{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

Når I bliver RIGTIG syge..? {{forumTopicSubject}}

..Hvad gør I så?

Kæresten og jeg har ligget med slemme influenza-lignende symptomer de sidste par dage, hvilket har resulteret i at vuffen stort set ikke var ude hverken i forgårs eller i går. Vi har det en smule bedre i dag, så vi gik en tur ned på træningsbanen og lavede lidt af hvert, så hun kunne blive brugt lidt.

Det er SUPER uheldigt at vi begge ligger meget syge på samme tid - normalt er det jo ikke SÅ slemt, ellers er der altid den anden til at gå med hunden.

Mit spørgsmål er: Hvad gør I, hvis I virkelig bliver syge? Jeg snakker ikke lidt forkølelse eller ondt i maven, men meget syg?

Nicki har heldigvis taget det RIGTIG pænt, hun har faktisk opført sig rimelig normalt. Jeg er så glad for hun har været så dygtig til det - omend jeg håber ikke det er noget der skal gøre sig gældende igen i den nærmeste fremtid, man får lidt dårlig samvittighed.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når I bliver RIGTIG syge..?
  • #2   19. jan 2016 Det er typisk sådan et "det her er altså lidt kedeligt"-blik vi har fået disse to dage..

profilbillede
  • #3   19. jan 2016 Tisseture og ikke andet.
    Vi har have, så der foregår det.

Hundene tager det pænt - de er vant til at deres mutti kan være sengeliggende og at der ingenting sker.

• #4   19. jan 2016 Altså jeg har bulldog, så han snupper gerne et par dage på langs. smiley Ej, såen mere seriøst så er det faktisk ikke sket endnu at min kæreste og jeg har været syge samtidig.

• #5   19. jan 2016 Den første uge plejer mine at acceptere haven og mad i haven og kong der frossen med mad i. Og hvis det mere en 7 dagen, tilkalder jeg mine forældre eller veninder om en lufte tur..

• #6   19. jan 2016 Har flere hold gode venner som både passer ved ferie og også kan tage over i en sådan situation, det er man næsten nødt til at have.

Har kun haft brug for det sygdomsmæssigt en gang, hvor min mand røg på hospitalet med blodpropper i hjernen, og jeg ville være hos ham, mens han lå på intensiv.

Ved de mere alm. sygdomme klarer vi den med at lade dem være i haven, som er indhegnet.

• #7   19. jan 2016 En uge er også skæringslinjen her. Så skal der ske noget

• #9   19. jan 2016 Jeg er på røven...hvis jeg er rigtigt syg...jeg lå ret lang tid 14 dage med høj feber og lungebetændelse -og yderligere 14 dage hvor jeg virkelig langsomt måtte få kræfterne tilbage, jeg følte mig som en nyfødt baby styrkemæssigt...

Jeg bor heldigvis i verdens bedste opgang...og har verdens bedste venner..og verdens bedste genbo....

Så vi klarede den smiley og kræet var faktisk ualmindeligt forståeligt -og meget puttesyg den periode..jeg ville ønske jeg kunne sige han var forstående og passede på mig...men hver gang jeg hostede så ville han ligge enten på min brystkasse eller direkte ovenpå min mund.. smiley :D bæst...! smiley smiley

• #11   19. jan 2016 Ud i haven og ind igen.

• #12   19. jan 2016 Jo tak, Isabelle smiley

Uanset hvad, tager vi til træning i morgen, er spændt på at se om øvelserne holder lige så godt stik når der er andre hunde, som de gjorde da vi trænede i dag smiley

Hvis vi nogensinde skulle gå hen og blive syge i form af f.eks. indlæggelse eller lungebetændelse, er jeg sikker på at en af vores forældre gerne vil tage hunden - men SÅ slemt var det dog ikke. Hun kom ud på små tisseture og så en tur i lånt have smiley

• #14   19. jan 2016 Vores ville ikke nøjes med haven, men skulle det utænkelig ske, så har vi en god nabo. smiley

• #15   19. jan 2016 Jeg bor på 3. sal, så haven er ikke en mulighed.
    Jeg er kronisk syg, så nogle gange er gåture ikke muligt, vi snakker måske én gang om måneden og så alm. sygdom. - Jeg har min mor, hun kommer og hjælper smiley

• #17   19. jan 2016 Jeg var tæske syg med influenza og feber for et par år siden . Kæresten var selvfølgelig på studietur, da jeg gik ned, så hundene klarede sig med ultra korte tisseture og brugte faktisk resten af tiden på at sove sammen med mig. Jeg tror, de kunne mærke, at jeg var meget dårlig, for de var meget artige, selv Myrna, som jo ellers var en djævlehvalp smiley

• #18   19. jan 2016 Vi er heldigvis 2 om hunden, så det skal være meget uheldigt hvis en af os ikke kan gå med hende. Men ellers er det tisseture i haven, fodersøg i haven og så give et godt kødben, som der bruges lang tid på at spise.

Jeg kan godt forstå, at du har dårlig samvittighed overfor hunden, men I kan jo altså ikke gøre for at I bliver syge. God bedring.

• #20   19. jan 2016 Har lige været rigtig rigtig dårlig sidst halvdel af december, må indrømme,at jeg slæbte mig afsted med hundene, ikke de lange ture, men en kort tur. Og så var jeg død for resten af dagen. Et par dage havde en god ven legekammerater med, så fik de buldret af i haven. De øvrige dage hvor resten af husstanden var hjemme, havde jeg da hjælp.
    Bevares, de ville nok have overlevet med haven, det er nok bare mig selv der synes de som minimum skal have en lille tur.
    Så er de i ro, og jeg får fred.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
    #22   19. jan 2016 Så længe jeg kan stå på benene, snupper jeg gerne et par panodiler og går tur med hundene alligevel. Det bliver ikke til de lange ture, men mine hunde nægter som regel at tisse i vores lillebitte frimærke-have, så ud skal de, selvom jeg er sikker på, at jeg er ved at dø et par gange undervejs smiley

Ved mere alvorlige ting, må jeg i gang med at fedte for naboerne smiley

• #25   19. jan 2016 Nu er det vidst kun sket to gange, at min kæreste og jeg har været rigtige syge på samme tid.. Ellers så tager parten der er frisk nok, selvfølgelig bæstet smiley
    Men de gange det er sket, er det op, og på med tøjet og ud. Jeg vil ikke byde hende en hel dag i haven, eller på lang i sengen. Og jeg kan heller ikke holde hende ud, hvis du ikke kommer ud, Hahaha smiley :D dog er turene mindre..

• #26   19. jan 2016 Vi har 7-9-13 ikke været syge samtidig og ligger faktisk meget sjældent syge...heldigvis smiley Skulle det dog ske, må vi kravle i tøjet og luske en kort tisse-prutte tur. Svende gider ikke haven med mindre der er frikadelle-søg eller leg med naboens lille Fie i vente smiley

Og ellers må vi ringe efter min Mutti. Hun knuselsker kræet og elsker at låne ham til en god gå-tur smiley Win-win for begge smiley

Milla - Vil du have mit nummer, hvis I skulle få brug for en lufter? Jeg kører lige forbi Hillerød på vejen hjem fra arbejde og kan godt trisse en tur med Nicki, hvis det skulle være smiley

• #27   19. jan 2016 Har faktis aldrig været syg mens jeg har haft Molly smiley men hun ville nok kunne klare sig med Tisseture og en lækkert ben smiley

• #28   19. jan 2016 Anine: Vi gik meget korte ture og så lånte vi en have smiley

• #29   19. jan 2016 Linda: Det vil jeg gerne, men jeg håber ikke det er nødvendigt det næste lange stykke tid, synes det var uheldigt nok at vi begge er ramt på samme tid smiley

Jeg er dog ikke sikker på, om hun overhovedet vil gå med andre.. Bare at en af os går alene med hende, kan det være svært, så jeg kunne forestille mig hun ville være lidt modvillig, hvis ingen af os er med.. smiley

• #30   19. jan 2016 Du kan jo tænke lidt over det og så bare skriv en PB til mig, hvis det bliver aktuelt smiley Tilbuddet løber ikke ud smiley

• #31   19. jan 2016 Jeg er alene med hund, og bor i lejlighed, men heldigvis har jeg en fantastisk familie der med glæde tager Ziva hjem, enten mine forældre, eller os min søster og svoger, og begge steder er der store haver, og hund at lege med smiley

• #32   19. jan 2016 Så kommer de kun i haven og det overlever de da fint. Dog synes de at det er lidt kedeligt. Dog var der dengang både manden og jeg fik Roskildesyge da vi boede i lejlighed. Der måtte der forstærkning til.

• #33   19. jan 2016 Ligesom CH, men ja max en uge smiley Har heldigvis en dejlig datter og en god nabo der kan træde til skulle det knibe

• #35   19. jan 2016 Jeg lukker dem i haven smiley

• #36   19. jan 2016 Er meget sjældent sådan rigtigt syg, i flere dage. Men for et par år siden fik jeg influenza, for første gang i sådan ca 30 år. Var syg i 14 dage, hvoraf jeg lå i sengen i en uge, i en feberdøs, hvor alting bare handlede om at sove, fryse, svede smiley Aner ikke hvordan ugen gik, men mindes at jeg af og til fik fyldt på brændeovnen, lukket hundene i haven, samt givet dem vand og foder. Tror faktisk at hundene har fornemmet at jeg havde det rigtigt skidt, for jeg kan ikke mindes at de lavede andet end at sove på sofaen sammen med mig ? Fik en veninde til at handle for mig på et tidspunkt, men hun var bange for at blive smittet, så hun smed posen med varer udenfor huset, og løb sin vej smiley Så hundene overlevede uden lufteture.

• #37   20. jan 2016 Da jeg stadig boede hjemme for nogen år siden, var min mor indlagt, mens min far havde overarbejde - der tog jeg mig mest af Klunte. Ellers har mine forældre faktisk ikke været syg på samme tid. Skulle det ske, ville de nok i første omgang trække på min mors veninde. Er det rigtig slemt, ville de nok trække på mig - hvor jeg så ville få en veninde til, at passe mine grise. Er mine forældre på weekendophold eller ferie, så trækker de også på mig. Klunte elsker det, mine forældre behøver ikke bekymre sig og kan nyde turen - og jeg får en weekend/uge med alt det mad, slik og putning med Klunte, præcis som jeg vil ha det smiley

• #38   20. jan 2016 Som alene med hundene takker jeg min gud og skaber for en god have og et godt helbred smiley

Ved voldsomme forkølelser, ondt i halsen, feber m.m. går jeg en kort tur om morgenen. Jeg ser det som en investering i ro efterfølgende, så jeg kan få lov at sove. Men naturligvis skal jeg fodre, lukke hunde ind og ud osv. Og er det i vinterhalvåret, skal jeg alligevel passe brændeovnen, så det der med at ligge i sengen bliver der ikke meget af.

De eneste gange jeg overhovedet ikke har gået med hundene på grund af sygdom, har været ved diarre hvor jeg ikke har turde bevæge mig væk fra toilettet. smiley

• #40   20. jan 2016 Jeg har heldigvis en god stor have. Jeg bor alene uden nogen familie eller noget tæt ved og har været alvorligt syg i lidt over en måned hvor hundene nærmest slet ikke kom ud - udover haven.

De klarede det fint. Ingen hund dør af lidt nedetid.

• #41   20. jan 2016 Da jeg rev mit korsbånd over i april -14 og slet ikke kunne gå i to uger, og derefter kun meget dårligt på krykker, blev jeg faktisk meget overrasket over, hvor mange der meldte sig til at gå ture med Coco.
    Mine to underboer (th. og tv.) tog sig af hhv. morgen og aftenture, og derudover var det lidt forskelligt. Efter den første uge havde jeg nogle dage, hvor slæbte jeg mig selv ned fra 3.sal og gik 10-20 meter frem og tilbage, andre dage kom veninder, brors kæreste, min bror, ja selv min brors kærestes lillesøster smiley Problemet var dog, at den lille hund ikke ville gå! Overhovedet! De, der hjalp, kunne således bære min lille hund ned til nærmeste græs hvor hun tissede, evt. lavede en lort, hvis det var meget lang tid siden, og så kunne de gå hjem med hende.. Hun rokkede sig ikke ud ad stedet, hvis man gik en anden vej.
    Så efter de to første uger måtte jeg jo gøre det selv, da hun ikke ville gå fra mig. Og her overraskede hun mig så helt vildt igen, da hun simpelthen bare var SÅ hensynsfuld den lille vuf smiley Det skal jo siges, at Coco på det tidspunkt var 1år, det er meget at forlange af en teenager, men hun var så opmærksom, trak ikke i snoren, søgte ikke andre hunde, gik ikke fra mig, når hun var løs, blev ikke en ubærlig energibombe pga den manglende motion, hun var der bare smiley

Men udover det, så har jeg aldrig oplevet at være så syg, at jeg ikke kunne gå tur med hende. Selv med influenza er vi trillet ned ad trappen og ud på en lille tur, og de par dage det kan tage, tager hun self fint.

• #42   20. jan 2016 Det er heldigvis aldrig sket at min mand og jeg har været syge samtidig og i hele mit liv har jeg kun to gange været ude af stand til at gå en tur med mine hunde selv. Den første gang var mens jeg var studerende. Jeg fik blindtarmsbetændelse - det vidste jeg bare ikke før ret sent i forløbet smiley ) - jeg var rigtig skidt tilpas og havde vildt ondt i maven. Jeg fik min søster til at lufte min hund. Da jeg endelig kom til læge havde jeg selvføglelig sprængt blindtarm og blev opereret babu babu. Fik min søster til at hente min hund og passe den et par dage.
    Anden gang jeg ikke kunne lufte mine hunde. Var da jeg brækkede foden for 10 år siden. Her klarede gemalen gå-turene med vores to hunde.

• #43   20. jan 2016 Korte ture, the-søgning og have smiley
    Og så tager mine forældre Einstein smiley

Men Jesse kan ikke undvære aktivering en hel dag endnu.

• #45   20. jan 2016 Jeg har kun en gang oplevet, hvor både kæresten og jeg var rigtig syge samtidig med influenza, dengang Berta var lille hvalp - altså omkring 3. mdr. Vi bor i lejlighed, så der er ingen vej uden om at skulle ud. Så det blev til meget korte lufteture og så kom hun med op i sengen og putte. Hun havde rigtig meget hvalpeenergi, men sov jo heldigvis også meget smiley

• #46   20. jan 2016 Jessie er utrolig sød til at fornemme når jeg syg. Heldigvis bliver jeg kun rigtig syg med migrænen, og der kommer moooaar og hjælper, hehe.
    Jeg har ikke oplevet en lang syge tid imens jeg har haft Jessie.

• #48   20. jan 2016 Jeg har enten misforstået emnet ellers ja... men i min verden er man ikke rigtig syg hvis det kan klares med nogle piller osv. smiley

I mit eksempel havde jeg 40 i feber (og sikkert også over, det var bare det sidste tidspunkt jeg magtede at tage min temperatur), mange og lange "blackouts" kunne næsten ikke selv komme på toilettet uden hjælp -endsige kræfter til at stå...jeg kunne næsten ikke få vejret og blev forpustet bare af at vende mig i sengen og besvimede fordi jeg ikke kunne få vejret efter en mindre anstrengelse...

Så popper man altså ikke nogle piller og går en tur smiley (og JA jeg er måske et fjols og burde være gået til lægen, men jeg magtede ikke engang at ringe til ...endsige opsøge hende)

I sådan en situation er man altså rimeligt ude at s**de når man bor alene...og ikke kun fordi man er hundejer... men vi klarede den godt -heldigvis smiley

• #49   20. jan 2016 Jeg er helt enig mht. piller og sygdom, Obsternasig.. Nu kommer disse to dage sig så også af, at jeg i forvejen har den energi, der svarer til når normale mennesker er syge - så bliver jeg bare ramt af lidt sygdom, skal der ikke meget til, før jeg virkelig ikke kan noget. Oven i det, så er min kæreste lidt af en piveskid når det kommer til sygdom (han er heldigvis sjældent syg), og så var han hårdere ramt end jeg (ellers er mit bare ikke slået igennem endnu, synes det bliver værre og værre), derfor endte vi desværre i den situation.

Hun kom naturligvis ud på korte ture, så hun kunne få lavet det hun skulle, men så var det også det. Hun har heldigvis taget det rigtig pænt smiley

• #50   20. jan 2016 Nu er jeg rimelig sikker på at Santos ikke ligefrem dør af at få nogle kortere ture (eller ingen), hvis jeg ligger meget syg. Han er rigtig god til at indordne sig, og vil hellere end gerne ligge og putte med smiley Nu er han også snart 7 år, så han bliver mere og mere magelig med alderen smiley
    Nu er det dog heldigvis sjældent jeg er syg, men ellers bruger jeg haven.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#51   20. jan 2016 Jeg lider af leddegigt og er tillige stressramt, så jeg er bestemt heller ikke særligt "overskudsagtig", men da jeg bor alene og ikke lige har det helt store netværk, er der ting, jeg bare skal gøre, uanset hvordan jeg så i øvrigt har det.

Og jo, jeg kan faktisk finde på at tage på arbejde med 40 i feber og ondt i hele kroppen, hvis jeg er så uheldig at blive syg midt i en spidsbelastningsperiode. Det er bestemt ikke sk...smart, men nogle gange er det bare nødvendigt, for at mine kolleger ikke skal "lide" unødigt.

• #52   20. jan 2016 De kan så blive smittet af dig så endnu flere skal løbe endnu hurtigere. ..

Det er virkelig en bjørnetjeneste.

Min mand slæber jævnligt virus med hjem til mig fordi folk ikke kan finde ud af at blive hjemme når de smitter - og det, der tager 4 dage for dem, tager 4 uger for mig at komme over....

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#53   20. jan 2016 CH: Det bliver vi bestemt ikke uenige om, men med deadlines, der ikke kan flyttes, og opgaver, der ikke lige kan løses af en "vikar", har jeg til tider ikke et valg.

• #54   20. jan 2016 Der er altid et valg. Men det kræver at alle er villige til at lave om på en både usund og meget lidt lønsom kultur...

• #56   20. jan 2016 Går det bedre med dig Isabelle?
    Hjalp antibiotika eller er det same/same

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#57   20. jan 2016 CH: Ja, men det er bare ikke altid så nemt i praksis. Mine kolleger og jeg har 10 uger om året med spidsbelastning, hvor vi alle ved, at læsset vælter, hvis bare én af os lægger sig. Heldigvis er det kun den ene uge, der ligger i influenzasæsonen.

• #58   20. jan 2016 Præcis som på min mands arbejde... det koster en hulens masse sygdom i samme periode.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#59   20. jan 2016 Hos os koster det - ikke overraskende - mest umiddelbart efter spidsbelastningsperioderne.

Jeg gør det, fordi jeg elsker mine arbejdsopgaver og mine skønne (smitsomme?) kolleger. Arbejdsforholdene er til gengæld rædsomme, men når man tilhører en ret så udskældt faggruppe i en politisk styret "butik", er det næppe håb om, at det ændrer sig...

• #60   26. jan 2016 Joey ligger på mig sammen med katten når jeg er syg skal jeg selv op for at tisse vil Joey gerne i haven men han stå ved havedøren uge før jeg er færdig selv for at komme ind og passe mig smiley så tror han er ret ligeglad med gåturen smiley han vil bare passe mig smiley men vi laver foder søg i hele huset og på græsset i haven og ellers leger vi med hundespil på stuegulvet jeg smider mig i sækkestolen og så klare Joey at tømme spilene mens jeg fylder 1. Ny smiley han har ind til vidre 8 spil så nok at lege med smiley

Kommentér på:
Når I bliver RIGTIG syge..?

Annonce