{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.082 visninger | Oprettet:

Hvad ville i gøre? (Hund + boligforhold) {{forumTopicSubject}}

Heej (:

En del herinde kender nok min foregående historie, med at have anskaffet mig Meeko, sammen med min eks, som derefter slog op og jeg havde meget svært med at komme væk fra.

Men væk kom jeg dog. I første omgang i en lejlighed hvor der ikke måtte være hund, fordi jeg bare skulle væk hurtigst muligt. Derfor kom Meeko til mine forældre. Jeg indså dog hurtigt det ikke duede at bo så tæt på min eks, fordi jeg kunne ikke finde ud af at give helt slip.
- Derefter flyttede jeg så hjem til mine forældre og der boede Meeko & jeg i næsten et halvt år.

Fra 1 januar kunne jeg så flytte ind i min nye lejlighed i Borup, hvor jeg må holde 2 hosdyr, MEN den ligger på 1 sal og der er ingen have, samt kun 28 kvm.

Nu er jeg så lidt, eller rettere meget i tvivl om hvad jeg skal med Meeko. Grunden er som nedenstående.

Mine forældre, bor i et stort hus, med stor have. Derudover bor min bror hjemme, og de har Ziva (Sheltie tæve) samt katten Bailey. Meeko går super godt i spænd med Ziva og Bailey.

Jeg ved derfor ikke om jeg synes det er i Meeko's bedste interesse at flytte ham ud i min lejlighed versus at bo hos mine forældre. Jeg VED at mine forældre elsker Meeko ligeså højt som jeg gør, og de har sagt at de synes han skal blive hos dem, men at valget er mit.

Jeg elsker Meeko, og jeg savner ham hver dag, men jeg synes måske bare at de tilbyder ham noget som er bedre end at bo på 28 kvm, på 1 sal.

En anden grund er at jeg ved han ikke var glad for at være alene i Jylland, og han kunne finde på at hyle. Det gør han slet ikke hjemme ved mine forældre, og jeg ville være bange for han gjorde det her, da jeg ikke ønsker at han er ulykkelig, men samtidig os fordi det jo er en lejlighed.

Hvad tænker i?
- Jeg ved godt jeg er nød til at tage valget selv, men kunne være rart at få andres syn på det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre? (Hund + boligforhold)
  • #1   10. feb 2015 Jeg ser hverken 1. sal eller 28 kvm som et problem.

    Jeg ville aldrig efterlade min hund, medmindre der var en rigtig god grund.

    Da jeg flyttede til København efterlod jeg familiehunden.... den var ligeså meget mine forældres hund som min, og den var slet ikke miljøtrænet nok til at leve i indre kbh.. efter en uge herovre hvor jeg passede ham, var det ret tydeligt at han var så utryg og utilpas og derfor var det rette beslutning at lade ham blive hos dem. Han var også "gammel" så at vænne ham til kbh synes jeg slet ikke var fair.


  • #2   10. feb 2015 Jeg kan godt forstå dit dilemma.

    Men jeg ser nu heller ikke 28 kvm eller 1 sal som en hindring.
    Jeg boede selv på 1 sal da jeg fik lucky, det fungerede fint, dog er det nok lidt mere besværligt med en hvalp der skal gøres renlig, end med en voksen hund smiley

    Men hvis han ikke fungere alene, og det ikke kan læres, så er der jo nok ikke så mange andre muligheder end at lade ham bo ved dine forældre. Men kunne han med træning lære at være alene, så ville jeg da tage ham med.


  • #3   10. feb 2015 Louise - Jeg siger ikke at det er et problem nødvendigvis. Jeg synes bare at det virker som en forringelse af hvad han har pt.

    Derudover har jeg flere gange fået af vide at det er synd at skille hunde ad som har boet sammen i længere tid, og det har Meeko og Ziva jo. Det ville være anderledes hvis de slet ikke kunne sammen.

    My only - Det er ikke fordi han ikke KAN være alene, for det kan han godt. Nogle dage er bare dage hvor han bliver ulykkelig, også hyler han ind i mellem. Andre dage er der intet.
    - Men når det er sagt, tror jeg sagtens han kan lærer det. Jeg har i hvert fald svært ved at forestille mig at han ikke kan. Ikke fordi han er dum (:


  • #5   10. feb 2015 Det er en hund.... hvis du flytter ham, så går han ikke og tænker på, hvad han går glip af hver dag smiley

    I sidste ende er det DIN beslutning... Har du tiden og lysten til at have ham hos dig??

    Hunden tilpasser sig, og får det godt, hvis du behandler ham godt smiley


  • #6   10. feb 2015 Rotterne . Jeg bor 1½ - 2 timer fra mine forældre så det ikke så galt. Er for det meste hos dem i weekenderne, specielt pt, fordi de jo har Meeko.

    Louise - Altså har jo selv købt ham, så selvfølgelig har jeg tid og lyst til at have ham. Kan godt se hvad du mener, har bare aldrig spekuleret på det på den måde.


  • #7   10. feb 2015 Synes du skal tage ham med. Giv det en chance. Evt gør det i en ferie hvor du så har mulighed for at træne alenehjemmetræning.

    Jeg fik hund da jeg boede hjemme hvor mine forældre også havde en hund.
    Da min hund var 2 og et halvt år gammel sku min kæreste og jeg flytte sammen. Vi flyttede i vores 3 ugers sommerferie og så ku Felix lige falde til inden han sku være alene hjemme når vi sku starte på arbejde.
    Jeg var nervøs ligesom dig for om han ku klare sig uden min forældres hund osv men det er gået super godt og vil næsten sige han virker til at have det bedre som alene hund hvor det er ham der er i centrum smiley


  • #9   10. feb 2015 Jeg ville aldrig omplacere, sælge eller efterlade min hund, medmindre alvorlig sygdom og lign.. men det er jo noget jeg har valgt. Jeg har det dårligt bare ved at tage på ferie, men jeg gør det fordi jeg elsker at rejse smiley

    Hunde er jo "bare" hunde... og de fleste trives jo "alle" steder, hvis man aktiverer og behandler hunden, som nu den race kræver.. Ja de tilpasser sig jo også vilkår, som i mine øjne ikke er optimale... sådan er hunde.


  • #10   10. feb 2015 Henriette - ååårh super fedt at høre smiley
    - Jeg er ikke i tvivl om at mine forældres hund Ziva, ville være ligeglad med at være alene hund, men har har tvivlet på om Meeko kunne, fordi han har det så godt med Ziva og Bailey. Samt da vi boede i Jylland havde vi jo også kat, så han har jo aldrig været kun ham.

    Venges - Tjaeh. Jeg har aldrig sagt der var et PROBLEM, jeg har skreven jeg har en konflikt i mig selv.

    Louise - Altså nu ser jeg det ikke som at omplacerer ham, fordi han er hos mine forældre og mine forældre og jeg er helt enige om han bor enten hos dem eller mig, hele hans liv. Han skal aldrig længere end til mine forældre.

    Men Henriettes succeshistorie var lige hvad jeg havde brug for at hører smiley


  • #12   10. feb 2015 Jeg ville helt klart tage ham med, der ville ikke være den fjerneste gnist af tvivl i mit sind, hvis det var mig.

  • #14   10. feb 2015 Jeg kan og vil ikke gå af med mine hunde - og da slet ikke for så lidt. Det er da muligt, at de kunne have det bedre andre steder, men det er hunde, og de er glade og tilfredse, bare de er sammen med mig - og så vil jeg også have lov at være egoistisk, for jeg kan sgu ikke undvære dem.


    Min uforbeholdne mening - som utvivlsomt ikke er rar at få - så lyder det som om, du mest af alt leder efter en grund til at gå af med ham. Så vidt jeg husket, så har du også flere gange nævnt, at han alligevel ikke lige var dét, du havde gået og drømt om, og at racen ikke lige var dét, du havde ønsket, da det kom til stykket.


  • #15   10. feb 2015 Jeg læser det nu ikke som om, ts synes det vil være et problem at have Meeko i lejligheden, men simpelthen et spørgsmål om han vil trives bedre med have og den hund og kat, han har det godt med.

    Jeg synes, du skal gøre forsøget. Hvis du så føler, at han ikke trives ligeså godt i lejligheden, er der vel stadig muligheden for, at han kan flytte tilbage.


  • #16   10. feb 2015 Nu er det at have hund jo et ret egoistisk valg... Jeg har hund, for min skyld... det er godt for MIG... at hunden så trives er jo så godt smiley



  • #18   10. feb 2015 Patte - Tak for svaret (:
    Bente - Heh, tænkte jeg nok, når det nu er dig (:

    Venges - Wow det var da en frifortolkning der ville noget. Jeg har ALDRIG nogensinde villet AF med Meeko. Jeg er simpelthen så død træt af de enkelte af jer herinde der bliver VED med at skyde mig i skoene at jeg vil AF med ham.
    - Ja du har helt ret, jeg har været skuffet over han ikke duede til udstilling som opdrætter sagde, og det var jeg i lang tid, og ja et par oplevelser udover det har gjort at jeg har overvejet kraftigt om jeg skal have sheltie igen, når jeg engang skal have en hund til.

    MEN, jeg har ALDRIG NOGENSINDE sagt at jeg vil AF med Meeko. Jeg har heller ALDRIG sagt at jeg ville sælge ham eller noget andet.

    Faktisk så savner jeg ham så meget at jeg tit er ked af det, fordi jeg savner ham, fordi han hjalp mig meget da jeg boede i Jylland, uanset hvor skuffet jeg var over opdrætteren.

    Så hvis du kun har en mærkelig og virkelig twistet fejlfortolkning af mig, og min kærlighed til min hund, så smut et andet sted hen.

    Sorry hvis det er hårdt men jeg har ikke mere tålmodighed til at få skudt i mine sko at jeg vil af med Meeko, fra visse mennesker herinde.


  • #20   10. feb 2015 Danielle - Du kan så passende få samme besked som Venges, og det kan folk som liker jeres opslag egentlig os.

    Men det viser bare for rigtig jeg er for at have sluppet den her side, hvor der efterhånden kun findes folk der åbenbart er så bedrevidende at de kunne undværer hovedet. Godt at i er så kloge at i føler ret til at se ned på andre (: Håber i har det godt med jer selv sådan (:

    Louise, Patte, Henriette & Lene - Tak for svar jeg kunne bruge til noget.
    - Har aftalt med min mor at jeg tager hjem til dem og henter ham i morgen efter jeg har været ved lægen også ser vi hvordan han tilpasser sig. Håber for det bedste smiley


  • #21   10. feb 2015 Hvor meget stimulering kan du tilbyde ham i din nye hverdag?

    Lige umiddelbart tænker jeg, at han har det bedst ved dine forældre. Der trives han nu, og derfor synes jeg det er synd at flytte ham fra dem.


  • #22   10. feb 2015 Jeg synes ikke der er noget problem ved det. Hvis bare du får aktiveret ham godt nok, hvorfor skulle det så i bund og grund være bedre at have en have? Jeg kan godt forstå din tvivl, men tror også du gør "problemet" større end det er. Jeg ville hente ham hjem til mig selv, ingen tvivl dér smiley

  • #24   10. feb 2015 Venges - Det sjovt i husker jeg har udtalt ting som jeg ALDRIG har sagt.
    - Men jeg gider egentlig ikke forsvarer mig selv mere herinde.

    Jeg kender selv sandheden, og mine forældre og dem jeg kender IRL ved os hvor meget han betyder for mig, og så længe de ikke er tvivl om at han ejer mit hjerte, så kan jeres mening være mig ligegyldig, faktisk (:


  • #25   10. feb 2015 Hvis du savner ham så meget, så forstår jeg ærligtalt ikke at du er i tvivl. Størrelsen af boligen har jo intet at sige omkring livskvaliteten på hunden. Jeg tror faktisk ofte at mange lejlighedshunde har flere fordele end villa hunde, netop fordi man er TVUNGET ud med hunden, og ikke bare kan vælge den lette løsning og åbne til haven. Og NEJ jeg siger ikke at alle der bor i villa ikke går med deres hund smiley

    Vi boede på 60 kvm. på 2 sal i 2½ år med vores to hunde, og der har aldrig været noget problem overhovedet, vi gik jo ture med dem, og fik dem stimuleret efter hvad de havde behov for.

    Nu har vi i 2½ haft en lille have, men den bruger hundene ikke særlig meget, vi går stadig ligeså meget med dem som før. Så er ret sikker på at vores hunde er ligeglad med om vi bor her, eller der hvor vi boede før.


  • #26   10. feb 2015 Men har han ikke boet i lille lejlighed før, bare med en kat, eller hvad nævnte du? For mig at se havde det været anderledes, hvis nu jeg skulle hive min 8-årige hund med i lejlighed, som altid har boet i hus med have og dejligt sommerhus - og så din hund, der har trivedes i lejlighed før (af hvad jeg kan forstå?) smiley

  • #27   10. feb 2015 Malene - Lige nu går jeg i skole mellem 1 og 5 dage i ugen, alt efter vores skema. Jeg har kun 30 min til skole, og max 6 timer om dagen.
    - I VÆRSTE fald, så skulle han måske være alene 7 timer alle 5 dage, men alt tid derudover er "hans".

    Jeg bor lige ved siden af en ret stor skov.
    - Det ville godt nok tage 1 time at komme til hundetræning eller 1½ time, men det kunne vi os sagtens få til at fungerer (:

    Fünke - Tak for svaret (:

    Finkaninus - Zoey var jo aldrig min, og ja da min veninde sagde hun gerne ville have jeg enten beholdte hende eller fandt hende et nyt hjem, så satte jeg en annonce op på hende, da jeg ikke ville kunne forsvarer at beholde Zoey, mens Meeko er hos mine forældre, da han jo er min hund og mit valg. Jeg overvejede det da, men jeg fik dårlig samvittighed ved tanken, så nu bor Zoey, hos et par der har en chi(tæve) i forvejen, og har det fantastisk.


  • #28   10. feb 2015 Jamen beklager da, at mange af dine tråde har plantet de tanker hos mig. Håber du fik luft og har det meget bedre nu.

  • #29   10. feb 2015 Rikke - tak for svaret. Forklaring for dilemma kommer nedenfor. Eller uddybning.

    Fünke - Nej han har nemlig ikke.

    Da jeg købte Meeko, boede vi(eks og jeg) i hus med have, og derudover ude på landet. Mange marker, meget plads. Han var udenfor meget af tiden, da jeg fik ham om sommeren, så vi var enten på lange gåture eller i haven.
    Vi flyttede 1 gang ud på en gård, som os havde kæmpe have og meget plads.

    Derefter hjem til mine forældre som har stor have og meget plads.

    Meeko har aldrig boet i lejlighed, uden have eller så meget inde i byen som jeg gør nu. Derfor er det svært for mig at vurderer om det er bedst for ham.

    Jeg bor i Borup nu, godt nok er Borup en lille by, og jeg bor da heller ikke i midten af byen, men jeg bor stadig inde i byen, og jeg kan høre toget hver halve/hele time det kommer. Jeg skal 2 km væk fra min lejlighed for at komme til andet end huse/lejligheder og bare by byggeri generelt (:
    - Hvilket er noget vi aldrig har skulle før, derfor er jeg tvivl.


  • #31   10. feb 2015 Danielle - Ja herinde er nogle folk åbenbart gode til at læse ting der IKKE står, i stedet for at læse det der rent faktisk står. Men jer om det.

  • #32   10. feb 2015 Birgitta - Mange tak for svaret (: Det har vi os talt om, eventuelt at gøre så han måske er hos mine forældre i hverdage, og er hos mig i ferier, når Ziva er i løb og sådan, hvis han ikke fungerer her på daglig basis (:

    Nu må vi se. Jeg skal bare være hjemme og skrive opgave hele denne uge og næste så indtil videre henter jeg ham i morgen og ser hvad han siger til at være hos mig mens jeg er hjemme (:


  • #33   10. feb 2015 Så ville jeg simpelthen kigge på min hund og overveje, om han kunne vænne sig til det. Kan du tilbyde lige så meget, som dine forældre kan? Lad være med at tænke på, at de har have hvor han kan komme ud, når han vil - det er fedt og rart, ja, men i bund og grund ikke nødvendigt, hvis du er god til at stimulere ham nok mentalt smiley

    Så hvis man går ud fra, at hele "aktiverings-delen" er i orden, at han får lige så meget fysisk og mental aktivering som han gør hos dine forældre, så går det eneste spørgsmål vel bare på, om han kan tilvænne sig. Og det finder du vel kun ud af ved at prøve, hvis du er tvivl smiley


  • #34   10. feb 2015 Fünke - Ja, jeg tænker du har ret (: Vi må prøve ad og se.

  • #35   10. feb 2015 At du ikke har have kan være en fordel for både dig og hund. I kommer begge ud og ser nye ting smiley

  • #36   10. feb 2015 Beltane - Ja det er selvfølgelig os en måde at se det på (:

    Jeg har i hvert fald besluttet mig for at prøve og se hvordan det vil gå. Jeg savner ham mere end noget andet, og mine forældre støtter mig synes det er en fin idé.


  • #38   10. feb 2015 Jeg har - i forbindelse med jeg blev alene- boet på samme plads med 3 hunde og 2 katte. Jeg havde så en mikromatisk have. Men det kommer an på hvad man gør af aktivering for om det er rimeligt eller ej. Når det så er sagt: så virker det , på mig, som at du har taget beslutningen og bare vil have folk her til at fortælle dig at det er ok.

    Men kan ikke se hvad problemet er når dine forældre er klar til at tage ham...


  • #40   10. feb 2015 Zarah - Det passer så ikke. 1. Jeg har ikke behov for accept herinde fra, det får jeg aldrig alligevel, da nogle folk elsker at skyde mig ned ligemeget hvad jeg skriver om herinde. Hvilket er grunden til jeg stort set aldrig er her mere.

    2. Jeg er først lige flyttet. Fik nøglerne mellem jul og nytår, men jeg er altså først lige flyttet herud, og jeg kunne aldrig drømme om at tage Meeko ud i flytterod, så min plan var hele tiden at vente til lejligheden var på plads.

    3. Som sagt henter jeg ham i morgen og ser hvordan det går. For mit hjerte vil helst at han er her, og tror det vil være godt for mig at få nogle positive oplevelser med ham.

    4. Det aller vigtigste for mig er HANS trivsel. Hvis han har det godt nok her, og virker glad så bliver jeg lykkelig, men hvis jeg kan se/høre han er utryg eller andet så er det jo ikke optimalt når jeg ved han kan have det skønt hos mine forældre.

    Jeg er med på at få hund er et egoistisk valg, men når man har fået den må man os tænke på dens bedste og ikke en selv.


  • #44   10. feb 2015 C F - Tak fordi du i det mindste skriver det på en pæn måde. Men jeg forstår det altså ikke. Jeg forstår ikke hvorfor det er folk mener jeg ikke vil have ham. Han er den eneste grund til jeg stadig står op. Jeg var gået hardcore ned hvis jeg ikke havde haft Meeko i mit liv i de 2 år jeg har haft det, og herude hvor jeg er nu, er jeg nået og blive virkelig deprimeret af at være alene. Jeg sidder og kigger på billeder af ham hver dag, og savner ham.

    Nu er der så os folk der synes jeg skal lade ham blive hvor han er da det vil være en forringelse af hans liv at flytte hertil.

    Men altså jeg forstår det ikke, og det gør mig enormt ondt at folk tror/mener jeg ikke vil ham, for sådan ser jeg ikke selv på det.

    Minion - Det ville have været aktuelt i de perioder hvor jeg måske skulle passe Zoey og Meeko samtidigt, hvis ikke han skulle bo her. Hvilket jeg stadig er i tvivl om. Har altså ikke boet i min lejlighed meget længere end 2 uger pt.


  • #47   10. feb 2015 Tak for dit svar Skrigehunden. Det altid rart at se det fra andres øjne os (:

  • #49   10. feb 2015 Altså jeg må erklærer mig enig med flere herinde. Og nej, det er ikke ondt ment. Overhovedet. Da jeg så tråden her fra dig, der blev jeg ikke overrasket.
    Jeg selv har boet i lejlighed på anden sal midt i byen med min hund. Og nu bor jeg i eget hus med mine hunde. Mine hunde trivedes hvor jeg er. Om vi så boede ude på badeværelset. Jeg kan ikke sige at de havde det bedre/dårligere det ene sted. Det er plus og minus ved det hele.
    Jeg syntes det er meget forkert at gå af med sin hund på så tyndt et grundlag som du stiller op her. Men ærlig talt, hvis ikke du ønsker at beholde Meeko (Lad nu være med at gå amok på mig!) så syntes jeg du skal lade ham blive ved dine forældre og så tage beslutningen en gang for alle.


  • #50   10. feb 2015 Jeg har boet på 39 kvm, m. 3 goldenhanner. De havde et herligt liv. Så det med at det vil forringe hans liv er noget vås, efter MIN mening. Hvis du gider ham, så tager du ham med. Hvis du ikke gider ham, så lader du ham blive.

  • #51   10. feb 2015 Kan simpelthen hen ikke forstå hvorfor hunden skulle have det bedre hos forældrene.. Bare fordi der er have, anden hund og kat... Den kan da have det lige så godt i lejlighed alene med Anya...

  • #52   10. feb 2015 Jeg fornemmer du vil Mekko det bedste og du lige nu er i tvivl om , er det hos dig eller dine forældre. Jeg vil tage ham med og prøve om det ikke går fint hos dig, du er jo heldig at du har dine forældre hvis det ikke går.

  • #53   10. feb 2015 Et halvt år før jeg flyttede hjemmefra med Felix oprettede jeg en lignende tråd herinde fordi jeg selv var i tvivl om han sku med eller blive hos mine forældre. Mener at en del synes jeg sku lade ham blive men endte jo som sagt med at ta ham med og det har jeg aldrig fortrudt! Tværtimod har Felix og jeg fået et tættere bånd sammen og startede til agility med ham efter jeg var flyttet. Han nyder stadig at komme hjem og besøge mine forældre men når vi engang imellem har passet deres gamle hund som Felix boede sammen med dengang, så virker Felix ligeglad og uinteresseret i ham.
    Hvor imod når det kun er ham så er det ham der får opmærksomheden, ham der bliver puttet med osv.
    Nu ved jeg godt Felix og Meeko ikk er ens. Felix har aldrig haft problemer med at være alene så der kan være forskel der men synes stadig du skal give det en chance.

    Derudover bor min kæreste og jeg i hus med have men her om vinteren bruger vi slet ikk haven. Der er vi ude at gå tur smiley


  • #54   10. feb 2015 Jeg ville aldrig være i tvivl. selvfølgelig skulle mine hunde være hos mig.

    Jeg ville sørge for at DET blev den bedste tilværelse for dem. 20 eller 200 kvm. for mig er det ligegyldigt.


  • #55   10. feb 2015 handler om hvorvidt du vil ofre noget på han falder til og får det godt.

  • #56   10. feb 2015 Tak for alle svarene (:

    Lige nu er planen at jeg henter ham i morgen, også må vi se hvordan det går. Jeg skal nok gøre mit for at det går så godt som muligt. Også håber vi på det bedste smiley


  • #58   10. feb 2015 minion - tak for svaret, skrevet på en pæn måde (:

  • #59   10. feb 2015 Jeg er enig med Minion. Jeg syntes også hellere du skal være ærlig. Også overfor dig selv.

  • #60   10. feb 2015 Har kun skimmet de fleste svar.

    men tænker du også skal koncentrere dig om uddannelse hvis jeg husker ret...

    Jeg ville lade ham være hos dine forældre, det lyder til han har det godt og trives. Ville ikke flytte ham igen.


  • #61   10. feb 2015 Hvis det er fordi du ikke vil være alene, hvad med et mindre dyr der ikke kræver så meget?

  • #64   10. feb 2015 Jeg har ikke læst alle indlæg
    Men jeg tror du higer efter, at få at vide, at det er ok ,at den bliver hos dine forældre
    Jeg vil mene, at du skulle lade din hund blive hos dine forældre .Jeg tror på du selv syntes, den har det bedre der, end hvad du kan tilbyde den
    Hvad syntes du selv ? smiley


  • #65   10. feb 2015 Anya tag ham med dig... Jeg har selv set jeres kærlighed til hinanden, tag ham med, du har brug for ham, og han har brug for dig... I er bestemt for hinanden, i kan ikke undvære hinanden...

  • #66   10. feb 2015 Tak Natascha :') Det var pænt skrevet.

    Og tak for svarende alle jer andre.
    - Mit hjerte siger jeg er nød til at prøve det, for jeg savner inderligt.


  • #70   10. feb 2015 Her er hundene også bare taget med i første læs. Da vi flyttede første gang med Ozzy, der sov vi i den nye lejlighed natten før alt andet end sengen skulle flyttes, og der blev jeg så i den nye lejlighed med Ozzy og lavede frokost til hjælperne, dengang var Ozzy endda kun en lille hvalp på 5 måneder.

    Da vi flyttede herud hvor vi bor nu, der var hundene lukket ude i køkkenet i den gamle lejlighed, mens vi slæbte alt ned i lastbilen. Og så forlod vi alle lejligheden sammen, og kørte ud til det nye sted med flyttelæsset. Og så blev jeg ellers bedt om at pille snitterne fra flyttekasserne, og bare koncentrere mig om hundene smiley


  • #71   10. feb 2015 Altså, nu kender jeg ikke til dine tidligere tråde som folk snakker om.
    Men jeg må indrømme at jeg faktisk godt kan forstå at du bliver lidt i tvivl. Jeg fik Santos sammen med min eks, hvor vi boede i mega hus med mega have. Vi slog op og jeg fandt et lille rækkehus på 46 kvadratmeter med en have der ikke er større end at han bare lige kan gå ud og ind. Jeg var sku også rigtig meget i tvivl om Santos, som er en 40 kg's schæferblanding med høj energi, ville kunne vænne sig til det. Men men men, selvfølgelig kunne han det. Som de andre siger, hunde er gode til at tilpasse sig og jeg ville alligevel aldrig kunne forlade min hund smiley
    Jeg ville helt klart tage ham med, og se hvordan det fungere - og hvis det er helt galt, er det vel ikke værre end at han kan komme hen til dine forældre igen smiley


  • #72   10. feb 2015 Kan altså ikke forstå hvad der skulle være galt. hvis man får det til at fungerer, fungerer det vel.

    handler om at gøre hunden tilpas. brug tid på og med den.

    selvfølgelig vil meeko få det lige så godt ved dig hvis du vil ham.


  • #75   10. feb 2015 Maiken - Jeg kan godt forstå hvad du siger. Jeg vil så bare vende den om at sige jeg elsker Meeko så meget, at jeg vil HANS bedste, OGSÅ selvom det ikke nødvendigvis er med mig.

    En anden ting omkring det, er jo at Meeko ikke kan lide transport. Han savler helt ekstremt og bliver lettere utilpas. Og uanset hvad, så ville han jo skulle mere med transport hvis han bor hos mig end hvis han bor hos mine forældre. (:


  • #78   11. feb 2015 Jeg ser absolut intet galt i at gøre et valg for hundens bedste! Og måske du om få år får en kæreste/veninde at bo med som kan dele Meeko med dig eller du får et arbejde/elevstilling med mulighed for at tage Meeko med eller lign.

    Men afhængig af din tid og hvilke muligheder du har for at aktivere ham, så tror jeg han kunne have det lige så fint hos dig, men vi kender ham jo ikke som du gør! Så du ved bedst smiley


  • #79   11. feb 2015 Mike - Mere transport er jo fordi jeg tit tager hjem til mine forældre i weekenderne, eller hvis vi skal til træning eller noget i den stil.

    Hos mine forældre bliver han kun transporteret når han skal til dyrlægen (:


  • #81   11. feb 2015 Hvis du nu lod Meeko blive hos dine forældre, ville din boligsituation så afholde dig fra at anskaffe dig en ny hund??
    Hvis du er i tvivl om svaret på det spørgsmål, så handler det her mere om din "indstilling" til Meeko end det gør om dine boligforhold..

    Jeg tror det er vigtigt at tænke en smule over om ikke Meeko vil have det som blommen i et æg uanset boligforhold, hvis hans ejer virkelig vil ham og dermed arbejder aktivt på at tilgodese hans behov.

    Jeg vil endnu en gang opfordre dig til at være en smule realistisk og bruge lidt tid på at tænke over dine motiver/årsager i det her.

    Personligt kunne det rage mig langsomt hvis du proklamerede at Meeko ikke er blevet den hund du drømte om da du købte ham og at det derfor er bedst for jer begge 2 at han bliver hos dine forældre..! HVIS det da vel og mærke IKKE indebar at du fluks strøg ud og begyndte at drømme om ny hund..

    Mange af dine tidligere tråde har båret præg af at du var et sted i dit liv, som gjorde det svært for dig at tænke rationelt og forholde dig kritisk til dine tanker og jeg tænker at du muligvis stadigvæk befinder dig i en overgangsfase, som påvirker dig lidt i samme retning..

    Tilllykke med lejligheden og dit "nye" liv.. Sejt gået ..!!! Håber det at få Meeko hjem igen giver dig - og ham, den nærhed der skal til for at du om 14 dage skriver i den her tråd at alle dine bekymringer var tossede og at du da slet ikke kan undvære det lille pus smiley


  • #82   11. feb 2015 Jeg er enig. Jeg syntes det er "fair nok", forstå mig ret at give afkald på hunden hvis man ikke gider den, så længe man ikke farer ud og køber en ny. Og det kunne jeg godt frygte lidt ville ske. Og nej, det er stadig ikke ondt ment.

  • #83   11. feb 2015 Turbo - Jeg kan godt se hvad du mener.

    Jeg tænker at hvis Meeko ender med at blive hos mine forældre eller at vi laver en dele ordning om at jeg har ham i ferier og de har ham i hverdage. Så kunne jeg ikke finde på at gå ud og anskaffe mig en ny hund efter 14 dage, så kunne jeg jo ligeså godt have beholdt Zoey.

    Jeg forstår godt hvor i kan få tanken fra, hvis jeg skal være så objektiv så muligt. Men jeg ved også med mig selv at jeg ikke kan overskue en hundehvalp på den måde pt. Det fandt jeg ud af med Zoey, da jeg endte med at passe hende mere end hvad aftalen var først.

    Jeg føler heller en lyst til at få en ny hund. Så i tilfælde af at han ikke ender med at bo her, men hos mine forældre så vil jeg bare fokuserer på mig selv, og gøre de ting jeg godt vil have godt. Som mere selvværd, selvtillid og vægttab. Men én ting af gangen. Foreløbigt er jeg flyttet og overskuer min skole nogenlunde.


  • #84   11. feb 2015 Dejligt du ikke farer i flint, for det ER virkelig ikke ondt ment. Men bare sådan jeg tænker omkring det hele smiley

  • #85   11. feb 2015 Når du er så ofte ved dine forældre, og også tager ham til træning derfra, så synes jeg det er den bedste beslutning at han bliver der og du fokuserer mere på dig selv, din udvikling og uddannelse, det lyder jo til du stadig har en fin og god kontakt til ham.

  • #86   11. feb 2015 Nu som - Jeg ved godt det ikke ER ondt ment, men nogle gange når ting bliver FOR offensivt skreven som f.eks. Venges startede med, så sårede det mig nok til at jeg tager det personligt og som noget der er ondt sagt.

    Ved godt det er fordi jeg er skrøbelig men altså jeg arbejder på det, men 1 ting af gangen (:


  • #88   12. feb 2015 Det ved jeg godt. Jeg tror også løsningen for Meeko og dig er at han bor hos dine forældre. smiley

  • #89   15. feb 2015 Har haft en ung dobberman-bladning som har et højt aktivitetsnivu. Vi boede hos min forældre, hvor han primært var hos mig på mit værelse, men vi havde også skoven og haven at boltre os i. Da jeg flyttede i lejlighed, tog jeg ham med, og så måtte jeg jo se hvordan det gik.
    Det var der ingen problemer med overhovedet. smiley
    Aktivitets legetøj, gå ture, træning og lidt leg - han hyggede sig! smiley
    Og skulle jeg noget i i længere tid, hvor han ikke kunne være med, kunne han være hos mine forældre, hvor man også hyggede sig.

    Forsøg da at tage Meeko med, og se hvordan det går. Det vil jeg mene. smiley


  • #90   16. feb 2015 Jeg har engang stået i den situation. Der kom min ene hund til mine forældre. Og for hans skyld flyttede jeg ham ikke igen. og han fik det bedste hundeliv som jeg ikke kunne give ham på det tidspunkt, men jeg klapper da mig selv på skulderen at jeg nok har været med til at give ham en god start. han blev da 20 år og 2 mdr og 12 dage. Han flyttede til mine forældre som en ældre herre på 16 år. Det ville enten være det eller at han blev aflivet. Og han havde jo altid elsket min far. Men han blev min fars nussemus, som jeg vidste og de 2 ældre fyre hvoraf ingen er her mere havde nogle hyggeår. Så det vil gøre ondt hvis man vælger at lade hunden være, hvor den er, men når man så stadig kan snakke med den og ved den har det som en konge er det ikke så slemt for en selv heller. Og jeg kan godt forstå det er et hårdt valg. Men husk hunden elsker dig jo uanset om den bor hos dig eller hos dine forældre. Og jeg har ikke læst nogle af dine andre tråde men kan da høre du holder af din hund. Men det er sommetider man må slippe hvad man elsker for at gøre det bedste.
    Knus


  • Jonna T
    Jonna T Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #91   16. feb 2015 Som jeg læser dit spørgsmål har du besluttet dig, du sætter fokus på hvor det efter din mening er bedst at være, for din hund smiley Det er dit ansvar at tage beslutningen og ja, desværre kan vi andre ikke råde dig. Sæt en deadline på din beslutning og overbevis dig selv om at din beslutning er det bedste for jer begge to

  • #92   16. mar 2015 OPDATERING:

    Nu har jeg forsøgt at have Meeko i knap en måned hos mig, og det virker bare ikke optimalt. Det er super godt de dage jeg går hjemme, og ikke kæmper med mine lektier, men dage hvor jeg enten er nød til at tage i skole eller er nød til at dedikerer noget seriøs tid til mine lektier, eller bare gerne lige vil sidde ved min computer lidt, der er tydeligt at se på ham at han bare ikke føler sig ligeså tilpas her som han gør ved mine forældre hvor Ziva og Bailey også bor.

    Jeg overvejede kort at skaffe en kat, men det synes jeg bare er et sidespor at ende ude på, at anskaffe en kat for at han føler sig mere tilpas.

    Meeko har aldrig været ene dyr i huset. Da vi købte ham havde vi en kat som han blev enormt knyttet til, de legede sammen og sov sammen og var bare meget glade for hinanden, derefter kom vi til mine forældre som har både kat og hund, og det er tydeligt at mærke både på Ziva og Meeko at de har det bedre sammen end hver for sig.

    Så min mor og jeg er nået frem til at jeg har ham i ferier og hendes løbetidsperioder, men generelt skal han bo hos dem for det er sådan de har det bedst.

    Folk herinde der siger det er nemt bare at tage hunden med uden problemer eller at jeg i bund og grund bare ikke vil have det til at fungerer, bedes lade være med at kommenterer på dette, for jeg orker faktisk ikke diskuterer det.

    Beslutningen har taget enormt hårdt på mig, og jeg ELSKER Meeko af hele mit hjerte men jeg kan mærke på ham at han egner sig ikke til at være enehund/enedyr konstant, og det er hans velbefindende der betyder mest for mig. Det har taget enormt hårdt på min psyke at erkende dette, sammen med andre ting i min skole, så nej det er ikke fordi det er NEMT at tage dette valg, men det er nødvendigt for hans velbefindende.

    Heldigvis har jeg påskeferie om 2 uger hvor jeg skal have færdiggjort min lejlighed og skal have noget seriøs kvalitetstid med mit smukke dyr smiley


  • #93   16. mar 2015 Jeg kan godt forstå du syntes det er svært
    Men jeg syntes ,for jer begge, at det er det rigtige valg du har valgt smiley


  • #95   16. mar 2015 Tak Inger. Det er super svært men føler det er rigtigt for ham og det er vigtigst for mig smiley

  • #97   16. mar 2015 Ja og når du syntes, det er det bedste for ham ,vil det heller ikke føles så svært med tiden Og han bliver jo også i dit liv smiley

  • #98   16. mar 2015 Isabelle - Tak (:

    Inger - Det er helt klart en ting som er meget overvejet og lige dét at det er mine forældre gør jo at det er nemmere at leve med, fordi jeg er altid velkommen der, og kan se ham og låne ham når jeg har lyst smiley


  • #99   17. mar 2015 Du har gjort det eneste fornuftige efter min mening, nemlig prøvet det af og taget en beslutning ud fra det. Jeg er sikker på, at det ikke har været nemt, men heldigvis giver du jo ikke helt slip på ham.

  • #101   17. mar 2015 Winnie - Jeg skal ikke ud og have flere hunde, af flere grunde.

    1. Jeg synes ikke jeg kan forsvarer det overfor Meeko.
    2. Meeko fylder for meget for mig. Han er mit valg også selvom han ikke kan bo her i hverdagene.
    3. Jeg har ingen lyst til hundehvalp.

    Jeg har tænkt mig at fokuserer på mig selv, at få ændret nogle ting jeg gerne vil have ændret i mit liv, som min kost og kondition, at blive glad for mig selv. Og selvom det unægteligt er SUPER kedeligt at gå tur alene, så er det bare sådan det er nød til at være pt.

    Jeg har tænkt mig derudover at udstille Meeko for hyggens skyld og få det bedste ud af det her som jeg kan.

    Jeg har dog overvejet at få mit et akvarie xD Fordi fisk er levende så det skaber noget levende i min lejlighed

    Jeg savner enormt meget selskab fra et dyr men altså, jeg tager så tit ud i weekenderne at det hverken kan betale sig at for mig at få kat, kanin eller andre smådyr, og jeg har heller aldrig været mega vild med gnavere

    Har overvejet om jeg kunne gå til agility med Meeko selvom han bor hos mine forældre, men det ville jo kræve at jeg tager til dem hver weekend, så lige pt er det noget jeg taler med min mor om (:


  • #102   17. mar 2015 Så flot. Du forsøgte og valgte det bedste for din hund. Jeg ved hvad det kræver, at gå af med noget man elsker højt. Men når man kan se det er det bedste er det ikke så slemt. Og det ville jo være værre hvis man slet ikke kunne se hunden. Og tænk når du så ringer så får du garanteret at vide du kan bare hente møghunden fordi nu har de gravet præmieroserne op eller badet i koikarpedammen smiley

  • #103   17. mar 2015 Susanne - Haha xD Min mor er heldigvis ikke så meget havemenneske, men de elsker ham ligeså meget som jeg gør, så det gør det lidt nemmere fordi jeg jo ved at han har det godt og at jeg altid kan få lov at se ham og alt sådan smiley

  • #105   17. mar 2015 Hvor henne af Finkaninus? (:

Kommentér på:
Hvad ville i gøre? (Hund + boligforhold)

Annonce