Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ønskede sig pony, men fik en puddel
  • #1   16. feb 2016 Nej - bare NEJ!

• #2   16. feb 2016 Ja jeg er så en af dem at så længe det ikke skader hunden og ved det bruges i konkurencer så fred være med det..

• #3   16. feb 2016 Den er ikke den værste smiley

Ej men jeg bliver nærmest fysisk utilpas af de der crazy poodle hairstyle

profilbillede
  • #4   16. feb 2016 Jeg ved godt at det vel næppe skader fido (er den farve testet?) men synes det er usmagelig omgang med dyr.

• #5   16. feb 2016 Tja det er jo mode derovre og ved da deres dyrepoliti er mere end godt så hvis det havde været mishandling så var de blevet nupset.

Usmaglig omgang med dyr er mishandling eller dyresex, ikke en dårlig frits eller farve.

• #6   16. feb 2016 Det er din mening, jég synes det er usmageligt. smiley

• #7   16. feb 2016 Hundens blik siger det hele. Hvis ikke man kan lade hund være hund, så skal man ikke eje én.

• #8   16. feb 2016 Jeg kan forstå, at man synes at selve udseendet er usmageligt. Men hvorfor er det usmagelig omgang med hunden?

Hvad så, når jeg bruger laaang tid på et børste min hund op, klippe poter, studse ører osv. - KUN fordi jeg synes det er pænest sådan? Er det også usmagelig omgang?

• #9   16. feb 2016 I teorien er jeg ligegald med om folk klipper deres pudler i mærkelige frisurer. Dog har jeg det lidt anstrengt med at farve dem, netop fordi en del hunde i Kina blev forgiftet pga. farvning.

Men hvis en hund kunne farves med en ikke skadelig farve, så er de vel i princippet ligeglade, eftersom man siger at hunde er farveblinde ?
    Det er stadig grimt/usmageligt, men så længe at det ikke skader hunden, så kan jeg leve med det.

• #10   16. feb 2016 Tjae.
    Er det smukt.
    Sjældent.

Lider dyrene mere end alverdens andre tossede ting vi finder på? Tjae?

Jeg vil da hellere være en kongepuddel som farves og klippes mærkeligt hver tredje måned (eller hvor ofte de nu kan, pelsen skal jo vokse ud igen), men har et ordinært velfungerende hundeliv resten af året. Men jeg vil nødigt genfødes som en hund som er avlet kun med fokus på udseende, det er til gengæld lige som idealet, så man er champion til udstillinger. Men fordi man er avlet med udseende som eneste prioritet, så er helbredet defekt, sindet skrøbeligt og man får tæv af naboens kat, fordi man er født til at være lille.
    Det er tragisk.

Hellere en fjollet ejer end fjollet avl.

• #11   16. feb 2016 Det er ikke bare farvning, klip og frisure, der misbilliger hos mig. I mine øjne udtrykker det en helt forkert indgangsvinkel, holdning og manglende fforståelse for det at holde dyr.

• #12   16. feb 2016 Miemiv - Kan man se alt det, ud fra et billede?
    KAN det være, at ejerne bare synes det ser sjovt/sødt/fedt ud, og at hunden ellers lever et almindeligt liv? I det mindste i nogle af tilfældene?

• #13   17. feb 2016 CTS , Nej, selvfølgelig kan man ikke det. Det var bare sådan en umiddelbar tanke og en lille bitte smule fordom smiley

• #14   17. feb 2016 Det er jo helt grotesk og bestemt ikke i orden, en hund er en hund og ikke et eller andet legetøj eller accessories, eller noget der skal gøres noget ved for at tilfredsstille menneskers syge trang til at have et levende dyr man kan torturerer.

• #15   17. feb 2016 Men, hvis man ser på hundens udseende som udtryk for syn på hunden, så er diverse racer, hvor der avles primært på exteriør jo udtryk for samme syn - men de kosmetiske forandringer er permanente, bringes faktisk videre til efterkommere.

Det er da langt mildere at se lidt for kreativ ud til udstilling end til hverdag. Hvor lang tid holder dette udseende? Et par timer?
    Og så vaskes en del af farven ud, de strittende totter strudses nok væk og det er hverdag igen.

Langt bedre end en hund med øjenbetændelse, fordi øjenlågene ikke kan dække øjeæblet ordentligt.

• #16   17. feb 2016 Klip har jeg intet imod, for det er hunden sikkert pænt ligeglad med. Farve kan jeg kun se gennem fingre med, hvis det kan gøres, så det er skadeligt for hunden.

Jeg klipper sku da også Max. smiley

• #17   17. feb 2016 Jeg er rimelig sikker på at de ikke gør det for at torturere.
    Ikke mere end folk gør det, når de dåner over pelsrige småhunde + og ignorerer alle dæmpende signaler indtil de kun har biddet tilbage og folk siger hunden er tosset.

Ja, det er galskab. Men mindre skade end meget anden galskab.

• #18   17. feb 2016 Helene B

Men stadig viser det hvor syge mennesker er, at man i det hele taget kan finde på det?? synes det er sygt og synes det er helt uacceptable og endnu mere skræmmende hvor mange der synes det er ok så længe hunde ikke lider kan jeg ikke se noget galt i det..
    Underlig mentalitet..

• #19   17. feb 2016 Så er det her også sygt eller?

http://www.kennel-lykkehuset.dk/images/polly/polly121.jpg

Det er jo også "bare" pels, der er klippet. smiley

• #20   17. feb 2016 Ser overhovedet intet forkert... Som susanne siger, det er jo bare pels. Hellere sjove klipninger, end en usoineret hund med filter og klumper.

Selvfølgelig er farverne testet, når hundene bliver brugt til den slags konkurrencer. Ellers kan hunden jo ikke vinde smiley og den får næppe den pels der er nødvendig, hvis den går og klør sig hele tiden.....

Her er min lille pony smiley

profilbillede
  • #21   17. feb 2016 Selvfølgelig er det da ok at man klipper sin hund for at undgå filter pels, men at begynde at farve pelsen og klippe hunden sjove frisure får at tilfredsstille menneskers behov, ja det er der der går grænsen hos mig.

• #22   17. feb 2016 Farverne skader ikke hunden og mange hunde nyder at blive puslet om og klippet.
    Jeg er ligeglad. Folk må selv om, hvad de bruger deres tid på. Vaks pels skal ikke klippes, og jeg kan bedst lide ham i hans naturlige farve.

• #24   17. feb 2016 Det er jo ikke bare 1 time, der går med at farve og klippe den hund. Det ved jeg godt, at det heller ikke er med div. hunde til udstillinger - men det her er ekstremt! Jeg har set flere udsendelser på bl.a. AP, hvor disse konkurrencer foregår, og der går månederes forberedelse, hvor man tænker mere på resultaterne end hundenes trivsel. Sådan som JEG ser det, men jeg kan tage fejl smiley
    Jeg sammenligner lidt med de der skønhedsprinsessekonkurrencer med meget små piger, der skal stadses ud for forældrenes skyld.

• #26   17. feb 2016 Helt enig, Vark. Man skal selvfølgelig ikke dømme udfra et billede. Det synes jeg heller ikke jeg gør, men synes der er en tendens til, at nogle mennesker opfatter hunde mere som et "statussymbol" fremfor et dyr med diverse behov og særlige egenskaber, som man som menneske skal tage hensyn til.

• #27   17. feb 2016 Krøllet Kærlighed, Jamen din lille Baby, bliver vel heller ikke klippet , trimmet og - nå nej ikke farvet - andet end nogle gange om året, og det tager nok heller ikke længere tid end at børste min pelsbold fri for underuld?
    Det er mere dem, der bruger timevis, hver dag, flere uger i træk på deres lille vuf, for at den skal blive helt perfekt til den der klæde-ud- konkurrence. Det synes jeg personligt er et forkert hundeliv, men det kan da godt være hundene har det godt alligevel. A' we 'et ik'! smiley

• #28   17. feb 2016 Jeg kan ikke hidse mig op over en underlig klipning, men bryder mig ikke om at man farver hunde. Tænk bare alle de problemer vi mennesker kan få i forbindelse med at vi får farvet hår. Og kom så ikke og fortæl mig, at farven de bruger til hunde er mere gennemtestet end den man bruger til mennesker - både kunstige og naturlige.
    Jeg er faktisk mere bekymret for, om de nu husker, at hunden, som før havde en god og isolerende pels, skal holdes varm, hvis det er koldt, og beskyttes mod solens stråler, hvis solen skinner.

• #29   17. feb 2016 Hunden lider næppe overlast ved det, men jeg sidder lidt med et stort HVORFOR ??????

• #31   17. feb 2016 Jeg har også set et par af de udsendelser i fjernsynet (AP), hvor de viser både nogle af forberedelserne og konkurrencerne, og det er ikke bare en time eller 2 en enkelt dag, det drejer sig om. Og jeg så ikke en eneste hund, der så glad ud.

• #32   17. feb 2016 Jeg synes det er synd når hunde ikke får lov at være hunde. Jeg har overhørt andre pudelejere snakke om at de skulle mødes til hundeleg på marken, hvor den ene siger ja, men det skal lige være tørt i nogle uger så de ikke bliver beskidte. Det synes jeg er synd?? Alle vores hunde skal nok på nogle tidspunkter leve med noget de hellere var for uden. Mine hunde også klippet og vasket ind imellem. alm. pudler til alm. udstilling er igennem en ordentlig omgang hjemmefra, når så de kommer på udstillingen så står de på bordet og bliver ordnet hele udstillingen igennem igen og der bliver tømt nogle bøtter hårlak?? Jeg vil også have min ene hund på udstilling, men det bliver uden lak og den får lov at svine sig til op til og lige eftet udstilling ??

• #33   17. feb 2016 Det er jo netop det: som udgangspunkt er der jo ikke noget i vejen med at pynte sin næsten ligeså tosset man vil, men hunden skal ikke lide under det. Så som flere også nævner, når hundene ikke er med på den, når de står og hænger, sender dæmpende signaler, etc. jamen så er det ikke ok, for så lider hunden jo overlast. Man kan også se på TS' startbillede at hundens blik ikke just skriger "Wow jeg har det sjovt!"..
    Men ja, som udgangspunkt er det ikke specielt anderledes end mange klippe og trimmeracer. Min dværgschnauzer spenderer hvert halve år ca.2,5-3 timer på bordet når hun skal trimmes helt ned. Derudover flere gange om måneden en time eller to når hun bare skal ordnes fin generelt. Mange pudler, bomuldshunde, yorkshire terriers, etc. spenderer betydeligt mere tid på bordet..

• #35   17. feb 2016 Lige i skrivende stund fødes der formentlig et kuld hvalpe, der kan se frem til et ganske vist kort liv, men et liv fyldt med sygdomme og dårligdomme som følge af "kravene" fra udstillingsmafiaen. Hold gerne dette op imod en underlig stylet hund.
    Hvilken hund er det så mest synd for?

Mht det første foto, så har man måske ventet med at knipse, indtil den rette "døde" hestemimik var til stede, måske

• #36   17. feb 2016 Hvorfor er det, at extrem racerne altid skal blandes ind i en hver debat om hvorvidt noget er synd eller ej ?

Jeg er stor modstander af at bevidst avle hunde, som får et dårligt liv som direkte konsekvens af deres udseende, men hvad har det med denne debat at gøre ? Kan man ikke synes at mere end en ting er synd, usympatisk, uacceptabelt eller lignende ?

• #37   17. feb 2016 "Hvorfor er det, at extrem racerne altid skal blandes ind i en hver debat om hvorvidt noget er synd eller ej ? "
    Jeg går ud fra, at spørgsmålet er retorisk, for svaret kender du vel. At holde forskellige problematikker op imod hinanden er da kun en naturlig ting. Ejeren af en voldklippet puddel bør i min optik ikke modtage gode råd om hundeetik fra ejeren af en fladnæset og/eller kortbenet race. Det kan blive for underligt.

• #38   17. feb 2016 Så vi andre, der ikke har fladnæsede eller kortbenede hunde, må godt kommentere ?

• #39   17. feb 2016 Du må kommentere alt det, du vil. Jeg opponerer mod den påtagede forargelse, der ofte er den toneangivende linje blandt de "skriftkloge" individer her på HG.

• #40   17. feb 2016 Hvis hunden er vænnet til det fra helt lille, så tvivler jeg på, at det er mere synd for den, end det er at blive stylet op til udstilling, løftet i halen og hvad man ellers alt ser.

Nå ja, og ja jeg klipper stadig Max efter denne diskussion. Han får klippet pels mellem tæerne, pelsen på poterne, fanerne, lidt af kraven osv. Og han græder såmænd ikke af den grund. Og nej, han HADER alle former for soinering. Han ligner 10 års ulykke, når blot han skal have kløer klippet. Så skulle det også være mega synd for min stakkels vov. smiley

• #42   17. feb 2016 Maj-Britt det er så fedt at høre?? Jeg kender heller ikke alle, eller har overhørt alle snakke om deres pudelhold ? Men ja det er bare nogengange en udsat race hvis den skal være flot og fin, jeg kender til pudler der ikke kommer ud i regn ovs. forhåbentlig ikke flertallet.

• #43   17. feb 2016 Mit indlæg skal absolut heller ikke opfattes som om jeg er modstander af, at man trimmer eller klipper sin hund, men jeg fik bare associationer til nogle udsendelser med "skrukke" damer, der brugte stort set hele deres fritid på at style deres hunde til konkurrencer (ikke udstillinger), og så tænkte jeg: Hvor ligger hundens behov i alt det der?
    Jeg er da godt klar over at de fleste smukke udstillingshunde (også pudler og andre, der kræver ekstra pelspleje) normalt lever et dejligt, frit og "beskidt" hundeliv smiley

• #53   17. feb 2016 Og igen, hvad har de andre racer med sagen at gøre ?

• #54   17. feb 2016 Ha ha minion, ballondyr:D Jeg kan godt lide den klip, hvis man holder den liiidt kortere på toppen. Min kæreste synes også den er rædselsfuld... smiley

• #58   17. feb 2016 Jeg tror også hundene er ligeglade med, om de ser latterlige ud. Men jeg tror ikke, at vejen dertil er ligegyldig.

En udstillingspuddel, der "bare" skal klippes, børstes og blæser tilbringer ganske meget tid på bordet med at blive gjort klar. Forestil dig hvor meget længere tid, det tager, at opnå et resultat som nr. 47 for at få det "perfekte" resultat.

Sorry, men efter min mening burde de ejere i stedet købe sig en tøjhund.

• #62   17. feb 2016 Jeg synes, det gør en forskel, hvor længe hundens skal stå ret op og ned for at blive smukseret, (det er ganske trættende for en hund bare at stå på den måde) og mit indtryk er, at det er temmelig meget længere for en hund som nr. 47 end for en udstillignspuddel, selv om jeg også mener, at det er i overkanten, at de skal tilbringe timer på bordet uden at måtte lægge sig ned, mens de venter på at komme i ringen.

• #65   17. feb 2016 Det er svært, når man er sat fast i en talje. smiley

Det kan være tingene har ændret sig, det er længe siden, jeg har været forbi puddelringen, men jeg har set pudler stå meget længe på bord i talje og vente på at komme i ringen.

• #67   17. feb 2016 Det kan jeg ikke svare dig på, men det er i hvert fald nogle år siden.

Jeg kan også godt lide pudler, men har ikke som sådan opsøgt dem, så det har mere været, når vi alligevel havde ring i nærheden af pudlerne.
    Jeg har ikke specielt hæftet mig ved, hvornår det var, det har mere bare været en del af sceneriet, at pudler stod i galge og ventede ganske længe. Også mens der ikke blev arbejdet på pelsen.

• #69   17. feb 2016 At Pudelklubben er aktiv og at mange pudelejere laver en masse spændende ting med deres hunde, har jeg nu aldrig benægtet.

Jeg har en gang gået til lydighedstræning i Pudelklubben, det var der, jeg fik øjnene op for, at pudlen var en dejig frisk hund. Men derfor kan jeg jo godt synes, at noget af det, der foregår med pudler på udstiling er i overkanten.

Men hvis lang tid på bord og i galge ikke er udbredt (mere), så det da glæde mig.

• #72   17. feb 2016 Tror der skal en generel holdningsændring til på udstillingerne ang. grooming og udseende. Hubdeejerene forsøger jo bare at gøre det der skal til for at deres hund fremstår bedst muligt. Jeg gloede noget da jeg gik forbi et bord med en newfoundlænder den havde en KUFFERT fyldt med sakse kamme børdter ovs. og jeg troede pudlen skulle dulles op?? Der er ikke meget forskel efterhånden.

• #73   17. feb 2016 For mig at se, er der en forskel på at byde sin hund at stå f.eks en time ret og op ned eller stå f.eks. 5 timer ret op og ned. Hvis der ikke er det for dig, må vi vist bare være enige om at være uenige.

• #77   17. feb 2016 Har du set de udsendelser, der var på AP ? For de gav faktisk indtryk af, at der blev der arbejdet længe med hunden.

• #79   17. feb 2016 Jeg skrev f.eks på både den ene og den anden tid, for jeg ved ikke præcis, hvor længe det tager.

• #81   17. feb 2016 Ja se det må være smag og behag. Jeg kan godt lide den klip, og så mange andre. Jeg har diskuteret vildt med min søster om hvirfor helvede man ikke bare kan komme med en ren velplejet hun i den frisure man nu synes er flottest. Men dommerens personlige mening kommer også til at spille en rolle. Jeg ville ønske jeg frit selv kunne vælge hvilken frisure jeg kunne udstille min hund i. Det er dog blevet muligt at vælge en kort variant, men stadig skal den se ud på en bestemt måde. Og lur mig om en korthåret pudel når ret langt? Desværre.

• #83   17. feb 2016 Maj-Britt, det er ikke udstillingspudlen, jeg tror, står så længe. Jeg siger jo netop, at jeg tror, at hunden, der skal både farves i alle regnbuens farver og klippes i facon, står endnu længene en udstillingshundene.

Og jeg ved ikke præcis, hvor længe nogen af dem står. Jeg har ikke taget tid. Derfor skrev jeg f.eks.

• #86   17. feb 2016 Jeg er en af dem der ikke forstår behovet.
    Sjove klip, hvis det er en race der skal klippes, så fair nok.
    Men farvning, neglelak, tøj osv. nej jeg forstår det ikke.

• #87   17. feb 2016 Jeg forstår heller ikke behovet for at klippe i underlige frisurer... men det er jo ganske udbredt, tag ud til enhver hundeudstilling og man kan se et hav af pudler klippet i underlige frisurer smiley

JEG gad ikke stå og klippe og farve min pudel i pony-stil e.l. Men det kan virkeligt ikke få mig op af stolen at andre gør det. I hvert fald ikke mere end det kan at folk klipper dem i lige så unaturlige udstillingsklip.
    Angående det tidsmæssige, så bruger en pudel altså osse meget lang tid i "frisørstolen" til almindelige (altså som i: ikke "creative grooming") konkurrencer.
    Hvor længe de bruger der på udstillinger ved jeg ikke, men til grooming konkurrencer er der i hvert fald ikke hurtigt overstået.

• #89   17. feb 2016 C F, Max laver tonsvis af dæmpende signaler, når jeg børster ham, klipper ham, giver ham loppekur, ja sågar når jeg klipper kløer på ham, skal jeg så lade være?

• #90   17. feb 2016 Hov Susanne, jeg har da helt glemt dig smiley

• #91   17. feb 2016 Jeg ved ikke hvad jeg skal svare eller skrive.

Har været på arbejde så har ikke kunne følge min tråd.

Føler at jeg har åbnet Pandoras æske smiley

Og det er jo også et ømtåleligt emne, for hvornår lider en hund ved at blive børstet og stylet?

Det frembringer et minde om en artikel om cavalier king charles spaniels i hundemagasin.

Ejer skriver om sin passion for racen, og da pelspleje nævnes, så kommer hun ind på, at den ene tæve hun har nærmest gør sig usynlig i kurven, (fra artiklen -det kan i hvert fald ikke være mig der skal børstes!) når børster, kam ect bliver fundet frem.
    Det bliver de jævnligt, for hendes hunde bruges til udstilling. Fred være med det, men hvis jeg ejede et dyr der så tydeligt viste at det ikke syntes at vask, føn, børstning og styling(klip af pels ved poter og sådan, ikke var noget det brød sig om, så ville jeg kraftigt overveje om det var det værd at udstille.

• #93   17. feb 2016 Salla -men en cavalier skal jo børstes uanset om den udstilles eller ej... og børstes en del endda, siger dem jeg kender der har sådan nogen. Så selvom vi hurtigt kan blive enige om at det er lidt hjernedødt at bruge 5 gange så megen tid på grooming som nødvendigt, hvis hunden virkeligt ikke kan lide det, så er det næppe tilfældet for en cavalier... jeg ved ikke hvad man gør med sådan nogen til udstillinger, men pelsen er der jo og skal plejes uanset hvad man bruger den til.

Min ene hund hører osse til dem der kan trylle sig væk under sofaen eller ligne en der får tæv, når børsten findes frem... men børstes skal han jo, der er ingen vej udenom. Og det tager altså lidt tid når vi er i fællesæsonen, og så må han jo leve med det (og udstilling eller ej havde ikke gjort en forskel her -det er samme pelspleje der er nødvendig).

Klart, en pudel i kort klip er væsentligt mindre krævende end en i udstillingsklip. Men for mange racer gør det altså ingen forskel, og jeg forestiller mig at det ikke er en KÆMPE forskel for en cavalier.

• #94   17. feb 2016 Jeg er helt enig i at den skal børstes, om man udstiller eller ej.
    Men hvis man står med en der bare ikke synes at vask og børstning er lykken, så ville jeg da overveje om den så også skulle udstilles. Så vidt jeg husker i artiklen, så drejede det sig vist ombad, børst og føn hver måned.

Man gør det vel næppe hver måned ved en alm. Familiehund? Men indrømmet, det er et ældre blad og længe siden jeg har læst det smiley

At en hund har brug for at blive børstet, synes jeg er helt okay, det er jo til dens eget bedste, at den ikke filtrer til. Kender bla en 'lassie collie ' der burde børstes noget mere end den bliver.

• #95   17. feb 2016 jeg ved som sagt ikke hvordan det er med cavalier og udstilling -men ganske mange racer skal ikke børstes mere for en udstilling end hvad de burde normalt. Ja, så kommer der måske et bad oveni, men det kan vel næppe være det der afgør om det er synd eller ej.

• #96   17. feb 2016 Jeg giver mig god tid når jeg skal rede mine, og så går det bare lettere hvis de får lov at sove i sofaen imens det står på. Nogen gange stopper vi fordi mit temperament ikke lige er til en hun der vil vende og dreje sig hele tiden. Jeg tænker at hunden også kan have en off dag hvor den bare ikke gider blive ordnet. Andre gange tager vi det lidt i etaper når jeg synes han har ligget fint og sovet undervejs så får man lige en lille pause? Det er kun den yngste hos mig der har besværlig pels da det danner de ondeste filterkager to sek. efter man har redt det hele ud?? Så ønsker jeg mig en glathået hund og så vil jeg hellere end gerne støvsuge 4 gange om dagen.. Man kan gøre redning og vask til noget hygge tid frem for en kamp. Jeg sender kampen om klip af poter over til min moar for DET gider ingen af mine hunde??

• #97   26. feb 2016 Jeg forstår heller ikke trangen til at ændre på en hunds udseende og med hensyn til, at det er ufarlige farvemidler, så har jeg også mine tvivl omkring det, for både hårfarve og andre kosmetiske midler til mennesker, som tidligere har været anset som uskadelige, har så med tiden vist ikke være det. Vi mennesker kan selv vælge om vi af kosmetiske årsager vil udsætte os for eventuelle helbredsmæssige risikoer, det kan en hund desværre ikke.

• #99   26. feb 2016 Isabelle ja, det er bare synd det ikke er flertallet af racer det foregår sådan for.. ? Jeg ved godt at min hund skal i bad klippes og fønnes inden en udstilling, det skal den indimellem også selvom vi ikke skal på udstilling. Men det ville være rart at have en chance med en fin kortklippet pudel. Jeg kan glæde mig over at man rent faktisk godt må stille hunden i en kort frisure.

• #100   26. feb 2016 Jeg klipper min hund, når og hvornår jeg vil. Og det kan ingen lave om på. smiley

• #102   26. feb 2016 Kronrager du ham Minion smiley

• #104   26. feb 2016 Hvor meget har du tænkt dig at klippe af smiley

• #106   26. feb 2016 smiley

profilbillede
  • #109   26. feb 2016 Uhh mine trænger i den grad også.. Jeg har dog lidt problemer med at kalde frisøren hjem fra Odense ?? (Min søster) Så de må nøjes med bad, og klip af poter og ansigt.. Jeg skal have min den ene i stockholmer klip, den er jeg vild med, er også vild med terrier klipen.. Den anden skal prøve ballondyr klippen smiley

• #111   26. feb 2016 Ha ha?? Ja du gør da i det mindste et forsøg selv.. Jeg er fanget i den dumme fælde at jeg ved min søster kan gøre det 1000 gange bedre end jeg selv kan. Men jeg bliver nok nødt til at forsøge selvO.o

• #113   26. feb 2016 Ja nogen gange siger jeg også til mig selv at jeg jo bare kan gå igang med at øve. Det kan jo ikke blive værre end den uldtot der ikke er ordnet??

• #115   26. feb 2016 Ja det er jo lige det at det gør.. Jeg var jo også gået igang for længe siden hvis ikke det var for min søster kan gøre det bedre.. Hun har endda forsøgt at skulle lære mig det.. Jeg er ikke engang en af dem der er hysterisk med mit eget hår?? Jeg må igang med at øve.. Balondyret får hun nu nok lov til at klare i første omgang smiley

• #117   26. feb 2016 Ha ha ja den ældste herhjemme har også haft et par finurlige frisure. . ? Og får jeg mig en pudel mere en dag så ryger den i helt kort til hvalpepelsen er totalt væk, det er da det værste arrige lort at rede i??

• #121   26. feb 2016 Hi hi hi.. smiley Jeg har en indre stemme der forsøger at overbevise mig om at en storpudel er meget nemmere at ordne end en lille??

• #123   26. feb 2016 Det er lige den der pels fest der får mig til at tvivle på om det nu også er en pudel jeg vil have igen næste gang ?? Men det er også bare så meget godt. . Godt jeg kun må have to hunde hvor vi bor nu. arrr.. Det er jo også meget dejligt at jeg ikke har hår liggende. . Bum bum ??

• #124   27. feb 2016 Jeg har haft 2 pudler og der var ingen af dem, der brød sig om hverken at blive klippet eller blive badet De brød sig heller ikke om at blive børstet og redt, det var også kun noget, som de med hængende hoveder og haler affandt sig med, så jeg tror ikke på at netop pudler skulle være specielt glade for at skulle agere modeller for deres ejeres trang til diverse klipninger og eventuelle farvninger.

• #125   27. feb 2016 Max hader også, når jeg klipper ham, klipper negle ja bare det at han skal noget, det er ikke lige ham. Men skal jeg så lade være med at klippe negle og pels ved poterne? smiley

• #126   27. feb 2016 Kirsten - Mon ikke det handler om den enkelte hund, og hvordan man lærer dem det? ;o)

Jeg har også en race, der kræver en del pelspleje, især til udstillinger (nok ikke så meget som en puddel). Vores egne gider det IKKE, og vil helst være fri for alt hvad der har med pelspleje at gøre. Men samtlige af opdrætters hunde - altså min hunds mor, mormor og halvsøster - er helt vilde med det, søger selv til trimmebordet og nyder det tydeligvis. Vores opdrætter har gjort meget ud af, at de skulle kunne lide det, fordi hun går meget til udstilling. Vi har nok desværre ikke været så gode til at lære vores hund det - og det kommer så til udtryk nu.

Så mon dog at lige netop pudler hader pelspleje mere end andre hunde gør?

• #127   27. feb 2016 Baby hader ikke pelspleje, men han er heller ikke fan.
    Han sidder stille når han bliver børstet, og løfter selv poterne når de skal klippes. Men han vil langt hellere være fri for alt det pjat.
    Når han er færdig er han så stolt og fuld af energi.. Lige indtil det går op for hans lille krop, at det var liiiiidt hårdt at sidde stille så længe smiley så gr han altså kold smiley

• #128   27. feb 2016 Hunde føler ikke stolthed over deres udseende , hunde har slet ikke nogen opfattelse af deres eget udseende eller andre hundes udseende så det er at tillægge dem menneskelige egenskaber, som de ikke har. Hunde har heller ingen opfattelse af hver deres egen eller andres hunde størrelse eller fysiske styrke, de opfatter kun hvem af dem der er psykisk stærkest. De fleste af jer har sikkert set en "miniturehund" dominere en hund, der var så stor, at den kunne har ædt den i kun én mundfuld. Jeg har selv en ca 6o kg stor hanhund, som er en Mastiff7Rhidgeback blanding og efter min labradortæves død har jeg anskaffet mig en ca 5 år gammel tæve, som er en gravhundeblanding og det er så helt igennem den lille, der bestemmer, for som min dyrelæge udtrykker det, så er min hanhund udenpå en løve men inderst inde er han et lam. Hunde skammer sig heller ikke, hvis de har gjort noget som ejeren ikke bryder sig ud, de kan se skamfulde ud, men det er fordi de kan mærke, at ejeren er i vred eller irriteret.
    Det blev en lang smøre, men jeg ville såmænd bare ønske at der ikke var så mange hundeejere, der tillagde deres hunde de samme følelser og opfattelser, som mennesker har. De eneste følelser de har tilfælles med mennesker er glæde og sorg og de kan også føle en form for jalousi ,hvis en anden får mere opmærksom end de selv får.

• #129   27. feb 2016 Kirsten - Hvorfor filen gå ud i en længere smøre om hundes oplevelse af andres størrelse? smiley

Så du kan med sikkerhed konstatere, at de ENESTE følelser, som hunde kan føle er glæde, sorg og en form for jalousi? Undskyld mig, men det synes jeg simpelthen er en underlig udtalelse. :o) Hvor har du det fra?

• #132   28. feb 2016 Hundeadfærdsforskere har lavet massevis af undersøgelser af hvad hunde føler og hvordan de opfatter ting/situationer og selvfølgelig offentliggør de undersøgelser de har foretaget. Da jeg altid har interesseret mere for hundes psyke end for deres udseende, har jeg læst og læser stadig artiklerne om forskellige undersøgelser. feks. har man undersøgt om en hund føler jalousi overfor en anden hund, hvis dens ejer giver den anden hund en masse opmærksomhed. Undersøgelsen foregik på den måde, at først gav hundeejerne en anden hund en masse opmærksomhed, mens deres hunde så på, dernæst gav hundeejerne et tøjdyr en masse opmærksom, mens deres hunde så på,ogt det viste sig, at hundenes reaktion var ens, ligegyldigt om det var en anden hund eller et tøjdyr, de reagerede lige opmærksomhedssøgende/opmærksomhedskrævende

• #133   28. feb 2016 Jep, Kirsten - og om et år eller to kommer der en undersøgelse der viser, at det var nogle andre faktorer der spillede ind. Det jeg mener er, at man skal passe på med hvad man konstaterer - vi VED jo, at forskning hele tiden udvikler sig, så det man tror nu, er muligvis ikke det man tror, om 5 eller 10 år.

Så det er fint at du har læst "en masse" undersøgelser (det kan man i øvrigt altid komme og sige. Vil man have at folk skal tro på én, må man være lidt mere præcis omkring hvilke), men det betyder ikke, at du kan konkludere noget om det. For 10 år siden troede man noget andet, og dengang var man også sikker på, at det var sandheden. Forskning er sjældent endegyldig. Om alle de undersøgelser du har læst, rent faktisk kan bruges til at sige noget som helst om emnet, kommer også HELT an på, hvordan de er udført. Der skal ikke meget til, før det faktisk ikke er så brugbart. Men det kan vi jo ikke vide, når vi ikke ved, hvad det er for noget du har læst. :o)

Bottom line er, at forskning kan være en rette snor, men ikke noget man skal stole blindt på. Det ændrer sig konstant.

Kommentér på:
Ønskede sig pony, men fik en puddel

Annonce