{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

Ustilling i DKK {{forumTopicSubject}}

Inspireret af DKK/DRU tråden, har jeg lige lidt betragtninger og spørgsmål om udstillinger:

Jeg har jo kun forsøgt mig ud i én udstilling... En stooooor udstilling i brøndby med mange ringe. Vi havde dog forinden været i bl.a. Hillerød for at lure 'tricks' ;0) Jeg var ski** nervøs. Ikke for de andre opdrættere, men for min egen tur i ringen.... Jeg havde heller ikke prøvet det før, men der var heldigvis nogle søde mennesker, der kunne fortælle, at jeg skulle derind igen! Ellers var jeg nok bare blevet og jublet i ringsiden smiley

Men som nybegynder vil jeg dog næste gang forsøge mig ud i cavalierklubbens egne udstillinger, i håb om at det ikke bliver så uoverskueligt for mig selv med alle de andre racer og ringe.

Vores lille hvalp flytter jo hjem til farmor og farfar i feb. Men hun forbliver rent officielt vores hund, da vi gerne vil prøve os noget mere i udstillinger. Vi er jo allerede helt sikker på, at hun er champ og alt muligt andet (som jeg i bund og grund ikke aner noget om, hvordan man bliver;0)
Men vil gerne øve noget mere med Karla. Så jeg også selv bliver mere fortrolig med turen rundt i ringen.
Hvad er jeres erfaringer med mor-hunde. Er de klar til udstilling umiddelbart efter hvalpeflytning, eller er det bedre at vente til efter sommer?

Kunne forresten se et link til en gruppe for cavalier-ejere i DRU. Er der også en sådan gruppe for DKK?

Og så forresten lige endnu en rigtig god grund til DKK og cavalierklubben. Kunne se i siste blad, at der kommer et kursus i, hvoran en cavalier 'skal se ud' (Om eksteriøret som redskab i hundeavl) Det synes jeg er fantastisk og skal helt sikker melde mig til.
Har nemlig overhovedet, hvis vi skal være helt ærlige, nogen ide om, hvorvidt vores hvalp kan udvikle sig til at være racetypisk. Synes selv, at den har en voldsom stor og mørk næse... Men igen, kan vi ikke rigtig finde nogle sammenligningsbilleder. Kun af hvalpe, der er lidt større. (Og jeg har surfet rundt på Anjas side ;0)

Nå længere smøre....
Vh Christine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ustilling i DKK
  • #1   5. jan 2009 Jeg tror du skal vente lidt med at udstille Karla. De fleste tæver taber alt pels efter fødsel og bliver - for at sige det mildt - meget lidt udstillingsegnede ;o)

    Men Jeg synes da du skal overveje Cavalier Festivalen i jule. Det er en hel weekend med masser af hunde og hyggelige folk, som jeg varmt kan anbefale. Stamningen er god og afslappet og her kommer mange "hr. og fru Danmark" og udstiller.

    Og helt enig med kurset om bygning!!! Jeg synes også mine hunde er de smukkeste, og jeg har først indenfor det sidste års tid begyndt at have en idé om, hvordan en cavalier egentlig skal se ud. Meget sjovt, for hunde som jeg for få år siden synes var gudesmukke, er nu pludselig faldet en del i min agtelse, da jeg nu kan se, at nok er de smukke, men en cavalier ligner de ikke :o)

    Man skal virkelig gøre sig umage og studere en del for at vide, hvordan en cavalier skal se ud (gælder alle racer).


  • #2   5. jan 2009 Ja, jeg har luret på den festival.... Og så er den jo da endda på Sjælland i år :o) Men urutineret som vi er, så har vi booket ferie, og kommer først hjem d. 27. juli... Men næste år vil jeg da liiige skæve lidt til datoen for festivallen inden feriebookning ;0)

    Tænkte også på det med pels m.m. men synes bare slet ikke at jeg kan se på Karla at den har fået den ene hvalp. Men det kommer måske senere?!?



  • #3   5. jan 2009 Christine: Bare rolig ;o) Det kommer først senere.

    Urutineret med ferien ;o)


  • #4   5. jan 2009 Jeg glæder mig ufatteligt meget til det kursus - det bliver rigtig spændende.

    Jeg er efterhånden blevet meget interesseret i struktur og anatomi - både generelt og især for Cavalieren - så jeg venter med spænding på kurset : )



  • #5   5. jan 2009 Hej Christine...
    Du kan være ret sikker på at Karla kommer til at tabe pels. Dog kan du være heldig, at det bliver mindre, da hun kun har en hvalp til at bide hendes ører m.m. af:-) Jeg tror dog du skal vente til udstillingerne senere på året...så kan du måske også tage hvalpen med, og stille den i babyklassen på specialudstillingerne.
    Du skal ikke være nervøs for hvalpens mørke farve...de fleste b/t er meget mørke/sodede fra fødslen, du vil blive overrasket over hvilken udvikling den kommer til at gennemgå de næste uger...og du vil ikke fatte det, heller ikke næste gang og næste gang o.s.v....:-)
    /Anja


  • #6   6. jan 2009 Christine: Prøv at se på denne hjemmeside:

    http://www.cavaliere-von-den-waldelfen.de/

    Se under "Würfe", så kan de se, hvordan min lille b/t så ud, da hun var helt lille. Hun var også meget sodet, men har fine tegninger nu.


  • #7   6. jan 2009 Var altså også lige inde og kigge, vild nok de kan være så mørke og blive så rigtig i farverne alligevel...Kom lidt bag på mig.
    Men det er jo det samme med blenheimer, synes jeg selv er grimme, når de er små, da de ikke er så farverige, men bliver bare så flotte alligevel.



  • #8   6. jan 2009 Ja, jeg var også noget nervøs, da de første billeder af ønskehunden kom på mailen og hun var helt sort! ;o)

  • #9   6. jan 2009 Wow Tak Maj-Britt.... Lige sådan en billedeserie jeg savnede... Meget sjovt at se uviklingen fra 1. til 8. uge :0)

  • #10   6. jan 2009 Var så lidt :o)

Kommentér på:
Ustilling i DKK

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce