{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Valg af køn ? {{forumTopicSubject}}

Hej menneskefolk og hundepoter .

Har en veninde , der ønsker sig en fransk bulldog og som har sat sig ind i racen osv . Hun er dog i tvivl om en ting , og det er her I kommer ind i billedet ! smiley

Hvilket køn ville i anbefale hun købte ? Både med hensyn til temperament , omgang med andre hunde osv . Hvilken fordele og ulemper er der ?

Potedask og High five herfra smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af køn ?
  • #1   4. maj 2015 Det er vist meget en smagssag. Jeg foretrækker helt klart hanhunde

  • #2   4. maj 2015 Det er en smagssag
    Jeg er helt sikkert mest til hanhunde og har 3 af dem smiley


  • #3   4. maj 2015 Altså hun er også mest til han hunde , da hun ikke rigtig gider løbetid , men så der en der har sagt , at hun skal tage en tæve , så nu er hun ludt i tvivl og vil høre andres/fleres mening smiley

  • #5   4. maj 2015 Jeg har altid haft tæver. Foretrækker at kønsdriften er begrænset til løbetiderne. Det skal så siges at mine tæver aldrig har haft bøvl med løbetider. Ingen ændring i temperament, ingen efterfølgende falsk drægtighed. Min første tæve blødte normalt under løbetiderne, Lia har hvide løbetider, så mit største problem med hende er at opdage når hun er i løbetid.

    Herudover foretrækker jeg tævens temperament i forhold til andre hunde, men det er helt afgjort en smagssag.


  • #6   4. maj 2015 Foretrækker klart også tæver, ville ikke kunne udholde den konstante strinten, potentiel egenkønsaggresion (som jo trods alt oftest er et problem ved hanner), og ja, især ikke hannernes kønsdrift, a.k.a. konstante humpen.. (ja, jeg har helt klart dårlig erfaring med hannerne i mit område, det er helt klart mere reglen end undtagelsen at de ikke humper løs på alt og alle, ignorerer andre hundes irettesættelser etc...)

    Derudover kan jeg bedre lide den "umpf" en tæve har, hanner er ærlig talt ofte nogle krystere, når det kommer til stykket smiley


  • #7   4. maj 2015 Jeg er indtil nu mest til hanhunde, men jeg ved at jeg bliver "nød til" at have tæver i fremtiden, da kæresten vil have en han sbt, og de er kendt for at være egetkøns aggressive, så vi kommer til at have en han og 1-3 tæver i fremtiden hvis alt går som planlagt.
    Pt har vi en han og en tæve, men Rosa er jo stadig bare en hvalp. Men indtil nu mærker jeg egentligt ikke den store forskel på de to kønsmæssigt.

    Så ja lige ved fransk bulldog vil jeg også sige at det er en smagssag.
    Og vil hun gerne have en tæve, men ikke løbetid er der jo intet i vejen for at sterilisere, der er jo nogle sundhedsmæssige gevinster ved det.


  • #8   4. maj 2015 Er klart til tæver ... gider heller ikke hannernes kønsdrift, der er i "løb" hver gang en tæve er det i nærheden, mens en tæve er det 2 x årligt ...
    Har aldrig ment løbetiderne var en belastning, men har dog steriliseret de 2 jeg har nu af flere årsager ... vi rejser med dem, går gerne i hundeskov, hvor jeg så skulle være væk flere måneder om året, og så har jeg valgt det for at få de helbredsmæssige gevinster med er er når man steriliserer .... at der så ingen løbetider er er så en yderligere bonus ...


  • #9   4. maj 2015 Jeg er mest til hanhunde. Jeg er opvokset med både han og tæve og har selv en hanhund nu. Egentlig mest valgt for at undgå løbetid.

    Det eneste problem jeg oplever ved ham jeg har nu, er hvis vi omgås tæt med tæver i løb og det gør vi ikke. Jeg mærker intet til det på gåtur og tæverne i familien er alligevel steriliseret.


  • #10   4. maj 2015 Jeg foretrækker tæver. Jeg vil hellere løbetid 2 gange om året i 3 uger end en gang i 365 dage (hanhunde) smiley Og jeg har haft begge dele.

    + jeg elsker "den lille forskel" i bla. tilknytning til familien osv.


  • #11   4. maj 2015 Jeg har hanhund nu. Og han bliver den sidste hanhund, jeg er helt klar til tæver, har haft to tæver før ham.. Og synes løbetiden er en lille ting i forhold til forhudsbetændelse og nu har min 7-9-13 aldrig markeret indenfor. Min er kemisk kasteret da jeg ikke gider, ham og hans damer smiley

  • #12   4. maj 2015 Vi har også kun haft tæver herhjemme, og også klart det jeg mest til.

    Som andre nævner, synes jeg løbetiden er et plus, fordi det er en begrænset periode. Jeg synes ikke det er særlig bøvlet med løbetid, vi har ihvertfald ikke haft problemer, udover en enkelt let falsk drægtighed (på 25 år).

    Og så er jeg bare mere til deres temperament. :o) Men det er jo også meget forskelligt fra race til race, og også mellem de enkelte hunde. :o)


  • #13   4. maj 2015 Ej det der med kulrede hanner når der var løbske tæver
    Strinten og pinkeri har jeg aldrig haft de store problemer med
    Den eneste er min datters chihuahua
    Han kan finde på at pinke vovse (efter Vovse er blevet købsmoden) og ligeledes har han strintet inde et par gange i dem forbindelse

    Men med de andre hunde jeg har haft, som alle har været hanner, har der aldrig været det mindste


  • #16   4. maj 2015 Det er virkelig en smagssag..

    Jeg har både en han og en tæve..

    Foretrækker ikke det ene køn frem for det andet, da der er fordele og ulemper ved begge.. smiley


  • #17   5. maj 2015 Jeg er klart til tæver. Uden tvivl.

  • #19   5. maj 2015 Tusind tak for jeres tid til at svare , jeg vil videre bringe disse smiley

    Men lige en lille ting flere har , er at han hunde dominerer , og humper alt og ikke er glad for andre hanhunde, det er ikke tilfældet ved alle hanhunde - Eller også ved vores ikke han er en hanhund ? For han hverken humper , dominere og hans bedste ven er en hanhund på 7 år . smiley

    Men jeg skal nok give jeres gode svar videre , så hun har noget at "dømme" efter .

    Må dog indrømme at jeg håber hun vælger hanhund - idet at der hvor vi bor er fire husstande (4 lejligheder, 2 foroven og 2 forneden - mini blok ), og vi er 2 husstande med hanhund . Vores bliver neutraliseret her til august, men naboen's bliver brugt til avl . Så kommer der hun hund ind og med løbetid , bliver der mere larm . Naboens hund gør rigtig meget , er træls og har mest lyst til at den flyttede igen med det samme , men det er en anden sag smiley


  • #20   5. maj 2015 Nej mine hanhunde dominerer og humper heller ikke
    Og de kan også fint med andre hanhunde
    Men der er visse racer der har mere tendens til egetkønsaggressivitet end andre


  • #21   5. maj 2015 Så har jeg nok bare læst for hurtigt og tænkt "Sådan er min hvertfald ikke - sikke da noget vås agtig" . Hahahaha .

  • #22   5. maj 2015 Jeg har haft hanhunde hele livet og har aldrig haft en eneste der var sådan

    Og kun én der kan finde på at rende og markere


  • #23   5. maj 2015 Hunhunde kan også finde på at humpe, det er noget de skal lære at lade være med.

  • #24   5. maj 2015 Heller ingen af mine (heller ikke min fars) hanhunde har humpet, strintet eller stukket af, men det ændre ikke på at de tænker på damer året rundt og det lige skal undersøges. Den hanhund jeg havde der var vokset med tæver har aldrig stresset over løbetider. Han var kun interesseret de dage parringen ville give bonus. Han kunne lugte hvornår nu var det nu og resten af tiden var han kold. Men ja der er jo også nogen andre faktore der gør at tæver bare mere er mig.

  • #25   5. maj 2015 Dominering er død, velkommen til 2015 smiley

    http://dyreetik.ku.dk/debatindlaeg/dominans/


  • #27   5. maj 2015 Hov min kommentar med dominans var hentydet til det med at de ikke alle er gode til egetkøns omgang . smiley

  • #28   5. maj 2015 Gry S, helt ok smiley Altså selve ideen om dominans er efterhånden noget forældet, når man snakker hundeadfærd, det egentlig bare det, jeg ville pointere smiley

  • #30   5. maj 2015 Ville helt klart tage en hanhund, der er ikke så stor forskel på Sindet.
    Men tilgengæld er hanhunden oftest meget flottere end hunnerne. smiley


Kommentér på:
Valg af køn ?

Annonce