25. jan 2012 Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 411
Udskiftning af vand i vand skål og vask af hundetæpper mv. Udskiftning af vand i vand skål og vask af hundetæpper mv.
Hej alle fantastisk hundevenner!
Min lille familie (kæreste, franske bulldog hannibal og jeg)
Nyder godt af at bo i lejlighed i midtbyen, og bo tæt på et kææææmpe stort grønt område. Mine spørgsmål lyder sådan her:
1. Hvor tit skifter i vandet i vandskålen og hvor tit gør i den helt rent?
2. Hvor tit vasker i bamser, tæpper, stofkurv?
3. Hvor mange gange støvsuger i om ugen?
Og rosinen i pølseenden..
4. Hvor tit rengøre i madskålen?
Fredags krammer herfra !
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
Bamser, tæpper o.s.v. bliver vasket efter behov
Støvsugning en gang om ugen
og madskål rengjort efter hvert måltid
aug 2013
Følger: 7 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 26 Svar: 106
2, Puha.. Det ved jeg ikke rigtigt.. Bamser og sådan noget vasker vi ikke rigtig, da vores hunde enden smadre dem, eller smider dem væk.. Vi vasker dog tæpper, og puder, det gør vi bare så snart de begynder at lugte, eller være ret beskidte. Stofkurve og alt det andet, vasker vi kun i nødstilfælde.
3, hjemme hos min mor, der støvsuger vi 3-4 gange, da vi har gnavere der svinder en del. Men ellers er det normalt kun 1 gang, hver 14' dag. - Medmindre, at vores hunde fælder.
4, engang i ugen, nogle gange næsten aldrig, da vores ene hund holder den ret pæn og ren.
apr 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 606
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.546
Tæppe bliver vasket 1 gang i måneden
Støvsuger hver dag men har også to piger og en nyfødt søn så for mig er rene gulve vigtigt
Madskål bruger vi ikke, hans foder bliver spredt på græsset
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 411
Hvor meget vand drikker din hund lige
Og okay til alt andet, rart at hører hvordan andre gør!
jan 2012
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.546
Ved os står der en vandskål udenfor og inde og de bliver begge gjort ren hver gang. Tager jo heller ikke selv et beskidt glas fra opvaskemaskinen og drikker vand af
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.907
Den bliver skyller over hver morgen, når den får nyt vand. Hun har aldrig drukket ret meget, og gør det egentlig heller ikke nu, så fylder kun om morgenen. En gang imellem får den en skrub med sæbe.
Aldrig endnu, har haft min Coco i et år nu og hun er en meget renlig hund, fælder aldrig (trimmerace) og sådan
Lejligheden bliver støvsuget en gang om ugen, mit værelse bliver støvsuget hver anden uge, når jeg har rengøringstjansen. Igen, jeg har en super renlig hund, så behovet er bare ikke så stort.. Når mine forældres hund er på besøg, stiger behovet for rengøring markant
Som i nr. 1: den går en skrub med sæbe en gang imellem, når jeg syntes det er liiige rigelig lang tid siden sidst
jan 2012
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Bamser vaskes ved behov. Vores hunde sover i sengen, så vi skifter sengetøj 2-3 gange i ugen.
Støvsuger ca. Hver anden dag. Nogen gange mere, nogen gange mindre.
Madskålen vaskes efter hvert måltid.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
Ps! hvis "dagen" erstattes med "ugen", så lyver jeg heller ikke.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.313
2. Når de trænger. Har læderkurv, ikke stofkurv så den skal bare tørres af når den er støvsuget. Kia må ikke ødelægge sine bamser så de holder i årevis og vaskes derfor når de bliver for nussede :o)
3. En gang i ugen som regel eller når det trænger. Kia fælder pt. sindssygt så mere nu end normalt.
4. Den ryger med i opvaskeren når den lige trænger. Kia bruger den kun yderst sjældent da hun som regel spiser ude eller i kurven (rådt) eller fra mine gryder, skåle eller tallerkner (rester).
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
Tøj dyr vasker jeg ikke Men hunde tæpper vasker jeg nok hver 3 uge
Støvsuger hver dag
Madskåle rengøres hver dag
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
Vand fylder jeg op, hver gang skålen er tom (4-5 gange i løbet af dagen)
Vasker den når jeg lige syntes den trænger, ikke hver gang jeg giver nyt vand..
Her er hunden så priviligeret, at han har sin egen seng. Og der bliver skiftet sengetøj 1 gang om måneden.
Legetøj osv vasker jeg ikke, det kan simpelthen ikke betale sig.
Madskålen bliver rengjort, hver gang den har været i brug, for jeg fodre med rå kød.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.309
For det første sker det at de tømmer den, dog kommer jeg aldrig hjem til en tom vandskål, og for det andet syntes jeg da bedst om at de har frisk koldt vand hele tiden. Ofte skal de også hen og drikke når jeg har skiftet vandet.
Rengøre vandskålen når jeg syntes den trænger. Den bliver dog skyllet nede i og gammelt vand hældt ud hver gang.
Vasker tæpper, kurv, legetøj osv. når jeg syntes det trænger eller når jeg alligevel er igang med rengøring.
Støvsuger lidt efter behov. Når de fælder er det dagligt, når ikke de fælder så 1 gang om ugen vil jeg skyde på.
Deres madskåle af porcelæn ryger med i opvaskeren en gang imellem. 2 gange om måneden vil jeg tror. Oftere hvis de har fået råt i dem.
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
Men der bliver fejet en gang om ugen
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.555
- Vi fylder skålene (de har 2 indendørs og 1 udendørs i denne varme) når de er tomme, og derudover skifter vi vandet flere gange dagligt. Vi rengør dem når de trænger (ikke dagligt), men de bliver altid skyllet, før nyt vand kommer i.
- Meget sjældent. Nogle gange om året, eller hvis det er beskidt. Om vinteren bliver bamser og legetøj vasket oftere, hvis det ligger meget udenfor.
- Alt for sjældent. Vi har to pelshunde og en kat, men støvsuger maksimalt en gang om ugen, eller når der kommer gæster.
- Madskålene bliver brugt til vandskåle her i varmen, så der bliver de skyllet. Ellers bliver de rengjort efter behov, måske et par gange om måneden.
Jeg må nok indrømme, at jeg faktisk ikke gør rengør hundetingene særlig tit.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.469
2. Hvor tit vasker i bamser, tæpper, stofkurv? En gang om mdr.
3. Hvor mange gange støvsuger i om ugen? Et par gange hver dag.Gulvvask hver 2 dag.
4. Hvor tit rengøre i madskålen? Efter hvert måltid. hvis det bliver serveret i skål..
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
Jeg skifter vand i deres skål MINDST 3 gange om dagen (mine hunde har 3 store vandskåle) Jeg vasker skålen helt af hver aften
Det gør jeg efter behov (det er meget forskellige hvilke bamser osv mine hunde gider) men alt fra en gang om ugen til en gang om måneden
5 gange om ugen sådan ca
Det gør jeg to gange om dagen (hvis der da har været noget i den- oftest søger mine hunde efter maden eller arbejder for den på anden måde og bruger derfor ikke skål så tit. Men får de mad i skålen blver den gjort rent når de har spist.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Hundene tømmer skålen, vi skyller den og hælder nyt vand i. Det er 2-3 gange dagligt, tænker jeg.
Den vaskes grundigt og afkalkes når den trænger (vi har afsindig meget kalk i vandet, så det giver sig selv)
Tæpperne bliver vel vasket i snit et par gange om måneden. Nogle gange trækker jeg den, for jeg hader at gøre vaskemaskinen rent bagefter og så det mere givende at vaske hele skidtet på en gang.
De andre ting har vi ikke noget af.
For lidt gange. Vi har et underuldshelvede her og hvis vi ikke skulle have det, så skulle der støvsuges et par gange dagligt.
Det bliver vel til et par gange ugentligt.
Når den trænger. Og altid samtidig med afkalkning af vandskålen. Ydersiden af den ene madskål bliver også tilkalket af småsprøjt fra vandet, så den får en tur magen til.
Udskiftning af vand i vand skål og vask af hundetæpper mv.