3.331 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Udskiftning af vand i vand skål og vask af hundetæpper mv. Udskiftning af vand i vand skål og vask af hundetæpper mv.

Hej alle fantastisk hundevenner!

Min lille familie (kæreste, franske bulldog hannibal og jeg)
Nyder godt af at bo i lejlighed i midtbyen, og bo tæt på et kææææmpe stort grønt område. Mine spørgsmål lyder sådan her:
1. Hvor tit skifter i vandet i vandskålen og hvor tit gør i den helt rent?
2. Hvor tit vasker i bamser, tæpper, stofkurv?
3. Hvor mange gange støvsuger i om ugen?
Og rosinen i pølseenden..
4. Hvor tit rengøre i madskålen?

Fredags krammer herfra !

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udskiftning af vand i vand skål og vask af hundetæpper mv.
  • #1   24. jul 2014 Vandet bliver skiftet flere gange dagligt, og skålen rengjort hver gang
    Bamser, tæpper o.s.v. bliver vasket efter behov
    Støvsugning en gang om ugen
    og madskål rengjort efter hvert måltid

• #2   24. jul 2014 1, i denne varme, stort set hele tiden. Vi gør den ren, hver gang vi skifter vand. smiley
    2, Puha.. Det ved jeg ikke rigtigt.. Bamser og sådan noget vasker vi ikke rigtig, da vores hunde enden smadre dem, eller smider dem væk.. Vi vasker dog tæpper, og puder, det gør vi bare så snart de begynder at lugte, eller være ret beskidte. Stofkurve og alt det andet, vasker vi kun i nødstilfælde. smiley
    3, hjemme hos min mor, der støvsuger vi 3-4 gange, da vi har gnavere der svinder en del. Men ellers er det normalt kun 1 gang, hver 14' dag. - Medmindre, at vores hunde fælder. smiley
    4, engang i ugen, nogle gange næsten aldrig, da vores ene hund holder den ret pæn og ren. smiley

• #4   24. jul 2014 Samme som Maj-Britt. Bortset fra at jeg fejer/støvsuger to gange dagligt.

• #5   24. jul 2014 Vandskål bliver skiftet med rent vand 3 gange om dagen, og skålen bliver rengjort hver gang.

Tæppe bliver vasket 1 gang i måneden

Støvsuger hver dag men har også to piger og en nyfødt søn så for mig er rene gulve vigtigt

Madskål bruger vi ikke, hans foder bliver spredt på græsset

• #6   24. jul 2014 Mai-Britt vasker du vandskålen med børste osv... Flere gange dagligt??
    Hvor meget vand drikker din hund lige smiley

Og okay til alt andet, rart at hører hvordan andre gør!

• #7   24. jul 2014 Er faktisk overraskede Over hvor mange af jer der rengøre vandskålen hver gang smiley

• #8   24. jul 2014 Hehe.

Ved os står der en vandskål udenfor og inde og de bliver begge gjort ren hver gang. Tager jo heller ikke selv et beskidt glas fra opvaskemaskinen og drikker vand af

• #9   24. jul 2014 1. Hvor tit skifter i vandet i vandskålen og hvor tit gør i den helt rent?
    Den bliver skyller over hver morgen, når den får nyt vand. Hun har aldrig drukket ret meget, og gør det egentlig heller ikke nu, så fylder kun om morgenen. En gang imellem får den en skrub med sæbe.
    Aldrig endnu, har haft min Coco i et år nu og hun er en meget renlig hund, fælder aldrig (trimmerace) og sådan smiley Jeg støvsuger kurven, når det lige tager mig..
    Lejligheden bliver støvsuget en gang om ugen, mit værelse bliver støvsuget hver anden uge, når jeg har rengøringstjansen. Igen, jeg har en super renlig hund, så behovet er bare ikke så stort.. Når mine forældres hund er på besøg, stiger behovet for rengøring markant smiley

Som i nr. 1: den går en skrub med sæbe en gang imellem, når jeg syntes det er liiige rigelig lang tid siden sidst smiley Men jeg bruger faktisk oftest foderbolde el.lign...

• #10   24. jul 2014 Nej altså jeg skyller også skålen hver gang smiley men jeg rengøre den ikke grundigt hver gsng

• #12   24. jul 2014 Vi fylder vand i vandskålen ca. 4 gange daglig. En gang om dagen gøres den ren.
    Bamser vaskes ved behov. Vores hunde sover i sengen, så vi skifter sengetøj 2-3 gange i ugen.
    Støvsuger ca. Hver anden dag. Nogen gange mere, nogen gange mindre.
    Madskålen vaskes efter hvert måltid.

• #13   24. jul 2014 Jeg vasker skålen flere gange dagligt, ja. Og min hund drikker ikke ret meget, men elsker rent koldt vand i skålen, når han drikker og det får han så.

• #16   24. jul 2014 Giver nyt vand 10-15 gange om dagen. Jeg vasker vandskålen hver gang. Tæppet bliver vasket en gang om dagen. Der støvsuges et par gange om dagen. Madskålen med tørkost rengøres 2-3 gange om dagen. Er jeg ikke grundig?

Ps! hvis "dagen" erstattes med "ugen", så lyver jeg heller ikke. smiley

• #17   24. jul 2014 1. Skifter vand når skålen er tom og så morgen og aften. Skålen skylles når vandet skiftes. Vasker skålen op i opvaskeren når jeg alligevel skal vaske op. Ikke hver dag.
    2. Når de trænger. Har læderkurv, ikke stofkurv så den skal bare tørres af når den er støvsuget. Kia må ikke ødelægge sine bamser så de holder i årevis og vaskes derfor når de bliver for nussede :o)
    3. En gang i ugen som regel eller når det trænger. Kia fælder pt. sindssygt så mere nu end normalt.
    4. Den ryger med i opvaskeren når den lige trænger. Kia bruger den kun yderst sjældent da hun som regel spiser ude eller i kurven (rådt) eller fra mine gryder, skåle eller tallerkner (rester).

• #18   24. jul 2014 Skifter vand flere gange om dagen
    Tøj dyr vasker jeg ikke Men hunde tæpper vasker jeg nok hver 3 uge
    Støvsuger hver dag
    Madskåle rengøres hver dag smiley

• #19   24. jul 2014 Vand bliver skiftet 3-4 gange dagligt i sommervarmen, skåle bliver rengjort hver morgen med sæbe, tæpper vaskes i pensionen mellem hver hund og ved feriehunde ca hver 7-10 dag, legetøj bliver vasket efter hver hund smiley

• #21   24. jul 2014 Jeg har ikke sådan tal og styr på, hvor ofte jeg gør de forskellige ting.
    Vand fylder jeg op, hver gang skålen er tom (4-5 gange i løbet af dagen)
    Vasker den når jeg lige syntes den trænger, ikke hver gang jeg giver nyt vand..

Her er hunden så priviligeret, at han har sin egen seng. Og der bliver skiftet sengetøj 1 gang om måneden.
    Legetøj osv vasker jeg ikke, det kan simpelthen ikke betale sig.

Madskålen bliver rengjort, hver gang den har været i brug, for jeg fodre med rå kød.

• #22   24. jul 2014 Skifter vandet flere gange dagligt. Oftest om morgen, inden jeg kører på job og når jeg kommer hjem fra job/om aftenen.
    For det første sker det at de tømmer den, dog kommer jeg aldrig hjem til en tom vandskål, og for det andet syntes jeg da bedst om at de har frisk koldt vand hele tiden. Ofte skal de også hen og drikke når jeg har skiftet vandet.
    Rengøre vandskålen når jeg syntes den trænger. Den bliver dog skyllet nede i og gammelt vand hældt ud hver gang.

Vasker tæpper, kurv, legetøj osv. når jeg syntes det trænger eller når jeg alligevel er igang med rengøring.

Støvsuger lidt efter behov. Når de fælder er det dagligt, når ikke de fælder så 1 gang om ugen vil jeg skyde på.

Deres madskåle af porcelæn ryger med i opvaskeren en gang imellem. 2 gange om måneden vil jeg tror. Oftere hvis de har fået råt i dem.

• #23   24. jul 2014 Nårh ja, og støvsuger, det gør vi ikke, for vovse fælder ikke..
    Men der bliver fejet en gang om ugen smiley

• #24   24. jul 2014 1. Hvor tit skifter i vandet i vandskålen og hvor tit gør i den helt rent?
    - Vi fylder skålene (de har 2 indendørs og 1 udendørs i denne varme) når de er tomme, og derudover skifter vi vandet flere gange dagligt. Vi rengør dem når de trænger (ikke dagligt), men de bliver altid skyllet, før nyt vand kommer i.

- Meget sjældent. Nogle gange om året, eller hvis det er beskidt. Om vinteren bliver bamser og legetøj vasket oftere, hvis det ligger meget udenfor.

- Alt for sjældent. Vi har to pelshunde og en kat, men støvsuger maksimalt en gang om ugen, eller når der kommer gæster.

- Madskålene bliver brugt til vandskåle her i varmen, så der bliver de skyllet. Ellers bliver de rengjort efter behov, måske et par gange om måneden.

Jeg må nok indrømme, at jeg faktisk ikke gør rengør hundetingene særlig tit.

• #26   24. jul 2014 1. Hvor tit skifter i vandet i vandskålen og hvor tit gør i den helt rent? Rent vand et par gange om dagen. Der bliver den lige kørt over med sæbe og børste. 1 gang om ugen i opvaskeren.

2. Hvor tit vasker i bamser, tæpper, stofkurv? En gang om mdr.
    3. Hvor mange gange støvsuger i om ugen? Et par gange hver dag.Gulvvask hver 2 dag.
    4. Hvor tit rengøre i madskålen? Efter hvert måltid. hvis det bliver serveret i skål..

• #27   25. jul 2014 1. Hvor tit skifter i vandet i vandskålen og hvor tit gør i den helt rent?
    Jeg skifter vand i deres skål MINDST 3 gange om dagen (mine hunde har 3 store vandskåle) Jeg vasker skålen helt af hver aften

Det gør jeg efter behov (det er meget forskellige hvilke bamser osv mine hunde gider) men alt fra en gang om ugen til en gang om måneden

5 gange om ugen sådan ca

Det gør jeg to gange om dagen (hvis der da har været noget i den- oftest søger mine hunde efter maden eller arbejder for den på anden måde og bruger derfor ikke skål så tit. Men får de mad i skålen blver den gjort rent når de har spist.

• #29   25. jul 2014 1. Hvor tit skifter i vandet i vandskålen og hvor tit gør i den helt rent?

Hundene tømmer skålen, vi skyller den og hælder nyt vand i. Det er 2-3 gange dagligt, tænker jeg.
    Den vaskes grundigt og afkalkes når den trænger (vi har afsindig meget kalk i vandet, så det giver sig selv)

Tæpperne bliver vel vasket i snit et par gange om måneden. Nogle gange trækker jeg den, for jeg hader at gøre vaskemaskinen rent bagefter og så det mere givende at vaske hele skidtet på en gang.
    De andre ting har vi ikke noget af.

For lidt gange. Vi har et underuldshelvede her og hvis vi ikke skulle have det, så skulle der støvsuges et par gange dagligt.
    Det bliver vel til et par gange ugentligt.

Når den trænger. Og altid samtidig med afkalkning af vandskålen. Ydersiden af den ene madskål bliver også tilkalket af småsprøjt fra vandet, så den får en tur magen til.

Kommentér på:
Udskiftning af vand i vand skål og vask af hundetæpper mv.

Annonce