1.137 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Old english bulldog VS broholmer Old english bulldog VS broholmer

Valget står mellem disse 2 hunde, men har svært ved at vælge hva det ska være..

Vores krav/forventninger/det vi ka tilbyde

Det ska være en familiehund, som ka med andre hunde, har en rottweiler tæve.
Der vil bli gået til ganske almindelig lydighedstræning 1-2gange i ugen.
Bor lidt ude på landet, så gå turene vil primært bli i skoven for frit lejde til hundene.

Ved godt at begge hunderacer har en helveds masse bygningsfejl, så det ska i ikke kommenterer på..
Har lige måtte tage afsked med vores rottweiler/broholmer blanding, så har lidt erfaring med broholmeren, og dens aktivitets niveau, og det er ingen hindring.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Old english bulldog VS broholmer
  • #1   18. jul 2015 Broholmer. Uden tvivl, den er sundere , der findes gode avlere af racen og den fåes med DKK/FCI tavle.

• #2   18. jul 2015 Bulldogs kan ikke nødvendigvis med alle.... Ved jeg ikke om broholmeren kan..

• #3   18. jul 2015 Og det Anne Julie siger smiley

• #7   18. jul 2015 Kønnet er som sådan ligegyldigt..

• #8   18. jul 2015 Alt den skrammelavl OEB er udsat for er også gået ud over temperamentet. Der er altså nogle rimelig "specielle " individer imellem...

• #9   18. jul 2015 Ville helt klart vælge: Broholmer, de er skønne og sociale, samt relativt sunde. Og de har fci/dkk stamtavle.
    Med old english bulldog er der meget stor variation, både mht. udseende og temperament. De har ikke fci-tavle og kan derfor ikke dokumenteres at det er en "lovlig" hund (ikke en af de forbudte racer). Desuden er der en del helbredsproblemer med racen.

• #10   18. jul 2015 hyler med om Broholmeren, det er en lækker race.
    har indtryk af at de er ganske seriøse omkring avlen indenfor dkk`s specialklub for racen.
    kender en han og en tæve fra samme husstand ganske godt.
    Vær dog obs på, at det langt fra er sikkert de gider andre hunde som voksne.

• #11   18. jul 2015 Jeg ville slet ikke være i tvivl om broholmeren. Find en god opdrætter gennem broholmerklubben, som tester for sundhedsproblemerne racen har. Og besøg flere opdrættere, spørg ind til avlen og formålet og valg af avlsdyr, så har man gjort sit for at få en god hund.

• #13   18. jul 2015 Stemmer også for Broholmeren!
    Fik hilst på et par stykker af dem i dag, da de var på charmeoffensiv i den lokale gågade smiley

• #14   19. jul 2015 Broholmer - har selv 2 stk og opdrætter Broholmere med kennelmærke i DKK og broholmerselskabet.

Jeg ved ikke hvad du mener med bygningsfejl - dem har Broholmeren mig bekendt ikke mange af. Da stort set alle broholmere i DKK har fået taget HD/AD foto, kender vi racens hofte og albuestatus ret godt - og det ser faktisk rigtigt pænt ud. Lang de fleste har A eller B hofter og 0 eller 1 i albuer. Broholmeren har ikke været udsat for ekstrem avl, og det har været med til bevare den som en forholdsvis sund race.
    Jeg sidder i sundhedsudvalget i Broholmerselskabet, og kender derfor racens sundhedstilstand godt.

I er velkomne til at besøge os og vores 2 Broholmere - vi har en hanhund på 4 og en tæve på 3. Derudover har vi 2 Petit'er på 8 og 5. Vores hanhund bryder sig ikke om andre intakte hanhunde, men ellers er de begge meget omgængelige og venlige overfor både hunde og mennesker.

Du kan kigge på min hjemmeside, og sige til, hvis I vil komme på besøg en dag. www.landkildens.dk

• #15   19. jul 2015 Det med fejlene var nu bare mest fordi jeg ikke gider læse spalte op og spalte ned, omkring diverse sygdomme ved de 2 forskellige racer.. Har læst mig til det jeg skal vide omkring det..

Hælder også mest til at næste hund blir en broholmer..

Kommentér på:
Old english bulldog VS broholmer

Annonce