{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.477 visninger | Oprettet:

Jeres første hund {{forumTopicSubject}}

Nu får jeg jo min første egen hund på søndag smiley
Og i den anledning kunne det være sjovt at høre om jeres første hunde. Hvad for en hund valgte I, hvor gamle var I da I fik den, og er der noget I ville ønske I havde vidst/gjort anderledes dengang?
Fortæl endelig, og husk billede! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres første hund
  • #1   6. aug 2015 Jeg har stadig min første hund, Chili. Jeg var 11 da jeg fik hende - valgte og trænede hende selv. Hun er en blanding, den bedste hun jeg kunne ønske mig smiley

profilbillede
  • #2   6. aug 2015 Ååh jeg kan slet ikke holde sådan nogle emner ud, der går nok nogle år inden jeg får min helt egen hund smiley smiley

• #3   6. aug 2015 Min aller første hund, var da jeg var barn, som måske omkring de 7 år .Det var en gammel dansk hønsehund , da min far var jæger
    Min egen første hund var en schæfer / labradore Da var jeg omkring 19 år .Så det er længe siden smiley Det var min kæreste som kom og gav mig den Det var en skøn hund ,men hun blev desværre kun omkring de 5 år, hun fik diskuspolaps ,så hun ikke kunne bruge bagbenene Jeg har desværre ingen billeder af hende smiley

• #4   6. aug 2015 Hvis man ikke har fået en vuf endnu må man fortælle hvordan man ønsker ens fremtidige hund skal være smiley

• #5   6. aug 2015 Jeg var 18 da jeg fik min egen første hund. Mistede min hest nogle måneder før jul og magtede egentlig ikke hest igen, så jeg ønskede mig en hund (er opvokset med masser af forskellige dyr). Og det fik jeg. Dvs. jeg fik et brev med besked om at jeg måtte vælge en hund efter eget ønske i det nye år.

Valgte så en golden retriever hanhund. Det blev racen for mig i 30 år.

• #6   6. aug 2015 Min første hund var amerikansk bulldog, som var udstationeret ved mig, desvære var hun smæk fyldt med allergi, så kom ikke til udstille det jeg gerne ville. Der ikke rigtig noget jeg ville have gjort anderledes, hun var perfekt, trænede MEGET med hende så hun kunne luftes af et barn på 4. Jeg valgte selv hende i kuldet og hun har det perfekt sind, mild men stærk. Jeg har flyttet meget med hende, så hun følte sig altid hjemme bare hendes tæppe var der, hun har lært mig så meget. Især kropssprog af hunde. Hun har lært mig at kende mig selv.
    Dog har jeg skiftet racer og lært at stamtavle er vigtig for mig. Og så ved je,g at jeg aldrig får stor hund igen, fordi min ryg ikke kan holde til unghundeårene. Havde hende med over alt, også fra lille af, så nem i byen. Hun lærte mig at jeg kender min hund bedst så jeg ved hvad der bedst for den smiley
    Var 18 da jeg fik hende

profilbillede
  • #8   6. aug 2015 Min første egen hund var Sigurt på min profil. "Hvor svært kan det lige være at have en am.cocker" tænkte jeg.. Og det så Sigurt åbenbart som en udfordring, for hold nu da op hvor var han et besværligt bekendskab. Han havde virkelig en speciel psyke, og var han fysisk syg med alt muligt gennem hele hans liv.
    Men jeg elskede ham til måenen og tilbage igem, og det gør jeg sådan set endnu. Selv om han døde i Feb. i år. smiley

Han lærte mig meget om hunde. Og jeg lærte hvorfor godt opdræt og stamtavler er en god ide. smiley

• #10   6. aug 2015 Min første hund er min nuværende hund. Hund hedder Mynte, er en golden retriever og hun er 2 år.
    Jeg var så 32 år, da jeg fik hende, og kunne da godt have tænkt mig, at have fået hund tidligere, da det giver så meget glæde smiley

profilbillede
  • #11   6. aug 2015 Altid haft schæfer der hjemme, så der har jo været alles hund. Efter jeg er flytte hjemme fra, har jeg savnet hund. Skulle passe min søster ene Shih tzu, enten med at få hende, fordi min søster skulle have en ny hvalp.
    Selvom jeg altid har sagt, at sådan en hund skulle jeg ikke have, men nu kan jeg ikke undvære hende :)?

• #12   6. aug 2015 Tucker er min første egen hund, som jeg købte da jeg var 23år. Han er en Lhasa Apso på lige straks 3år, en race jeg valgte efter at have læst meget om den.

profilbillede
  • #13   6. aug 2015 Min første egen hund er også min nuværende, som min kæreste og jeg fik i midten af maj måned i år (-:
    Hun kommer fra internat, og blev indleveret fordi hun ikke kunne med den gamle families anden hund - også passede hun vidst slet ikke ind i det miljø.
    Både min kæreste og jeg er vild med det temperament og gemyt de fleste (stående) jagthunde har, så da vi så denne søde Pointer på nettet, måtte vi bare møde hende (-: Vi vidste begge da vi havde gået den første tur med hende, at hun var den rette (-:

Hun var noget trykket da vi fik hende. Vi tror ikke, at hun har haft det godt. Der er i hvert fald noget, som slet ikke har fungeret for hende. Hun er desværre stadig bange for nogle typer mænd, og i starten kunne hun reagere kraftigt på pludselige bevægelser omkring hende, og lignede egentlig en der forventede tæv.

profilbillede
  • #15   6. aug 2015 Min første hund var Joey. smiley Jeg fik ham som 13-årig. Han var en blanding af cocker spaniel og labrador. Han blev desværre kun 6 år, da han var stresset og forvirret, og havde adfærd efter dette.
    Jeg gjorde alt, jeg troede var rigtigt, gik bl.a. til træning og tog til hundetræf med hans allerbedste hundevenner. Han blev blot gradvist værre og værre - og mindre og mindre stabil, så han fik sine vinger i 2013. Og det gør stadig tæskeondt i dag. For fanden, jeg savner ham. smiley

• #17   6. aug 2015 Chili er min første hund smiley Fik ham kort tid efter jeg var flyttet hjemmefra som 17 årig, for der kunne jeg selv bestemme smiley Han blev valgt fordi han var lille og så sød ud, og beskrivelsen af ham passede til det jeg søgte smiley

profilbillede
  • #19   6. aug 2015 Dét kan jeg fortælle! Jeg er ret opsat på at når tiden kommer, så bliver det en sheltie der kommer til at bo hos mig smiley Elsker dens pleasende, "bløde" sind, elsker det langhårede udseende og den har en rigtig god størrelsen hvor den ikke er for lille men let at have med til forskellige ting. Elsker at den er så aktiv og hurtig, ja nu må vi se men det skulle ikke undre mig om det var en sheltie der løb af med opsparingen smiley

Hvor er det hyggeligt at læse jeres "historier". Jeg er heldig at vi overhovedet har en hund, men hold op hvor glæder jeg mig til at få min egen hund, der 100% er min og mit ansvar smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
    #20   6. aug 2015 Min første helt egen hund er Gustav, som er en blanding af labrador og springer spaniel. Jeg var 37 og havde lige købt hus, da jeg fik ham.

Jeg ville egentlig gerne have haft hund tidligere, men tid og bolig var ikke rigtigt til det, så jeg brugte en del år på at "nørde" hunderacer.

Jeg forelskede mig i adskillige dejlige racer undervejs, og havde egentlig besluttet mig for, at jeg ville have en chow chow med DKK-tavle, men jeg faldt helt tilfældigt over en annonce og forelskede mig i den lille nuttede Gustav, der omtrent var så langt fra min "drømmehund" som overhovedet muligt smiley

Jeg har absolut ikke fortrudt, at jeg fik min skønne knald-i-låget-hund, selvom han i perioder har været noget af en prøvelse, men jeg har dæleme fået lært en del om mig selv og dét at have hund - og min barndoms drømmehund kommer til at vente, til jeg selv er klar til at sætte tempoet ned smiley

profilbillede
  • #21   6. aug 2015 Er opvokset med en labrador blanding, var nok 6-7 år da han blev aflivet.

Da jeg var omkring 10 år fik jeg min "egen" hund i den forstand, at det var familiens hund, men det var mig der gik til træning osv. Han hed Vaks, og det var mig der valgte ham, faldt pladask for ham, og så sagde mine forældre ja. Han var fra et ups kuld, og var en blanding af en masse terrier, hans far var ren fox terrier, hans mor en lille langhåret blanding af bla. australsk terrier. smiley
    Han blev desværre aflivet da han var 6-7 år, da han fik kræft, men han var min bedste ven til det sidste, og tænker tit på ham.
    Noget jeg ville gøre anderledes? ja det er der, ville ikke have brugt kvælerhalsbånd til træning, det skar i mit hjerte, men vi stolede på træneren. Ville have brugt ham til noget mere, for han ville have elsket det, og det fortryder jeg at jeg ikke fandt overskud til. (havde det meget svært de sidste år af hans liv, så han blev desværre lidt af en sofakartoffel)

Min første helt egen hund, er Lucky. Han blev valgt halvt med hovedet og halvt med hjertet. Har altid været forelsket i chihuahuaen og har altid vidst at når jeg blev voksen og flyttede hjemmefra skulle jeg have sådan en. Ville have en med tavle, men Da luckys linjer var tjekkede for PL og hans far havde tavle, tog vi alligevel ned og hentede ham, han var 4 mdr da vi fik ham. Tidspunktet var nok ikke perfekt, ville have ventet til sommerferien, men kunne simpelthen ikke leve uden ham. Men vi fik det da til at fungere (økonomisk) smiley
    Der er intet jeg fortryder ved at have fået Lucky, for jeg ELSKER ham, og han er alt hvad jeg altid har ønsket mig. Det eneste jeg fortryder lidt er at jeg ikke fik gået til hvalpe træning med ham, men kunne dengang ikke finde et hold der startede, fordi vi fik ham i april, og alle var ved at gå på sommerferie, og så ville han blive for gammel. Men har da overvejet at begynde til noget begyndertræning med ham.

Har jo så fået Rosa fra samme opdrætter i februar, og hun er ligeså fantastisk og perfekt (ifølge hvad jeg ønsker) som Lucky er.

På billedet er min elskede lille himmelhund Vaks smiley

profilbillede
  • #22   6. aug 2015 Har min første hund nu. Fik hende da jeg var 24 år, det var en livslang drøm som gik i opfyldelse smiley
    Hun er en dværgschnauzer, sort som jeg syntes er umådelig smuk, foruden at racen passede godt til mit liv.

Set i bakspejlet ville jeg ikke have opildnet hende, som jeg gjorde til at løfte fugle... Det var rigtig dumt, og det vil forfølge os resten af livet, da det gør jeg altid skal være ekstra opmærksom på at vedligeholde hendes indkald...

profilbillede
  • #23   6. aug 2015 Jeg fik min egen hund Mickey, en lab schæfermix, da jeg var 19 ( 32 år siden) og flyttet hjemmefra, min far havde allergi. Jeg fortryder at jeg ikke tænkte mig om, da jeg var ung og egentlig ikke havde den tid han fortjente jeg brugte på ham, jeg fandt en sød familie til ham inden at han fyldte 2.

profilbillede
  • #26   6. aug 2015 Jeg ville ønske, at jeg havde vidst, at en stambog ikke bare er en stambog.
    Jeg var 19 og Louie var en værre ballademager, så han skulle da med mig hjem smiley

profilbillede
  • #27   6. aug 2015 Kato er min fårste rigtige hund som står i mit navn og som jeg betaler alt til. På en måde fik jeg ham i konfirmation gave. da jeg fik pengene til at købe ham i gave. Jeg har aldrig fortrudt mit valg om ham. Han har lært mig mønten alt hvad jeg hved om border collier.

Billedet er af mig, Kato og vores gamle hund Ida.

profilbillede
  • #31   7. aug 2015 Vi havde vores første hund da jeg var lille, jeg var måske omkring 5 år. Hun hed Sasha, og var noget Border Collie blanding. Hun var sort og hvid som Borderen, men større, og mere kraftig i bygningen, og så var hendes aktivitets niveau fuldstændig vanvittigt. Hun var en super dejlig hund, og der var ingen problemer i forhold til os børn, men hun var ekspert i, at åbne døre, uanset hvilken slags håndtag, og stak af konstant. Vores hæk var til sidst 2 meter høj, det samme med havelågen, og hun sprang over alligevel, lige så snart hun fik chancen. Min far kunne cykle med hende, i jeg ved ikke hvor lang tid, og gik han så ud og fandt snoren igen, 2 min. efter de var kommet hjem, så var hun klar igen. Set i bakspejlet, så skulle de selvfølgelig have fokuseret meget mere, på mental træning, men det tænkte de overhovedet ikke over dengang, og derfor havde vi hende ikke ret længe.

Da jeg blev lidt ældre, vel omkring de 10 år, der ville jeg altså gerne have hund igen. Jeg spurgte og spurgte, snakkede om hunde, lånte bøger om hunde, og luftede hunde for venner og familie. Men mine forældre havde stadig traumer efter Sasha, så vi skulle ikke have hund! Øv. smiley

Da jeg så var 14 år, der skulle vi på et tidspunkt ned, og besøge noget af min mors familie, og på vejen derned, holdt vi pludselig ind ved en gård. Der rendte 3 hvalpe rundt, sammen med deres mor. Hvalpene skulle være en blanding af Dansk Svensk Gårdhund, og Jack Russell Terrier, og vi (mine brødre og jeg) fik så fortalt, at vi skulle se om der var en hvalp, som vi ville have med hjem. Der gik ikke 2 min. fra jeg stod ud af bilen, til jeg stod med Laika på armen. Mine forældre ville egentlig helst have haft hannen, men de kunne jo godt se, at sådan som jeg stod der med Laika (eller Laila, som hun hed på det tidspunkt), så var det nødt til, at være hende. smiley
    Til trods for, at hun blev købt som familiens hund, at det kun var min mor der fodrede hende, at vi alle gik tur med hende på skift, så har Laika bare altid været min hund. Hun har holdt sig til mig, og når jeg ikke var hjemme, så lå hun bare og ventede, uanset hvem der ellers var der. Derfor kom hun også med mig, da jeg flyttede hjemmefra, så Laika var min første hund. smiley

Der er en hel del, jeg ville have gjort anderledes, under hendes opvækst, men det er der ikke så meget at gøre ved nu, jeg har rettet op på det jeg kunne, og hun er nu alligevel blevet en rigtig dejlig, nem hund. smiley

Et af de nyeste billeder af Laika, nu 12 år gammel, stadig frisk, og uden større skavanker. smiley

profilbillede
  • #32   7. aug 2015 Min første hund var familiens første, og eneste hund, Hugo. En korthåret bandit af en gravhund. Jeg gik til træning med ham, og var den eneste i familien som han havde nogenlunde respekt for. Han var en arrig børste, som satte tænderne i adskillige gæster/familiemedlemmer.
    - Han lærte mig nødvendigheden af at være konsekvent, samt at forebygge mad/kødbens forsvar ved positiv træning.

Min helt egen første hund fik jeg som 21 årig, ved en tilfældighed. En veninde fik hundehvalpe ved et uheld, og så måtte jeg jo have én af disse hvalpe. Thor var en labrador-vizla blanding. Super skøn, dejlig, rar hund, Med mega meget krudt i måsen. Fuldstændigt umuligt at køre den hund træt. Han var totalt destruktiv, og splittede hele min lejlighed ad, på trods af træning, hundepsykolog osv. Jeg måtte smide håndklædet i ringen efter 2 år, og endte med at omplacere ham hos et ældre (pensioneret) ægtepar på landet, som heldigvis fik det til at fungere (byggede hundegård til ham, når han skulle være alene).

Det gjorde så forbandet ondt at omplacere Thor, så jeg lærte helt klart, på den hårde måde, at en hund ikke bare er en hund. Det er så ufatteligt vigtigt både at se på hvad hunden er skabt til, men også at overveje hvad man selv kan tilbyde.

Min 3, hund, var min bullmastiff, Bastian. Han var et perfekt match. Min once in a lifetime hund, som jeg fik næsten 12 fantastiske år med. Han lærte mig hvor fantastisk givende livet med en perfekt hund kan være smiley

• #34   7. aug 2015 Min første hund var en vidunderlig lille skabning af et gadekryds. Det er Zita på min profil smiley

Gud, hvor jeg dog elskede hende Jeg fik hende af mine forældre til min 20 års fødselsdag 8 uger gammel og hun blev 12 1/2 år.

Hund nr 2 var dalmatineren Rico. Han var en genbrugshund, som jeg reddede fra en aflivning 3 år gammel. Skøn skøn og dejlig hund. Ham måtte jeg desværre sige farvel til for 2 1/2 år siden 10 år gammel pga dårligt hjerte smiley

For 2 år siden fik jeg så min Pepsi-dreng Han var 9 uger..... smiley

Alle mine hunde var/er noget for sig og jeg elsker/ede dem alle højt og inderligt Jeg er sikker på, jeg har hund resten af mine dage

profilbillede
  • #35   7. aug 2015 Min første hund, Louie, som vi fik hjem 1. januar i år. Han er stadig en hvalp og en lille ballademager i lømmelalderen, men jeg elsker ham af hele mit hjerte. Han bringer altid et smil frem på mine læber, og så er han bare så glad for alt og alle! Jeg er blevet så vild med racen, at jeg er begyndt at kigge på en til smiley

profilbillede
  • #37   7. aug 2015 Carlo er min første hund - en helt fantastisk Working Kelpie..... :).

Jeg var 29 år da jeg købte ham - og har aldrig fortrudt...

My Best Friend.....

profilbillede
  • #38   7. aug 2015 Hemingway var min første helt egen hund (familien havde haft flere hunde gennem min opvækst).

Jeg var 19, og han var ikke gennemtænkt. Ligeså fantastisk en hund han var, ligeså mange mærkelige tendenser havde han.

Jeg vidste ikke det store om stamtavler og avl, jeg vidste bare, at en bullterrier var fantastisk, og valget faldt så på Hemi, som til gengæld kom af en tvivlsom baggrund og havde seriøse separationsproblemer og var ekstrem i alle henseender. Vi kunne dårligt have gæster i den periode, vi nåede at have ham, for han gik i baglås, hylede og skreg, hvis han ikke havde mulighed for at kravle op på skulderen af dem. Ingen træning hjalp. Men jeg elskede ham.

Hemingway døde i en ulykke, og Lulu flyttede ind kort tid efter, og jeg har ikke været uden hund siden. Og jeg er blevet klogere på mange punkter.

• #39   7. aug 2015 Min aller første egen hund var en Chihuahua med Dru tavle
    Havde hende omkring et års tid hvor hun så røg retur til opdrætter vi passede bare slet ikke samme og jeg kunne ikke give det hun havde brug for smiley

Har så lige her i søndags fået en lille hvalp hjem af racen shih tzu som fraktis Hele tiden har været den race jeg var faldet fuldstændig pladask for og som passe til det
    Jeg kan tilbyde, jeg har bare ikke turet at købe den fordi den kræver en hel del pelspleje, har så heldigvis fundet en rigtig god opdrætter som er med på sidelinjen og vil hjælpe alt det hun kan smiley
    Vil lige sluttet af med at skrive jeg har ventet omkring 1 1/2 år på lige netop dette kuld

profilbillede
  • #40   7. aug 2015 her er min søster med Gi-Gi silky terrier min første hund fra 85 nu har vi /jeg forelsket os i pomeranians der var Foxy grunden hun var fra juli 89 og døde i 99.
    har desværre intet billede.
    Nu er det familien Rødtop der markerede Rødtop jo vores nye tilværelse i Jylland......hun er jo lige blevet en smuk stjerne 15 år gammel. Ane

profilbillede
  • #42   7. aug 2015 Jeg fik min første hund i 2004. Jeg var 19 år og havde lige fået mig en bolig hvor jeg måtte have hund.
    I dag sidder jeg som 30 årig med min gamle Daisy på 11 smiley

Der er rigtig meget jeg ville have gjort anderledes. Jeg var meget grov i min opdragelse. Vidste jo ikke bedre.
    Heldigvis lærte jeg hurtigt at blive en sødere hundeejer smiley

På dette billede er Daisy 9 uger gammel.

profilbillede
  • #43   7. aug 2015 Og 11 år smiley

profilbillede
  • #44   7. aug 2015 Min første hund var Karla. Jeg var 30 før det lykkedes mig at være i en situation hvor alt gik op i en højere enhed, til at jeg endelig kunne få min helt egen hund. Det er kun 7 år siden, så der er heldigvis ikke mange ting jeg ville have gjort anderledes. Ville dog nok aldrig have købt hende, hvis jeg vidste hvad jeg ved idag. Men jeg har været heldig og hun er en fantastisk hund. Der er siden kommet 2 hunde til på matriklen, men Karla og jeg er noget helt særligt sammen.

profilbillede
  • #45   7. aug 2015 Smukke Karla

profilbillede
  • #47   7. aug 2015 Rynkedyret i midten af juli hun var bare pludselig så gammel, havde håbet vi kunne fejre hendes 15 års dag med hende, nu sendte vi en kærlig tanke istedet, den 1 august ville hun være blevet det. Her er Rødtop stor hvalp sammen med gamle Bine som var min alenehund i København men fik 5 gode år her på gården med os .

profilbillede
Kommentér på:
Jeres første hund

Annonce