1.591 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Lille vapse, med ret tynd mave.. Hjælper ZooLac? Lille vapse, med ret tynd mave.. Hjælper ZooLac?

Nu er dejlige lille Nellie så blevet ramt af en habil gang tyndskid. Øv!
Synes ikke jeg vil tage til dyrlæge, det er jo "bare tyndskid...
Nellie er helt sig selv enten har hun DAMP og løber på væggene ellers sover hun.. Men hendes mave fungerer slet ikke.

Tænker at det nok er pga foderskiftet vi lige har haft, vi løb ud for foder fra opdrætteren så nu står den på pedigree puppy.. Men hvorom alting er skal min lille skat jo have styr på hendes mave snart..

Har læst meget om det her zoolac efterhånden, er der nogen af jer der har erfaringer med det?
Er det effektivt? Hvis ja, hvor hurtigt kan man så "se resultater"?

Håber endnu engang der er en klog eller to i mellem derude smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Batteriplæneklipper stopper heletiden 500 kr.
  • Ordnet have klippet høj hæk 2.200 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i øjenhøjde. Nemt at komme til. 942 kr.
  • Klippo græsslåmaskine med blokeret startsnor 1.000 kr.
  • Opsætning af opvaskemaskine der ikke allerede er etableret. Plus eventuel nedtagning af radiator. 4.000 kr.
  • Forhave + have 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille vapse, med ret tynd mave.. Hjælper ZooLac?
  • #1   29. aug 2014 hvor længe har det varet ??

• #2   30. aug 2014 og har I skiftet foder over til nyt på en gang ?? hvor gammel er hun ?

• #3   30. aug 2014 Små hvalpe må ikke have dårlig mave i flere dage før man lige bør ringe til dyrlægen, men er man tidligt ude, så er zoolac og skånekost som regel nok til at få rettet op på maven igen.

Lia har fået zoolac to gange, en gang som hvalp og en gang her i år. Begge gange virkede det indenfor et døgn. Sidste gang gik der kun nogle få timer, men det kommer jo an på hvor slemt det er. Nogle gange skal der skrappere midler til.

• #4   30. aug 2014 Vi fik en pose foder med fra opdrætteren hun fik som helt lille, og så kom vi nok lidt for sent i tanke om at vi skulle lave en overgang... Så det har været et ret skarpt skift der begyndte i går ved morgenmaden, og i går nat sked hun så indenfor for første gang, hele 3 gange. (Mellem tyndt-fast)
    Idag har hun så skidt et par gange TYNDT! Hun har fået lidt A38 her til aften, men tænker at jeg må sætte ind med noget lidt mere effektivt...
    Og så har jeg bare læst en del godt om zoolac nu..
    Kunne det være et alternativ..? For så vil jeg køre ud og købe det i morgen tidlig smiley

Hun er 12 uger, glad og tilfreds, men har haft tynd mave i ca 20 timer smiley

• #5   30. aug 2014 Tænker at hun får zoolac fra i morgen tidlig, hvad ville i give og hvor meget som skånekost?

Tak for de gode råd i øvrigt smiley

• #6   30. aug 2014 Skånekostmåltider.... Små måltider af mange gange fordelt over dagen. Godt udkogte ris blandet med torskerogn/hvid kogt fisk. Pedigree er ikke et særlig godt foder iøvrigt, der er tilsat store mængder salt, som på sigt skader nyrefunktionen. Jeg ville vælge Arion med lam og ris, hvis det skal være tørfoder of Rinti, hvis det skal være vådfoder. En hvalp på 12 uger kan hurtigt dehydrere, så faste til imorgen og så igang med skånemåltiderne og giv gerne zoolac

• #8   30. aug 2014 Prøv at få fat i samme foder, som I fik med fra opdrætteren og i mellemtiden (et døgns tid) giv skånekost og zoolac , og ellers må I have fat i dyrlægen. God bedring med den bette smiley

• #9   30. aug 2014 Pedigree er ikke ok hundefoder. Det er noget skrammel. Prøv at læse ingredienslisten.
    Vælg et ordentligt foder med kød som første ingrediens.

• #10   30. aug 2014 Jeg har brugt zoolac til mine hunde 2 gange og det har virket begge gange
    Men jeg ville som de andre skifte tiæ et bedre foder

• #12   30. aug 2014 Jeg er enig med Maiken, og så vil jeg lige sige, at man skal passe på med at sige "bare tyndskid". Jeg har tre hunde her, der fik konstateret Giardia i går smiley

• #14   30. aug 2014 Bente: hvordan fik du konstateret det?

• #15   30. aug 2014 Hej alle.
    så er pedigree gemt langt væk i garagen, zoolac hentet og givet første gang.
    så ringede jeg til opdrætteren og spurgte hvad deres foder hed og skyndte mig ned og købe en,ordentlig sæk af det smiley nu spiser og drikker hun godt igen og jeg "venter i spænding" på den første forhåbentlig faste lort smiley underlig ting at se frem til smiley

ved næsten ikke hvad jeg skulle gøre uden jeres gode råd smiley TUSIND TAK!

• #16   30. aug 2014 Normalt vil jeg altid starte med skånekost fremfor at give Zoolac når de får tynd mave..

Så til en anden gang, eller hvis det ikke hjælper, så kog noget ris sammen med kylling eller fiskeboller ... det skal koges i mindst dobbelt så meget vand som til mennesker og i minimum 40-60 minutter ... dette har til dato altid stoppet tynd mave her ... har givet det et par dage og så trappet tørfoder ind igen ...

jeg køber kyllingelår, eller overstykker og koger med risen, det giver god smag og kraft til risen ... piller så kødet af kyllingen, da de ikke må få ben der er kogte, hakker kødet og rører det i risen ... koger ofte så der er til 3-4 måltider, det er nemt ...

• #17   30. aug 2014 Hvis zoolak ikke virker og efter en uge vil jeg få den teste for giardia. Min film tynd mave ved foder skifte og zoolak to lidt af det. Efter 4 mdr og 10 forskellige foder, fik vi taget en gødnings prøve. Fandt ud af at 4 ændre hunde området også havde det i en sen alder..

Bare et fif til hvis zoolak og udkogt ris ikke virker smiley

• #18   30. aug 2014 Sarah: Hundene har haft dårlig mave i tæt ved 14 dage nu, det passede præcist med symptomerne, så jeg har samlet fæces ind for 3 dage for hver hund. SNAP-testen er meget usikker og kan vise negativ, selv om den er positiv, hvilket den så også gjorde med de to hunde. Den tredje var helt udenfor nogen tvivl positiv for Giardia.
    Det foregik hos dyrlægen. Hvis alle tre havde vist negativ, ville hun sende prøver til Tyskland, hvor de på laboratorium har bedre og mere præcist udstyr.

• #20   30. aug 2014 Så skete det, en dag med A38, det "gamle" foder og to gange zoolac... Så var den der, den faste lort jeg har ventet i spænding på smiley
    Skal klart ha zoolac i skabet og ordenligt foder i skålen fra nu af smiley

• #21   30. aug 2014 Dejligt hun har det bedre nu hun er i sin faste rytme smiley

Kommentér på:
Lille vapse, med ret tynd mave.. Hjælper ZooLac?

Annonce