{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Ville du gøre det? {{forumTopicSubject}}

I min kæmpe søgen efter et lille nyt familiemedlem - og hvordan jeg kan give hende den bedste start i det nye hjem - har jeg været det meste af internettet rundt. Hyppigt forekommende sætninger, som optræder i søgningen efter en lille hvalp er "husk, at hvalpen også bliver voksen, og tiden går stærkt. Det er derfor vigtigt, at er den voksne hund du skal "forelske" dig i". Dette leder mig således frem til følgende spørgsmål:

Hvis der fandtes en sprøjte - eller for den sags skyld et andet middel - som kunne sørge for, at din hund aldrig ville vokse fra sit hvalpe udseende, ville du så benytte den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville du gøre det?
  • #2   3. mar 2015 Nej smiley min hvalp er kær...men det er den voksne hund, vores relation og samarbejde der interesserer mig mest smiley det bånd man opbygger og at se hans udvikling....

    Det ville ikke ske hvis han blev ved med at være lille smiley


  • #3   3. mar 2015 Nej det ville jeg ikke, men jeg ville gerne give ham en sprøjte så han aldrig døde, ikke før jeg skulle dø i hvert fald, men kun hvis det betød et godt og raskt liv sammen med mig ;)<3

    Jeg elsker mine hunde ligesom de er. Og jeg nyder virkelig at se udviklingen fra hvalp til voksen, det er så fantastisk.


  • #5   3. mar 2015 Nej.
    Jeg elsker mine to gamle tæver på 8 og 10 år. Ville aldrig i livet bytte dem for noget.

    Hvalpe er søde ja, men det er ikke noget særligt for mig. Ser jeg billeder af et hvalpekuld smider jeg oftest en kommentar på morhunden, at hun er fin, ser sød ud eller andet.


  • #7   3. mar 2015 Nej for pokker -det er da den voksne hund der er rar at leve sammen med. Hvalpe er søde og kære at se på, men de er da et helvede at leve sammen med (sagt med et smil på læben smiley )
    De er sjældent helt renlige, de ødelægger ting, de er endnu ikke velopdragne eller veltrænede osv.

    Så det er da den voksne hund som er den jeg gerne vil have -hvalpestadiet er bare et nødvendigt onde (indsæt selv en serie passende smiley'er) man er nødt til at finde sig i, medmindre man da gør som jeg har gjort indtil videre, og anskaffet voksne hunde


  • #9   3. mar 2015 Alle hvalpe er søde
    Men voksne hunde og især de helt gamle gråskæggede har noget helt specielt
    Så nej det ville jeg ikke
    Jeg synes hver alder har sin charme


  • #10   3. mar 2015 Kia måtte godt have beholdt hvalpeudseendet igennem hele lømmelalderen :o) Det var en periode hvor hun virkelig kunne have brugt, at ligne en hvalp, når der skulle uddeles møgfald for al den ballade hun gik og lavede :o)
    Så ville hun nok have været sværere at blive irriteret på :o)

    Men ellers er jeg enig med de andre :o)

    Hver dag minder det tiltagende grå skæg mig om, at hun kun er her i kort tid og det er om at få det bedste ud af hver dag vi har sammen :o)


  • #14   3. mar 2015 Jeg er heller ikke værd at have på hvalpebesøg, for jeg har mere travlt med at snakke med tæven smiley

  • #18   3. mar 2015 Rynke: Kias mule begyndte at blive grå inden hun var 2 år :o) Det er først her hvor hun er ved at nærme sig de 8, at jeg indimellem kan mærke den der knugen i maven over, at hun jo nok ikke er her for evigt ...

    Men når hun er i sit es og har strålende glade øjne, og tungen hængende kækt ud af munden, kan man knap skimte hendes grå mule, og hun ligner en unghund igen :o)

    Min gamle hund blev 16 år og der kan man tale om at være grå :o) Hun var oprindeligt sort men de sidste år havde hun helt hvid/grå øjenbryn og og mule :o) Hun var såå skøn til det sidste :o)

    De første 2 år med Kia var ikke de sjoveste år, for nogen af os ... Men fra hun blev voksen af har hun været den fantastiske hund som jeg drømte om.

    Det er de 2 års hårdt arbejde værd forhåbentligt at have en 10+ gode år på den anden side :o)

    Jeg ser det ofte som, at man viser om man er egnet til at have hund udfra hvordan og om, man kommer igennem de første 2 år.

    Det er jo desværre her hovedparten af alle hunde omplaceres x mange :o(

    Jeg er ikke egnet til at have hvalp igen, tror jeg.

    Så næste gang må det blive en voksen hund som ikke har alt for meget med i bagagen. Dem findes der jo heldigvis for mig, også en del af derude.


  • #21   3. mar 2015 Patte: Spørgsmålet var udelukkende ment kun som værende udseendet, således hundens mentalitet ville udvikle sig som på normalvis - således man ville ende ud med et voksent sind i en hvalps krop.

    Rynkedyret: Jeg må indrømme, at jeg er lidt fristet til at lege Rasmus-modsat, bare for at vi alle sammen ikke synes at mene det samme. Jeg må imidlertid hoppe med på nej-vognen, og sige, at jeg heller ikke kunne finde på at beholde min hund i sin hvalpekrop. Uagtet at hvalpene er lækre og slet ikke til at stå for, så ville jeg ikke gøre det, da jeg også - som i andre kommer ind på - synes det er en fornøjelse, at se dem vokse og udvikle sig, og så er de voksne også mindst ligeså lækre smiley


  • #23   3. mar 2015 Nej.
    Hvalpe er det mest bedårende, der findes, men som med min egen, så er han gået fra at være en lille bitte tyk klump til at være en super flot hund. Han er ganske enkelt smuk og det ville jeg ikke bytte for hvalpe looket.


  • #24   3. mar 2015 Både Rosa og Lucky er/var det allermest nuttede i hele verden som hvalpe, men jeg ville nu blive lidt ked af aldrig at opleve Lucky som han er nu..
    Årh får helt tåre i øjnene, men jeg elsker ham simpelthen bare så højt.
    Og hvis vi lige ser bort fra at Rosa er så ekstremt lille at jeg ville hade at have hende sådan for altid, fordi det er et bøvl specielt i forhold til Lucky, så ville jeg ikke gå glip af at se hende vokse op og blive den smukke voksne hund som hun med garanti bliver.

    Jeg vil slet ikke tænke på at de en dag begge er væk, jeg kan slet ikke klare det. Rosa er stadig så ny at tanken ikke er SÅ skræmmende, men Lucky ved jeg virkelig ikke hvordan jeg nogensinde skal leve uden og jeg er trods alt 28 år når han er 10 år..
    Hvis jeg kunne rejse tilbage i tiden gjorde jeg det og oplevede og nød hvert eneste sekund med ham igen.

    Nu skal jeg altså i seng, kan ikke klare alle de tanker, åh altså. smiley


  • #26   3. mar 2015 Jeg er overbevist om, at hvalpe kun ser SÅ søde ud for at sørge for at de overlever og du ikke kværker dem, inden de når at blive voksne

  • #29   3. mar 2015 En hvalp forelsker man sig i, men en voksen hund elsker man smiley Jeg er glad for at mine to er voksne, den ældste er i hvert fald, men den lille er "kun" 2 år, og ind imellem har han utrolig svært ved at være voksen smiley men det kommer...tror jeg nok.

  • #30   3. mar 2015 Nej, det ville jeg ikke - der er jo netop noget specielt ved hvalpeudseendet fordi de vokser op smiley

  • #31   3. mar 2015 Jeg er også typen som syntes at alle dyr er dejlige også baby"Rynkedyr ;-)" smiley Hihihi.. Men jeg kan nu også bedst li` at følge deres opvækst, og se hvor smukke de bliver/er som udvoksede. Jeg har altid anskaffet voksne hunde når der har været et "tomrum" i mine flokke, når så jeg har en el.flere voksne, så tar jeg igen imod hvalpe, da de voksne er perfekte til at opdrage de nye små, så slipper jeg nemlig for "besværet" med at gøre dem renlige og komme når man kalder, for alt det lærer de af de voksne hunde.

    Self. kan jeg få hvalpekuller ligesom de fleste andre hundeelskere, men det er aldrig så "slemt" at jeg kunne finde på at bibeholde hvalpe-udseendet.
    Jeg elsker at se på mine 2 grå-mulede piger, de har en slags klogskab i øjnene som man ikke finder i yngre hundes øjne. smiley


  • #32   3. mar 2015 Nej smiley

  • #33   3. mar 2015 Nej, jeg har haft hvalp nogle gange, og må blankt indrømme at jeg har måtte kaste håndklædet i ringen, jeg bliver alt for hurtigt stresset af en hvalp og til sidst er det bare ikke godt for hverken mig eller hunden. Det har taget mig lang tid at finde ud af det, og endnu længere tid at indrømme det. Jeg ELSKER hvalpe, elsker det med at man starter med at blankt stykke papir og som man kan "forme" (inden for rimlighedens grænser) jeg elsker deres gåpåmod og deres "afhængighed" af deres familie på godt og ondt. Men de er oftes MEGET aktive, de vil ud og opleve verden, de skal have lært diverse regler osv.

    Det er et hårdt job, og som skrevet har det været svært for mig at komme dertil.

    Jeg dur ikke som hvalpe ejer.

    Robin er 5 år, hans eneste "brist" er at han trækker og enormt gerne vil jage alt der bevæger sig og lege med alle bedre hunde når vi er ude.

    Det træner vi på, men ellers er han ret perfekt, rolig indenfor, laver ikke ballade. Bider ikke i ting han ikke må bide i. Lystre det meste af tiden (når jagtinstinktet slår ind bliver han døv) jeg har endnu ikke været stresset over ham.

    Jeg fungere bare bedre med en voksen hund hvor hvalpenykkerne er væk og hjernen ikke er helt kulret smiley

    (Håber det gav mening det jeg skrev)


  • #36   3. mar 2015 Nej smiley

  • #37   3. mar 2015 Niks. Kan ikke vente til han bliver rigtig voksen jo han er da sød og nuttet osv. Meen jeg vil gerne have en stor han ikke en lille prut ;D

  • #38   3. mar 2015 Nope har aldrig ønsket at hunden skulle forblive en lille hvalp; det er jo den voksne hund jeg har valgt! Og ville jeg have en lille nuttet hund så havde jeg købt en lille nuttet race smiley

  • #40   3. mar 2015 Hvad dælen skal jeg med en miniature rottweiler på IPO banen?? hehehe

    Nej, jeg ville aldrig gøre det.

    Og jeg ELSKER det voksne udseende og udtryk hos en rottweiler (og for den sags skyld også min kvabsede lab blanding)


  • #42   3. mar 2015 Nej, jeg foretrækker voksne hunde fremfor hvalpe smiley Hvalpe er skønne, og jeg nyder den tid, de er små, men jeg går også og glæder mig, til de bliver voksne, i al den tid de er små smiley

  • #44   3. mar 2015 Nej ...

    hver alder deres charme både mht. sind og skind ...

    vil så lige sige at min yngste af en eller anden årsag stadig har et hvalpet look, specielt i visse situationer ... selvom hun nu er 3½ år ....


Kommentér på:
Ville du gøre det?

Annonce