{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad stiller man op med sådan en størrelse?
  • #2   4. okt 2015 du kommer nok til at lære et det at være "stor" ikke altid har med kroppens størrelse at gøre ... små hunde er bare store hunde i kompakt indpakning ... smiley

• #3   4. okt 2015 Jeg gik fra rottweiler til at overtage en "brugt" shih tzu blanding og aldrig har jeg haft en hund med så meget personlighed og savnet en hund så meget efter han blev aflivet (pga misrøgt fra tidl ejer) jeg er top forelsket i de små kræ og når min kakaohund bliver gammel om mange mange år og jeg skal til at kigge på ny hund, ja så skal jeg helt sikkert ha sådan en bette skid igen

• #4   4. okt 2015 Årh, det var da en nuttet lille sag smiley

Og så er jeg helt enig med Hanne - der er ligeså meget hund i de små, det er bare mindre pakning smiley

• #5   4. okt 2015 Jeg er egentlig slet ikke til små hunde, men svigermor var meget ked af det over hunden, så kunne ikke nænne at sige nej, og ungerne elsker at de endelig har en hund de også kan gå tur med smiley

• #6   4. okt 2015 Dejlig løsning for jer alle smiley

• #7   4. okt 2015 Du skal til at øve dig og vapsen i at ordne pels så smiley men ud over det så gør du bare ligesom du er vandt til med de store hunde. Bare i mindre skala smiley

• #8   4. okt 2015 Tillykke med hvalpen smiley
    Er opdrætter informeret? Der kan være tilbagekøbsret på kontrakten.

• #9   4. okt 2015 Hmm må vist læse lidt op på det med pelsen smiley
    Ved faktisk ikke om opdrætter er informeret. Svigermor ligge på sygehuset og er alvorlig syg, så er nok ikke lige det første hun tænkte på. Men der er ikke tavle på, så tvivler på der overhoved er en kontrakt smiley

• #12   4. okt 2015 Små hunde er nøjagtigt lige så skønne og charmerende som store hunde. De er bare nemmere at løfte, og hyggeligere at have på skødet smiley Tillykke med den lille charmetrold smiley

Og god bedring til svigermor

• #13   5. okt 2015 Dejligt du kan træde til smiley
    Det er skønt med lille hund, man skal lige vænne sig til at kikke hvor man går, så man ikke ender med en ekstra sutsko på smiley

Håber svigermor fårvdet bedre smiley

• #14   5. okt 2015 I vores yngre dage var vi mest til store hunde, for der var mere "hund" i dem.......mente vi. Hvor er vi dog blevet klogere!! Vores to små, er i deres egne øjne, kæmpe hunde, og det tror jeg nu er fælles for små hunde. Og det kræver også lige så meget, som vores to newfoundlændere gjorde smiley

• #16   5. okt 2015 Jeg gik fra en Boxer til en Yorkshire Terrier.
    Og det var noget af et skift, men heldigvis kun positivt.
    Min mand ville dog ikke have noget at gøre med sådan noget småkravl.
    Han ændrede dog hurtigt mening.
    Det er muligt, at der en skønne dag kommer en stor hund i huset igen.
    Men de små er kommet for at blive.
    Jeg håber din svigermor får det bedre.

• #17   6. okt 2015 Tak for alle jeres kommentare. Svigermor har desværre ikke fået det bedre, men hun har heller ikke fået det værre. Den lille er faldet godt til og vores gamle hund har taget godt imod hende smiley Nu har jeg fået læst lidt om racen, og hold da op der er meget pelspleje med sådan en smiley Hvis der nogle der har nogle gode råd, så kom endelig med dem smiley

• #19   7. okt 2015 Det er en shih zhu. Efter hvad jeg har læst så må den ikke gå tur i regnvejr, for den må ikke blive våd smiley Den skal bades hver 10-14 dag. Den skal tørres ved at pakke den ind i et håndklæde i 10-15 min og der efter føntørre den, den skal have børstet tænder smiley osv osv. Det lyder i mine høre altså helt skørt. smiley Men jeg har jo heller aldrig haft sådan en pelsklump før smiley

• #21   7. okt 2015 Det lyder godt. For det lød altså noget besværligt, det med at de ikke må blive våde. Har aldrig hørt om hunde der ikke kan tåle regnvejr før smiley

• #23   7. okt 2015 Stine, tænkte at det måske er en der udstiller, der har skrevet de retningslinjer?? For i bad hver anden uge er da vildt.

Dog, så kan tandbørstning godt være en ide, men hvis den ikke er vant til det, så ville jeg bruge noget godt tuggeguf, så ikke pedigreestænger, eller dem fra vitakraft..

• #24   7. okt 2015 Eller et ordentligt ben.. Det giver nu betydeligt mere end de her kunstige "tandhygiejne" tyggedimser.
    Skal pelsen bevares flot og lækker, så kræver det en del. Men de er nu også søde klippede smiley
    Og sikke noget pladder at de ikke må gå i regnvejr smiley smiley

• #25   7. okt 2015 Det bliver nok hvalpeklip fremover smiley Ang tandbørstning så ved jeg at svigermor har gjort det, men jeg er nu mere til at give ben. Det har vi altid gjort men vores hunde, og de har altid haft fine tænder. Så hvis det ikke er noget, der er nødvendigt så for hun altså ben, som den gamle også får smiley

• #27   7. okt 2015 Bemærk, jeg skrev godt tyggeguf, og at jeg skriver ikkepedigre eller denta fra vitakraft. smiley

• #28   7. okt 2015 Min Amico på næsten 5 måneder kommer ud i alt slags vejr i regnvejr for han dog en regndragt på da jeg ikke ønsker at han bliver plade våd og kold, heldigvis er han fuldstændig lige glad med at han har dragt på han løber, leger og laver tossestrejer lige som han gør når han ik har den på
    Man siger at en shi tzu med voksen pels hun behøver at blive redt igennem en gang om ugen og i bad en gang om ugen det gør man for at gøre pelsebejdet så nemt som muligt
    Men hvis man ikke vil udstille kan man jo sagtens klippe den kort bamseklippet så har den jo ikke brug for bad og pelspleje som sådan alt efter hvor kort den bliver klippet bare vær opmærksom på at den kan komme til at fryse når det virkelig er koldt

• #29   7. okt 2015 Det sværeste ved den slags nuttenuttehunde, det er at være lisså konsekvent som man er ved en stor hund.
    Fordi vapsen ligner en tøjbamse, så har ens nååååårh-gen det med at slå ind, hehe. Her skal man seriøst bare sparke sig selv og huske sig selv på. at hvis den ikke er nuttet ved at gøre noget som voksen, så skal man stoppe adfærden fra hvalp.

Opdragelsesmæssigt synes jeg sådan set ikke der er den store forskel på størrelsen på hunden. Et nej er et nej, træk i hundesnoren er træk uanset hvor mange kilo der hænger i enden... osv.

Tillykke med den - den er fandme søøøøøj!

Kommentér på:
Hvad stiller man op med sådan en størrelse?

Annonce