2.982 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Eurasier Eurasier

Hej med jer.

Vi er ved at overveje en afløser for vores 9 årlige labrador. Vi har snakket lidt om en eurasier herhjemme. Jeg vil gerne have en hund med stamtavle og en, jeg kan tage med på et par udstillinger.

Er der nogen der kan fortælle mig lidt mere om eurasierens som familiehund - til en familie med småbørn?
Både min mand og jeg er vokset op med hund, så vi ser os selv som ret "kompetente" hundeejere.

Jeg vil også gerne høre fra nogen, der kan anbefale en opdrætter? Med tanke på, at jeg ønsker en hund med en god og sund stamtavle og formentlig også en hund, der kan indgå i et aktivt og seriøst avlsarbejde.

Mvh. Mia

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eurasier
  • #1   17. feb 2016 Spørg Isabelle herinde smiley

• #2   17. feb 2016 Jep, spørg Isabelle herinde.. smiley

• #3   17. feb 2016 Eller hende her smiley
    http://www.hundegalleri.dk/bruger/74069-lisbeth_b__kennel_arachun_

• #4   17. feb 2016 http://www.hundegalleri.dk/bruger/164658-isabelle

• #5   17. feb 2016 Ja, spørg Isabelle

• #7   17. feb 2016 Kender ikke isabelle andet end fra hg, hendes forumopslag, eller svar på andres. Og hendes hvalpespam med f-kuldet smiley

Men jeg ville ikke være nervøs ved at købe hvalp hos hende.
    Hun går meget op i hendes avl, bla hd status, forældrene og hvalpene, det sidste med henblik på om det er en god kombination af forældredyr.
    og tja, jamen hun virker bare pålidelig, da hun i særdeleshed har sit hjerte med i hendes avl.

Og så synes jeg om hendes måde at have hund på..

Så skulle jeg have Eurasier, så ville jeg bestemt købe hos hende smiley

• #8   17. feb 2016 Super! Tak skal I have smiley
    Har I et link til hende?

• #9   17. feb 2016 Længere oppe smiley

• #10   17. feb 2016 I #4 smiley

• #11   17. feb 2016 Tænker at hvis hun ikke selv lige står for at skulle have hvalpe, så kan hun sikkert henvise til andre, lige så pålidelige opdrættere smiley

• #13   17. feb 2016 Ja, gad vide hvad hun laver, der kan være vigtigere end hundegalleri smiley

• #18   17. feb 2016 er 35 alderen på barnet smiley smiley ... sorry kunne ikke lade være

• #19   17. feb 2016 damn ... du nåede det

• #21   18. feb 2016 Mange tak for svar smiley
    Kan I anbefale opdrættere i Jylland?

• #22   18. feb 2016 Isabelle, jeg er opvokset med Beagle, så stædighed og selvstændighed skræmmer mig umiddelbart ikke ??
    Pt. Har vi dog en dejlig nem og lydig labrador, som er alletiders familiehund. Så overvejelserne går også lidt på, om vi skal blive i den dur.
    Men ihhh... Hvor er det svært at vælge altså ??
    Meld gerne ind hvis I har anbefalinger til en anden race hvor betegnelsen "familiehund" er kendetegnende smiley

• #23   18. feb 2016 Jeg kender Lisbeth (kennel Arachun). Vi har besøgt hende og hendes familie nogle gange i deres hjem. Hundene er vel afbalanceret og Lisbeth og Mike ved hvad de vil med deres opdræt. Men i år kommer der også en menneskebaby mere i huset hos dem, så hvor mange hvalpe de skal have i år, vides vist ikke. Jeg tror at når man vælger en "speciel race" som ikke findes i hvert 2. hjem (som en labrador gør), så skal man regne med at køre efter de gode opdrættere.

• #24   19. feb 2016 Spørg Lisbeth hun har et kuld liggende der lige er født og er DKK opdrætter.

• #25   19. feb 2016 Mette, ja det har du ret i. Og vi kører gerne et godt stykke vej for at få den rigtige hund smiley Men Bornholm er desværre lige i overkanten - øv øv. Jeg har en forventning om at besøge hvalp og familie et par gange inden den skal med hjem. Vi har to børn på 1 og 5, så der er desværre rigtig langt fra Viborg til Bornholm ??

• #26   19. feb 2016 Hej Mia.
    Jeg synes nu ikke Bornholm er langt fra Jylland, jeg har hvalpe der skal til Frankrig denne gang smiley
    Jeg tror ikke der pt er hvalpe i Jylland men hvor længe vil du vente på det rigtige kuld? Det kan godt tage tid, racen er populær og vi har ofte bestillinger længe i forvejen.

Mette, jeg regner bestemt med et sommerkuld inden min egen fødsel smiley Min kære Keiko/Bodil skal have sit sidste kuld inden hun bliver for gammel.

• #27   19. feb 2016 Hej Lisbeth.

Det haster ikke for os, men vi skulle gerne have fået os en hvalp inden sensommeren 2017. Så der er masser af tid, men dukker den rigtige op, slår vi til smiley Jeg vil gerne have en hanhund, der kan gå hen og blive avlsmateriale. Vi har avlet heste i flere år, men det måtte vi stoppe med da vi valgte at sælge gården for at flytte ind til byen. Hestene savner jeg ikke så meget, men jeg savner at indgå i et aktivt og spændende avlsarbejde smiley

Jeg skal lige høre... Hvordan er det i forhold til fældning? Jeg er selvfølgelig indforstået med, at racen kræver en vis form for pelspleje.

Mvh. Mia

• #28   20. feb 2016 Jeg synes, du skal besøge en opdrætter og se racen og stille dine spørgsmål. I Jylland kender jeg personligt Kennel Ahusum prøv at kontakte hende.
    Og så overvej lige, hvis du seriøst vil have en han til avl at du nok IKKE finder stjernematerialet i jylland? Jeg ville hente ham i udlandet! Så får vi nyt avlsmateriale til landet det har vi i den grad brug for. Jeg har selv små børn men hentede alligvel hanhund i Norge.
    Ellers så køb dig en hund for at få en hund, og skriv dig op hos nærmeste jyske kennel..
    Vær opmærksom på at der er betydelige forskelle i farver, pelslængde og temperament så gør dig klart hvad du ønsker og tjek om kennelen avler efter det look du vil have.

• #29   20. feb 2016 Det klinger helt forkert hos mig at man ikke vil rejse for den rigtige hund -særligt når man gerne vil lave seriøst avlsarbejde .. men hvad ved jeg om avl.. Jeg er træningsnørd..

• #30   20. feb 2016 Da jeg sidst søgte skottetæve kørte jeg 700 km ned til Sydtyskland, og kom endda hjem uden hvalp og i lejebil, da bilen brød sammen ... Men jeg kan nu godt forstå man forsøger at finde muligheder så transportmæssigt overskueligt som muligt, specielt når der er små børn i familien ...

Men er de rigtige muligheder ikke tilstede og vil man racen, må man selvfølgelig tage det med....

En mulighed for at møde racen og opdrættere kunne være at tage på udstilling, i den der var sidste weekend i Fredericia var der Eurasier .... den næste der er i Jylland er i Vejen i weekenden 10-12 juni .. jeg ved ikke hvilken dag der er Eurasier, men det kan man se på Dansk Kennelklubs hjemmeside når tiden nærmer sig

http://www.dkk.dk/side.asp?ID=2022

• #31   20. feb 2016 Tak for råd Lisbeth. Jeg har også overvejet Tyskland og endda England, hvor jeg kommer fordi jeg har familie derovre. Men uanset hvad vil jeg have en "ekspert" til at hjælpe med at finde den rigtige hund :);) Temperament har første prioritet!

• #33   20. feb 2016 Mia, vi er nogle ret forskellige opdrættere i Danmark, med ret forskellige holdninger. Så en uvildig "ekspert" finder du ikke. I Tyskland får du næppe lov til selv at vælge. Det er racens oprindelsesland og de er øh.. Specielle dernede.
    De engelske eurasiere er af tyske linier hovedsageligt så det er som at gå over åen efter vand.
    Søg evt til Frankrig eller Holland eller den vej, der er nogle spændende kombinationer.

• #35   20. feb 2016 Og hanhunde er gode til at varme hovedpuder

profilbillede
  • #37   25. feb 2016 Tak for din forståelse, Hanne ??

Mht. Temperament så vil jeg gerne have en børnevenlig og menneskeglad hund men dog stadig vagtsom. Jeg er selvfølgelig klar over, at man i høj grad selv præger sin hvalp til at blive den hund, den nu engang bliver som voksen. Men forældrenes temperament er heller ikke uden relevans!

• Nikoline M
    Nikoline M Tilmeldt:
    dec 2016

Følger: 1 Svar: 4
    #39   19. dec 2016 Jeg håber ikke det er uhøfligt af mig at spørge i denne tråd, så må I endelig sige til. Jeg vil gerne have en hund og er begyndt at undersøge så meget som muligt om eventuelle racer for at være sikker på at finde det bedste match. Jeg har i min læsning om eurasieren ikke kunnet finde ud af, om den vil kunne gå lange ture osv i sommerperioden i lande ved Middelhavet eller om det vil blive for varmt for den?

• #40   19. dec 2016 Nikoline - som opdrætter vil jeg bestemt mene det ville være alt for meget for en eurasier. De har det varmt selv i den danske sommer

• Nikoline M
    Nikoline M Tilmeldt:
    dec 2016

Følger: 1 Svar: 4
    #42   19. dec 2016 Mange tak for hurtigt svar, jeg vil tage det med i mine overvejelser ??

Kommentér på:
Eurasier

Annonce