{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

enja A
enja A
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 55

Min hund bider alt i stykker HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Min hund på snart 12 md. Har boet ved os 4 md. Han boder desværre alt hvad han kan finde i stykker når han er alene hjemme med katten. Vi har prøvet at give ham i sko fordi han altid tog den og så fjerne vi de andre sko, men nu har han bare taget wc papir, mussemåtte, vatpinde og andre ting. Hvis vi sætte det hvor han ikke kan nå så finder han bare godt andet igen. Hvis vi lukke ham inde et sted, så gø han bare. Nogen der har en ide så kom med den taak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund bider alt i stykker HJÆLP
  • #1   27. jan 2015 Hvor meget/hvordan har trænet "alene-hjemme"? Og er han mentalt træt når i går?

• enja A
    enja A Tilmeldt:
    nov 2012

#2   27. jan 2015 Vi har trænet ham meget med at vi gå ud og kommer igen med en godbid og så taget mere og mere tid på og gået lidt tilbage hvis det gik for hurtigt. Han løber i haven i 20 min. Og ligger i sofaen og ser træt ud inden vi skal gå

• #3   27. jan 2015 Giv ham noget han må tage, en papkasse med guffer i, mælkekarton, legetøj som bliver skiftet ud med andet så det ikke bliver kedeligt, aflagte sikker med knuder på, tomt marvben, eller en kong fyldt med fx opblødt foder, dåsemad og frosset ned dagen i forvejen, tyggeting osv.
    Aktivitetsbold, kegle, terning eller whatever til at komme gufer eller foder i.

Har han lært at være alene hjemme?

• enja A
    enja A Tilmeldt:
    nov 2012

#4   27. jan 2015 Vi giver ham ben og boldt med godbider og en bamse og den sko

• #5   27. jan 2015 Hvilken race er der, hvordan stimuleres den?

Hvor mange timer er den hjemme alene?

• enja A
    enja A Tilmeldt:
    nov 2012

#6   27. jan 2015 Laberdor og bordercolie, han leger meget og har sin bold med godbider, vi lært i en bog at vi ikke nå lege med ham inden vi gå da det kan forvirre den og overgir den

• enja A
    enja A Tilmeldt:
    nov 2012

#7   27. jan 2015 Han er alene i Max 6 timer

• #8   27. jan 2015 Han skal bruge hovedet meget mere tror jeg. Border Collien er en af de mest intelligente racer der findes.

Jeg ville lave en masse forskellige problemløsningsopgaver. Hunden er for klog til at finde det spændende at få de samme igen og igen.

Ofte drejer det sig om at hunden har noget at lave de første 15 minutter efter I er gået. Dette skal være noget den bliver træt i hovedet af. Så enten problemløsningsopgaver eller noget hvor der skal tygges eller slikkes da dette udløser beroligende hormoner (forklarer også hvorfor den smadrer alt ==> den beroliger sig selv :o))

Min Kia smadrede også alt i sin tid. Det eneste der virkede for hende var at købe et bur. Det blev lavet så det ikke kunne lukkes så det mere fungerede som en hule end en kurv.
    Det gjorde at hun stoppede med at ødelægge ting.
    Hun havde noget af mit tøj liggende i det sammen med sine yndlingsbamser og så fik hun noget lækkert at ligge og slikke i (frosset marvben eller lign.)

Hun må ikke have kunnet overskue hele huset. Først da hun var helt voksen kunne jeg fjerne buret og begynde at give hende endnu et rum at være i end køkkenet.

Kia smadrede for over 45.000 kr. inden jeg fandt ud af hvad der virkede for hende.

Hunden ødelægger ikke noget for at være uartig men af separationsangst/frustration eller kedsomhed.

Så I skal have fundet ud af hvad det er der udløser den uønskede adfærd hos jeres hund.

Hvis I har mulighed for at sætte et kamera op så I kan se hvad vovsen laver, så har I et godt udgangspunkt :o)

Held og lykke med arbejdet

• enja A
    enja A Tilmeldt:
    nov 2012

#9   27. jan 2015 Mange tak for de svar smiley jeg har også tænk på at sætte cam til og se ham. Jeg kan let bruge jeres svar Tak smiley

Kommentér på:
Min hund bider alt i stykker HJÆLP

Annonce