2.477 visninger
|
Oprettet:
Jeres første hund {{forumTopicSubject}}
Nu får jeg jo min første egen hund på søndag
Og i den anledning kunne det være sjovt at høre om jeres første hunde. Hvad for en hund valgte I, hvor gamle var I da I fik den, og er der noget I ville ønske I havde vidst/gjort anderledes dengang?
Fortæl endelig, og husk billede!
apr 2013
Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 386
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
Min egen første hund var en schæfer / labradore Da var jeg omkring 19 år .Så det er længe siden
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 199
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Valgte så en golden retriever hanhund. Det blev racen for mig i 30 år.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 56 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.729
Dog har jeg skiftet racer og lært at stamtavle er vigtig for mig. Og så ved je,g at jeg aldrig får stor hund igen, fordi min ryg ikke kan holde til unghundeårene. Havde hende med over alt, også fra lille af, så nem i byen. Hun lærte mig at jeg kender min hund bedst så jeg ved hvad der bedst for den
Var 18 da jeg fik hende
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Men jeg elskede ham til måenen og tilbage igem, og det gør jeg sådan set endnu. Selv om han døde i Feb. i år.
Han lærte mig meget om hunde. Og jeg lærte hvorfor godt opdræt og stamtavler er en god ide.
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 527
Jeg var så 32 år, da jeg fik hende, og kunne da godt have tænkt mig, at have fået hund tidligere, da det giver så meget glæde
dec 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 11
Selvom jeg altid har sagt, at sådan en hund skulle jeg ikke have, men nu kan jeg ikke undvære hende :)?
aug 2008
Følgere: 1104 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.737
jul 2015
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 22
Hun kommer fra internat, og blev indleveret fordi hun ikke kunne med den gamle families anden hund - også passede hun vidst slet ikke ind i det miljø.
Både min kæreste og jeg er vild med det temperament og gemyt de fleste (stående) jagthunde har, så da vi så denne søde Pointer på nettet, måtte vi bare møde hende (-: Vi vidste begge da vi havde gået den første tur med hende, at hun var den rette (-:
Hun var noget trykket da vi fik hende. Vi tror ikke, at hun har haft det godt. Der er i hvert fald noget, som slet ikke har fungeret for hende. Hun er desværre stadig bange for nogle typer mænd, og i starten kunne hun reagere kraftigt på pludselige bevægelser omkring hende, og lignede egentlig en der forventede tæv.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 960
Jeg gjorde alt, jeg troede var rigtigt, gik bl.a. til træning og tog til hundetræf med hans allerbedste hundevenner. Han blev blot gradvist værre og værre - og mindre og mindre stabil, så han fik sine vinger i 2013. Og det gør stadig tæskeondt i dag. For fanden, jeg savner ham.
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1230 Hunde: 7 Emner: 91 Svar: 2.792
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
Hvor er det hyggeligt at læse jeres "historier". Jeg er heldig at vi overhovedet har en hund, men hold op hvor glæder jeg mig til at få min egen hund, der 100% er min og mit ansvar
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
Jeg ville egentlig gerne have haft hund tidligere, men tid og bolig var ikke rigtigt til det, så jeg brugte en del år på at "nørde" hunderacer.
Jeg forelskede mig i adskillige dejlige racer undervejs, og havde egentlig besluttet mig for, at jeg ville have en chow chow med DKK-tavle, men jeg faldt helt tilfældigt over en annonce og forelskede mig i den lille nuttede Gustav, der omtrent var så langt fra min "drømmehund" som overhovedet muligt
Jeg har absolut ikke fortrudt, at jeg fik min skønne knald-i-låget-hund, selvom han i perioder har været noget af en prøvelse, men jeg har dæleme fået lært en del om mig selv og dét at have hund - og min barndoms drømmehund kommer til at vente, til jeg selv er klar til at sætte tempoet ned
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Da jeg var omkring 10 år fik jeg min "egen" hund i den forstand, at det var familiens hund, men det var mig der gik til træning osv. Han hed Vaks, og det var mig der valgte ham, faldt pladask for ham, og så sagde mine forældre ja. Han var fra et ups kuld, og var en blanding af en masse terrier, hans far var ren fox terrier, hans mor en lille langhåret blanding af bla. australsk terrier.
Han blev desværre aflivet da han var 6-7 år, da han fik kræft, men han var min bedste ven til det sidste, og tænker tit på ham.
Noget jeg ville gøre anderledes? ja det er der, ville ikke have brugt kvælerhalsbånd til træning, det skar i mit hjerte, men vi stolede på træneren. Ville have brugt ham til noget mere, for han ville have elsket det, og det fortryder jeg at jeg ikke fandt overskud til. (havde det meget svært de sidste år af hans liv, så han blev desværre lidt af en sofakartoffel)
Min første helt egen hund, er Lucky. Han blev valgt halvt med hovedet og halvt med hjertet. Har altid været forelsket i chihuahuaen og har altid vidst at når jeg blev voksen og flyttede hjemmefra skulle jeg have sådan en. Ville have en med tavle, men Da luckys linjer var tjekkede for PL og hans far havde tavle, tog vi alligevel ned og hentede ham, han var 4 mdr da vi fik ham. Tidspunktet var nok ikke perfekt, ville have ventet til sommerferien, men kunne simpelthen ikke leve uden ham. Men vi fik det da til at fungere (økonomisk)
Der er intet jeg fortryder ved at have fået Lucky, for jeg ELSKER ham, og han er alt hvad jeg altid har ønsket mig. Det eneste jeg fortryder lidt er at jeg ikke fik gået til hvalpe træning med ham, men kunne dengang ikke finde et hold der startede, fordi vi fik ham i april, og alle var ved at gå på sommerferie, og så ville han blive for gammel. Men har da overvejet at begynde til noget begyndertræning med ham.
Har jo så fået Rosa fra samme opdrætter i februar, og hun er ligeså fantastisk og perfekt (ifølge hvad jeg ønsker) som Lucky er.
På billedet er min elskede lille himmelhund Vaks
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.024
Hun er en dværgschnauzer, sort som jeg syntes er umådelig smuk, foruden at racen passede godt til mit liv.
Set i bakspejlet ville jeg ikke have opildnet hende, som jeg gjorde til at løfte fugle... Det var rigtig dumt, og det vil forfølge os resten af livet, da det gør jeg altid skal være ekstra opmærksom på at vedligeholde hendes indkald...
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.082
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Jeg var 19 og Louie var en værre ballademager, så han skulle da med mig hjem
apr 2014
Følger: 42 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 393
Billedet er af mig, Kato og vores gamle hund Ida.
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 22 Hunde: 5 Emner: 80 Svar: 430
Da jeg blev lidt ældre, vel omkring de 10 år, der ville jeg altså gerne have hund igen. Jeg spurgte og spurgte, snakkede om hunde, lånte bøger om hunde, og luftede hunde for venner og familie. Men mine forældre havde stadig traumer efter Sasha, så vi skulle ikke have hund! Øv.
Da jeg så var 14 år, der skulle vi på et tidspunkt ned, og besøge noget af min mors familie, og på vejen derned, holdt vi pludselig ind ved en gård. Der rendte 3 hvalpe rundt, sammen med deres mor. Hvalpene skulle være en blanding af Dansk Svensk Gårdhund, og Jack Russell Terrier, og vi (mine brødre og jeg) fik så fortalt, at vi skulle se om der var en hvalp, som vi ville have med hjem. Der gik ikke 2 min. fra jeg stod ud af bilen, til jeg stod med Laika på armen. Mine forældre ville egentlig helst have haft hannen, men de kunne jo godt se, at sådan som jeg stod der med Laika (eller Laila, som hun hed på det tidspunkt), så var det nødt til, at være hende.
Til trods for, at hun blev købt som familiens hund, at det kun var min mor der fodrede hende, at vi alle gik tur med hende på skift, så har Laika bare altid været min hund. Hun har holdt sig til mig, og når jeg ikke var hjemme, så lå hun bare og ventede, uanset hvem der ellers var der. Derfor kom hun også med mig, da jeg flyttede hjemmefra, så Laika var min første hund.
Der er en hel del, jeg ville have gjort anderledes, under hendes opvækst, men det er der ikke så meget at gøre ved nu, jeg har rettet op på det jeg kunne, og hun er nu alligevel blevet en rigtig dejlig, nem hund.
Et af de nyeste billeder af Laika, nu 12 år gammel, stadig frisk, og uden større skavanker.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
- Han lærte mig nødvendigheden af at være konsekvent, samt at forebygge mad/kødbens forsvar ved positiv træning.
Min helt egen første hund fik jeg som 21 årig, ved en tilfældighed. En veninde fik hundehvalpe ved et uheld, og så måtte jeg jo have én af disse hvalpe. Thor var en labrador-vizla blanding. Super skøn, dejlig, rar hund, Med mega meget krudt i måsen. Fuldstændigt umuligt at køre den hund træt. Han var totalt destruktiv, og splittede hele min lejlighed ad, på trods af træning, hundepsykolog osv. Jeg måtte smide håndklædet i ringen efter 2 år, og endte med at omplacere ham hos et ældre (pensioneret) ægtepar på landet, som heldigvis fik det til at fungere (byggede hundegård til ham, når han skulle være alene).
Det gjorde så forbandet ondt at omplacere Thor, så jeg lærte helt klart, på den hårde måde, at en hund ikke bare er en hund. Det er så ufatteligt vigtigt både at se på hvad hunden er skabt til, men også at overveje hvad man selv kan tilbyde.
Min 3, hund, var min bullmastiff, Bastian. Han var et perfekt match. Min once in a lifetime hund, som jeg fik næsten 12 fantastiske år med. Han lærte mig hvor fantastisk givende livet med en perfekt hund kan være
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
Gud, hvor jeg dog elskede hende Jeg fik hende af mine forældre til min 20 års fødselsdag 8 uger gammel og hun blev 12 1/2 år.
Hund nr 2 var dalmatineren Rico. Han var en genbrugshund, som jeg reddede fra en aflivning 3 år gammel. Skøn skøn og dejlig hund. Ham måtte jeg desværre sige farvel til for 2 1/2 år siden 10 år gammel pga dårligt hjerte
For 2 år siden fik jeg så min Pepsi-dreng Han var 9 uger.....
Alle mine hunde var/er noget for sig og jeg elsker/ede dem alle højt og inderligt Jeg er sikker på, jeg har hund resten af mine dage
jun 2015
Følger: 30 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 155
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
Jeg var 29 år da jeg købte ham - og har aldrig fortrudt...
My Best Friend.....
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Jeg var 19, og han var ikke gennemtænkt. Ligeså fantastisk en hund han var, ligeså mange mærkelige tendenser havde han.
Jeg vidste ikke det store om stamtavler og avl, jeg vidste bare, at en bullterrier var fantastisk, og valget faldt så på Hemi, som til gengæld kom af en tvivlsom baggrund og havde seriøse separationsproblemer og var ekstrem i alle henseender. Vi kunne dårligt have gæster i den periode, vi nåede at have ham, for han gik i baglås, hylede og skreg, hvis han ikke havde mulighed for at kravle op på skulderen af dem. Ingen træning hjalp. Men jeg elskede ham.
Hemingway døde i en ulykke, og Lulu flyttede ind kort tid efter, og jeg har ikke været uden hund siden. Og jeg er blevet klogere på mange punkter.
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.174
Havde hende omkring et års tid hvor hun så røg retur til opdrætter vi passede bare slet ikke samme og jeg kunne ikke give det hun havde brug for
Har så lige her i søndags fået en lille hvalp hjem af racen shih tzu som fraktis Hele tiden har været den race jeg var faldet fuldstændig pladask for og som passe til det
Jeg kan tilbyde, jeg har bare ikke turet at købe den fordi den kræver en hel del pelspleje, har så heldigvis fundet en rigtig god opdrætter som er med på sidelinjen og vil hjælpe alt det hun kan
Vil lige sluttet af med at skrive jeg har ventet omkring 1 1/2 år på lige netop dette kuld
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 101 Hunde: 11 Emner: 140 Svar: 2.992
har desværre intet billede.
Nu er det familien Rødtop der markerede Rødtop jo vores nye tilværelse i Jylland......hun er jo lige blevet en smuk stjerne 15 år gammel. Ane
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
I dag sidder jeg som 30 årig med min gamle Daisy på 11
Der er rigtig meget jeg ville have gjort anderledes. Jeg var meget grov i min opdragelse. Vidste jo ikke bedre.
Heldigvis lærte jeg hurtigt at blive en sødere hundeejer
På dette billede er Daisy 9 uger gammel.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 101 Hunde: 11 Emner: 140 Svar: 2.992
Jeres første hund