{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.760 visninger | Oprettet:

Hund drikker meget. {{forumTopicSubject}}

Hej hg.

Min kæreste har en gammel boxer på snart 10 år.

Han er på det seneste begyndt at drikke rigtig meget.

Vi havde ham for nogle måneder siden til "gammelmands" tjek hos dyrlægen. (Det var før han begyndte at drikke "for meget")

Her fortalte hun os at han har dårligt hjerte.
Hans ene hjerteklap skal arbejde ekstra hårdt for at pumpe blodet ud i kroppen fordi noget at blodet ryger tilbage igen.
Samtidig lider han af en del gigt.

Hun sagde han ikke fejlede noget ellers og at han var en forholdsvis rask hund i forhold til hans alder.

Jeg har en hest hvor han er med oppe ved dagligt, så han får en fin motion dagligt.

Han får discount foder, da det er det eneste foder han faktisk kan tåle.
Min kæreste har haft ham på diverse dyrlæge foder samt andre dyrer fodremærker.
Her kaster han op dagligt samt får tyndmave.

Dette discount foder har han været på i et halvt år nu uden problemer.
Dette foder mente dyrlægen også var bedst hvis det var det han kunne tåle.
Han får også noget tilskudsfoder for sin gigt.

Er der nogen der har nogen form for ide om hvorfor han er begyndt at drikke så meget?

Mvh en bekymret hundeejer. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund drikker meget.
  • #1   29. mar 2016 Fik I taget en blodprøve til "gammelhunds-tjekket" eller blev der undersøgt en urin-prøve? For på en gammel hund ville jeg nok få tjekket nyrerne, specielt hvis den pludselig er begyndt at drikke mere.

  • #2   29. mar 2016 Jeg ville helt klart få en tid ved dyrlægen , sukkersyge eller dårlige nyrer ovs kan få dem til at drikke meget vand .. Jeg ville helt klart få taget en blodprøve af ham , så man kunne få et indblik i hvordan hans indre organer har det .

  • #3   29. mar 2016 Nej det fik vi desværre ikke.

    Jeg har også selv tænkt at det kunne været nyrerne.

    Har læst en masse om det både om sukkersyge osv.

    Samtidig synes vi dog ikke han er begyndt at tisse mere.

    Han holder sig rigtig fint hvilket egentlig undre mig nu hvor han er en gammel hund og samtidig drikker så meget som han gør.


  • #4   29. mar 2016 Det jeg læser ud af det du beskriver er at I har fået en status på det man kan undersøge udefra, så at sige ... For at få en status på den indvendige tilstand skal der som minimum fx blodprøver til ....
    Da jeg læste oplægget var min første tanke sukkersyge ....


  • #6   29. mar 2016 Da min gamle labber begyndte at drikke meget, var det pga. akut nyresvigt og der var ikke noget at gøre. Så hun blev sendt i forvejen.....

    Det behøver ikke været noget så dramatisk, men det vil stadig være en god ide at få taget en blodprøve, som de andre også nævner.


  • #9   29. mar 2016 Jeg ville klart få taget en bred blodprofil og få en status på "maskineriet" er det noget der kan gøres noget ved, eller tages i opløbet, så er det da klart at foretrække.
    Gætterier kommer man ingen vegne med smiley



  • #10   29. mar 2016 Afmål mængden af vand før du foretager yderligere...Øget drikke lyst defineres udfra at hunden drikker mere end 100ml vand pr kg legemsvægt i løbet af 24 timer.

    Det vil sige at en hund på 20kg skal drikke mere end 2Liter vand på et døgn.


  • #11   29. mar 2016 når den drikker meget, er det nok i forhold til ellers.
    Et senior tjek af hund, burde ha indeholdt en blodprofil.


  • #12   29. mar 2016 Enig med de andre, fuld profil på ham.

Kommentér på:
Hund drikker meget.

Annonce