Hunde og møbler? Hunde og møbler?
Siger det med det samme, er ikke ude på at støde nogen med mit spørgsmål.
MEN! Er jeg den eneste herinde der synes at det er ekstremt uhygiejnisk at lade sine hunde (og andre dyr) være på bordene hvor man spiser af?
Ser tid folk der lader deres hunde være oppe på bordet af en bænk, eller oppe på køkkenborde (hvis det f.eks. er en lille hund).
Eller folk der lader deres hunde spise af tallerkener og bestik?
Jeg selv kan absolut ikke fordrage at vide hunde får lov til dette.
Min egen hund får selv kun lov til at sove i min seng når min kæreste ikke er hjemme, da jeg føler mig mere tryg. Ellers hører han til på gulvet.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.870
De må også gerne spise af mine tallerkner, men som regel smider jeg bare det de får ned i deres skåle.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.112
Min får i øvrigt lov til at være i vores møbler, han få lov til at slikke vores tallerkner og spise af min gaffel, når jeg er færdig med at bruge det.
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.768
Men nej, ad! Ikke på bordene. Diva må være i sofaer og sengen, men hun sover kun i sengen hvis jeg er alene hjemme.. Når kæreste er hjemme putter hun i sin kurv ved min side
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.265
Hvad tallerkener angår går jeg da stærkt udfra folk vasker dem op bagefter
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 21
Men når jeg kommer igennem offentlige parker og ser en ejer lader deres hund være på bænken hvor andre sidder og spiser, så bliver jeg lidt arrig inden i, for det er jo total disrespekt for andre familier. Jeg synes ikke det er så lækkert at vide at en hund har været på bordet hvor jeg skal spise. Ingen ved hvor hunden sidst har været, eller trådt i.
Med et sagt så kan man heller ikke styre naturens dyr der sæter sig på bænkene, men når man kan vælge at lade sin hund være på bordet, eller ej, ville jeg mene at det var ret at holde hunden væk fra bordet
Igen jeg vil ikke støde folk, men hvis de vil lade sig støde, så go ahead
aug 2008
Men udover det er jeg ikke sart.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.059
Men dog ikke på bordene
Men tørre de
Fleste ikke af inden de stiller mad på bordet? Og maden er vel under alle omstændigheder på tallerkener og i skåle
jun 2014
Jo, det gør folk vel, men det ændre ikke på at jeg synes det er yderst uhygiejnisk at lade deres hunde rende rundt på bordene. Da jeg havde kat gjorde jeg også alt i min magt at holde den væk fra mine borde
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.059
Ang. Katte tror jeg det er en tabt sag
Jeg kender i hvert fald ingen med
Katte som ikke går på bordene
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 117
Her er sofaen go, men sengen no go - kan ikke ha alle de hundehår i mit sengetøj, og så har hun en irriterende vane med at skulle fylde det hele. Det er bare nemmere, med hver sin seng..
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.059
Min må være hvor han vil, når han vil.
Og jeg dør ikke af, hvis han slikker på min tallerken
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.974
De får også lov til at spise fra tallerkener og skåle som ryger i opvaskeren bagefter. Det skal så siges at jeg har indekatte og at Lia ikke får lov til at æde alt muligt ulækkert. Udekattene har deres egne mad- og vandskåle, her kunne jeg ikke drømme om at lade dem bruge mine, selvom de er sunde og raske og får ormekur jævnligt.
Men ja... vi har alle forskellige grænser. Kan huske vi havde en børnefamilie på besøg hvor barnets hænder blev desinficeret hver gang hun havde rørt ved hunden eller kattene - og så havde vi en anden barnefamilie på besøg hvor barnet legede at hun var Lia med tungen ude og Lia fik lov at slikke hendes tunge. Moderen var ved at dø af grin da hun så mit bleggrønne ansigtsudtryk og det var endda min hund. Må indrømme at jeg fjernede hunden, det var simpelthen for meget for mig.
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.549
Udenfor er Chessie indimellem på havebordet, for at blive børstet (ligesom katten ofte tager en lur derpå), og går vi tur hvor der er borde-bænke-sæt, får hun indimellem lov til at hoppe op, som en del af træningen. Jeg kan ikke se, hvordan det kan være særlig uhygiejnisk eller respektløst. Jeg tror ikke der er nogen der spiser direkte fra bordet alligevel, så det gør jo ingen forskel. :o)
Luna har tidligere fået lov til at slikke tallerkener, gryder, skåle osv. rene, men det får de ikke lov til mere. Det de skal have, får de i skålene eller på jorden.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.186
Jeg stoler nok på min opvaskemaskine til at bamserne ind i mellem får lov til at slikke en tallerken. Hygger mig også med dem ind imellem i sofa og seng, så ja vi ser forskelligt på, hvad der er ulækkert.
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 8.097
Hun hopper op på bordet, står og kigger et lille stykke tid og hopper så ned igen.
Hvis jeg sidder og syer ved spisebordet ligger Ghini og kigger på.
Køkkenbordet kommer hverken hunde eller kat på.
Jeg er ikke sart og havebordet skal alligevel altid aftørres for fugleklatter mm. inden vi andre sidder der og spiser.
Prinsessen på havebordet
aug 2008
aug 2008
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 389
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 172
sep 2013
Følger: 12 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 109
jun 2014
Jeg ville heller ikke lade mit kravle oppe på selve bordet på bænken.
Men alt i alt er det vel den opdragelse jeg har haft. Vi har altid været meget hygiejniske i vores familie.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.479
aug 2008
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.022
Min hund kommer i alle møbler hjemme - dog må de ikke være på borde. Noget de vel i bund og grund også er en kende for store til.
De spiser af vores bestik, de får lov at naske tallerkner, og vi modtager ovenikøbet også en tungeslasker i ansigtet en gang imellem....
Mine hundes pote på borde og bænke i naturen gør hverken fra eller til når det kommer til dårlig hygiejne. De er klamme. Punktum. Og der er vel ingen mennesker, der ikke dækker bare lidt af, når de bruger den slags borde? Hvem sætter sin mad direkte på bordet der?
Vores service bliver vasket på 60 grader i en opvaskemaskine og vi patter ikke på det når hundene har været der...
Hvori ligger det uhygiejniske? Hvem, helt præcis, indtager bakterier på grund af dette?
Det kan godt være du ikke vil støde nogen med dit indlæg, men du kommer ikke udenom at det indeholder en vis moraliseren..... Og der kan vi vist kun blive enige om, at det er noget vi selv definerer
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.022
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
Mine hunde må godt slikke på tallerkner De kommer i opvaskemaskinen bagefter
Mine hunde må ikke komme på bordene Linka har aldrig prøvet på det Men Misja kan godt li og sole sig på spisebordet ,Når hun tror jeg ikke lige ser det Men jeg har da taget hende i det flere gange Som her
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.874
Bordene kommer de ikke på - med undtagelse af hvis jeg sætter de små der op i forbindelse med at arbejde med dem der. Det er nu praktisk.
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 389
Og jeg forstår ikke din dobbeltmoral - din hund må godt være i sengen når du er alene hjemme, men ellers ikke..?? Det er da lige uhygiejnisk uanset..
Når jeg er ude bruger jeg alt hvad jeg kommer forbi til mine hunde kan springe op på/over osv.
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.075
Man skal huske: Vi har valgt dem, de har ikke valgt os. så vores hjem, er også deres hjem.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.972
Jeg har Hund i sofaen og sengen og på gulvet, hos mine forældre er der hund i den gamle sofa og sengen, that's it! Jeg HADER hundehår, nu har jeg en "fællefri" race og det sker, når hun trænger til trimning, at der ligger et hundehår eller to på køkkenbordet - AD!
Jeg er engang kommet hjem til en hund, som stod på mit bord - hun fik egentlig ikke skæld ud, men alle stole fjernes nu, når jeg ikke er hjemme. Hun skal ikke være på mit bord, der er SÅ mange ting en hund ikke skal have næsen i! Den dag havde hun spist 4 jernpiller, 10 p-piller, en halv tube eksemcreme (den stærkeste på markedet..!) og havde pillet to panodiler ud af emballagen, de lå dog heldigvis i hendes kurv
De spiser af deres skåle eller aktivitetslegetøj eller græsplænen, hvis de får rester, kommer de fra køkkenbordet og ned i skålen, det med lige at stikke dem det fra spisebordet skaber tigge-hunde her i huset i hvert fald..
Min bror vasker hænder 20 gange, når han er på besøg her, han er allergiker og sådan er det.
Min Hund går, imodsætning til mig, ikke med sko, og jeg har set hvad hun kan finde på at træde i, så jo, en hund er helt sikkert mindre lækker end os mennekser
Og vil da lige tilføje at det absolut er ok med Coco, hun får jo stadig mere kram og nus end hun selv syntes om og hun daser i sofaen eller sengen hele dagen, så hun klarer det lige
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.167
Hvad andre gør - er jeg fløjtende ligeglad med.
Hunde og møbler?