{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Racer der forbliver hvalpe?
  • #3   17. aug 2015 Hvor sjovt minion, bullterrieren skulle jo eftersigende også være meget speciel og aldrig rigtig bliver "voksen", men jeg har godt nok ingen erfaringer med den smiley

  • #4   17. aug 2015 boxer!
    skønne og fantastiske legebørn smiley


  • #8   17. aug 2015 Boxer.. smiley

    Afrodithe er først blevet mentalt voksen her som 3 årig efter at hun har været i sin 3. løbetid.. smiley


  • #9   17. aug 2015 Vores boxer har da ændret sig markant fra da hun var hvalp til nu hvor hun er 7. Hun er da stadig glad, sjov og fuld af energi som dengang, men jeg ville bestemt ikke kalde hende en hvalp hverken af sind eller væremåde.

  • #10   17. aug 2015 Dværgschnauzerne er også legesyge og hvalpevimse langt op i alderen smiley
    Har et stort socialt behov også smiley


  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #11   17. aug 2015 Min lille toy pudel er 3 år og stadig utrolig hvalpet. Vores nabos cavaliere King Charles er også 3 år og lige så hvalpet som min egen hund.

    Tror også det har noget at gøre med hvordan man opdrager dem og hvor meget de får lov til.


  • #13   17. aug 2015 Nogle schæfere har også den tildens smiley
    Bl.a. Min egen terrorist smiley
    Men ellers så kom jeg også til at tænke boxeren med det samme smiley


  • #14   17. aug 2015 Sjovt at mange af jer nævner boxeren smiley

  • #15   17. aug 2015 altså jeg tænker ikke racer.. men i min egen pixel... som på en måde gik mentalt i stå da hun var stor hvalp... hun er sådan i 'retard-mode' det meste af tiden *G*

  • #16   17. aug 2015 Margits Golden Charlie er også et evigt børnehave barn... Han bliver aldrig ældre..

  • #17   17. aug 2015 Lia er 7 år og hun er ikke blevet voksen endnu. smiley

    Men der er nok flere faktorer der spiller ind end lige race. Har f.eks. mødt mange hunde der afspejler ejer mht. hvor fjollede og med på fis og ballede de er, men er det fordi en bestemt slags mennesker vælger en bestemt slags hund, så er vi jo selvfølgelig tilbage til det med racen.

    Jeg delte for et stykke tid siden feriehus med en 1 år gammel fransk bulldog, og han var meget afdæmpet. Ejerne var også meget afdæmpede, talte til ham afdæmpet, trænede ham afdæmpet og legede med ham afdæmpet. Meeen da han så mødte mig og jeg "spurgte" om han ville "pjatslåsse", skulle jeg bestemt ikke spørge to gange. Den var han helt med på. smiley

    Gjorde det dog kun den ene gang og ganske kort fordi jeg kom til at tænke på at ejerne måske ikke synes det var så fedt at jeg gearede deres hund sådan op.


  • #19   17. aug 2015 nej de er skidesøde og altid glade... men med en koncentrationstærskel på størrelse med en våd brosten og en fatteevne på minus 2½

  • #20   17. aug 2015 Mon ikke det forskelligt fra hund til hund, jeg havde en rottweiler og dyrlægen sagde,, Rikke, Emma bliver aldrig rigtig voksen og så grinede hun,, hun (Emma) blev desværre ikke så gammel pga kræft, men fra hun var 8 uger og til hun var 5år, var hun en skøn spilopmager

  • #21   17. aug 2015 Boston terrier

  • #22   17. aug 2015 Hyler med på Boxeren smiley
    Elsker den for det, selv min gamle dreng på knapt 13 var er tossehoved og fuld af spilopper - dejligt smiley


  • #23   17. aug 2015 Mine chi-papillion blandinger er aldrig rigtigt blevet voksne smiley

    Min bullmastiff blev det heller aldrig rigtigt. Bevares, han var en potent og meget maskulin hanhund på gåturene. Men herhjemme røg det maskuline look så lidt, når han løb rundt og tossede med sine store plysbamser smiley


  • #24   17. aug 2015 Sheltie - Luna på 7½ er virkelig et stort legebarn og kan slet, slet ikke få nok af at lege smiley

  • #25   17. aug 2015 Min mors Shih Tzu bliver aldrig voksen! Han leger konstant med legetøj, driller "storebror", løber rundt og har bare rigtig meget energi - han er en rigtig lømmel! Han er 4 (-:

    Vores pointer synes jeg også får nogle "hvalpeflip" ind i mellem. Hun er også lidt en fjolle (-:


  • #26   17. aug 2015 En schæfer som får lov til det, er hvalpet hele livet.

  • #27   17. aug 2015 Når du skriver "får lov til det" CH, er det så ment med positiv eller negativ ladning?

  • #28   17. aug 2015 Der er ikke nogen ladning i det. Racen er tilpasningsdygtig og hvis fjollerier ikke er noget man dyrker eller sætter pris på i en familie, så holder den op med at fjolle.



  • #30   17. aug 2015 Det er jeg med på smiley
    Det så bare ud for mig, som om at der lå en skjult hentydning i det. Beklager hvis jeg har misforstået.


  • #31   17. aug 2015 Jeg har to af slagsen herhjemme smiley

  • Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

    Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #32   17. aug 2015 Vi har to hvalpe her i huset. En Bull terrier på 6 år og en gravhund på 15 år. Jeg elsker det glimt de har i øjnene når de er frække. smiley

  • #33   17. aug 2015 C&N - nej, slet ikke. Det er forskelligt hvordan man former sin hund og ønsker den skal være.

    Hos os er er legesyge og fjollerier meget værdsat, så de bliver naturligvis mere stimuleret end opdraget væk ...
    Elsker når de tosser, men ved at ikke alle deler den tanke smiley


  • #34   17. aug 2015 Min ene Schæfer bliver sku aldrig voksen smiley
    Hun er 8,5 år og overfører sig som en på 2 år.


  • #35   17. aug 2015 CH, så er vi helt enige smiley

  • #38   17. aug 2015 Vores Boxer blev 12 år, men aldrig i nærheden af voksen.
    Elton the Bullterrier derimod, var død-alvorlig og meget voksen før han var et år gammel smiley


  • #40   17. aug 2015 Rosa forbliver forhåbentlig ikke så hvalpet af sind. Hun er dejlig men til tider lidt belastende smiley

    Men hun forbliver nok en hvalp i skind, i hvert fald i mange andres øjne. Lucky har på trods af at han bliver 3 år til december, stadig hvalpepels på benene smiley

    Lucky er bare en forkælet møgunge.


  • #41   17. aug 2015 boxer, flat, aussie og papillonen ??

  • #42   17. aug 2015 Spændende at høre at der er nogen gengangere, så er der nok noget om det smiley

  • #43   17. aug 2015 Tænker at det nok hænger mere sammen med hvordan ejeren er, end selve racen. Hvis man som ejer bruger tid på at lege og fjolle, vil hunden nok også have tendens til at være mere legesyg, uanset race smiley

  • #44   17. aug 2015 Det kommer vel også an på hvad man lægger i "forbliver hvalp"
    Lucky vil da også stadig lege og er altid fuld af energi hvis vi skal noget og har lege flip med rosa dagligt. Men ser ham bestemt ikke som en hvalp.
    Men hvis det er energi, leg og fjollehund man lægger i det, så har jeg to hvalpe herhjemme smiley


  • #45   18. aug 2015 Det har i nok begge to ret i (og ja der er jo flere måder man lige kan anskue det dér med at "forblive hvalp") smiley

  • #47   18. aug 2015 Min første Tervueren blev desværre kun 6 år (ikke-arvelig kræft), men lige indtil hun blev syg fik jeg tit den der med "Åh! Det er jo kun en stor hvalp!" og så kunne jeg jo fortælle at hunden var 5 år gammel. smiley

  • #48   18. aug 2015 Staffen gør ihvertfald, for en del individer. Jeg er pænt sikker på jeg har mig en evighedshvalp ihvertfald hehe.. Hun er hvalpet i sin måde at fjolle, hendes humør, frækhed, glæde, spilopper.. det er svært at beskrive. Men alle der møder hende siger konsekvent "Nåårh den er ikke så gammel hva?". Jojo, hun er altså 1 år, selvom hun opfører sig som en på 10 uger smiley

  • #50   18. aug 2015 Ida kristine, lige præcis. Rosa er jo kun knap 8 mdr, så jeg kan tydeligt huske hvordan hun var som hvalp, og nu har jeg så en hvalpet teenager, og jeg elsker hende det gør jeg, og håber da at hun altid vil være en lille fjollet legesyg hund, men hun må altså også godt lige falde en smule til ro og finde voksen hjernen lidt frem, bare engang imellem. smiley

    Hvis vi snakker udseende, så er Lucky for mig ikke længere en hvalp, fordi jeg jo har kunnet sammenligne ham med Rosa, og alligevel reagere folk altid med 2 ting når de møder os: Hvor gamle er DE, for begge kan umuligt være gamle, og møder de Lucky selv er det 99% sikkert at de tror han er en hvalp. Rosa er altid en hvalp. Eller også er Lucky Rosas mor. Jeg vidste ikke hanhunde kunne få hvalpe, men han må da godt være hendes mor smiley

    Da Rosa var omkring 10-12 uger gammel, mødte vi et par halvstore børn (8-10 år tror jeg) der spurgte om Rosa lige var blevet født. Jeg er normalt meget venlig og kan holde grinene tilbage, men det kunne jeg altså ikke helt den dag, men fortalte dem da pænt at hun altså var noget ældre smiley

    Så jeg har som minimum en evighedshvalp udseendsmæssigt. Er Lucky alene, har jeg dog to, det er kun fordi de kan sammenligne med Rosa at Lucky pludselig er voksen i fremmedfolks øjne.


  • #51   18. aug 2015 Jeg hører tit at Huskierne er evigt unge.. Ikke hvalpede, men de har jo altid en voldsom energi, og den har de næsten til den dag de forlader verdenen...

  • #52   18. aug 2015 Hahaha, Ida Kristine, nej på den måde er Lia heldigvis heller ikke hvalp længere, på nær hvalpeflippene, dem får hun stadigvæk.

    Jeg synes hvalpe er dejlige, ingen tvivl om det, men selvom jeg nyder hvalpen, så nyder jeg ikke hvalpetiden specielt. Det er lige før jeg vil sige det er noget som bare skal overståes. Jeg er meget mere vild med Lia i dag end jeg var da hun var 10 uger gammel.

    Derimod elsker jeg til enhver tid at besøge andre folks hvalpe - lidt ligesom at jeg ingen børn har, men som regel synes det er dejligt at være sammen med andre folks børn). smiley


  • #54   18. aug 2015 Årh det gjorde min første tæve. Hold op hvor var hun træls i lømmelalderen, 5 mdr. hvor hunden var til salg flere gange dagligt. smiley

    Hun var til gengæld eksemplarisk som helt lille hvalp, sov igennem fra første nat, var renlig da hun var 10 uger, kunne være alene hjemme fra omkring samme alder, ødelagde ingenting (det kom senere!)

    Lia var derimod Frk. Vanskelig da vi fik hende hjem, til gengæld havde hun ingen lømmelalder, kun en enkelt dag hvor hun var lidt smådøv.


  • #56   18. aug 2015 Whipperne er også kendt for at bevare deres legesyge sind højt op i årene.

    Ghini er 5 og en meget voksen diva indendørs, men udendørs uden snor, er hun en legesyg drillepind på speed.

    Whipperne modnes sent, både fysisk og psykisk, Yota bliver 2 år senere på måneden og har endnu sin første løbetid til gode, hun har indtil nu været en eksemplarisk krudtugle, men pt. er hun teenager med stort T, og jeg er lidt bekymret for, at hun har tabt det meste af hjernen i sandet ved Råbjerg Mile, så det er et spørgsmål om hun nogensinde får den igen smiley


  • #58   18. aug 2015 Er helt klart også enig i, at det kommer lidt an på hvad man lægger i ordet. Der er jo mange måder at være "hvalpet" på.
    Og sjovt dén med "det er jo en hvalp", lignende fik vi - sådan lidt off topic - også altid at vide om vores kat... hun blev så 18 år smiley


  • #60   18. aug 2015 Hahaha tænkte lige præcis på det samme, derfor tilføjede jeg lige et "lignende" for SÅ meget afveg hun nu ikke fra at ligne en normal kat smiley smiley

Kommentér på:
Racer der forbliver hvalpe?

Annonce