1.638 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Øget drikkelyst og tissetrang Øget drikkelyst og tissetrang

Håber i kan komme med lidt gode råd. Det handler om min datters steriliseret tæve.

De har været på besøg i dag, og pludselig ser vi, at hun sætter sig og tisser. Da vi skal tørre op, kan vi se, at hun har gjort det tidligere også, uden vi har set det.
Min datter fortæller så, at hun har gjort det en enkelt gang der hjemme også ( ikke i dag )

Jeg observere hende selvfølgelig resten af aftenen, og bemærker at hun drikker meget.

Det eneste jeg lige kan tænke på er sukkersyge, men kunne der være andet?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øget drikkelyst og tissetrang
  • #1   29. nov 2015 Min dyrlæge var sikker på at Luka havde Cushings. Han havde samme adfærd. Hos ham var det så sukkersyge..

• #2   29. nov 2015 Cushings er min egen lige blevet testet for, og jeg synes ikke det minder så meget om de symptomer. Men jeg har kigget lidt på det sukkersyge, og der er lidt mere der passer.

Er Luka så helt fin med sukkersygen nu? Får han insulin?

• #3   29. nov 2015 Det går bedre med ham men han var meget tæt på at dø, da de blev ved med at påstå det var Cushings og tog den ene prøve efter den anden.

Han får insulin, men glucosetallene er ikke helt som de skulle være. Han har lige skiftet til menneskeinsulin og er ved at blive kørt ind i dosis. Han virker helt normal i adfærd, men de terriere er jo nogle seje banditter..

Jeg håber I finder ud af hvad hun fejler

• #4   29. nov 2015 hvad med en almindelig blærebetændelse

• #5   29. nov 2015 Håber jeg også :). Jeg har selv lige været en sej omgang igennem med min egen, men heldigvis har vi samme dyrlæge som vi stoler rigtig meget på :).

Det kan sagtens være Hanne. Giver det også øget drikkelyst?

• #6   29. nov 2015 ja, blærebetændelse er en infektion, infektion giver ofte øget drikkelyst

• #9   29. nov 2015 Tak alle sammen.

Det kunne jo godt lyde som en af de dele. Vi ringer til dyrlægen smiley

• #10   29. nov 2015 dyrlægen vil sikkert gerne have en urinprøve .... da min havde det lagde jeg om aftenen et engangskrus og en suppeske klar .... gik med hunden ud om morgenen og da hun satte sig til at tisse satte jeg suppeskeen uinder ...og så over i koppen , dækkede den til med husholdningsfilm, og satte den i køleskab til vi skulle til dyrlæge...

• #11   29. nov 2015 Super smiley
    Vildt smart ide med suppeskeen smiley

• #12   30. nov 2015 For 1 md siden gjorde Perle faktisk akurat det samme; tissede hele tiden og drak temmelig meget mere end hun plejede. Vi tog selvfølgelig til dyrlæge. Det var ikke blærebetændelse, men pH i urinen var alt for høj og der var antydning af nogle krystaller = så begynder man jo at tænke på nyreproblemer. Så vi fik lavet det helt store tjek af nyrene. Men nej, der var heller ikke noget galt. Hun er på specielkost pt og tisser og drikker normalt igen. Så må vi se hvad re-testen siger om 4 uger.

• #13   30. nov 2015 noget nyt med hunden

• #14   30. nov 2015 En renlig tæve der pludselig bliver urenlig, og især på tæpper eller andet blødt underlag (i håbet om at de så ikke gør så ondt at lade vandet), samt har øget drikkelyst har i 99% af tilfældene blærebetændelse.

De kan også have ondt omkring blæren ved palpering, eller feber. Men ofte er der ikke de store symptomer.

Urinen kan lugte virkelig ramt, men fordi de drikker så meget, kan det være svært at lugte.

Så urinprøve og forbi dyrlægen.

Men det har ejerne selvf. allerede været :o) Smerterne aftager nemlig først, og ret hurtigt, når hunden starter op på antibiotika :o)

• #16   3. dec 2015 Undskylder at jeg først lige skriver nu, da det hele er ret kaotisk her hjemme for tiden.

Opdatering
    Den lille Misser gjorde det kun ved mig. Siden har der ikke været noget.
    Men så i dag har min datter opdaget en knude ved et bryst.
    Så de skal til dyrlægen i eftermiddag og der tjekker vi for alt det andet, bare for en sikkerhedsskyld.

• #18   4. dec 2015 Så kan jeg være her igen.
    Der er lavet urinprøver som der kommer svar på i dag.

Lige ang knuden mente han, at det er eksem. Så hun har fået noget forskelligt med hjem til vask.

profilbillede
  • #19   4. dec 2015 Så er der besked på hendes tisseprøve.
    Der er ikke spor af noget som helst udover, at han kan se den er meget klar som jo er udtryk for det vi har set, at hun drikker en del.

• #21   4. dec 2015 Hvor gammel er tæven ??

I skal nu være obs på om det er noget der fortsætter. og tager til med tiden ...

Ikke for at skræmme, men min forrige hund begyndte også med af og til at tisse, det blev så hyppigere, og jeg gik til dyrlæge med hende flere gange, og fik hende scannet osv ( en anden historie), det viste sig at være blærekræft...

• #22   4. dec 2015 Birgitta
    Vi fik nemlig desinficerende shampoo med. Men den føles ikke som noget pus, så det var det vi undrede os over.

Hanne
    Du kan tro vi holder øje. Jeg er kun glad for at du skriver sådan noget til mig, for fortsætter det, så kan man jo lige så godt tage en scanning.

• #23   4. dec 2015 Hun er forresten snart 5 år Hanne

• #24   4. dec 2015 Jeg tror min hunds startede da hun var omkring 7, kan simpelthen ikke huske hvornår hun blev steriliseret....

jeg fik hende også scannet, ved et fjols af en dyrlæge som helt og aldeles overså kræften smiley ... han havde bestemt sig for at det var leverproblemer så da jeg bad ham køre scanneren til blære, var det bare sådan hurtigt hen over "den ser fin ud" (ikke min normale dyrlæge da han ikke havde scanner) .... 6 måneder senere åbnede min egen dyrlæge hende da jeg insisterede, 75% af blæren var en kræftknude, og hun blev ikke vækket af operationen ..... det forløb er mit hunde traume ...

• #25   4. dec 2015 Ej uha Hanne smiley
    Det er jeg ked af at høre, og kan godt forstå at det har sat sine spor!

Jeg kan garantere dig for, at der er øje på hende, både fra min datter som går op og ned af hunden hele tiden, og jeg er næsten sammen med dem hver dag og holder også øje.
    Hun skal til kontrol igen om 1 til 2 uger, og så er det da noget jeg vil prøve at nævne. Jeg er virkelig glad for, at du vil dele din oplevelse med mig, så jeg er klar over at det kan være der

Kommentér på:
Øget drikkelyst og tissetrang

Annonce