{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Hvor kan hunden bedst li' at gå tur? {{forumTopicSubject}}

Kluntes ture er meget varieret og vi går ture både i skoven, ved strand, mark, eng, villakvartere, parker og bymiljøer.
Forleden dag da jeg red en tur i skoven tænkte jeg for mig selv, hvor meget jeg holdt af at være i skoven og kom til at tænke på om min hund også har yndlingsteder.
Alle steder byder på forskellige oplevelser og indtryk. Nogen steder kan nydes uden snor, andre indbyder til boldleg eller træning. Skoven kan både være en snusetur i langs snor eller en stor hundeskove, hvor hun kan løbe løs.
Hun elsker vand, så er vi på vej til stranden er der pibekoncert hele vejen. Men ud over når vi har bolden med og vi kan træne/lege med den, så virker stranden ellers ikke som et sted, der stimulere hende. Der er hun meget fokuseret på at vi skal underholde.
I skoven og aller helst løs i skoven, der er hun meget mere selvstændig og har ikke brug for vi aktivere hende.
Men en lun sommerdag kan hun også elske at ligge under en bænk i en af Københavns parker og betragte folk og hunde, der går forbi.
Men hun går ligeså lykkeligt med en tur på strøget og kigger butikker.

Kan I fornemme på jeres hunde, hvad de fortrækker? Handler set om stedet eller de aktiviteter vi tilbyder i forskellige miljøer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor kan hunden bedst li' at gå tur?
  • #2   14. apr 2016 tror de elsker strand og skov lige meget, by er ingen af dem vild med, den yngste lader sig ikke mærke meget, med mindre der er store og pludselige lyde, den ældste stresses bare af almindelig bytrafik og fx mange mennesker ....

  • #3   14. apr 2016 Skov og strand! Skoven for alle duftene og det varierede terræn (i den vi oftest går i) både søer, fuglereservat, varieret skov, små listige stier osv.
    Og stranden, fordi det er der at de kan få lov at hamre derudaf uden snor, bade og løbe noget mere smiley


    profilbillede
  • #5   14. apr 2016 Thor elsker stranden. Nogen gange tror jeg han elsker den strand mere end han elsker os.... smiley smiley

  • #7   14. apr 2016 I øvrigt skal vi altid diskutere med Thor når vi skal hjem fra stranden. Han nægter nemlig purre.

  • #9   14. apr 2016 Her er det helt sikkert et hit ved skov og strand smiley Specielt de steder han kan være fri smiley
    Er vi i bil skal vi have ham i snor inden vi nærmer os bilen, da han simpelthen strejker, når han kan mærke vi skal hjem smiley

    Jeg går altid tur på hundens præmisser, dvs. han får lov at stoppe og snuse når han vil.... Vil jeg gå powerwalk er det uden hunden smiley


  • #10   14. apr 2016 @anne Julie
    Sådan er Klunte også, hun løber forbi det sted, hvor vi skal op til bilen. Eller smider bolden et sted, når vi ikke kigger så vi skal tilbage og hente den. Det er bold i lommen og snor på også trække hende op til bilen ellers kommer hun ikke med. Hun kan også finde på at lægge sig ud i vandet, der ved hun vi ikke kan komme ud og hente hende. Så kan vi pænt stå der i vandkanten og kommandere imens hun ligger og skvulper rundt i bølgerne.


  • #13   14. apr 2016 Anne-Kathrine : Hahaha! Hvor er det sjovt. smiley

  • #16   14. apr 2016 Jeg foretrækker skoven, så det bilder jeg mig selv ind at hundene også gør smiley

  • #17   14. apr 2016 Musashi elskede når vi tog ind til den kunstige sø, i Resenbro. Det var hans farvoritsted.
    Han kunne underholde sig selv i vandet, og sandet på breden i timer smiley


  • #18   14. apr 2016 Min den gamle elsker bare at stå og snuse med snuden op mod vinden, suserlidt rundt ude på markerne og følger ellers sin mor i max en meters afstand.

  • #19   14. apr 2016 Stranden, hvor der kan spænes i sandet og en god musemark, det må være favoritstederne smiley

    Vi har et ret veludbygget stisystem, der går gennem park, en lille skov mv. og her Ghini altid løs og vel nyder hun det, men det er ikke med samme gejst, som når hun løber på stranden eller på marken.

    Cala er ikke så "vanskelig", bare hun kan komme fri af snoren smiley

    Jeg er slet ikke i tvivl om, når Ghini finder en tur småkedelig, så går hun nemlig pænt på plads, uden at være blevet bedt om det smiley

    Musejagt i stereo smiley


    profilbillede
  • #20   14. apr 2016 Tucker er glad og tilfreds så snart der er ordentlig natur - men skoven er det absolutte yndlingssted smiley

  • #22   14. apr 2016 Emma - Med ret konsekvent indkaldstræning kan man i de fleste tilfælde få et ret sikkert indkald på en whippet.
    Ghini er helt sikker i indkald, jeg kan stoppe hende, når der kommer en hare og hun er ligeglad med fremmede hunde.
    Er der harer, kræver det dog, at jeg brøler lidt mere end vanligt smiley

    Cala er ikke 100% sikker endnu, hun er stabil, når det kun er mennesker som forstyrrer og andre hunde er næsten på plads (vi har gode legevenner, at træne med). Jeg belønner ved indkald stort set, hver gang hunden kommer i hele dens levetid, for whipperne skal kunne se et formål med at lystre. Jeg plejer at sige de forlanger en høj løn smiley

    Jeg har gode erfaringer med langsomt at øge graden af forstyrrelser og aldrig kalde med mindre, jeg er 100% sikker på at hunden kommer i de første par år.
    Det betyder også, at jeg i de unge år, er meget obs. på, hvor jeg slipper dem, jeg skal være sikker på, at de forstyrrelser, der kommer på tværs, ikke er større end indkald er muligt.

    Fordelen i forhold til indkald er, at whipperne ikke bare styrter bevidstløst derudad, de løber primært i store cirkler omkring mig, så det kan lade sig gøre at kontrollere situationen, når de er løs.

    Er de helt kørt op i jagtmode, slår hjernen fra, men med tiden lærer man at læse hunden, så man kan tage den i snor, inden den kommer udenfor pædagogisk rækkevidde smiley


  • #26   15. apr 2016 Alle vores elsker stranden. Der kan Asger og de store løbe stærkt og lege. Mynte kan se mor hele tiden og gå og grine af de andre der leger.
    Skoven er for de små ok men kun på afgrænsede stier - sådan lidt parkagtig. De små er ligeglade med duftene men gider ikke hvis bunden er for mudret at gå i osv. De store piger elsker skove. Og sætter pris på små snørklede stier, duft af vildt osv.
    Byen elsker de små - opmærksomhed! Især mynte ville med glæde bytte naturtirene ud med mennesker der klapper hende. Der tar vi slet ikke de store med. Det får de intet ud af.


  • #27   15. apr 2016 Alle mine hunde elsker skov, specielt hvis de kommer løse.

    Sunshine vil meget gerne løbe, så for hende er åbne områder også et stort hit.

    Tidligere kom jeg en del på stranden, og det var næsten det eneste sted nogle af mine tidligere hunde kom løs, så det var selvfølgelig også et stort hit. Mine nuværende hunde kommer sjældent på stranden,

    Men de nyder alle typer natur og gerne nye steder

    Byture er til gengæld ikke det store hit. Det er da meget hyggeligt at hilse på andre mennesker, men generelt virker det nu som om de keder sig lidt.


  • #28   16. apr 2016 Balou er nok mest til steder han kan løbe meget eller i skoven eller andre steder han kan snuse meget smiley vandet er ikke lige det store hit.

  • #29   18. apr 2016 Trille har nok tre favoritsteder:
    1: Skoven, her løber hun rundt og opsnuser andre dyr smiley
    2: En brak mark, her gemmer sig mange mus, og hun er en ihærdig mussejæger.
    3: Langs vandløb, åer, søer - igen, her bor mange mus/rotter, så her kan hun bruge mange timer smiley

    Stranden kan hun egentligt også lide, men som en anden har nævnt, så forventer hun mere at jeg skal underholde hende, da hun ikke holder af at svømme, og hun er meget fokuseret på mig.

    En bytur i en snor er hun ikke videre begejstret for, så er det i hvert fald kun en lørdag/søndag morgen, hvor der har været godt gang i byen, og at der derfor ligger pizza/pomfrit/burger rester over alt i gaderne smiley



Kommentér på:
Hvor kan hunden bedst li' at gå tur?

Annonce