{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres første (egen) hund :)
  • #3   3. okt 2015 Jeg begyndte (delvist sammen med kæresten) at kigge efter hund for 11 måneder siden.. Og NU er jeg altså skruk, kan snart ikke vente mere! Desværre venter vi pt. på at økonomien går i orden, men vi har passet hunde, jeg går til træning osv, så jeg VED bare at vores hverdag vil fungere med hund - og jeg kan slet ikke vente smiley Vi er dog kommet frem til, at vi nok vælger en omplaceringshund for at springe hvalpe og ung-hundeperioden over.. Men iih hvor er det svært at vente, der er bare ikke andet for smiley

Desværre er vores familie ikke så støttende omkring beslutningen - men nu har jeg undersøgt så længe, vi har passet hunde, så når økonomien er i orden, så KAN det altså ikke passe bedre smiley

• #4   3. okt 2015 Min første hund var en glathåret foxterrier ved navn Jessie. Jeg fik hende i gave af mine forældre da jeg var 13. Jeg er vokset op med hunde. Men hun var MIN.
    Da jeg blev smidt ud som 16 årig fulgte hun med. Jeg sagde farvel og på gensyn til hende da hun var 13 og jeg 26. Hun blev brugt til redningshund, agility og gravtræning.

Da jeg var 19 købte jeg Nova (profilbilledet) - hendes historie kan du læse på hendes profil. Hende har jeg lige sagt farvel til d. 4 sept. i år. Nova var min makker på gaden som vagt, blev brugt som konkurrencehund og redningshund.

Billedet her er Jessie

profilbillede
  • #5   3. okt 2015 et af de eneste billeder jeg har af de 2 sammen. smiley

profilbillede
  • #6   3. okt 2015 jeg var faktisk 35 år før første egen hund, Gi-Gi, det var en silkey terrier (yorkshire) og hun blev kun tre år...så fik vi pomeranian Topsys Foxy ...det har været RACEN siden

profilbillede
  • #7   3. okt 2015 Jeg har så altid haft hund som barn
    Men min helt egen hund, ja da var jeg 19 år en bla. at lab / schæfer
    Jeg har ingen billed at den ,da det snart er 100 år siden smiley

• #9   3. okt 2015 nej....NEJ Inger nu overdriver du...en lille smule så er jeg jo ca. 120 år gammel, det er jeg altså ikke!!!!
    Min var en mellempuddel barndomshunden, har heller ingen billede af hende.
    Men et billed fra dengang vi lige var flyttet herover til Jylland....(er jo en Københavner-tøs)

profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
    #11   3. okt 2015 Jeg var 37, da jeg for 3 1/2 år siden fik min dejlige Gustav smiley

Jeg har egentlig villet have hund, siden jeg flyttede hjemmefra for mere end 20 år siden, men først var tid og penge ikke til det, og siden boede jeg i mange år i en lejlighed, hvor jeg ikke måtte have hund. Til sidst satte jeg min lejlighed til salg for at finde et sted, hvor jeg måtte have hund.

Ventetiden brugte jeg på en masse overvejelser for at finde den helt rigtige race, opdrætter etc., men al fornuften røg ud, da jeg faldt pladask for den lille bastard, og Gustav flyttede ind i huset dagen efter, at jeg flyttede mine møbler.

Gustav, som viste sig at være en springer spaniel i en labradorkrop, var større og meget mere aktiv end de racer, jeg havde overvejet, så jeg fik virkelig kam til mit hår. Vi fandt dog melodien, og i dag ville jeg nødig undvære min skønne lille sorte slyngel smiley

profilbillede
  • #12   3. okt 2015 Ohh er jo født i en hundekurv nærmest, men min egen, helt egen, var en rescue ruhåret gravvaps som jeg fik da jeg var 15-16 år.
    elendigt billede, men her er Sofus (og mit livs kærlighed og 1. boxer - Samson)

profilbillede
  • #13   3. okt 2015 Jeg købte min første egen hund, da jeg var 24, min første pyr Sandy. En lækker, lækker hund men også noget af en mundfuld for en begynder: meget selvstændig selv indenfor en race, hvor selvstændighed er normen, livlig og meget voldsom i sin leg, meget menneskeglad men aggressiv overfor andre store hanhunde. På mange måder en stor vildbasse, men en venlig hund med en stærk psyke.

.Han blev en pragtfuld kammerat, men jeg lærte meget hurtigt, at en hund ikke bare er hvad man gør den til smiley

Jeg har mange billeder af ham men kun få digitale, men her er han da jeg lige havde fået ham.

profilbillede
  • #14   3. okt 2015 Det er Vaks. Fik ham som 13-årig. I starten var min søster med-ejer af ham, men jeg endte med at passe ham hele tiden, fordi hun ikke ville klare renlighed og sådan noget.
    Det var egentlig ikke særlig velovervejet, haha. Men er nu glad for, at jeg har ham nu, 8 år senere smiley

• #17   3. okt 2015 Jeg har min første hund lige nu. smiley
    Min familie har altid haft hund, men det har altid været "min mors"/familiens. Det er første gang, at det er mit navn, der står på papirene. smiley
    Jeg fik Maggie i konfirmationsgave, men ikke som en "surprise"gave (det ville min mor aldrig kunne finde på - bare at give dyr i gave), men hele familien havde talt det igennem, og min mor og jeg havde aftalt, at jeg fik en hund i konfirmationsgave, og jeg fik selv lov til at bestemme race og opdrætter. Valget faldt hurtigt på Cocker Spaniel, da jeg gerne ville bruge den til agility og tricks, og min mor til eftersøgning- og redningshund (hun tiggede længe om at få ov til det, hehe). Vi snakkede med mange opdrættere, hørte erfaringer og søgte på nettet. Valget faldt på Kennel Hunterfull i Roskilde, da et vennepar havde den mest fantastiske hund derfra, og rigtig mange af vores venner kun havde rosende ord om dem. Da hvalpene var 4 uger, var vi oppe og se dem, og jeg var bare ikke i tvivl om, at det var det rigtige. Så den dag Maggie fyldte 8 uger, var vi oppe og hente hende.
    Jeg har aldrig fortrudt det minste, Maggie er nu halvanden år gammel, og hun er den bedste hund nogensinde. Hun er simpelthen fantastisk, og jeg elsker hende af hele mit hjerte. smiley

profilbillede
  • #21   3. okt 2015 Min første hund købte jeg sammen med min kæreste, sidste år i fælles julegave. Vi havde snakket længe om at få hund. Og nu tilbød muligheden sig, fordi vi flyttede på "landet".
    Hun er en border collie ved navn Ticka.

profilbillede
  • #24   3. okt 2015 Whiskey var Mandens og min første hund. Jeg har aldrig haft andet end kat i min barndom, men da jeg flyttede hjemmefra var tanken om en hund da dukket op et par gange.
    Men da jeg mødte Manden og han flyttede ind (efter vi havde været kærester 1½ mdr) sagde han at han altid gerne ville have hun når han flyttede i eget hus. Der var ikke langt fra tanke til handling så vi bruge en 14 dages tid på at finde ud af hvilken stor hund det skulle være, for det måtte ikk være en han skulle bukke sig for at klappe smiley
    Tror vi snakkede om en 3 raber, dobberman, gd'er og rottweiler. Egentlig havde vi bestemt os for gd'eren, men jeg synes den blev for stor, så vi ledte efter en rotte istedet. Og fandt whiskey på 8 uger, som faktisk var født den dag vi var blevet kærester. Det var i 2002 og vi var så heldige at have ham 11 år.

profilbillede
  • #25   3. okt 2015 Min første helt "egen" hund er Berta, som jeg købte sammen med min kæreste, da jeg var 21 og han var 23. På det tidspunkt havde vi været sammen i tre og boet sammen i halvandet. Vi havde snakket om det et stykke tid, fordi jeg også savnede min gamle hund, som var blevet aflivet et år forinden vi så endte med at få Berta. Han har altid gerne villet have hund, og jeg er jo bare notorisk hundeelsker. Vi overvejede mest praktiske ting ift. økonomi og tid og så selvfølgelig om en hund ville passe ind ift. hvad vi kunne tilbyde den. Vi var begge lidt faldet for mopsen, og den passede perfekt ind = Berta kom ind i vores liv og siden da er Bodil kommet til. Og vi har ikke fortrudt nogen af delene. Vores forældre var ret skeptiske omkring det at få hund ift. om vi ville forpligte os for meget, men de har siden da taget meget godt imod dem begge

profilbillede
  • #26   3. okt 2015 Jeg var 19 år da jeg fik Amigo.
    En jeg arbejdede med's hund havde fået en hvalp (Amigo) og første gang jeg så ham vidste jeg bare at han skulle være min. Kærlig ved første blik. Der var egentlig ikke store overvejelser. Fandt først ud af om jeg rent faktisk kunne skaffe pengene, og efter det snakkede jeg med mine forældre. Hvor han endte med at bo.
    Set tilbage var det nok for tidligt, og jeg lavede mange fejl.
    Men det var virkelige kærlighed ved første blik, og jeg ved bare det var meningen vi skulle være sammen smiley
    Han har gjort mig til den jeg er i dag ^^

profilbillede
  • #27   3. okt 2015 Min alle første hund var Maggie en langhåret chihuahua med Dru tavle hun var ca 12 uger gammel da jeg fik hende hjem smiley
    Jeg havde hende til hun ca var et et halv år gammel da jeg måtte smide håndklædet i ringen og give hende tilbage til opdrætter smiley
    Hov glemte alderen pu kan ikke huske det præcist men jeg var i slutningen af tyverne

profilbillede
  • #28   3. okt 2015 Min første helt egen hund er Lilly. Jeg fik hende da jeg var 19 år gammel og lige flyttet hjemmefra. Der var ikke mange overvejelser bag hende. Havde kun få krav og det var at det skulle være en lille, langhåret tæve - og helst blandingshund, fordi jeg troede at alle racehunde skulle udstilles, ellers spildte man deres potentiale smiley

Jeg faldt over billedet af lille Lilly - 10 uger gammelt pindsvin med øjne så store og næse så kort. Mindede mig om vores Cavalier. Pelsen var ikke så lang som jeg ønskede mig, men håbede da at hun ville blive en smule langhåret... det gjorde hun ikke smiley Jeg anede intet om de racer hun indeholder - Pekingeser og Foxterrier. Men det var også ligemeget, for hun var sød, det var det eneste der betød noget dengang. Fik hende leveret på en parkeringsplads uden at se hendes forældre og uden nogle former for dyrlægepapirer.

Hun var lidt af en mundfuld for mig med det terriersind hun har og var tæt på at give op flere gange - men vi overlevede og jeg fortryder ikke et sekund at jeg fik hende, selvom jeg godt ved at måden det blev gjort på, måske ikke var den optimale.

profilbillede
  • #29   3. okt 2015 Fik min første hund da jeg var 22 år. Vi havde lige sagt farvel til familiens hund gennem 16 år, og jeg savnede hurtigt en hund at dele hverdagen med (han boede delvist hos mig). Jeg læste om de forskellige racer, og satte mig ind i dem. Jeg vidste ikke en dyt om hvordan man valgte en ordentlig opdrætter. Derfor valgte jeg en hvor hvalpene var opvokset delvist i en stald. Det gør jeg så aldrig igen.

• #32   3. okt 2015 Tucker er min første egen hund. Ham fik jeg da jeg var 23år. Jeg havde længe ønsket mig en hund og der blev det så muligt. Læste om en masse forskellige racer og endte så med Lhasaen fordi det lød til at være en super race til mig smiley

profilbillede
  • #33   3. okt 2015 Min første hund hed Snuser - en golden/lab blanding - og ham fik jeg da jeg var 7 år. Selv om min mor var der mht til dyrlæger, økonomi etc, så var det mig der gik med hunden hver dag og trænede ham. Han blev 13 år - det gamle liv.

• #34   3. okt 2015 Min første helt egen hund, er Lucky smiley
    Jeg var lige blevet 18 år, flyttede hjemme fra 1 april, og Lucky flyttede ind d. 26 april.

Jeg har altid ønsket mig en chihuahua, så racen var bestemt længe før, og jeg havde lagt penge til side til det siden jeg var 14 år (min konfirmation)
    Planen var at mig og min kæreste ville finde en chihuahua med tavle der var klar i sommerferien, men da jeg sad og kiggede efter parringer og kuld, faldt jeg over Luckys annonce og jeg vidste bare i det sekund jeg så hans billede, at det skulle være ham smiley
    Min kæreste sagde forbavsende hurtigt ja, selvom jeg egentligt forventede et NEJ. Lucky var 4 mdr gammel, og var jo så en lille omplacering. Efter at have skrevet med både ejer og opdrætter, valgte vi at tage turen en uge efter, for at se ham, og han var fantastisk, alt hvad jeg nogensinde havde drømt om, og kærligheden var gensidig.

Så han var planlagt og alligevel en lille hund der kom dumpende ind i vores liv smiley
    Nu er han jo så snart 3 år gammel, og har fået sig en "lille søster" fra samme opdrætter som jo allerede snart er 1 år. De to er uden tvivl noget af det bedste der nogensinde er sket for mig.

Et af billederne jeg fik sendt af ham, de øjne var slet ikke til at stå for.

profilbillede
  • #35   3. okt 2015 Jeg havde hund som barn og ung, men jeg fik ikke min egen hund før jeg var 40 år. Vi valgte racen collie, og Frida var min første hund - og hende har vi endnu, og siden har vi fået tre andre collier smiley

profilbillede
  • #36   3. okt 2015 Jeg købte Chico som 17-årig, så han er nu 2,5 år smiley jeg har altid elsket hunde og læste som 12-årig om alt om hunde smiley

profilbillede
  • #37   3. okt 2015 Jeg købte i øvrigt Chico for mine konfirmationspenge smiley

• #38   3. okt 2015 Min første hund fik jeg som 21 årig. Min veninde havde lavet et kuld blandingshvalpe (labrador og vizla), og sådan en måtte jeg bare eje. Så jeg for ud og købte en ejerlejlighed, hvor jeg måtte have hund smiley
    Det var hverken særligt smart eller velovervejet, da jeg også lige var startet på nyt job (under uddannelse), men jeg har altid vidst at jeg ville have hund, når jeg flyttede hjemmefra, og sådan blev det. Nu her 24 år senere, og en del hundeerfaring rigere, kan jeg godt se at det ikke var et særligt godt valg, for hundetypen var helt forkert til mig. Men jeg lærte en hel masse af at træffe "det forkerte valg" smiley

• #40   3. okt 2015 Første helt egen hund er min Mynte. Det er nu 7 år siden. Jeg var 24 boede alene og arbejdede fuldtid ved siden af dyrpassergrundforløbet. Jeg havde sparet op over et år. Det var en lang process. Først i erkendelsen af jeg ikke skulle have en husky på 40 kvm. Dernæst i at finde en race jeg igen kunne brænde for. Så i ventetid på kuld, og fandme om der så ingen hvalpe overlevede. Så begyndte processen med import og udland osv. Det var helt igennem gennemtænkt. Jeg havde alt fra beregnet budget, besøgt de to opdrættere der var i dk, bestilt forsikring osv inden køb. Jeg fik 14 dages akut ferie på jobbet arrangeret i løbet af nul tid, så jeg havde tid til min vaps faldt til.

profilbillede
  • #41   3. okt 2015 Jeg er vokset op med dyr. Min mor er ligeså tosset med dyr (specielt hunde og heste) som jeg er.

Da jeg var 18 mistede jeg den sidste hest (troede vi i alle tilfælde at han var) og i julegave fik jeg et gavekort på en hundehvalp. PÅ det tidspunkt havde mine forældre en pragtfuld goldentæve, så klart at det skulle være en golden, men en hanhund. Jeg fandt en DKK kennel (Ved ikke om detbare var held at der var tavle på. kan ikke mindes at jeg gik specifikt efter det) der havde goldenhanner til salg. Når jeg tænker tilbage, var det et sted jeg idag ALDRIG ville købe fra. men husk at dette var i slutningen af 70`erne. Før internettet og advarsler og det hele.

Men nu fik I mig jo lokket i kælderen for at finde et billede. Så her er han. Han, som viste sig at have D/E hofter, men trods alt blev 11½ år.:

profilbillede
  • #42   3. okt 2015 Tror jeg var 20 hold da op en dum ide det var.

En blanding af labrador, schæfer og kleiner munsterlænder. Den havde masser af krudt i numsen.

• #43   3. okt 2015 I 2004 flyttede jeg som 19 årig sammen med min kæreste og vi anskaffede os hurtigt en hundehvalp for jeg havde ønsket mig en hund siden jeg var 10 år, men min mor var ikke med på idéen.
    Som barn brugte jeg derfor tiden på at låne en masse hundebøger på biblioteket.

Vi fandt Daisy. Vores dejlige border collie.
    Jeg var uerfaren og de hundebøger jeg havde læst som barn stod der hvordan man skulle opdrage sin hund. Desværre var det meget gammeldags. Så jeg har måske ikke været alt for sød mod unge Daisy smiley

Men året efter i 2005 fandt jeg frem til Hundegalleri og det gik op for mig at jeg ikke behøvede at være så streng. smiley

Jeg sidder nu som 30 årig med min gamle Daisy som fylder 12 år til februar smiley Selvom hun nu er halvdøv og ikke så aktiv som hun har været, har hun det heldigvis godt og jeg nyder hver evig eneste dag jeg har med hende smiley

profilbillede
  • #45   4. okt 2015 Kan jo så desværre ikke ligge billeder op med den nye opdatering smiley
    Men min første helt egen hund er møgøret på min profil smiley jeg købte Nelly da jeg var 17, og lige flyttet hjemmefra smiley

• #47   4. okt 2015 Jeg var 17år, og købte ham for mine hårdt optjente fritidsjob. smiley
    Boede stadig hjemme, men gik i skole.
    Egentlig ikke et gennemtænkt valg, ud over at jeg gerne ville have en hund.
    Brugte dog nogle uger på at finde den helt rette.
    Da jeg besøgte Bamse første gang, kom jeg egentlig for hans søster. Da jeg kom ud til "opdrætter" var søsteren allerede afsat og der var kun Bamse tilbage i kuldet.
    Efter at blive overfaldet af ham mysset og elsket, kunne jeg ikke andet end elske ham smiley

profilbillede
Kommentér på:
Jeres første (egen) hund :)

Annonce