2.298 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Racen mops Racen mops

Hej alle hunde menneske.

Jeg står og skal til at kigge på hund da jeg synes det er tomt her hjemme uden hund. Jeg kigger mest efter en mops.
Men er lidt i tvivl om det er den rette hund for mig og min familie så jeg ville spørger om der var nogen af jer som kender til racen mops altså hvad de har brug for
smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Racen mops
  • #1   4. feb 2016 I skal være villige til at lægge de flere tusinde kroner det koster at få en mops hvor der foreligger sundhedsresultater flere generationer bagud (det gøres bedst hvis hundene er stambogsført). Racen døjer med en del racerelaterede sygdomme, jo smiley der var forleden en tråd om mops, aktiveringsniveau osv, kan lige se om jeg kan finde den

• #2   4. feb 2016 Jeg har en barndomsbekendt, som er mopsopdrætter og hun elsker selvklart racen. Spørger du hende, hvad du skal holde øje med af sygdomme, hvis du vil købe mops, sukker hun dybt og spørger: "Hvor lang tid har du?". Tro mig. Jeg har prøvet.

• #4   4. feb 2016 eller Boston terrier .... Mops og Fransk Bulldog har været modehunde en tid nu, og deraf er der kommet en del dårlig avl i racerne, og der avles desværre af mange for at spinde guld på moden og ikke med fokus på sundhed....

• #5   4. feb 2016 Jeg smider mig i samme retning som de andre..
    Der er meget dårlig avl i mops/fransk.
    Fyldt med sygdomme og skavanker..

Har selv mops, og ja, en gang mopse ejer, altid mopse elsker, men det er maaange penge man skal gøre godt med, for at de har det godt.
    Skal aldrig have en mops igen, ligegyldigt hvor trist den tanke så end kan gøre mig. Det er simpelthen ikke i orden der hvor racen er på vej hen (Og er allerede)

• #6   4. feb 2016 Jeg er VILD med mops og jeg VED at hende jeg kender er en af de mest anderkendte DKK opdrættere. Men jeg TØR ganske simpelt ikke.

• #7   4. feb 2016 Mette hvad hedder hende du kender? Jeg vil nemlig smaddergerne have en mops på et tidspunkt, men jeg vil kun købe et sted hvor der testes for diverse arvelige sygdomme.

• #8   4. feb 2016 Hvis man holder af hunde sådan generelt, så finder man en race, som ikke med stor sandsynlighed får et liv præget af sygdom. Det er bare ikke ok overfor hundene, at bare fordi vi mennesker ønsker, de skal se ud på en bestemt måde, som vi finder nuttet, så må de lide størstedelen af deres liv.
    Find en sund race - spørg evt. din dyrlæge.

• #9   4. feb 2016 Anne:

http://www.kennel-ibeth.dk/

• #12   5. feb 2016 evt, en blanding race,min emma er halv mops og halv corgi

profilbillede
  • #13   5. feb 2016 Camilla: og linjerne bagud er undersøgt for racerelaterede sygdomme hos hhv. mops og Corgi? smiley

Dem der avler mopseblandinger kan jeg ikke med min gode vilje støtte. Ærlig talt, så er det altid useriøse og uetiske opdrættere smiley

• #15   5. feb 2016 Det er da på ingen måde en fordel at anskaffe en blanding.

• #16   5. feb 2016 Nu er det altså IKKE alle Mopser , der går på gravens rand hele livet ... smiley

Jeg har selv haft en MOPS for nogle år siden ... Den blev 13½ år .. og fejlede ALDRIG noget. smiley

Mine venner har en MOPS ... den fejler ikke noget og er 11 år.

Min underbo har en MOPS på 5 år ... den fejler intet.

Og når jeg går tur med mine hunde møder vi ofte de 3 MOPSER ( ejet af 3 forskellige familier ) , der bor nede ved søen ,, de er 5-7 år .... og.de fejler altså heller ikke noget ( andet end den ene " snorker " )

Så man skal passe på , at man ikke altid maler " fanden på væggen " , hver gang man hører ordet MOPS.

OG ...JA .... jeg bor lidt i MOPSE-land ... her i Herlev .... ha ha ha

Her er et billede af MIN lækre MOPS .... smiley

profilbillede
  • #17   5. feb 2016 Og så vidt jeg husker , er der en her på HG ... (som mange af os kender ) der har en MOPS der spurter agility ... Den fejler mig bekendt heller ikke noget ... smiley

• #19   5. feb 2016 Min var også frisk og fin indtil omkring 5 års alderen..
    Der blev det opdaget at han havde en løs knæskal, og i sammenhæng med det, fik han taget røntgen, og der fandt man så ud af, at han er sammengroet i hofte og det nederste i ryggen..
    Vi fik at vide at det var desværre noget man så hos den slags hunde (kommode ben)
    Vi havde ikke kunnet se eller mærke noget på ham før det.
    Det er heldigvis opdaget, og han går i behandling hos fysio. Han har lidt ondt til tider, i de perioder hvor to ryg hvirvler gror sammen..
    Men ellers er han fin og fugerende. Han bliver 8 her i Feb. og er blevet skudt til sagtens at kunne nå 11 år..
    Men, bare fordi han bliver gammel, og vi før det med knæ skallen, intet har vidst om hans sammenvoksninger, så er han jo så alligevel "proppet" med race relaterede ting..

Han har så heller ikke stamtavle..
    Skulle jeg nogensinde have mops igen, så skal den have en tavle, så man kender til arvelige sygdomme, og andre ting der kan risikere at være ført videre i avlen..

• #20   5. feb 2016 @ Nittib... selvfølelig er det ikke dem alle der fejler noget, men eksemplerne med dem den der blev 13½ og den på 11 synes jeg ikke er helt gode idet de må være fra før racen grundet det at den er blevet modehund og dermed før al den skam alv tog fart .... jeg ved ikke hvornår det startede men det er vel først de sidse 2-3 år der har taget virkelig fart

• #21   5. feb 2016 Nu vil jeg så sige at min som er blanding af mops og corgi, har fået ros af dyrlægen, med at havde stærke ryg og mavemuskler, da jeg går til agility med hende

• #22   5. feb 2016 Jeg er sikker på at du har en helt igennem fantastisk og dejlig hund, Camilla smiley Men at hun har en stærk ryg og mavemuskler, det argument forstår jeg ikke lige

• #23   5. feb 2016 Jeg ved, at den franske bulldog avles på en genetisk defekt, for at opnå den der mærkelige stumphale de har og at det ofte medfører problemer for hundene - vist nok rygproblemer? Jeg mødte en avler af Franske Bulldogs på et kursus ved DKK og hun fortalte mig, at da det gik op for hende, at man rent faktisk avler bevidst på en genfejl for at opnå det udseende hundene har, var hun fuldstændig slået ud af den og overvejede at stoppe med at avle franske bulldogs.
    Tænker det samme gør sig gældende for Mops?
    I mine øjne er alle hunde syge, hvis man avler på en genfejl for at opnå et bestemt udseende. Det er bare et spørgsmål om, hvor meget det påvirker den enkelte hund. Desuden tror jeg, der er en risiko for, at man ikke altid opdager at hunden døjer med med helbredet for "sådan er den race jo".
    Jeg boede engang hos nogen der havde en engelsk bulldog som nogen gange bare ikke "gad" gå tur - nogen gange sked den indenfor, fordi den ikke "gad" gå udenfor. De troede, det var helt normalt, for hunden havde jo altid været doven anlagt. Jeg kunne høre den snorke i stueetagen - jeg boede i kælderen. Det viste sig, at hunden nærmest ikke kunne få vejret og det var derfor den var doven og snorkede - de brugte en formue på at "fikse" hunden.

• #24   5. feb 2016 det skyldes jo så træningen,, og ikke generne ....

• #25   5. feb 2016 Camille
    Jeg synes din hund ser meget sundere ud end en raceren mops - den har både hale og snude smiley Jeg ville til enhver tid foretrække en mopsblanding fremfor en renracet mops, også selvom den kom fra den bedste avler i landet, hvis det var den type hund jeg ønskede mig.

• #26   5. feb 2016 problemerne med blandinger er bare, at parrer du en sund hund, og en hund med nogle genetiske problemer, så ved man ikke på forhånd hvilke af generne der slår igennem, med mindre det er arvelige sygdomme der er afhængige af at begge forældre dyrene er bærer af genet.

• #27   5. feb 2016 Hanne
    Sygdomsbærende gener er recessive, som jeg har forstået det. Så der er altså større sandsynlighed for at de sunde gener vinder, hvis den ene af hundene er sunde. Det er derfor, ifølge min dyrlæge, at blandinger af 2 racerene hunde, som hun ser det, tenderer til at være sundere end racerene hunde. Hvis du derimod parrer to blandinger eller en blanding med en raceren så er det "same same" mht sygdom.

• #28   5. feb 2016 større sandsynlighed er stadig ikke = sikkerhed ....

• #30   5. feb 2016 Men tør man tage chancen, hvis man slet ikke ANER status på nogen af forældrene eller sundhedresultater i linjerne? smiley

• #31   5. feb 2016 Nej det ved du nok mere om smiley Synes bare vi lærte på kurset, at de fleste sygdomsbærende gener er ressesive.
    Kan du give nogle eksempler på nogen som ikke er?
    I mit hoved er mopsen så fyldt med skavanker, uanset hvilke test der er lavet, at den kun kan blive sundere af,at man parrer den med en anden race. Men jeg tager måske fejl? Synes det er tydeligt, når jeg møder blandinger af f.eks. engelske bulldog og mops, at de er så meget mere harmoniske i deres bygning. Og altid med næse hvor de rent faktisk kan trække vejret. Det er for mig et godt bevis på at naturen ved bedst.

• #32   5. feb 2016 Fünke
    Lige med den her race har jeg umanerligt svært ved at se at det er en større chance end hvis du køber en renracet. Så ja - personligt ville jeg hellere tage chancen med en blanding.

• #33   5. feb 2016 Jeg ville uden tvivl have muligheden for at se om det er noget rendyrket lort man avler på (og fravælge), men vi skal selvfølgelig have lov at have forskellige meninger smiley Nu er mopsen jo selvfølgelig ret sygdomsplaget uanset hvad, men jeg ville gøre hvad jeg kunne for at undgå det værste

• #34   5. feb 2016 Jeg kan forresten uden tvivl godt forstå, at man vil arbejde for en sundere mops, men så mener jeg også at det kræver, at der foreligger sundhedsresultater gennem flere generationer hos begge forældre, og så er det super ærgerligt, at man ikke kan registrere resultater hos blandinger som man fx. kan på Hundeweb, for det er virkelig dér jeg står af - når man avler blandinger fordi "vi laver en sundere mops/EB/FB" og så er der absolut ingen sundhedsresultater på noget som helst

• #35   5. feb 2016 Jeg kan også sagtens forstå, man arbejder for en sundere mops, men hvis det skal ske, skal racen ændres radikalt - øjnene skal ind og være mindre, de skal have en ordentlig snude, de skal have en hale. Men det er der jo ingen, som vil gå med til, for så er det jo ikke mops længere - desværre er det hundene som betaler prisen for menneskers lyster.

Man kunne jo starte med at avle tilbage imod deres udseende, som det var for 100 år siden - det er da lidt bedre.
    Og misforstå mig ikke - jeg synes også en mops er dejlig, men det ville den også være i en lidt anden indpakning.

profilbillede
  • #36   5. feb 2016 Jamen det er jeg skam enig med dig i, AJZ smiley

• #38   5. feb 2016 Fandt lige ud af at halens udseende på mopsen ER avlet på en genetisk defekt smiley

The Pug is another extreme brachycephalic breed and it has all the problems associated with that trait – high blood pressure, heart problems, low oxygenation, difficulty breathing, tendency to overheat, dentition problems, and skin fold dermatitis. The highly desirable double-curl tail is actually a genetic defect, in more serious forms it leads to paralysis.

https://dogbehaviorscience.wordpress.com/2012/09/29/100-years-of-breed-improvement/

Der er flere eksempler, hvor hundene bestemt ikke er blevet sundere, selvom der er gået 100 år.

• #39   5. feb 2016 Hvad gør man lige med en mopsblanding, hvis den har alle de fysiske skavanker mopsen kan have, og få har fået behovet for motion fra fx Beaglen, hvis det er et mops/beagel-mix? (De er jo så populære...)

• #40   5. feb 2016 Anne: Man laver en bordercollie/Engelsk bulldog blanding. DEN kan da kun blive sund??

• #41   5. feb 2016 Ja, for hulan. Pissegod ide!

• #42   5. feb 2016 Bare hop i marked. Blandingen er lavet smiley

• #43   5. feb 2016 Jeg ved det godt, jeg har set annoncen. Som om EB´en ikke har problemer nok i forvejen... smiley

Kommentér på:
Racen mops

Annonce