For lidt plads når hunden er alene hjemme? For lidt plads når hunden er alene hjemme?
Inspireret af tråden om hund i bur, kunne jeg godt tænke mig at høre om I synes min hund har for lidt plads, når hun er alene hjemme.
Min hund er i entreen, når hun er alene. Det måler 2x2 m,så der er plads til at stå op og gå lidt, men ikke rigtig gå rundt.
Grunden til hun er lukket inde, er at jeg har hørt/læst at det kan være meget for en hund at overskue hele huset, især når den er hvalp.
Jeg arbejder om natten og min mand om dagen, så hun har næsten aldrig lange alene dage. I går var hun slet ikke alene, og i dag har hun været alene i 2½ time. Der er ingen alene hjemme problemer.
Synes I hun skal have mere plads, når hun er alene hjemme?
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.478
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 530
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1326 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.641
Robin har hele min 2 værelses lejelighed til rådighed når han er alene (bortset fra badeværelset, men der kan han ikke engang vende ude, så lille er det ;))
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.852
Det er tydeligt at de flytter sig rundt i løbet af dagen, så for mig at se, har de glæde af at have adgang til det hele.
Der er et par favorit steder: Ved døren til altanen, hvor de kan følge med i hvad der sker på vejen, i sofaerne, i sengen, i deres kurve, og om sommeren er kælderen med i favoritterne fordi der er køligere der.
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.553
Altså jeg tænker, at jo større hunden er, jo mere plads skal den have for at vende sig, gå rundt osv., hvorimod en mindre hund har brug for mindre plads?
Jeg synes da du skal prøve at lade en få mere plads, og se hvordan det går. Går det ikke, kan du jo bare gå tilbage til sådan som det er nu. :o)
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.140
Vi har i min familie altid haft vores hunde i hele huset, også når de var alene hjemme.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.199
Har aldrig brugt det med at holde dem på lille afmålt plads, og jeg har gennem mine efterhånden mange hunde aldrig haft hunde med alene-hjemme problemer. Har også taget adskillige omplaceringshunde ind, og med en fornuftig tid til træningen, så er det også gået fint med dem.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.013
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
I det næste års tid halvandet gik hun selv ud i køkkenet i sin kurv når jeg begyndte at tage overtøj på om morgnen. Da hun var omkring halvanden / 2 år begyndte hun bare at løfte hovedet i sofaen og ikke gide flytte sig når jeg tog overtøj på, så jeg lod hende være der og det gik fint.
Da nummer to ankom ville jeg egentlig først lade hende være i køkkenet, men hun var generelt en meget selvstændig og afslappet hvalp, så hun fik lov at være i huset med den gamle. Jeg filmede dem og de sov fint. Så det fik lov at køre.
Nummer 3 er i entreen med børnegitter for - nyt hus - og har været det siden hun var ganske lille hvalp. I starten var det for at hun ikke skulle genere de store med konstant leg og ballade, og så hun selv kunne slappe af. Hun løber selv derud når jeg skal til at afsted og så længe hun bliver ved med det - så hun lov at blive der. Hun er lige over et år gammel nu. Entreen er 3x3 meter vil jeg tro.
Det jeg nok gerne vil sige med dette indlæg er, at hvad end der virker for dig og din hund er fint. Og der er ingen grund til at ændre på noget der virker.
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 530
Jeg kan ikke give hende gradvis mere plads, da stue/køkken/spisestue er et stort rum, tror I det gør noget?
mar 2009
Følger: 20 Følgere: 1 Svar: 31
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.199
I et tilfælde som med din hund er det nok til at se i løbet af ganske få forsøg, hvad hendes reaktion er. Hvis der ingen problemer er så kan man hurtigt bare lade hende være på det store område hele arbejdsdagen.
For lidt plads når hunden er alene hjemme?