraliseren..... Og der kan vi vist kun blive enige om, at det er noget vi selv definerer smiley

• #29   23. jun 2014 Nå ja - og man behøver altså ikke at være et svin fordi man vælger anerledes end du og din hygiejniske familie (hermed underforstået at det er familier, der tillader dette ikke?)

• #32   23. jun 2014 Mine hunde kommer i mine lædermøbler de kan vaskes af
    Mine hunde må godt slikke på tallerkner De kommer i opvaskemaskinen bagefter
    Mine hunde må ikke komme på bordene Linka har aldrig prøvet på det Men Misja kan godt li og sole sig på spisebordet ,Når hun tror jeg ikke lige ser det Men jeg har da taget hende i det flere gange Som her

profilbillede
  • #33   23. jun 2014 Her hjemme må hundene gerne være.i møbler - de kender en gå kommando, hvis en af vi andre ønsker at overtage pladsen.
    Bordene kommer de ikke på - med undtagelse af hvis jeg sætter de små der op i forbindelse med at arbejde med dem der. Det er nu praktisk.

• #34   23. jun 2014 Herhjemme er vores hunde alle steder, dog ikke på borde og i sengen. De kan nu ikke lige umiddelbart komme på bordene.. Men ellers har de frit lejde.
    Og jeg forstår ikke din dobbeltmoral - din hund må godt være i sengen når du er alene hjemme, men ellers ikke..?? Det er da lige uhygiejnisk uanset..

Når jeg er ude bruger jeg alt hvad jeg kommer forbi til mine hunde kan springe op på/over osv.

• #36   23. jun 2014 Vores to små kommer overalt i huset, hvor vi kommer. Vi ligger ikke på bordene, og det gør de heller ikke....når vi ser det smiley De kommer dog ikke i sengene, og det er deres eget valg, fordi de begge to har temmelig meget pels, og så bliver det for varmt for dem. Jeg tror ikke på, at de "griser" mere end vi to-benede gør.
    Man skal huske: Vi har valgt dem, de har ikke valgt os. så vores hjem, er også deres hjem.

• #37   23. jun 2014 Jeg er sart! Indrømmer det gerne smiley

Jeg har Hund i sofaen og sengen og på gulvet, hos mine forældre er der hund i den gamle sofa og sengen, that's it! Jeg HADER hundehår, nu har jeg en "fællefri" race og det sker, når hun trænger til trimning, at der ligger et hundehår eller to på køkkenbordet - AD! smiley Så klamt smiley
    Jeg er engang kommet hjem til en hund, som stod på mit bord - hun fik egentlig ikke skæld ud, men alle stole fjernes nu, når jeg ikke er hjemme. Hun skal ikke være på mit bord, der er SÅ mange ting en hund ikke skal have næsen i! Den dag havde hun spist 4 jernpiller, 10 p-piller, en halv tube eksemcreme (den stærkeste på markedet..!) og havde pillet to panodiler ud af emballagen, de lå dog heldigvis i hendes kurv smiley
    De spiser af deres skåle eller aktivitetslegetøj eller græsplænen, hvis de får rester, kommer de fra køkkenbordet og ned i skålen, det med lige at stikke dem det fra spisebordet skaber tigge-hunde her i huset i hvert fald.. smiley
    Min bror vasker hænder 20 gange, når han er på besøg her, han er allergiker og sådan er det. smiley

Min Hund går, imodsætning til mig, ikke med sko, og jeg har set hvad hun kan finde på at træde i, så jo, en hund er helt sikkert mindre lækker end os mennekser smiley

Og vil da lige tilføje at det absolut er ok med Coco, hun får jo stadig mere kram og nus end hun selv syntes om og hun daser i sofaen eller sengen hele dagen, så hun klarer det lige smiley

• #38   24. jun 2014 Ingen af mine hund/katte , må være på bordet når vi spiser. Hunden hører efter kattene prøver stadig at opdrage min mand og mig. Til soveværelset er der NO GO - det bestemmer jeg nemlig.
    Hvad andre gør - er jeg fløjtende ligeglad med. smiley

Kommentér på:
Hunde og møbler?

Annonce