Hvor tit render jeres hunde fri {{forumTopicSubject}}
Ja enlig et meget simpelt spørgsmål
Det er mest henvendt til dem uden Have.
Jeg har selv en stor gård"have" mine kommer ud i. Derud over får de også en skovtur hver anden dag. Men der er de desværre nød til og være i snor / Flexline da der ikke må være løse hunde.
Indrømmer dog gerne at jeg har sluppet hundene løs dernede nogle gange efterhånden. Sikre mig dog ALTID at vi er alene der. Det er et stort kryds midt i skoven hvor jeg slipper dem. Og de kommer begge når jeg kalder
Og skal jeg i hundeskov er det med bus.
Hvad gør i der ikke har så mange muligheder for og lade hundene rende frit?
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.005
Og jeg går ej heller i hundeskov, har hørt rigeligt dårligt om dem, til at jeg tør besøge en .
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.540
Han kan ikke gå løs og jeg bor i lejlighed, så han er altid i snor.
I skoven er han i flexline..
Og han lever i bedste velgående!
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.280
Han er aldrig fri for han høre ikke noget som helst hvis han ser en kat eller lign.
Han har en flexiline på 8 meter han brugerm havde vi ikke have købte jeg nok en rigtig lang spor line vi kunne bruge
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
dec 2014
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 458
Vil helst ikke tage den glæde fra dem.
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.059
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
Friløbsområde besøger vi også jævnligt,
Mine ville blive vanvittige hvis de aldrig fik fri løb - nok mest de store.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
Ville godt nok være ked af ikke at have muligheden for at have min hund løs.
aug 2008
Følgere: 1102 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.736
Vi bor i lejlighed - uden have.
Han er ikke stabil i indkald, så han kan ikke være løs på tur og må heller ikke komme i hundeskov.
Jeg ville elske at have et sted han kunne rende løs, det er bare langt fra det samme i hans lange line.
dec 2014
Slipper du dem også hvor der ikke må gå hunde løs? Så vidt jeg har forstået må hunde kun være løse på privat grund og i hundeskove
dec 2014
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
jan 2013
Følger: 19 Følgere: 107 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 1.116
dec 2014
Okay det viste jeg ikke. Troede kun det var der hvor der stod at de måtte være løs
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.975
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.059
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 228
Jeg besøger dog ret ofte mine forældre, da jeg også har hest derude og det betyder, at han får nok lov at løbe løst i deres have 2-3 gange om ugen
feb 2014
rende rundt og snuse, grave huller og tøffe rundt i søen
dec 2014
Det lyder som et fantastisk sted og være hund
feb 2014
Og når vi går tur, er det altid i skoven
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
Mine hunde er løse dagligt, men vi har også selv en del jord.
Ellers er en 15 m sporline et godt alternativ.
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.891
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1329 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.578
En i hundeskoven, der er et stort område, og en tæt på voldene som kaldes hundelegepladsen.
I vinterperioden er der stranden.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.722
Stormy har boet de første tre år af sit liv i kennel. Her blev hundene luftet i skoven sammen i flok. Det foregik i de store svenske granskove, hvor der ikke rigtigt er nogen man kan komme til at genere. Han har en enorm radius og det er aldrig lykkedes mig at lære ham at komme hver gang jeg kalder, så han er ikke så velegnet at slippe løs under danske forhold. Så han får kun lov at rende hvis der er hegn så jeg VED med sikkerhed at han ikke kan komme ret langt væk. Derudover så har han med alderen udviklet panisk angst for skud og skudlignende lyde. Det betyder at han totalt lægger hjernen og løber væk i panik, hvis der kommer sådan en lyd. Det duer simpelthen ikke. Så han må finde sig i at være i snor.
Perle får kun lov at rende hvis jeg kan overskue terrænet og se hvis, der kommer noget før hun ser det og det samtidig er et område som jeg VED der ikke færdes særlig meget vildt i. Hun er egentlig ret lydig men hun har en temmelig stærk byttedrift, så ser hun kat, rådyr, cykel eller løber vil hun altså meget gerne rende efter og det går jo ikke. Jeg er ved at træne 'stop jagten' med hende. Det er et tålmodighedsprojekt og får hun success med at rende efter noget bare én gang så er vi jo sat tilbage i træningen. Det vil jeg ikke risikere, da det stille og roligt går fremad. Hun er så tilgengæld en hund med et behov for at strække ud så vi kører ofte ud til stranden og lader hende spæne (vi bor 10 minuters kørsel fra en strand). Her er gode oversigtsforhold og jeg har endnu kun mødt vildt i form af fugle derude og dem er hun altså komplet ligeglad med. Derudover så lufter jeg hende på en mark vi har som nabo i 55 m line. Det er en mark, hvor man har lov at i vinterperioden, så der er mange i vores lille landsby der lufte hunde på den. Det giver mig alletiders mulighed for træning af indkald og hun kan faktisk få strukket ud i den line
Til gengæld så har vi så stor en have at vores hund godt kan få nogle gode løbeture i den
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.720
Jeg ville aldrig kunne gå Aqui træt i snor på gaden - og de lange cykelture er også en udfordring, fordi Lanka ikke kan klare dem mere. Sååå de må ud og løbe løs, så de selv kan styre, at de får det motion, de hver især har brug for.
feb 2014
Men på dette billede kan man se hvor vores indkørsel ender lige før vandet
feb 2014
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.164
Jeg stræber efter det sker hver dag, men da jeg pt er ved at træne "gå-pænt-i-snor" er det der prioriteten er pt..... Han er lidt en type hund, der kan stresse helt vild op, når vi er ude at gå, fordi han tror han skal over at lege. Derfor bliver det ikke hverdag
Da jeg var i hundeskoven i fredags sprang der to rådyr over stien 20 m foran os
feb 2014
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.164
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 733
Eller er han altid i snor, enten fast line(i byen) eller i flexi (I vores små grønne områder i byen) eller i 25 meter lang sproline( i de store skove)
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
Det betyder, at de kun er løse i dagslys og på steder, hvor det er lovligt at have løse hunde, og hvor jeg har nogenlunde frit udsyn. Når vi møder andre på vores vej, ryger de i snor, medmindre jeg er helt sikker på, at de andre - mennesker som hunde - gider mine hunde.
Som de fleste andre hunde elsker mine hunde at løbe rundt uden snor, men de affinder sig pænt med overvejende at blive luftet i snor på denne årstid, hvor jeg sjældent når hjem fra arbejde, før det er blevet mørkt.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.462
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
Jeg går aldrig i hundeskov med mine .Jeg kunne aldrig drømme om, at gå ned på engen med mine hunde, og så slippe dem løs ,jeg hader selv løse hunde
Men TS tag en snak med en bondemand ,om du ikke må gå en tur på hans marker med dine hunde
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 101 Hunde: 11 Emner: 140 Svar: 2.993
Indendøre har vi udestue og terrasse i forbindelse med den så der er tænkt på hundende alle steder...de trives iøvrigt rigtigt godt med det.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Havde vi ikke haft bil så ville hun leve meget i snor.
Vi har have, men det er ikke et sted hun gider bruge til andet end toilet ...
Fordi vi har bilen kan vi nemt komme i hundeskoven og til steder hvor hun kan bade.
Jeg har Kia løs ved vandstederne (å, sø og strand), selv om det kan være statsejet og dermed ulovligt. Jeg mener jeg kan forsvare dette, da hun udelukkende er fikseret på vandet og at lege med pinde der.
Hun svømmer rask væk rundt blandt ænder og svaner uden at de ser ud til at have et problem med det.
Jeg er villig til at betale bøden for at give hende den frihed da et liv i snor ikke er et liv hun vil trives i ...
Dog er hun i snor i samme øjeblik der kommer andre mennesker og hunde medmindre de er okay med at jeg sætter hende fri. Gensidig respekt kommer man lagt med.
Jeg fik Kia da jeg boede i lejlighed men oplevede hurtigt at hun ikke trives ... Det var en af hovedårsagerne til at jeg flyttede på landet, tog kørekort og købte bil :o)
Herude er der plantager, søer, åer og hundeskove overalt :o)
dec 2013
Følger: 37 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 132 Svar: 938
Henvender sig til andre hunde uden at have fået lov , kommer han
I snor . så Simba er løs hver dag når vi går tur i fælledparken . ved vejen kommer han i snor . tager ingen chancer .
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.645
De er løse i haven. Myrna på fritløbsområder. På stranden er Lulu løs og Myrna i 15 m løs sporline. I skov er Lulu i 8 m flexi og Myrna igen i 15 m sporline.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 1.998
Vi bor i København, og de er kun løse steder og situationer hvor jeg har godt udsyn, og der ikke er andre hunde i nærheden eller mennesker tæt på
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.315
Vi træner næsten hver dag, hvor mange af øvelserne foregår uden snor, og så slutter vi altid hver træning af med at tumle rundt og lege, hvor han også får spænet lidt rundt. De dage hvor jeg ikke gider træne, får han lov at løbe frit undervejs på gåturen, hvor der er områder der giver mulighed for det
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.022
Hun har et fint indkald, i perioder ikke så godt, så kommer hun i snor, men det er nu efterhånden længe siden. Vi har en stor forladt og fuldstændig tilgroet grund omme bag nogle erhversbygninger, hvor vi kan gå med løs hund, derudover kan jeg som regel have hende løs i Fælledparken, da hun er ret sej til at passe sig selv, er det ikke et problem, og hun lystrer, så hun ikke er til gene for folk. Hun er også løs på Svanemøllen Strand, når vi er der, og også gerne ude ved lystbådhavnen på Nordhavn. Derudover kører jeg gerne ud i Geel skov (en ikke-indhegnet hundeskov) hvor hun kan gå løs også
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.866
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.203
Mine er løse dagligt på gåture i grønne områder og strand.
dec 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 56
dec 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 56
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.453
Vi bor i lejlighed uden have, men det kan godt lade sig gøre at finde steder hvor det er mere eller mindre tilladt. Jeg tager dem med på stranden ofte i vinterperioden (hvor løse hunde er tilladt), har et par andre fritløbsområder som er eng-agtige (fx Damhusengen) og så får de lov at løbe løs i et par små parker i nærheden, hvor løse hunde ikke er tilladt. Kunne dog aldrig finde på at lade dem løbe hen til andre hunde, mennesker, cykler eller lign.
Må indrømme at jeg undrer mig lidt over at så relativt mange aldrig lader deres hunde løbe løs. Ikke at det er livsnødvendigt, men jeg synes det er mega-fedt at se hundene løbe og de nyder det virkelig. Ville være ked af hvis jeg ikke kunne give mine hunde den oplevelse.
Selvfølgelig ved jeg godt at det kan være svært at lære nogle racer/individer 100% indkald, men vil påstår at næsten alle kan lære det så de kan gå løs nogle steder, fx steder uden vildt.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.207
Af uransaglige årsager går han MEGET pænere når han er uden snor.
apr 2013
Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 386
Jeg kan tydeligt se på hende når vi går, at hun helt klart har det bedst uden snor.
Derudover har jeg altid godbidder på mig (så hun altid kommer tilbage). Har aldrig prøvet at hun ikke kommer når jeg kalder. Selvom der er katte, hjorte mm. og jeg har aldrig oplevet at folk har sagt noget til at hun går løs (udover at de roser hende
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.902
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 10
Vi bruger: hundeskov :P, strand (fx en strand som ikke er der hvor alle tager til. Der løber ham fint rundt, og er rigtig glad
okt 2012
Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 224
jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
De render ligeså løst som mig selv
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 170
ej det passer ikke for når vi er af sted til træning og så også mellem klasserne når vi er til stævne i weekenderne har de også deres snor på. men ellers er det praktisk talt aldrig, vi bord midt på en kæmpe mark alle går løs de forlader ikke d 4 hk. uindhegnede matrikel, for raps marken er simpelthen for kedelig, køre i vinter halvåret til stranden og lufter uden problemer, og i private skove om sommeren.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1276 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.339
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
har fritsløbsområder,så uden snor.
Jeg er "små kriminel",så verner går også uden snor,hvor man helst skal have dem i snor
Men verner er altid lige i "la røv...på mig,og min snor er altid parat.
som en bruger her på h.g.,kalder mopsen
"hæmoriden",ja,rigtigt,en mops er som en hæmoride,lige bag ved en.
.
Men,jeg tager altid verner i snor,hvis jeg ser en "snor hund".
vibeke
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.542
Når vi får hegnet vores temmelig store have ordentligt ind, så vil han også rende der.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
godt spørgsmål
fordi,ja fordi,jeg synes mopsen skal have lov til at,snuse i alle div.buske,uden en hæmmende snor.
og ja nok en dum undskyldning
Nu har jeg jo ikke en kamphund,Jeg har en "hæmoride hund",der går lige bagved mig,og som regl har jeg cyklen med,med hans hundekurv
.
Så,er der optræk til "sjov" blandt div.hunde,så op i kurven,og så videre.
Er der børnehaver,og børn som er bange for hunde,så snor på,og så går vi bare forbi.,eller op i cykelkurven
eneste undskyldning,jeg kan komme med
vibeke
jul 2014
Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 13
Han er mægtig flink til at gå "ved fod", så det skal han "belønnes for", ved at kunne snuse når, og hvor det passer ham.
Det skal dertil siges, at jeg har altid antennerne ude når vi går, så der er meget lille risiko for overraskelser..
Det kan godt ta' et stykke tid at gå på den måde, (masser af stop), men vi har tiden til det, og hygger os begge to.
Mvh Ebbe
Hvor tit render jeres hunde fri