{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

den svære beslutning {{forumTopicSubject}}

Nå men mange af jer kender historien omkring Butler.
Kort fortalt så er han en hund vi har haft i 2 år og har i 5 år levet et sted hvor han har haft det utrolig hårdt fysisk og ikke mindst psykisk.
Nu er jeg bare ved at sige at den skønne hund måske har fået nok nu.

Han har ondt i ryggen og kan ikk engang blive luftet i skoven i mere end 10 min uden og halte.
Han leger nogen gange med vores anden hund og der halter han resten og dagen og ligger bar ned resten a dagen.
Han kan ikk holde på vandet mere når han skal op i sofaen eller i f.eks. i bilen.
Når han er indenfor ligger han bar ned og hviler.
Han piver af smerte.
Disse er kun det fysiske men han har fået nu. Hvis jeg sku snakke om de psykisk ja så blev det meget meget længere...

nu skal vi så til dyrlægen og vi skal overveje aflivning kraftigt da han har Været igennem rigtig rigtig meget før han kom til os.

Men hvornår ved man det er nok nu..? Vi har snakket om at få ham røntgen men hvornår er det nok for ham....?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  den svære beslutning
  • #1   2. jan 2015 Hvis han dagligt piver af smerte, halter af at lege, halter af at gå i skoven i 10 minutter, ikke kan holde på vandet når han skal op i sofaen - ja, så er det nok nu. Personligt ville jeg ikke give smertestillende for at han skal have et længere liv, hvis det er smerter i så stor en grad, som du beskriver. Jeg ville aflive, selvom det er hårdt smiley

  • #2   2. jan 2015 Hmm. Jeg ville ikke aflive uden røntgen.

    Har I prøvet smertestillende? Evt. tilskud?


  • #3   2. jan 2015 MEN jeg vil dog sige, at det lyder voldsomt at han halter så meget som han gør.

  • #4   2. jan 2015 Når man køber hund køber man også en sorg.

    Efter mange år med forhåbentlig meget glæde er det vores trælse med nødvendige ansvar at se når det er for svært for hunden at leve længere på en værdig måde.

    Med mindre dyrlægen kan sige helt nøjagtigt at dette fejler hunden og denne behandling hjælper den til et væsentligt bedre liv, så mener jeg det lyder til at det nu er ved at være hvor du skal være den gode hundeejer og give den en værdig afslutning på livet.


  • #6   2. jan 2015 Altså, jeg forstår det som om at "han piver af smerte" = hver dag - "Han har ondt i ryggen og kan ikk engang blive luftet i skoven i mere end 10 min uden og halte" = har ondt bare han løber løs i mere end 10 minutter - "han leger nogen gange med vores anden hund og der halter han resten og dagen" = har ondt bare han leger med andre.
    Men måske det kunne være godt med en uddybning af, hvor generet han er i hverdagen? smiley


  • #7   2. jan 2015 i hverdagen logre han med halen dog ikk så meget som før men han vil bar ud og tisse og hvad han ellers skal så vil han ind igen og ligge hans tæppe igen. Der er slet slet ikk så meget gang i ham som før.
    Han blir luftet i snor 10 min 3 gange om dagen for hvis det er uden snor piver han resten a dagen af smerte.
    jeg vil ikke kunne leve med at skulle give ham smertestillende resten af hans liv.
    Når jeg kigger på ham får jeg en klump i maven fordi jeg ved han har ondt men samtidig os er bange for at "gi" op for hurtig.. hvis det gir mening.
    Han er stadig glad men han piver og viser smerte flere gange om dagen.


  • #8   2. jan 2015 Jeg plejer at sige man kan se det i deres øjne, hvad siger hans øjne, hvad siger hans blik, jeg er sikker på du der kan finde svaret der. Han ved at du vil gøre det rigtige, og han kan sige med sine øjne hvad han ønsker, så lyt til ham.


  • #9   3. jan 2015 Jeg plejer at sætte mig alene og tænke "For hvis skyld skal vi fortsætte?"". Hvis det er for min skyld, så er beslutningen taget. Hvis hunden kan leve et godt liv, så er det jo et eller andet sted for os begge. Men hvis det KUN er for min skyld, så er det slut.

  • #10   3. jan 2015 Lad nu være med at gøre smertestillende være end det er.

  • #11   3. jan 2015 Hvis du føler din hund har det dårligt, så ville jeg give den fred, Ikke tænke på sig selv her, men på hvad liv hunden har smiley

  • #14   4. jan 2015 beslutningen er os taget det er den sidste weekend vi har med butler musen. mandag morgen ringer jeg til dyrlægen og bestiller tid til ham; (

  • #15   4. jan 2015 Puha, det er bestemt ikke sjovt, men det lyder til, at i har taget den rette beslutning for jer og jeres hund. Håber i får en dejlig sidste weekend sammen, hvor i kan sige ordentligt farvel til jeres kære hund smiley

Kommentér på:
den svære beslutning

Annonce