1.714 visninger
|
Oprettet:
22. jun 2014 Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.110
Jeres første (egen) hund :) {{forumTopicSubject}}
En lille hyggetråd - hvornår fik I jeres første egen hund (med egen tæller også, hvis man har fået den sammen med f.eks. en kæreste
)? Hvor gamle var I, hvilke overvejelser havde I gjort inden? Smid gerne et billede ind
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.110
Desværre er vores familie ikke så støttende omkring beslutningen - men nu har jeg undersøgt så længe, vi har passet hunde, så når økonomien er i orden, så KAN det altså ikke passe bedre
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 245 Svar: 9.460
Da jeg blev smidt ud som 16 årig fulgte hun med. Jeg sagde farvel og på gensyn til hende da hun var 13 og jeg 26. Hun blev brugt til redningshund, agility og gravtræning.
Da jeg var 19 købte jeg Nova (profilbilledet) - hendes historie kan du læse på hendes profil. Hende har jeg lige sagt farvel til d. 4 sept. i år. Nova var min makker på gaden som vagt, blev brugt som konkurrencehund og redningshund.
Billedet her er Jessie
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 245 Svar: 9.460
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 101 Hunde: 11 Emner: 140 Svar: 2.992
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
Men min helt egen hund, ja da var jeg 19 år en bla. at lab / schæfer
Jeg har ingen billed at den ,da det snart er 100 år siden
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 101 Hunde: 11 Emner: 140 Svar: 2.992
Min var en mellempuddel barndomshunden, har heller ingen billede af hende.
Men et billed fra dengang vi lige var flyttet herover til Jylland....(er jo en Københavner-tøs)
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
Jeg har egentlig villet have hund, siden jeg flyttede hjemmefra for mere end 20 år siden, men først var tid og penge ikke til det, og siden boede jeg i mange år i en lejlighed, hvor jeg ikke måtte have hund. Til sidst satte jeg min lejlighed til salg for at finde et sted, hvor jeg måtte have hund.
Ventetiden brugte jeg på en masse overvejelser for at finde den helt rigtige race, opdrætter etc., men al fornuften røg ud, da jeg faldt pladask for den lille bastard, og Gustav flyttede ind i huset dagen efter, at jeg flyttede mine møbler.
Gustav, som viste sig at være en springer spaniel i en labradorkrop, var større og meget mere aktiv end de racer, jeg havde overvejet, så jeg fik virkelig kam til mit hår. Vi fandt dog melodien, og i dag ville jeg nødig undvære min skønne lille sorte slyngel
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
elendigt billede, men her er Sofus (og mit livs kærlighed og 1. boxer - Samson)
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.520
.Han blev en pragtfuld kammerat, men jeg lærte meget hurtigt, at en hund ikke bare er hvad man gør den til
Jeg har mange billeder af ham men kun få digitale, men her er han da jeg lige havde fået ham.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
Det var egentlig ikke særlig velovervejet, haha. Men er nu glad for, at jeg har ham nu, 8 år senere
sep 2011
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 43
Min familie har altid haft hund, men det har altid været "min mors"/familiens. Det er første gang, at det er mit navn, der står på papirene.
Jeg fik Maggie i konfirmationsgave, men ikke som en "surprise"gave (det ville min mor aldrig kunne finde på - bare at give dyr i gave), men hele familien havde talt det igennem, og min mor og jeg havde aftalt, at jeg fik en hund i konfirmationsgave, og jeg fik selv lov til at bestemme race og opdrætter. Valget faldt hurtigt på Cocker Spaniel, da jeg gerne ville bruge den til agility og tricks, og min mor til eftersøgning- og redningshund (hun tiggede længe om at få ov til det, hehe). Vi snakkede med mange opdrættere, hørte erfaringer og søgte på nettet. Valget faldt på Kennel Hunterfull i Roskilde, da et vennepar havde den mest fantastiske hund derfra, og rigtig mange af vores venner kun havde rosende ord om dem. Da hvalpene var 4 uger, var vi oppe og se dem, og jeg var bare ikke i tvivl om, at det var det rigtige. Så den dag Maggie fyldte 8 uger, var vi oppe og hente hende.
Jeg har aldrig fortrudt det minste, Maggie er nu halvanden år gammel, og hun er den bedste hund nogensinde. Hun er simpelthen fantastisk, og jeg elsker hende af hele mit hjerte.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 9
Hun er en border collie ved navn Ticka.
nov 2007
Følger: 76 Følgere: 111 Hunde: 6 Emner: 552 Svar: 4.179
Men da jeg mødte Manden og han flyttede ind (efter vi havde været kærester 1½ mdr) sagde han at han altid gerne ville have hun når han flyttede i eget hus. Der var ikke langt fra tanke til handling så vi bruge en 14 dages tid på at finde ud af hvilken stor hund det skulle være, for det måtte ikk være en han skulle bukke sig for at klappe
Tror vi snakkede om en 3 raber, dobberman, gd'er og rottweiler. Egentlig havde vi bestemt os for gd'eren, men jeg synes den blev for stor, så vi ledte efter en rotte istedet. Og fandt whiskey på 8 uger, som faktisk var født den dag vi var blevet kærester. Det var i 2002 og vi var så heldige at have ham 11 år.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1277 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.347
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 155 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 677
En jeg arbejdede med's hund havde fået en hvalp (Amigo) og første gang jeg så ham vidste jeg bare at han skulle være min. Kærlig ved første blik. Der var egentlig ikke store overvejelser. Fandt først ud af om jeg rent faktisk kunne skaffe pengene, og efter det snakkede jeg med mine forældre. Hvor han endte med at bo.
Set tilbage var det nok for tidligt, og jeg lavede mange fejl.
Men det var virkelige kærlighed ved første blik, og jeg ved bare det var meningen vi skulle være sammen
Han har gjort mig til den jeg er i dag ^^
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.174
Jeg havde hende til hun ca var et et halv år gammel da jeg måtte smide håndklædet i ringen og give hende tilbage til opdrætter
Hov glemte alderen pu kan ikke huske det præcist men jeg var i slutningen af tyverne
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759
Jeg faldt over billedet af lille Lilly - 10 uger gammelt pindsvin med øjne så store og næse så kort. Mindede mig om vores Cavalier. Pelsen var ikke så lang som jeg ønskede mig, men håbede da at hun ville blive en smule langhåret... det gjorde hun ikke
Hun var lidt af en mundfuld for mig med det terriersind hun har og var tæt på at give op flere gange - men vi overlevede og jeg fortryder ikke et sekund at jeg fik hende, selvom jeg godt ved at måden det blev gjort på, måske ikke var den optimale.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
aug 2008
Følgere: 1104 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.737
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.843
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Jeg var lige blevet 18 år, flyttede hjemme fra 1 april, og Lucky flyttede ind d. 26 april.
Jeg har altid ønsket mig en chihuahua, så racen var bestemt længe før, og jeg havde lagt penge til side til det siden jeg var 14 år (min konfirmation)
Planen var at mig og min kæreste ville finde en chihuahua med tavle der var klar i sommerferien, men da jeg sad og kiggede efter parringer og kuld, faldt jeg over Luckys annonce og jeg vidste bare i det sekund jeg så hans billede, at det skulle være ham
Min kæreste sagde forbavsende hurtigt ja, selvom jeg egentligt forventede et NEJ. Lucky var 4 mdr gammel, og var jo så en lille omplacering. Efter at have skrevet med både ejer og opdrætter, valgte vi at tage turen en uge efter, for at se ham, og han var fantastisk, alt hvad jeg nogensinde havde drømt om, og kærligheden var gensidig.
Så han var planlagt og alligevel en lille hund der kom dumpende ind i vores liv
Nu er han jo så snart 3 år gammel, og har fået sig en "lille søster" fra samme opdrætter som jo allerede snart er 1 år. De to er uden tvivl noget af det bedste der nogensinde er sket for mig.
Et af billederne jeg fik sendt af ham, de øjne var slet ikke til at stå for.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.224
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.401
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.401
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Det var hverken særligt smart eller velovervejet, da jeg også lige var startet på nyt job (under uddannelse), men jeg har altid vidst at jeg ville have hund, når jeg flyttede hjemmefra, og sådan blev det. Nu her 24 år senere, og en del hundeerfaring rigere, kan jeg godt se at det ikke var et særligt godt valg, for hundetypen var helt forkert til mig. Men jeg lærte en hel masse af at træffe "det forkerte valg"
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Da jeg var 18 mistede jeg den sidste hest (troede vi i alle tilfælde at han var) og i julegave fik jeg et gavekort på en hundehvalp. PÅ det tidspunkt havde mine forældre en pragtfuld goldentæve, så klart at det skulle være en golden, men en hanhund. Jeg fandt en DKK kennel (Ved ikke om detbare var held at der var tavle på. kan ikke mindes at jeg gik specifikt efter det) der havde goldenhanner til salg. Når jeg tænker tilbage, var det et sted jeg idag ALDRIG ville købe fra. men husk at dette var i slutningen af 70`erne. Før internettet og advarsler og det hele.
Men nu fik I mig jo lokket i kælderen for at finde et billede. Så her er han. Han, som viste sig at have D/E hofter, men trods alt blev 11½ år.:
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1331 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.777
En blanding af labrador, schæfer og kleiner munsterlænder. Den havde masser af krudt i numsen.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
Som barn brugte jeg derfor tiden på at låne en masse hundebøger på biblioteket.
Vi fandt Daisy. Vores dejlige border collie.
Jeg var uerfaren og de hundebøger jeg havde læst som barn stod der hvordan man skulle opdrage sin hund. Desværre var det meget gammeldags. Så jeg har måske ikke været alt for sød mod unge Daisy
Men året efter i 2005 fandt jeg frem til Hundegalleri og det gik op for mig at jeg ikke behøvede at være så streng.
Jeg sidder nu som 30 årig med min gamle Daisy som fylder 12 år til februar
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
Men min første helt egen hund er møgøret på min profil
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 620 Svar: 3.624
Boede stadig hjemme, men gik i skole.
Egentlig ikke et gennemtænkt valg, ud over at jeg gerne ville have en hund.
Brugte dog nogle uger på at finde den helt rette.
Da jeg besøgte Bamse første gang, kom jeg egentlig for hans søster. Da jeg kom ud til "opdrætter" var søsteren allerede afsat og der var kun Bamse tilbage i kuldet.
Efter at blive overfaldet af ham mysset og elsket, kunne jeg ikke andet end elske ham
Jeres første (egen) hund :)