1.178 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Wobblers syndrom Grand Danois Wobblers syndrom Grand Danois

hej folkens lond time no see !!! måtte med stor sorg sige farvel til min store Grand Danois dreng Victor i Marts, han havde problemer med ryg og nakke og reflekserne i højre bagben virkede ikke ordentligt, dyrlægerne kunne ikke finde en årsag og troede det var gigt eller diskusprolaps, men kom det ikke nærmere,.... har en "aftale" med mine hunde om at de ALDRIG må udholde smerter for min skyld.... så den tunge beslutning blev taget.... savner ham stadig helt vildt..... jeg har nu selv fundet frem til at det med stor sandsynlighed var Wobblers syndrom han led af, da alle hans symptomer passer med netop den sygdom, jeg har læst mig frem til at man til dels kan forebygge sygdommen ved at bruge foder med lavt indhold af calcium, proteiner og phosphor, og vil nu høre om nogen herinde kender til foder der opfylder præcis de behov???? ser i jeg har for 14 dage siden hentet en ny lille prins, og vil for alt i verden gerne undgå at han sku få samme sygdom smiley

på forhånd tak og go søndag

Lykke

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Wobblers syndrom Grand Danois
  • #1   29. jun 2014 Det ved jeg faktisk ikke, men jeg tænker også at der er en arvelig faktor. Så jeg ville gå tavlen igennem, på kryds og tværs. Tale med opdrætter om mine bekymring osv. Synes det er noget man høre om oftere og oftere både hos GD og Dobbermann.

• #2   29. jun 2014 Nogen mener man kan forebygge det ved at fodre anderledes, andre mener man ikke kan.
    Man ved ikke hvorfor det opstår, man ved bare, at det er arveligt.

Jeg sagde selv farvel til min dreng i november, pga denne forfærdelige sygdom!

• #3   29. jun 2014 ja har selv brugt formiddagen på at nørde om emnet....og danske såvel som udenlandske artikler siger alle at arvelighed har en betydning men at også fodring er en yderst vigtig faktor for udviklingen af sygdommen... det der er forsket i er at højt indhold af protein og calcium (som der er i meget hvalpefoder) øger risikoen for Wobblers syndrom, da de stoffer øger hvalpens vækst/væksthastighed.... så det er at foretrække at man vælger voksen foder med lavt indhold af de stoffer, for at "bremse" væksthastigheden jeg har fundet et tysk hundefoder Wolfsblut (kender det ikke) der opfylder det krav.... skal lige nørde lidt videre om mærket og også se hvor det fås billigst... smiley

• #4   29. jun 2014 Wolfsblut er godt foder. Hvis du køber det i på zooplus.de er det nok den billigste løsning.

• #5   29. jun 2014 ps jeg har fuld tillid til min opdrætter, så det er fodringen jeg har focus på.... så jeres erfaringer er vigtige smiley

• #6   29. jun 2014 Jeg syntes det lyder farligt, at forsøge at bremse væksten for meget... Men jeg ved det ikke, jeg er på ingen måde ekspert! Min egen blev aflivet 10 dage efter det blev konstateret.

Der er en gruppe på facebook, hvor jeg ved, der er mange der har mistet hunde til denne forfærdelige sygdom..

https://www.facebook.com/groups/220054871414235/?fref=ts

Spørg dem. De vil helt sikkert kunne hjælpe smiley

• #7   29. jun 2014 jeg forstår ikke... hvorfor synes du det lyder farligt at bremse væksten??? min "logiske " sans siger mig at en hund har en gen"pakke" hvor det nøjagtig er bestemt hvor stor den bliver... tænker at når det er en race der bliver meget stor som feks. GD er det fornuftigt at det sker "langsomt" så kroppen kan udvikle sig bedst og normalt og sundt.... men måske tager jeg fejl i den antagelse???

• #8   29. jun 2014 ps tak for henvisningen til FB.... kigger lige derind smiley

• #9   29. jun 2014 Jo men som du selv siger, så er det "forudbestemt" hvor store de skal være...
    Det skal selvfølgelig ikke gå for stærkt, og det mest optimale er, at de vokser i et roligt tempo, men at bremse væksten for meget, tror jeg kan give ligeså mange problemer... smiley
    Tror måske bare vi taler lidt forbi hinanden hehe smiley

• #10   29. jun 2014 Selvfølgelig skal giganterne have hvad de har behov for i væksten, men der er bestemt ingen grund til at fylde dem med koncentreret hvalpefoder. Selv hvalpefoder beregnet til giganterne, fraråder mange opdrættere efter de er en 12 uger. Det bremser jo ikke væksten, men speeder den heller ikke.
    en jævn harmonisk vækst må da være at foretrække.
    Jeg aner intet om woblers, og har ingen erfaringer med GD, men har selv et par giganter som er fodret som de voksne er blevet det.

• #11   29. jun 2014 Godt så! smiley
    Godt du kan komme og sætte ord på, som jeg ikke lige formåede søde MLA smiley
    Kan godt se, nu hvor du har formuleret det noget anderledes, at mit ser lidt rodet ud hahah!

• #12   29. jun 2014 Det skrevne kan godt være svært til tider at formulere, jeg synes også selv, at det jeg skriver til tider er noget andet end hvad jeg mener.. smiley

• #13   29. jun 2014 nå men så er vi alle enige.... jeg mente en rolig jævn vækst som jer.... prøvede at sige at hvalpefoder uhensigtsmæssigt får de store racer til at vokse FOR hurtigt, og det er det jeg vil undgå.... tror også jeg fik formuleret mig noget rodet... he he he... godt vi fik klarhed og tak for jeres respons (ps jeg er nok også en lidt for pylret ny mor... men det følger vist med det at få hvalp) smiley

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #14   29. jun 2014 Hvilken en af sygdommene i syndromet vil du forebygge?

Et syndrom er ikke en sygdom. Det er en samling af sygdomme.

• #15   30. jun 2014 det hele... ingen af sygdommene i wobblers syndrom er "gode" (hvis man da kan sige god om sygdom... smiley

Kommentér på:
Wobblers syndrom Grand Danois

Annonce